Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 8 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg
JesusNet anbefaler
Side 2 af 2: < 1 2
Muligheder
Gå til
#85054 - 24/06/2007 13:24 Re: afmagtens styrke ,, [Re: kristina]
Lord Dean
Bruger

Reg.: 01/10/2001
Sted: Nykøbing Mors
 Citat:
(.. hmm .. bare der nu ikke er nogen der konkluderer, at at vi så burde etablere et åndeligt fitness-center, hvor vi kan blive udsat for mishandling og forfølgelse !!! )

Al erfaring viser, at det er under sådanne vilkår, at kirken når sin største vækst, men det ønsker du måske ikke?

Nej, så hellere sidde med en kop kaffe og en småkage end at strides for evangeliet.

Gud være os nådige og give os fred!
Michael Hedegaard

www.hedegaard.nu / www.naturister.eu

Til toppen 
Hold dig ajour med JesusNet.dk
#85055 - 24/06/2007 14:05 Re: mishandling og forfølgelse ... [Re: Lord Dean]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
 Oprindeligt skrevet af: Lord Dean
 Citat:
(.. hmm .. bare der nu ikke er nogen der konkluderer, at at vi så burde etablere et åndeligt fitness-center, hvor vi kan blive udsat for mishandling og forfølgelse !!! )

Al erfaring viser, at det er under sådanne vilkår, at kirken når sin største vækst, men det ønsker du måske ikke?

Nej, så hellere sidde med en kop kaffe og en småkage end at strides for evangeliet.

Selvvalgte martyrier er ikke lige min kop kaffe.

Hvad mener du om de traditionelle, frivillige blodige korsfæstelser, som en del mennesker hvert år ved påsketid udsætter sig for i Filippinerne?

De skaber helt klart opmærksomhed, men mon de også udbreder sand frelsende tro på evangeliet derved?

Du får lige anden halvdel af vers 2 af "Befal du dine veje"
( http://www.dendanskesalmebogonline.dk/salme/36 )

Ved sorg og selvskabt plage
du intet retter ud,
thi intet kan du tage,
alt kan du få af Gud.

Sl. 37,5,7: Overgiv din vej til Herren, stol på ham, så griber han ind; vær stille for Herren, vent på ham ..

kristina

Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)

Til toppen 
#85056 - 24/06/2007 14:22 Re: afmagtens styrke ,, [Re: Lord Dean]
malli
Bruger

Reg.: 02/08/2002
Sted: Thisted - Thy
Forfølgelse og mishandling kan være mange ting, undertiden kan den fysiske begået af mennesker være den mest humane!. Når man agerer i den åndelige verden, så vil der komme modstand om man så drikker kaffe eller ej.

Dette at strides for evangeliet kan ligeledes foregå på mange niveauer, enhver må være hvor Gud har sat en, og tjene med de redskaber Gud har skænket vedkommende, og nogle gange benytter han den mindste og usle lommekniv til at fjerne en sten i et menneskehjerte, fremfor en prangende sabel.

Guds fred,

Malli

Hvor syndernes forladelse er, der er liv og salighed

Til toppen 
#85057 - 24/06/2007 14:49 Re: At være sig selv eller vække begær [Re: malli]
Anonym
Anonym

Hej Malli!

Er der nogen grund til at blive personlig?

Du har sandsynligvis aldrig set mig, og du aner ikke om jeg er en veltrænet strandløve eller om jeg overhovedet ville vise mig på en strand, og i så fald om det ville være i bar overkrop...

Jeg kan kun beskrive tingene som jeg ser dem. Dermed underkender jeg vel ikke dine eller andres synspunkter?

Og det er vel heller ikke et udtryk for hyklere, sådan som du gør?

Mvh. Jalokin

Til toppen 
#85058 - 24/06/2007 15:06 Re: mishandling og forfølgelse ... [Re: kristina]
Lord Dean
Bruger

Reg.: 01/10/2001
Sted: Nykøbing Mors
 Citat:
Hvad mener du om de traditionelle, frivillige blodige korsfæstelser, som en del mennesker hvert år ved påsketid udsætter sig for i Filippinerne?

Øh... de har vel ikke meget med forfølgelse at gøre, så jeg har meget svært ved at se sammenhængen?

Men jeg har kun hovedrysten tilovers for disse frivillige korsfæstelser.

Gud være os nådige og give os fred!
Michael Hedegaard

www.hedegaard.nu / www.naturister.eu

Til toppen 
Side 2 af 2: < 1 2

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær