0 registrerede () og
8
gæster online.
|
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg |
|
#847 - 24/11/2001 12:58
Har jeg for lidt tro?
|
Anonym
Anonym
|
Jeg har et spørgsmål som piner mig lidt. Eller skulle man sige jeg har svært ved at finde ud af det.
Det er ang. bøn! - Min tidligere pastor sagde engang til mig, at man i princippet kun behøvede at bede for en ting én gang!
For Gud høre altid ens bønner første gang! - Hun sagde endvidere at hvis man så bad om den samme ting flere gange, havde man ikke nok tro!
Jeg har lidt en anden opfattelses! - Jeg tror man OPBYGGER sig selv ved at bede om den samme ting flere gange. Det jeg mener er at jeg tror man for styrket sin tro for den situation når man beder om det flere gange.
Men er jeg helt galt på den, eller havde min pastor ret????
|
|
Til toppen
|
|
|
#848 - 24/11/2001 15:18
Re: Har jeg for lidt tro?
|
Ordstyrer
Bruger
Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
|
Hej Nicolai, selvfølgelig har du ret. Jeg synes du skal vejlede den pastor du nævner.
Hvis han ikke vil tro dig, og hvis han har en foresat, bør der klages over ham, for
det er en meget forkert og uheldig forkyndelse, han åbenbart er kommet med.
Jesus kender dig bedre end du kender dig selv, allerede inden du beder,
en bøn er ikke en information
til Ham om noget Han ikke vidste i forvejen !
Men Jesus vil gerne være sammen med dig, det er han i din bøn til Ham, og du styrker ganske
rigtig dig selv ved at bede !
Somme tider er vores tro lille bitte - i hvert fald vores egen oplevelse af den - men det er
slet ikke det, der er vigtigt for Gud. Vi skal slet ikke bekymre os om vores egen tro, men
vende tankerne til Ham, som har omsorg for os !
kristina
Sandheden tro i kærlighed! (Ef. 4,15)
|
|
Til toppen
|
|
|
#849 - 24/11/2001 15:43
[Re: kristina]
|
Anonym
Anonym
|
Så hvad du siger er, at i princippet gør det ikke noget jeg beder flere gange om den samme ting?
|
|
Til toppen
|
|
|
#850 - 24/11/2001 19:43
|
Ordstyrer
Bruger
|
Hej igen Nicolai,
Ja det kan du tro jeg er sikker på. Mangt og meget kan jeg være i tvivl om, men ikke dette:
Vi skal være udholdende i bøn - bede uophørligt - hvis vi kan
om ALT hvad der ligger os på sinde - intet er for stort, intet for småt -
det er så trygt at kunne lægge alting i Guds kærlige hænder og vide at han hører os
og tager sig af det.
Enten får vi det, vi beder om - på et eller andet tidspunkt - eller også får vi noget der er bedre.
Vi bliver altid hørt, men vi ved ikke altid, hvad der er bedst for os ! Lad os takke for, at
vores kærlige far ved bedre, hvad der er bedst for os !
Så storm himmelborgen med alt hvad du har på hjerte.
Hvis det er det samme, du har på hjerte hver dag,
så bed om det samme hver dag, lige så tit du tænker på det,
vær sammen med Jesus om det , han har omsorg for dig og bliver aldrig træt
af at lytte til dig, han glæder sig over din bøn, vær sikker på det !
Men husk lige også at bede om dette: Ske din vilje, Herre, og ikke min !
Og det er egentlig det allersværeste, synes jeg - -
kristina
|
|
Til toppen
|
|
|
#851 - 25/11/2001 00:57
|
Bruger
Reg.: 01/10/2001
Sted: Rask Mølle
|
Kære Nicolai,
Din pastor har ret. Du har for lidt tro. Det har jeg også, det har Kristina også, det har Netmissionæren også, det har faktisk ethvert menneske. Men derfra og til at sige, at din tro afspejler sig i, hvor mange gange du beder for en ting; ved du hvad, den holder ikke.
Bibelen siger gang på gang, at vi skal være udholdende i bøn og det er der nok en grund til, mon ikke?
Der er alt for mange pastorer og prædikanter, der sådan sætter et mærkat på andre om, at hvis man gør sådan eller sådan, så er det fordi man har for lidt tro. Det er ikke alene noget pjat, det er også temmelig nedbrydende for din åndelige udvikling og dit kristenliv. Så bed du bare - igen og igen - til Gud svarer din bøn. Det bliver du kun stærkere af.
Per
|
|
Til toppen
|
|
|
#852 - 16/12/2001 14:31
|
Bruger
Sted: En flække uden for Varde
|
Hejsa!!!!!!
Nej det handler ikke om at du har for lidt tro når du beder flere gange om en ting slet ikke. Det er faktisk et tegn på styrke når du er vedholden i din bøn. Mener jeg!!
Jeg fik engang fortalt en historie om en kristen kvinder der giftede sig med en mand som ikke var kristen!
Hun prøvede at omvende ham men intet skete. Så bad hun for det, at han måtte blive kristen. Hun bad hver aften. Men der skete intet. Hun blev ved med at bede, og da hun havde bedt for ham hver aften i 40 år blev han kristen!
Jeg vil ikke sige noget til den historie, men jeg vil lade dig selv finde en mening med den.
Qnuz Cindy!
Carpe Diem - Grib dagen
|
|
Til toppen
|
|
|
#853 - 20/12/2001 17:29
|
Bruger
Reg.: 16/10/2001
Sted: Løsning, Østjylland
|
Jeg ville helst sige nej men jeg vil jo ike lyve. I biblen står der at hvis du tror uden at tvivle er alt muligt for dig men du kan jo ikke styrte byen i havet vel?
Jeg synes at din pastor skulle tage at læse lidt i biblen før han kommer med sådan en "lam" udtalelse.
Jeg tror ihvertfald at Gud belønner udholdenhed. Derfor mener jeg at man skal bede om det du mangler. Men hvis han ikke giver dig det så er det fordi at du måske er utålmodig. At du ikke har ventet længe nok.
Gud er gavmild og givende. Han ville aldrig overse dine mangler.
Guds fred og velsignelse
-Kasper Brohus-
|
|
Til toppen
|
|
|
#854 - 18/01/2002 23:45
|
Bruger
Reg.: 18/01/2002
|
Jeg syntes ikke din pastor talte så klogt igen.....
"Hvis du meget gerne vil have penge af din far, du skal på skitur, så spørger du ham først en gang pænt og roligt....Men du bliver jo ved indtil du får hvad du ville have....eller til du får en forklaring på hvorfor du ikke kunne få penge af ham til skituren"
Jeg syntes det er svært det der med virkelig at tro på at det jeg beder Gud om, sker.... Min far har en sygdom, den har mange bedt Gud om at fjerne... Gud tog noget væk en dag, men så fik min far tilbageslag...Jeg beder tit til Gud om hjælp, og opmuntring, sommetider føler jeg også jeg kan mærke Gud, men jeg tror ikke min tro rækker til de vildeste helbredelser...
Men det er så frustrerende for tit bliver mennesker der ikke tror, også helbredt, og der står jo i biblen at disiplene,(altså os kristne i dag) Skulle gå ud og helbrede i Guds navn, vække folk op fra de døde og alle mulige sindsyge ting...Det føles bare så uoverskueligt, og jeg har ikke fundet nogle trylleformular der virker....
Jeg tror det er ligemeget om man beder én eller flere gange om en ting, Gud kender jo en som person..han kender vores behov inden vi beder om det....men han vil gerne have at vi beder om det....
Hmm...jeg tror ikke din tro er mindre end så mange andre kristne, men måske skulle vi bare tage Jesus lidt mere på ordet, og virkelig "go for it"....
Må Gud velsigne dig, Med venlig Hilsen Anja
|
|
Til toppen
|
|
|
#856 - 06/02/2002 16:10
[Re: Katolikken]
|
Ordstyrer
Bruger
|
Kære katolik, pax sit anche tecum - hermed en venlig hilsen fra en protestant !
Det var dejligt og opmuntrende at læse dit indlæg, gid dog nogle
flere ville få fat på, at det med troen ikke er noget vi selv skal/kan præstere !
kristina
|
|
Til toppen
|
|
|
#857 - 07/03/2002 23:21
|
Bruger
Reg.: 03/03/2002
Sted: Odense
|
Der er mange eksempler i Bibelen på folk der nærmes trygler Gud om hjælp - ikke blot en gang, men vedvarende og længe! Et ekspemel den fattige enke, som kommer til Jesus og som først efter at have været påtrægende, bliver bønhørt. En provokernde beretning på mange måder, som opfordre til udholdenhed i bøn og ikke blot at bede om tingene én gang.
Ændret af Noah (07/03/2002 23:25)
|
|
Til toppen
|
|
|
#858 - 19/03/2002 00:45
|
Bruger
Reg.: 19/03/2002
|
først og fremmst anja jeg føler for dig og din far og det er ikke for at være morbid eller ond at jeg skriver dette men for at lufte min mening.
anja så din far en læge og var han til operationer eller fik han hvad der burde være helbrdne medicin. eller lå han bare og ventede på gud skulle hjælpe ham og så skete det.
hvis de første hvordan kan i så værer sikre på at gud gjrode det og ikke de højt uddannede læger...
og hvis de andet: så burde vi bare droppe læge uddanellesen for hvis vi gør noget mod guds vilje så blir han nok sur.
jeg læser aldrig ibiblen alligevl har jeg dog hørt historiener står der ikke et sted : gud hjælper ham som hjælper sig selv. KOM SÅ folkens fold hænderne ud og rejs jer op og kom i sving med at hjælpe jer selv.....
der var også en herinde der sagde noget med at be ubånhørligt hvis du satte dig i flere uger og kun bad så ville du højst sandsynlig dø af sult krampe og tørst.
"hvis du nægter at se andet en det du vil, har du et meget lille perspektiv"
|
|
Til toppen
|
|
|
#859 - 09/05/2002 21:33
[Re: Katolikken]
|
Bruger
Reg.: 04/05/2002
Sted: Tacna, Peru (Risskov, Danmark)
|
Ganske enig...troen kommer jo ifølge biblen af det som høres...og det der høres kommer fra Helligånden...så simpelt er det!
Gloria in excelsis Deo, in terra pax, in homonibus be neplacitum!
"Qúe Dios té bendiga" (må Gud velsigne dig)...Gud lever overalt!!
|
|
Til toppen
|
|
|
#860 - 15/05/2002 15:25
[Re: anja]
|
Bruger
Reg.: 15/05/2002
|
Hej Anja
Det er mit første inlæg, jeg er lige tilmeldt.
Allerførst vil jeg sige, at vi har et stort ansvar når vi går ud med vores indlæg.
Vi bør altid bede gud om, at lade den Hellige Ånd vejlede os, så det ikke er os, men den Hellige Ånd der taler igennem os. Jeg håber derfor at mine indlæg må blive vejledt af GUD og til hjælp for andre og mig selv, igennem de svar jeg vil få.
Jeg vil forsøge at svare på det, at det er svært at tro. Du har jo allerede fået flere gode svar. Jeg mener at det "Katolikken" skriver er efter min overbevisning.
Dit eksempel med at plage om penge til skitur.
For det første kan man ikke plage GUD og for det andet, det med at blive ved indtil man har fået sin vilje eller en forklaring, holder heller ikke.
Jeg tror, at troen skal man bede om. Det er jo ved Troen og Kærligheden vi skal frelses. Troen alene, uden Kærligheden hjælper os ikke.
Vi skal tro på, at vi får det vi beder om . Der står at vi får alt hvad vi beder om, hvis vi tror på det, men her kommer årsagen til at det ikke går i opfyldelse altid. Vores tro er ikke så stærk at vi kan flytte bjerge, der har vi virkelig noget at leve op til. Der vil, i os syndige mennesker altid være en tvivl gemt på, om at det kan lade sig gøre. JESUS kunne have gjort det hvis han havde villet og det var guds vilje. Jesus sagde, at det kun kunne lade sig gøre gennem bøn og faste.
Jeg tror ikke vi skal være kede af det, hvis vi ikke får det vi beder om, for så har GUD en anden mening med det. I stedet for at vi får vores vilje eller en forklaring, som du skriver, får vi sikkert noget GUD ved er bedre for os.
Angående din far´s sygdom, har GUD også en mening med den. Det er hårdt for din far og Jer der står ham nærmest. Hvis din far med sine lidelser og forhåbentlig helbredelse, der igennem kan bidrage til, at I finder eller bliver styrket i troen, vil jeg sige, at livet og modgangen her på joren er kun et kort nu imod evigheden, derfor er det vigtigste, hele tiden at stræbe mod frelsen.
Jeg har bedt for din far og håber, at andre her i debatten også vil gøre det. Bøn fra flere styrker håbet og troen på, at bønnen går i opfyldelse.
De kærligste hilsener
hpp59
|
|
Til toppen
|
|
|
#861 - 16/05/2002 00:40
[Re: Phaedrus]
|
Bruger
Reg.: 15/05/2002
|
Hej Phaedrus
Jeg syntes dette er en meget kedelig afslutning på alle de gode indlæg der har været.
Hvordan kan du tale så respektløs om GUD, hvor er din ærefrygt for GUD , som har skabt dig , universet og alle de " kloge læger".
Hvor tror du de har fået deres klogskab fra ?
Gud har skabt hele dette vidunderlige univers , som vi forsøger at ødelægge på alle tænkelige måder. Hvert atom, hver gen, som lægerne er stolte af at manipolere med, men skabe dem fra starten, det kan de ikke uden Gud´s tilladelse og hjælp fra GUD.
Du skriver hvordan vi kan være sikre på at det var GUD, og ikke de højt uddannede læger der gjorde det.
Lægerne gør overhovedet ikke noget som helst, uden de har fået muligheden fra GUD til at gøre det.
Det gør simpelthen undt i mig når nogen kan omtale GUD, som "bliver han nok sur"
Først har jeg aldrig kunnet klare når nogen omtaler GUD med han. Vi små lus er så snobbede, at nogen omtaler hinanden med " De ", men GUD som er så højt over os, vil du omtale med han. Det kan nok være, at nogen vil sige at jeg går for langt når jeg siger, at omtalen med at GUD bliver sur, nærmer sig blasfemi.
Vi kan blive sure eller skuffede over ting, men for GUD som styre alt findes det begreb slet ikke.
Så syntes jeg i øvrigt at du skulle læse Bibelen, før du udtaler dig om, hvad der står i Bibelen.
Skulle nogen bede så meget at de døde af sult og tørst m/m, er jeg sikker på at de får deres løn i rigeligt mål, hjemme hos GUD.
Det største perspektiv finder du ved at lægge alt i GUD´s hænder.
Jeg håber ikke at du tager min irettesættelse ilde op, det er godt ment.
Jeg læste i et indlæg fornylig, at det er et bedre tegn, når nogen protestere og stritter imod, end dem som overhovedet ikke foretager sig noget.
Så jeg tager det som tegn på, at du er på det rigtige spor.
Kærlig hilsen
hpp59
NB. Undskyld, hvis der er stavefejl, jeg har ikke kunnet finde stavekontrollen og er ikke kommet helt over min ordblindhed endnu.
|
|
Til toppen
|
|
|
#862 - 16/05/2002 17:05
[Re: hpp59]
|
Bruger
Reg.: 09/02/2002
Sted: Nørrebro, København
|
tak for det tydlige og overbevisende eksempel på snæversynhed.
Religionsstuderende, Katolik, Frimurer
|
|
Til toppen
|
|
|
#863 - 25/05/2002 15:23
|
Bruger
Reg.: 06/04/2002
Sted: Danmark
|
Det er vigtig at bede! Jeg mener ikke din Pastor har helt ret i det hun siger..
Gud høre altid ens bønner, og inden du begynder med at bede, ved han allerede hvad du har på hjertet. Når Gud nu ved alt det; jamen hvorfor så egenligt bede??
Jo det er der en stor grund til at gøre:
Ligegyldigt hvordan din bøn end lyder og er formet, er den Gud kærkommen og inderligt ønsket af ham. Selvom du så beder om nogle ting om og om igen, og det måske er noget forkert, så er Gud dog glad, fordi du beder. Det er Gud en glæde at du henvender dig til ham. Hvis du har brug for at bede om det sammen hver gang du bede, skal du bare gøre det. Jesus vil at vi i vor bøn skal lægge alt frem for ham. Jeg er sikker på at du har været, meget i tvivl om du kunne bede, om det samme hver gang, og har måske også nogle gang undladt at bede om det. Men hvis du har brug for at bede om det, så skal du ikke lade vær, du skal ikke skjule det. Husk - Jesus vil at vi i vor bøn skal lægge alt frem for ham!
Bliv du bare ved med at bede om det du vil. Jeg mener at der ingen regler er for at bede.
Og husk: GUD ELSKER DIG LIGE MEGET, OM DU SÅ BEDER OM DET SAMME HVER DAG. GUDS GLÆDE ER I SIG SELV, AT DU OVERHOVDET BEDER!
Held og lykke min ven!
Venlig Hilsen Jesus Freak.
Jesus ER vejen, sandheden og livet!
|
|
Til toppen
|
|
|
#864 - 25/11/2002 14:02
|
Bruger
Reg.: 22/11/2002
Sted: Nykøbing Sj. Danmark
|
Jeg fik lige lyst til at skrive at, husk ham der kæmpede med Gud om en bøn så længe at gud slog ham på hoften og han fik en skæv hofte, jeg har ikke nået at få mit bagland i orden så jeg kan ikke huske om det var Jakob eller Israel. Eller en helt anden?
Mvh,
Hanne
Ændret af HanneV (25/11/2002 14:05)
Nåden være med os alle !
Hanne
|
|
Til toppen
|
|
|
#865 - 25/11/2002 14:09
Re:Jakob aka Israel
[Re: HanneV]
|
Bruger
Reg.: 02/10/2001
|
Det var Jakob, som ved den lejlighed fik navnet Israel. Fortællingen står i 1. Mosebog kapitel 32
Venlig hilsen
Eva
|
|
Til toppen
|
|
|
|