Hej metamay,
Et vidnesbyrd, en tilkendegivelse fra Gud kommer ikke igennem de naturlige sanser men gennem Guds Ånd der taler til menneskets sjæl. Man får så at sige en ekstra sans.
En tilkendegivelse kan komme som en varm, sommetider brændende, følelse i hjertet. Den ledsages altid af fred og tryghed. Herren kan også give syner og åbenbaringer til et menneske. Han kan oplyse din forstand så du ser og forstår ting, som du med dine naturlige sanser ikke var istand til at forstå.
Jeg har fået mange gode vidnesbyrd fra Gud siden Frelseren mødte mig i 1979 og jeg vil godt dele et enkelt af dem med dig. Ikke så længe efter at Jesus Kristus mødte mig havde jeg nogle meget store personlige problemer. Eftersom jeg lige havde lært at Frelseren lever havde jeg stor tro på at jeg kunne bøje mine knæ og få et svar fra Ham umiddelbart. En dag mens jeg følte tyngden af disse problemer bøjede jeg mig ned ved min seng og bad til Gud om hjælp. Mens jeg var i bøn hørte jeg en stemme sige disse ord til mig, lige så tydeligt som hvis jeg hørte dig tale:
"Klæder Gud således markens græs, som står i dag og i morgen kastes i ovnen, hvor meget snarere så ikke (dig), (du) lidettroende?"
Det var de samme ord som Herren sagde i Mattæus 6:30. Jeg ved at Gud lever og at Jesus Kristus er vores Frelser og Forløser. Han bekymrer sig for os og ønsker at hjælpe os og være med os i vort liv. Jeg elsker Ham og ved at han besvarer vore bønner idag.
Da Kristus mødte mig i 1979 vidnede Ånden til mig og sagde disse ord: "Følg mig! - Det er ikke noget der kun skete for mennesker dengang hvor Han levede på jorden. Han gør det også idag, for Han er den samme igår, idag og til evig tid. Han vil aldrig lade en oprigtig sjæls bønner være ubesvarede. Han er der for os.
Mvh
John