Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 7 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#8397 - 02/02/2003 10:12 Jesus - Kristus
HanneV
Bruger

Reg.: 22/11/2002
Sted: Nykøbing Sj. Danmark
Ja jeg begynder med et nyt emne, da det ikke ser ud til at nogen har reageret på følgende indlæg,

Kære venner,
Jeg vil gerne fortælle lidt om hvad jeg mener om Jesus Kristi død på korset, men da det er en længere udredning, har jeg gjort det på den måde, at jeg har skrevet på det i flere omgange.
Forestil jer, at I var Gud, der havde skabt en menneskehed, der som tiden gik var blevet så onde at Gud måtte udrydde de fleste ved en syndflod, og derefter lovede han Noa at det ville han aldrig gøre mere, og til et vidnesbyrd derom satte han regnbuen på himlen.
Men menneskene blev igen værre og værre, og så besluttede Gud at ofre en del af sig, for at frelse så mange mennesker som muligt, og det var virkelig et offer, forestil jeg Gud som svævede over vandene, dvs. havde hele Universet at "Leve" i og så at skulle lade sig indespærre i et lille trangt menneskelegeme, ganske vist et særligt fuldkomment et, og for at det i det hele taget skulle kunne lade sig gøre, forberedte han det ved at lade et fuldkomment menneske fødes, og mennesket Jesus fødtes, et helt rent menneske uden synd, det var nødvendig for at Kristus kunne fødes på Jord, Jesus voksede op og i det øjeblik Jesus lod sig døbe af Johannes i Jordan, dalede Ånden i skikkelse af en due ned over ham, det var Kristus der dér kom ned til jorden, det var en frygtelig pine for dette Guddommelige væsen, og det var så stor en hellig gerning at legemet ikke kunne tåle det mere end tre år, og derfor kan man kun tale om Kristus fra dåben i Jordan og til døden på Golgatha, og derfor kunne han føle sig forladt af Gud, men efter opstandelsen var det ikke mere Jesus, man kan ikke tale om Jesus efter opstandelsen, men om Kristus, og derfor kendte disciplene ham ikke igen, det var i det hele taget kun disciblene der kunne kende Jesus, andre havde svært ved at kende ham, og det gjaldt hele den tid hvor Kristus var aktiv i Jesus, derfor var det nødvendigt at Judas skulle kysse ham, for soldaterne vidste ikke hvem af dem det var, der står jo også flere gange i det nye testamente at han gik bort uden at de kendte ham. Og han blev her, i denne skikkelse, kun til himmelfarten. Jeg mener egentlig at man mere skal tale om Kristus end om Jesus.
Mkh,
Hanne.

Nåden være med os alle ! Hanne

Til toppen 
Hold dig ajour med JesusNet.dk
#8398 - 02/02/2003 12:45 Re: Jesus - Kristus [Re: HanneV]
MDA
Bruger

Reg.: 15/06/2002
Hej!

Jeg mener, at vi kun skal søge frelse hos JESUS KRISTUS.

I Apostlenes Gerninger kap. 4 vers 10-12 står der, at det er ved navnet JESUS KRISTUS fra Nazaret, ham, hvem I korsfæstede, men som Gud har opvakt fra de døde - det er ved hans navn, at manden her står rask for jeres øjne (en lam er blevet helbredt). Denne JESUS er stenen som blev agtet for intet af jer bygmestre, men som er blevet hovedhjørnesten. Og der er ikke frelse i nogen anden; thi der er ikke under himmelen givet mennesker noget andet navn, hvorved vi kan frelses.

M.v.h. MDA

Til toppen 
#8399 - 02/02/2003 16:05 Re: Jesus - Kristus [Re: MDA]
steincke
Bruger

Reg.: 10/05/2002
Sted: Kalundborg
Ja og der er magt i Ordet Jesus. Det viser sig at er man sammen med mange og der ikke er nogen der høre, så skal navnet Jesus, nok få alt fokus vendt fra det som ellers har været oppe. Dette tror jeg ikke er så gældende hvis man siger Kristus.

Ikke sagt at Kristus ingen betydning har, for det er et med Jesus, men åndsmagterne bæver ved Jesus Guds Søn.

K.h.
Kim

CIA - Christian In Action coz Jesus loves u

Til toppen 
#8400 - 03/02/2003 13:50 Re: Jesus - Kristus [Re: steincke]
HanneV
Bruger

Reg.: 22/11/2002
Sted: Nykøbing Sj. Danmark
Kære Steincke og andre,
Kan i huske et sted i nye testamente, Mathæu 16 Kapitel vers 13 - 18
13. Men da Jesus var kommen til Egnen ved Kæsarea Filippi, spurgte
han sine Disciple og sagde: "Hvem sige Folk, at Menneskesønnen er?"
14. Men de sagde: "Nogle sige Johannes Døberen; andre Elias; andre
Jeremias eller en af Profeterne."
15. Han siger til dem: "Men I, hvem sige I, at jeg er?"
16. Da svarede Simon Peter og sagde: "Du er Kristus, den levende Guds Søn."
17. Og Jesus svarede og sagde til ham: "Salig er du, Simon Jonas's Søn!
thi Kød og Blod har ikke åbenbaret dig det, men min Fader,
som er i Himlene.
18. Så siger jeg også dig, at du er Petrus, og på denne Klippe vil
jeg bygge min Menighed, og Dødsrigets Porte skulle ikke få
Overhånd over den.
Så det er altså ikke bare grebet ud af luften at jeg sagde det jeg sagde.
Det står faktisk i alle fire Evangelier, lidt forskelligt i hver.
Mkh
Hanne

Nåden være med os alle ! Hanne

Til toppen 
#8401 - 03/02/2003 17:43 Re: Jesus - Kristus [Re: HanneV]
MDA
Bruger

Reg.: 15/06/2002
Hej!

Jeg mener, at hvis man siger Kristus, så siger man også Jesus. Om man siger Jesus Kristus eller Kristus Jesus er nok underordnet, men jeg opfatter navnene som lige vigtige.

M.v.h. MDA

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær