Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 8 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#85083 - 26/06/2007 14:15 Ønsker Gud ikke, at alle skal være lykkelige
Anonym
Anonym

Det er helt i orden.. vil prøve at se om kan få skrevet det ned igen.. Kan ikke helt huske, hvad jeg skrev.. Men kan huske nogle af hovedtrækkende..

Jeg forstår ikke altid Guds vilje, jeg har aldrig oplevet at være lykkelig i mere end 1 måned, samtidig kan jeg se at mine venner slet ikke bliver ramt af den samme ulykke som mig.. Ligeså snart, jeg føler mig lykkelig, mister jeg noget.. Min tro kan snart ikke holde til det mere, jeg prøver at sige at det er Guds plan, men meget svært.. Så ønsker Gud ikke at vi alle skal være lykkelige og ikke græde os selv i søvn, hver aften??

Til toppen 
#85087 - 26/06/2007 22:59 Re: Ønsker Gud ikke, at alle skal være lykkelige [Re: Anonym]
Susanne_K
Brevkasseredaktør
Bruger

Reg.: 13/06/2007
Sted: Fyn
Hej – hvor er jeg glad for at du så mit indlæg og spørger igen!

Jeg kan godt forstå at du synes du har det hårdt, når du oplever at de tider
som du oplever som lykkelige kun varer kort tid, hvorefter det hele bliver svært igen.
Jeg kan ikke give dig et svar, som hvis du bare følger det, så er hele problemet løst, for så enkelt er det ikke
- selvom det kunne være rart - men jeg håber jeg kan give dig hjælp til at være til stede i dit liv, både når let og lige til og når det er svært at være dig.

Ønsker Gud ikke at alle skal være lykkelige og ikke græde os i søvn hver aften, spørger du.
Jo Gud ønsker os lykke, ønsker at vi skal være lykkelige. I Jeremias’ bog i Gammel Testamente fortæller han, at han har planer om lykke og ikke ulykke for os. Så jo, det ønsker han, det må du(og jeg med) have tillid til er sandt, også når det ikke ser sådan ud.
Men der er forskel på måden vi tænker på lykke og det at være lykkelig og så den lykke Gud har i tankerne.
Når vi mennesker tænker på at være lykkelige forbinder vi det ofte med at det skal gå os godt i hverdagen, i al fald nogenlunde, at vi har ting eller oplevelser at glæde os over, at vores familie og venner og lign.

Set fra Guds perspektiv handler lykke og det at være lykkelig om, at være frelst ved tro på Jesus, være retfærdiggjort og leve i fællesskab med Jesus/Gud livet igennem. Have et håb om at, når Jesus kommer igen, så skal vi være sammen med ham altid på den nye jord.

Det perspektiv på lykke kan være svært at bruge til noget her og nu, det ved jeg godt, når man oplever at bliver ramt af ulykke, så snart man føler sig glad. Og man samtidig oplever at ens venner har det meget lettere.
Og jeg ved ikke hvorfor du ikke skal have lov til at opleve at lykken varer i mere end en måned af gangen.

Men jeg ved at Gud ønsker at trøste dig, styrke dig, omslutte dig, være hos dig med sin fred, midt i alt det som er svært for dig. Det ved jeg, fordi bibelen er fyldt med løfter om det.
Et af de bibelvers jeg minder Gud om en gang imellem, er fra Esajas’ bog; kap.46;4, hvor Gud siger han er den samme altid, at han vil bære på os, som han har gjort det indtil nu og bringe os i sikkerhed. Det er ikke et løfte som lover os et problemfrit liv, bare vi lader Gud bringe os i sikkerhed, men det lover Guds nærvær midt i al det svære.
- Et billede: Da jeg var lille kunne jeg ikke altid huske at jeg blev båret hjem ovre fra naboen, hvis de havde passet mig en aften og jeg var faldet i søvn derovre. Men jeg vågnede alligevel i min egen seng om morgenen. –
Sådan oplever vi mennesker heller ikke altid at Gud bærer os i de svære tider i vores liv, det opleves nærmest som modsat, men han bære os alligevel, for det har han lovet os. Og Gud holder sine løfter.
Det bedste råd jeg kan give dig i al din smerte, er at du holder Gud fast på sine løfter, slår op i din bibel, læs dem højt for Gud, og bed ham hjælp til at tro på det. Og gør det bare mere end en gang, ikke fordi Gud er glemsom eller ikke fatter det første gang, for det gør han, men det vil styrke dig hver gang du gør det og hjælpe dig til at få fokus på mere og noget andet end det som du synes er svært.

Kærlig hilsen

Susanne K

Ps: du er velkommen til at skrive til susanne@jesusnet.dk hvis du gerne vil have hjælp til at finde nogle af alle Guds løfter til os.

Til toppen 

Ordstyrer:  Bloch, Kefas, kristina 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær