Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 8 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#8402 - 04/02/2003 15:33 Tidlig kristendom?
Andreas
Bruger

Reg.: 11/10/2001
Café,

I indlægget "Re: Adam & Eva / Josef & Maria" skrev Dagnir:

[...]

Da>Den form for Kristendom der var fra år 0 til det femte århundrede efter Kristus,
>var i den Celtiske verden så tæt på af den Celtiske Tro og Viden at jeg Naturligvis
>beskriver mig selv som Celtisk/Kristen.

Efter et par gange at have læst Dagnirs påstande om, at den tidlige kristendom mindede mere om hans egen religion end om nutidens kristendom, og at kirken siden har `rettet' i Bibelen, kunne jeg godt tænke mig at få noget, der konkret understøtter påstanden.

Hvad, helt præcist, var det, som de første kristne troede på? Hvad tyder på, at der er blevet ændret i Bibelen siden da? Hvad stod der i den `oprindelige' Bibel? Og, vigtigst af alt, hvor har Dagnir sine oplysninger fra?

[...]

Guds fred,
Andreas

Til toppen 
#8403 - 06/02/2003 17:17 Re: Tidlig kristendom? [Re: Andreas]
missio
Bruger

Sted: Hasle, Bornholm

Hvad tyder på, at der er blevet ændret i Bibelen siden da? Hvad stod der i den `oprindelige' Bibel? Og, vigtigst af alt, hvor har Dagnir sine oplysninger fra?

Tja..... Det er vi vist flere der godt kunne tænke os at vide! Hvad siger du Dagnir? Når sprogkyndige konkluderer at der er en utrolig overensstemmelse mellem de ældste bevarede skrifter, og den Bibel vi bruger i dag, virker det jo lidt sært at du siger noget andet. Kan du ikke hoste op med nogle eksempler? Og hvor henter du dine oplysninger?

Missio

Til toppen 
#8404 - 12/02/2003 19:29 Re: Tidlig kristendom? [Re: Andreas]
tsrk55
Bruger

Sted: København S
Til Dagnir!

Det er unægtelig ikke ofte at jeg har lejlighed til at udtrykke enighed med de
" rettroende " her i cafeen; men jeg må tilstå at jeg i lighed med Andreas og Missio ganske savner dokumentation og saglige argumenter som kunne underbygge dine temmelig alternative udlægninger af henholdsvis keltisk og kriaten tro.
Så indtil videre vil jeg betragte dine påstande som autentisk new age synkretisme.

mvh Tom S R Klausen

" To You I am an atheist "
" To God I am the loyal opposition "
Woody Allen

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær