Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 8 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#84294 - 22/05/2007 18:37 clairvoyante...
gc_faith
Bruger

Reg.: 16/10/2005
Sted: Sørvad
hej.
hørte lige i tvmidtvest at der skulle være et møde et eller andet sted hvor der skulle komme to clairvoyante... tror det var på et slot der er lavet om til en restaurant eller lignende, fik slet ikke fat i det hele, blev bare så forskrækket da en kvinde fortalte at hun ville prøve at komme i kontakt med sin søn der døde i 1997...
så gik jeg ind på tvmidtvest's hjemmeside, men kunne ikke lige finde rundt derinde, og kunne ikke finde indslaget - ellers ville jeg have ringet til stedet og sagt...
ja, hvad skulle jeg have sagt? - hvad søren skal man stille op?
ved godt at det måske er et lidt underligt spørgsmål, men jeg bliver bare så bange på deres vejne, dem der skal med til det møde i aften.
hvad skal man gøre?
ja, jeg har tænkt mig at bede for dem, men er optaget af en masse andet i aften, og synes faktisk det er lidt svært at rumme...
Er det bare mig der synes at clairvoyance er farligt?
mvh Charlotte

Så blev man alligevel student! :-)

Til toppen 
#84303 - 22/05/2007 21:57 Re: clairvoyante... [Re: gc_faith]
Anonym
Anonym

Hej Charlotte \:\)

Farligt?,.. ja hvis det giver folk falsk håb og forudsætning for ting, så er det er helt sikkert med til at rive op i ting som kan gøre folk kede af det eller sure.

Clairvoyance i mine øjne er et fupnummer, noget som der kan tjenes penge, respekt, opmærksomhed på, i samme stil som astrologi og stjernetegn..

Lidt i samme stil når amerikanske prædikanter kommer til danmark og holder møder hvor de påråber sig at de kan profetere ved at sige "Der er en her i aften som har mistet en ven i en trafik ulykke".... og 293 ud af 400 af deltagerne føler det er dem \:p

Hvad TvMidtVest har gang i må værer deres sag, har ellers svært ved at forstille mig Kai Hartmeier skænke det nogen sønderlig tanke..

Jeg synes mirakelmøder og Clairvoyance seancer og etc. minder om hinanden \:\)

Nogen vil jo påstå at der er åndelige kræfter på spil, men jeg er skeptisk indstillet overfor New Age, og Spiritualitets reklamer at jeg ryster på hovedet over det...

Kind Regards>
Stud.theol Lars

Til toppen 
#84327 - 24/05/2007 08:32 Re: clairvoyante... [Re: gc_faith]
joppe
Bruger

Reg.: 09/02/2002
Sted: Nørrebro, København
Jeg mener ikke Clairvoyance er farligt. Ikke farligere end religion generelt. Dét der er farligt er mennesker der ikke kan tænke kritisk og er alt for modtagelige for andres holdninger og tror blindt på det andre siger.

For disse mennesker er det ligegyldigt om det handler om clairvoyance, religion, politiske ideologier eller TV-Shop. Det meste vil være farligt for dem.

Derfor vil jeg ikke definere Clairvoyance som farligt. Det er ikke clairvoyancen der har ansvaret for folks handlinger. Enhver er selv ansvarlig for det man gør. Clairvoyance er et tilbud, ligesom så meget andet i samfundet. Hver enkelt person må selv afgøre om det vil benytte sig af tilbudet.

Mvh.

Joppe

Religionsstuderende, Katolik, Frimurer

Til toppen 
#84481 - 30/05/2007 08:39 Re: clairvoyante... [Re: gc_faith]
mini_madsen3
Bruger

Reg.: 08/10/2006
Sted: Grindsted
Tror at det er indbildning sådan noget, men jeg synes også det er synd for dem at de ikke kan finde andre måder at tjene deres penge på. Men tror også man skal passe på at man ikke henleder opmærksomheden fra troen til satans værk.. F.eks. ånden i glasset, tror jeg at satan går ind (nogle gange) og virker gennem mennesket... Mmh.. Jeg tror egentlig ikke clairvoyanter kan gøre noget ved det, bare noget opreklameret pjat...

Var der nogle af jer der var på å-festival? For sså kunne det være i blev lidt klogere.. Der var en der snakkede lidt omkring dette emne..:)

-Jonas

\:D God Bless!

For synden er dig tilgivet..

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær