Menu
Hvem er online
2 registrerede (Kefas, 1 usynlig) og 9 gæster online.

Statistik
2506 Brugere
23 Fora
7054 Tråde
115517 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#84564 - 03/06/2007 21:05 Et par ting jeg savner
MadsVJ
Bruger

Reg.: 28/02/2006
Sted: København
Hej

Efter det nye design af jesusnet, er jeg simpelthen begyndt at bruge debatten (og jesusnet i det hele taget) noget mindre. Jeg har tænkt lidt over hvorfor, og er nået frem til følgende ting, jeg savner fra det gamle design:

1) Man kunne vha ét klik fra forsiden komme direkte til det debatforum man ville på Caféen! Nu skal jeg klikke 3 gange og scrolle ned én gang undervejs. Og ja, det betyder faktisk noget for sådan en doven én som mig. Før kunne jeg lynhurtigt få et overblik når det lige faldt mig ind at kigge forbi (også kaldet overspringshandling). Nu skal der en decideret målbevidst beslutning til, før jeg kigger forbi.

2) Jeg kan ikke få vist en trådt fladt med alle indlæg på en gang. Det betyder, at jeg har meget svært ved at navigere i en debat, på den måde jeg nu gør: Med Mozillas fantastiske søgefunktion. Før behøvede jeg ikke at kunne huske hverken forfatter eller hvad indlægget handlede om for at kunne finde det, bare jeg kunne finde selve debattråden. Så kunne det findes ud fra et par ord i løbet af 7sek. Nu tager det hurtigt 3-4 minutter! Og jeg mister samtidig overblikket over trådens "liv", altså hvad der er skrevet hvornår og i hvilken rækkefølge mm. Her kunne jeg også hurtigt følge en tråd i debatten ved at søge på navnet af forfatteren til det indlæg jeg gerne ville se svarene til.

Til sidst dog lige lidt ros: Jeg synes, det er fint, at man først kan se en brugers profil når man er logget på.

- Mads

Til toppen 
Hold dig ajour med JesusNet.dk
#84570 - 03/06/2007 22:05 Re: Et par ting jeg savner [Re: MadsVJ]
Nardus
GlobalModerator
Bruger

Reg.: 17/08/2001
Sted: Brabrand
Hej Mads,

Mange tak for dine kommentarer til det nye layout. De er altid velkomne og kan være med til at gøre JesusNet til et mere brugervenligt miljø at bevæge sig rundt i.

Såvidt jeg lige husker, har du aldrig kunnet komme direkt til ét bestemt forum direkte fra forsiden. Du kan derimod komme direkte til de enkelte fora fra eksempelvis http://jesusnet.dk/index.php?special_id=64 (se i højre spalte). Fra forsiden kan du nu se de tråde, der er aktivitet i - dette er en ny feature.

Du kan selv vælge, hvor mange indlæg du vil have vist pr. side. Som standard er den sat til 10, men under "Mine Indstillinger -> Indstillinger" kan du ændre værdien i "Antallet af indlæg, der skal vises pr. side, hvis du har valgt en flad visning (standard er 10)" til det, du ønsker, hvorefter du gerne skulle kunne bruge din søgefunktion i Mozilla igen.

Med venlig hilsen

Kristian

Til toppen 
#84591 - 04/06/2007 23:29 Re: Et par ting jeg savner [Re: Nardus]
MadsVJ
Bruger

Hej

Tak. Aha, så er vi nede på to klik \:\) Det hjælper på det, når man er så doven som mig. Det er vist rigtigt at man ikke har kunnet nøjes med et klik før i tiden, men man skulle ikke via en anden side. Fra forsiden kunne man klikke på "Café Thomas" hvorefter et panel blev synligt, med blandt andet "Debatten" hvor så et panel med de forskellige fora blev synligt og her kunne man så klikke på det enkelte forum (andet klik). Men, det er jo nok bare mig der er lidt konservativ

Det andet kræver jo så, at jeg er logget på, men ok, det er da altid en forbedring at muligheden er der.

Tak for svaret.

- Mads

Til toppen 
#84592 - 04/06/2007 23:34 Re: Et par ting jeg savner [Re: MadsVJ]
steffenlaursen
Bruger

Reg.: 17/12/2004
Sted: Århus
Hej Mads,

Kan du ikke bare lave et link direkte til Caféen vha. bogmærke-linjen i Mozilla? Så er der altid kun ét klik til dit yndlingsdebatforum. Det har jeg selv gjort... (men jeg kan faktisk ikke lige huske om det er en add-on)

Mvh. Steffen

Til toppen 
#95998 - 24/05/2008 18:26 Re: Et par ting jeg savner [Re: Nardus]
MadsVJ
Bruger

Hej igen

Jeg vil bare lige sige tak for, at tingene spiller meget bedre nu! Og så er der direkte link fra forsiden til de 5 tråde, der er blevet skrevet senest i. Det er smart \:\)

(Og til Steffen: Jo, det kunne jeg nok godt).

- Mads

Til toppen 

Ordstyrer:  Nardus 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær