Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 8 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#85014 - 23/06/2007 00:33 Johannes' Åbenbaring 1.17
LasseJensen
Bruger

Reg.: 12/06/2007
Sted: Aalborg
Halløj, tidligere i dag kom jeg ud i en lidt længere teologisk debat omkring dette citat, derfor ville jeg sætte stor pris på hvis der var nogen som kunne belyse dette emne. Det citat her skulle angiveligt være forholdsvis kendt, i hvilken relation ville det være til? Og hvem helt specifikt er det der tale om i den tekst?

Citat:
v17 Da jeg så ham, faldt jeg ned for hans fødder som død; men han lagde sin højre hånd på mig og sagde: »Frygt ikke! Jeg er den første og den sidste v18 og den, som lever: Jeg var død, og se, jeg lever i evighedernes evigheder, og jeg har nøglerne til døden og dødsriget.

Yderemere har jeg også bemærket (specielt på dette forum) at man ofte betegner Jesus som Gud eller Herren selv, hvilken forklaring ligger der bag det?

Mvh. Lasse

Til toppen 
#85021 - 23/06/2007 10:29 Re: Johannes' Åbenbaring 1.17 [Re: LasseJensen]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
 Oprindeligt skrevet af: LasseJensen
Halløj, tidligere i dag kom jeg ud i en lidt længere teologisk debat omkring dette citat, derfor ville jeg sætte stor pris på hvis der var nogen som kunne belyse dette emne. Det citat her skulle angiveligt være forholdsvis kendt, i hvilken relation ville det være til? Og hvem helt specifikt er det der tale om i den tekst?

Citat:
v17 Da jeg så ham, faldt jeg ned for hans fødder som død; men han lagde sin højre hånd på mig og sagde: »Frygt ikke! Jeg er den første og den sidste v18 og den, som lever: Jeg var død, og se, jeg lever i evighedernes evigheder, og jeg har nøglerne til døden og dødsriget.

Yderemere har jeg også bemærket (specielt på dette forum) at man ofte betegner Jesus som Gud eller Herren selv, hvilken forklaring ligger der bag det?

Mvh. Lasse

Velkommen til, Lasse!

Det er Kristus Jesus, Herren selv, som Johannes får lov at se ved et blik ind i fremtiden, og som vi kan læse om i det helt fantastiske billedsprog i Bibelens sidste bog, Åbenbaringsbogen.

Det foregående vers Åb,1,16, tydeliggør yderligere, hvem det drejer sig om, nemlig Jesus, som skal komme igen i herlighed og dømme levende og døde!

"I sin højre hånd holdt han syv stjerner, og ud af hans mund stod et skarpt, tveægget sværd, og hans udseende var, som når solen stråler i al sin styrke."

At Jesus er Gud Herren, er Bibelens centrale budskab, hele kristendommens kerne:
Gud er treenig: Faderen, Sønnen, Helligånden.
Én evig, uskabt Gud, som rummer tre "personer".

Her kan du læse svar på spørgsmålene

Hvordan forstå treenigheden?
og

Hvordan kan Jesus være Guds søn?

God læselyst! \:\)

kristina

Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)

Til toppen 
#85024 - 23/06/2007 12:00 Re: Johannes' Åbenbaring 1.17 [Re: kristina]
LasseJensen
Bruger

Reg.: 12/06/2007
Sted: Aalborg
Jeg siger pænt tak, det forklarer så sandelig en hel del. \:\)

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær