0 registrerede () og
8
gæster online.
|
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg |
|
#84455 - 29/05/2007 15:51
Re: Ferie med kæresten
[Re: KristianHansen]
|
Anonym
Anonym
|
Muligvis falder I ikke i, men I kommer til at overtræde nogle blufærdighedsgrænser før tid er, og derved nedbryder i de grænser, der skal opretholdes indtil I er klar til at afgive løftet til hinanden. Er det skørt at betale for to værelser, når man kan nøjes med et? Det kommer jo an på en costbenefit-analyse mellem risikoen for at falde i fristelse og det ekstra man skal betale for at undgå det: I har hørt, at der er sagt: ›Du må ikke bryde et ægteskab.‹ | Men jeg siger jer: Enhver, som kaster et lystent blik på en andens hustru, har allerede begået ægteskabsbrud med hende i sit hjerte. | Hvis dit højre øje bringer dig til fald, så riv det ud og kast det fra dig; for du er bedre tjent med, at et af dine lemmer går tabt, end med, at hele dit legeme kastes i Helvede. | Og hvis din højre hånd bringer dig til fald, så hug den af og kast den fra dig; for du er bedre tjent med at miste et af dine lemmer, end at hele dit legeme kommer i Helvede. Til gengæld er det ualmindeligt skørt af dig/jer, ikke at have tænkt på den problemstilling før, I bestilte rejsen. Mon det har ligget i baghovedet, at det var en 'god' anledning til at overskride de grænser, der ikke skal overskrides? Mvh. Jalokin
|
|
Til toppen
|
|
|
#84456 - 29/05/2007 17:11
|
Bruger
Reg.: 09/02/2002
Sted: Nørrebro, København
|
Ja, det er jo et godt spørgsmål. Mine erfaringer er at man godt kan kan sove i samme værelse med en kærste uden at man overtræder nogle grænser. Min erfaring siger også at jo mere man fokusere på evt. overskridt af grænser, jo mere er sandsynligheden at man falder i.
Selvdiciplin er en smuk ting. Men har man den ikke, så kan det være en god idé at afholde sig fra alt der kan friste.
Du må tale med din kæreste og sammen må I finde ud af hvor stærke er i er til at modstå den fristelse der kan foreligge.
Religionsstuderende, Katolik, Frimurer
|
|
Til toppen
|
|
|
#84457 - 29/05/2007 17:22
[Re: ]
|
Bruger
Reg.: 01/10/2001
Sted: Nykøbing Mors
|
Til gengæld er det ualmindeligt skørt af dig/jer, ikke at have tænkt på den problemstilling før, I bestilte rejsen. Mon det har ligget i baghovedet, at det var en 'god' anledning til at overskride de grænser, der ikke skal overskrides? Der er vel ikke nogen naturlov der siger, at fordi en mand og en kvinde skal sove i samme værelse, så skal de dyrke sex? Jeg ved godt, aat sådan tænkte man i middelalderen, men det troede jeg vitterlig at man var gået fra... men åbenbart findes der konservative tænkere endnu
|
|
Til toppen
|
|
|
#84458 - 29/05/2007 17:23
|
Anonym
Anonym
|
Hejsa Mester,,... Super fedt i skal til USA, rigtigt nice sted af rejse til  Jeg vil mene at når man rejser ud i den store verden må man holde sammen, og USA er altså et sted hvor sammenhold er en rigtig rar ting! Der findes ingen herinde som kan give dig biblesteder som fortæller at det må du ikke, men du vil sikkert få en masser snak om "grænser" og "signaler" og nogen vil nok kæde den henpå at sove i samme rum hører til i ægteskabet, men det er der absolut intet belæg for at trække ned over hovedet på dig fordi du skal på ferie, der er tusindevis af andre chancer for at i kunne gøre dit og dat,.. At have tæthed i et kæresteforhold er en nødvendighed, og en ligeså god chance for at komme tæt på hinanden uden at have sexsuel kontakt, og finde jer til rette,... At se sin kæreste nøgen, det er simpelthen ikke farligt eller forkert,... Og at sove sammen arm i arm er simpelthen en del af det at værer kærester, ellers ville det godt nok værer sørgeligt,... Behold jeres undertøj på, og nyd jeres ferie og hav en rigtig god tu Kristian,... Mvh. Stud.theol Lars,..
|
|
Til toppen
|
|
|
#84462 - 29/05/2007 20:12
[Re: Lord Dean]
|
Anonym
Anonym
|
Der er vel ikke nogen naturlov der siger, at fordi en mand og en kvinde skal sove i samme værelse, så skal de dyrke sex? Det skrev jeg jo heller ikke. Jeg skrev, at det er en sikker måde at nedbryde nogle grænser, som ikke skal nedbrydes før tid er. Og hvis ikke det frister dig at have din kæreste liggende ved siden af dig så lang tid, vil jeg måske anbefale at bestille tid hos en psykiater...
|
|
Til toppen
|
|
|
#84465 - 29/05/2007 21:21
|
Bruger
Reg.: 30/04/2004
Sted: Albertslund
|
Jalokin --> Tid hos en psykiater? Rolig nu, der er altså intet galt med at være i stand til uskyldigt at ligge ved siden af hinanden, uden at tænke på sex! (Hvilket jeg selv og utvivlsomt flere andre er i stand til.)
Jeg vil som de andre mene, at det kommer an på jeres evne til at sige fra overfor den fristelse, og hvis I kan det er det nu utroligt skønt at sove i samme seng som sin kæreste, også selvom det 'bare' er at ligge arm i arm. Og uanset hvad I vælger, hav en rigtig god ferie!
(c)Jars of Clay: "I'm enough a cynic to believe."
|
|
Til toppen
|
|
|
#84480 - 30/05/2007 08:02
|
Ordstyrer
Bruger
Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
|
Der er vel ikke nogen naturlov der siger, at fordi en mand og en kvinde skal sove i samme værelse, så skal de dyrke sex? Det skrev jeg jo heller ikke. Jeg skrev, at det er en sikker måde at nedbryde nogle grænser, som ikke skal nedbrydes før tid er. Og hvis ikke det frister dig at have din kæreste liggende ved siden af dig så lang tid, vil jeg måske anbefale at bestille tid hos en psykiater... Hov Jalokin! - ordstyreren her synes det er lovlig smart at anbefale psykiatrisk konsultation til en bruger, der kommer med et helt seriøst og rimeligt spørgsmål - - Jeg kan huske, at jeg i min søgrønne ungdom var i nøjagtig samme situation - det blev til dobbeltværelse og hvad deraf fulgte - - og i øvrigt påfølgende bittert fortrudt .. kristina
Sandheden tro i kærlighed! (Ef. 4,15)
|
|
Til toppen
|
|
|
#84485 - 30/05/2007 11:00
|
Bruger
Reg.: 14/03/2007
|
Hej Jalokin. Hmm, jamen tak for dit svar. No offense, men det lyder dog ikke som om du selv har prøvet at have en kæreste nogensinde, så jeg ved ikke om du kan udtale dig om det. Muligvis falder I ikke i, men I kommer til at overtræde nogle blufærdighedsgrænser før tid er, og derved nedbryder i de grænser, der skal opretholdes indtil I er klar til at afgive løftet til hinanden. Blufærdighedsgrænser? Øhm, jamen vi har da allerede været på stranden sammen rigtig rigtig mange gange sidste sommer, hvor vi har ligget i badetøj sammen og blundet, og det er der vel ingen der vil mene at der er noget blufærdighedskrænkende i at gøre. Så vi er ligesom ikke i tvivl om hvordan hinanden ser ud kropsligt... Og nej, da jeg bestilte rejsen var det ikke i baghovedet at jeg ville overskride nogen grænser. Jeg havde kun den overvejelse at jeg gerne ville finde ud af om vi kunne holde hinanden ud i en måned hvor vi konstant skulle være sammen... Det synes jeg er meget fornuftigt for at finde ud af før vi binder os til hinanden for resten af livet... Hilsen Kristian.
|
|
Til toppen
|
|
|
#84486 - 30/05/2007 11:09
|
Bruger
Reg.: 14/03/2007
|
Hey!
Mange tak for dit svar :-) Synes det er et fornuftigt argument ikke at lade hinanden være alene, jeg er også sikker på, at jeg ville være temmeligt nervøs for at efterlade hende alene på et hotelværelse in the middle of nowhere et sted i USA. Jeg ville da aldrig kunne tilgive mig selv hvis der skulle ske hende noget.
Desuden er vi begge enige om at vente med sex til vi er gift.
Hilsner Kristian
|
|
Til toppen
|
|
|
#84487 - 30/05/2007 11:43
|
Anonym
Anonym
|
Der er vel kun en grænse,... Samleje, og hvis du ikke kan ligge ved siden af din kæreste nogen tid uden at blive fristet, mon det så ikke var dig der skulle til psykiater?
Vi er altså nogle mennesker som ikke er drevet af drifter alene, og hvor sex er noget man vælger...
Stud.theol Lars
|
|
Til toppen
|
|
|
#84488 - 30/05/2007 11:51
|
Anonym
Anonym
|
Nemlig  Hvis i begge har den indstilling, så lyder det til at i har plantet jeres forhold godt, og at nyde hinanden hører sig til som kærester, men der findes mange andre måder som ikke er sex, men som er med til at skabe den intimitet der er behov for i et kæresteforhold,... USA er altså ikke som Danmark, end ikke som europa, jeg har selv rejst derovre rigtigt mange gange med min far på hans forretningsrejser, og det er et land med rigtigt mange fede oplevelser og muligheder og sjov og ballade, men ligeså meget er det land hvor man skal passe på sig selv, og have et åbent øje for hvad der sker. Usa byder på rigtige mange ting, både gode og dårlige.. At holde sammen og have overblik med hinanden, er for mig en absolut nødvendighed, og når i nu elsker hinanden virker det for mig naturligt at i sover sammen og passer på hinanden. Der er altid mulighed for fristelse, men hvis du sætter dig på en Is blok 3 timer hver aften inden i skal i seng, så skal i ikke frygte noget  Spøg til side, Kristian, tro på jer selv og jeres vilje til at elske hinanden og stå fast til i mener det er den rette tid, at sove sammen er som jeg sagde før en naturlig del af et forhold... Hvor skal i hen i USA? mvh Stud.theol Lars
|
|
Til toppen
|
|
|
#84497 - 30/05/2007 19:25
[Re: Dust]
|
Bruger
Reg.: 18/11/2002
Sted: Susaalandet
|
Kære Dust
Dit forslag er faktisk hvad jeg også ville have anbefalet, hvis ikke man synes om den gamle bibelske måde er tilstrækkelig: En mand forlader sin fader og moder, og holder sig til sin hustru. Ikke så meget religiøs røgelse om dét, men fuldt ud lige så gyldig for Gud!
Pax & Bonum
Vandrer
- Så stor en Glæde at finde i Stilheden Gud - עבד יהוה
|
|
Til toppen
|
|
|
#84979 - 22/06/2007 10:51
[Re: kristina]
|
Bruger
Reg.: 03/09/2002
Sted: Århus
|
Hejsa.
Hvis man er har stor kraft til at modstå fristelsen kan man godt bestille et dobbeltværelse. Hvis man ved at man med al sansynlighed vil falde i så bestilt 2 enkeltværelser.
Til dem/jer som har bestilt et dobbeltværelse, og hvor det har haft nogle følger. Gud har i det øjeblik ikke kunne li det, men Gud har tilgivet jer (hvis i har bedt om det), og det Skal i også gøre overfor jer selv. Gud har en meget kortsigtet hukommelse og kan ikke huske hvad i gjorde dengang. (hvis der er bedt om tilgivelse). Derfor Kristina- Jeg begik en fejl engang (som Gud har glemt) og nu skal jeg se at komme videre. Jeg håber ikke at du slår dig oveni hovedet af en gammel synd. Gud har jo heller ikke en rangliste over synder hvor sex er den værste. (som vi mennesker har det med at gøre).
Hav en god dag.
KH Bjarne
|
|
Til toppen
|
|
|
#84980 - 22/06/2007 12:12
[Re: Bjarne1]
|
Bruger
Reg.: 26/08/2006
|
Derfor Kristina- Jeg begik en fejl engang (som Gud har glemt) Hovsa - nu har du husket ham på den igen! Gud holder jo øje med alt, inklusive debatfora 
|
|
Til toppen
|
|
|
#85002 - 22/06/2007 19:37
[Re: Bjarne1]
|
Ordstyrer
Bruger
Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
|
Derfor Kristina- Jeg begik en fejl engang (som Gud har glemt) og nu skal jeg se at komme videre. Jeg håber ikke at du slår dig oveni hovedet af en gammel synd. Gud har jo heller ikke en rangliste over synder hvor sex er den værste. (som vi mennesker har det med at gøre).
Hav en god dag.
Tak Bjarne! Men hvor ville jeg ønske at min hukommelse var lige så dårlig som Guds, som ganske rigtigt har retfærdiggjort mig og slettet alt ud for Jesu blod, og sænket alle synder ned på havets dyb, hvor fiskeri er forbudt ... Jeg var slet ikke kristen dengang, i gamle dage, men de konsekvenser der fulgte af min dumme, dumme handling dengang er helt uoverskuelige, og desværre ikke kun for mig selv ... såeh, jo, jeg ville forfærdelig gerne rulle mit livs film tilbage og begynde forfra! Desværre har jeg aldrig set eksempler på, at den Almægtige har givet dispensation i den retning .. Så alt hvad vi mennesker gør, og ikke gør, kan have evigheds-konsekvenser for vores medmennesker. Netop dét budskab vil jeg gerne bringe videre - til enhvers overvejelse - kristina
Sandheden tro i kærlighed! (Ef. 4,15)
|
|
Til toppen
|
|
|
#85067 - 25/06/2007 10:41
[Re: kristina]
|
Bruger
Reg.: 03/09/2002
Sted: Århus
|
Hej Kristina. Jeg synes at du er rimelig hård overfor dig selv. Jeg er sikker på at Gud ønsker at du skal have det godt, og ikke konstant slå dig oveni hovedet med hvor dum man har været. Jeg har også nogle ting som jeg godt ville være foruden, men sådan er det at være menneske. Gud er god til at bruge fejlslagne mennesker. Et eks kunne være at vi har et missionærpar, som tjener i min kirke. Det er virkelig til velsignelse for os som kirke. http://www.udfordringen.dk/art.php?ID=9907Hav en god dag. KH Bjarne
|
|
Til toppen
|
|
|
|