Cirka en gang hvert halve år, sætter min dejlige hustru hænderne i siden, ryster på hovedet, kigger på mig og siger "Kan du aldrig være bare en lille smule begejstret?"
Gud har heldigvis skabt os med forskellige, og nogen af os er bare ikke mulige at få op af stolen. Til sommer kommer mit all time favorit band til Århus og spiller, og jeg har selvfølgelig købt billet. Mens alle omkring mig har tænkt sig at hoppe, headbange og gå amok, har jeg tænkt mig ganske som jeg plejer, stille og roligt at stå og rokke med foden, måske følge rytmen svagt med hovedet.
Jeg er klar over at det kræver sit at se min begejstring, men typer som jeg selv bliver skam begejstrede, måske ikke så tit, og så er vi måske ikke så ekstroverter i vores udtryk.
Er der en pointe? Absolut, at min og andre identiske typers tilbageholdenhed må du aldrig lade holde dig tilbage, faktisk sætter jeg meget stor pris på de mennesker i menigheden som åbenlyst giver udtryk for deres glæde og begejstring med dans, jubel eller store smil, de er et vidnesbyrd for mig og faktisk med til at jeg selv bliver begejstret selv om jeg udenpå ligner en 1500 år gammel statue fra Glyptoteket.
- When your Karma's gone, my Dogma still stands -