Ja jeg begynder med et nyt emne, da det ikke ser ud til at nogen har reageret på følgende indlæg,
Kære venner,
Jeg vil gerne fortælle lidt om hvad jeg mener om Jesus Kristi død på korset, men da det er en længere udredning, har jeg gjort det på den måde, at jeg har skrevet på det i flere omgange.
Forestil jer, at I var Gud, der havde skabt en menneskehed, der som tiden gik var blevet så onde at Gud måtte udrydde de fleste ved en syndflod, og derefter lovede han Noa at det ville han aldrig gøre mere, og til et vidnesbyrd derom satte han regnbuen på himlen.
Men menneskene blev igen værre og værre, og så besluttede Gud at ofre en del af sig, for at frelse så mange mennesker som muligt, og det var virkelig et offer, forestil jeg Gud som svævede over vandene, dvs. havde hele Universet at "Leve" i og så at skulle lade sig indespærre i et lille trangt menneskelegeme, ganske vist et særligt fuldkomment et, og for at det i det hele taget skulle kunne lade sig gøre, forberedte han det ved at lade et fuldkomment menneske fødes, og mennesket Jesus fødtes, et helt rent menneske uden synd, det var nødvendig for at Kristus kunne fødes på Jord, Jesus voksede op og i det øjeblik Jesus lod sig døbe af Johannes i Jordan, dalede Ånden i skikkelse af en due ned over ham, det var Kristus der dér kom ned til jorden, det var en frygtelig pine for dette Guddommelige væsen, og det var så stor en hellig gerning at legemet ikke kunne tåle det mere end tre år, og derfor kan man kun tale om Kristus fra dåben i Jordan og til døden på Golgatha, og derfor kunne han føle sig forladt af Gud, men efter opstandelsen var det ikke mere Jesus, man kan ikke tale om Jesus efter opstandelsen, men om Kristus, og derfor kendte disciplene ham ikke igen, det var i det hele taget kun disciblene der kunne kende Jesus, andre havde svært ved at kende ham, og det gjaldt hele den tid hvor Kristus var aktiv i Jesus, derfor var det nødvendigt at Judas skulle kysse ham, for soldaterne vidste ikke hvem af dem det var, der står jo også flere gange i det nye testamente at han gik bort uden at de kendte ham. Og han blev her, i denne skikkelse, kun til himmelfarten. Jeg mener egentlig at man mere skal tale om Kristus end om Jesus.
Mkh,
Hanne.
Nåden være med os alle !
Hanne