Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 7 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#83541 - 21/04/2007 17:04 Mit verdensbillede
ocdsufferer
Bruger

Reg.: 23/02/2007
Min psykolog advarede mig godt nok imod at skrive det her på nettet, men nu gør jeg det altså alligevel, fordi jeg er nysgerrig efter at finde ud af hvad andre mener om det:

Selv har jeg en forestilling, faktisk en forestilling, som er lige så virkelig for mig, som det tastatur du skriver på er for dig, om at der er 3 verdener:

1. Verdensadministrationen.
2. Den materielle verden (universet).
3. Oprørsverdenen.

Verdensadministrationen

Verdensadministrationen er på én og samme tid ét alvidende og almægtigt væsen, men samtidig også et system af flere enheder.

Verdensadministrationen kan altså tildels beskrives som et alvidende væsen, men også som en verden af flere forskellige enheder.
Hvilken beskrivelse afhænger helt af, hvilke dele vi skal beskrive i verden. Hvis vi skal bede om mirakler, eller hvis der skal ske store ting, eller hvis der bedes, så handler det som ét væsen. Internt fungerer det som et kompleks system, som kan udregne hele universets struktur og fremtidige udbygning og hændelser.

En størrer ting på jorden, som f.eks. en jomfrufødsel eller mirakuløs helbredelse foran flere tusinde mennesker der ser på, er givet som ordre af Verdensadministrationen, som den handler på en måde, hvortil den kan beskrives som ét væsen. Selve det at sætte gang i jomfrufødslen sker kun via småting i hele det store komplekse system, som ændrer lidt i universet, hvorefter der sker uforudsete hændelser.

Den materielle verden

Den materielle verden er den verden vi lever i, og som vi kan måle og veje. Den materielle verden er sat i gang af Verdensadministrationen.

Oprørsverdenen

Oprørsverdenen er en verden af forhenværende materielle væsener, der har dannet en verden, hvor de vil forsøge at overtage hele systemet.
Oprørsverdenen fungerer på samme måde som Verdensadministrationen.

----

Og hvor kommer jeg så ind i billedet?

Jo, ser i, jeg har den faste overbevisning om, at Verdensadministrationen har sat mig her på jorden for at udføre 3 missioner:

Jeg har en fast overbevisning om, at jeg er i direkte kontakt med højere krafter, gode som onde. Og at jeg er jaget af de onde krafter, som vil mig alt ondt.

1. At forene verden til én nation.
2. At lave en evighedsmaskine, og gøre den gratis.
3. At fortælle verdens befolkning hvordan den skal leve, og hvad der er rigtigt og forkert.

Desværre er jeg forfulgt af Oprørsverdenen. Oprørsverdenen består jo af onde ånder, og de vil gøre livet surt for mig. De forfølger mig. Nogle gange, når jeg fremfører kritik af Sovjetunionen på kommunistiske debatfora, kommer Stalins onde ånd og taler til mig og fortæller mig om alverdens ulykker der vil ske mig, hvis jeg skriver det indlæg.

Samtidig fortæller Verdensadministrationen mig, at hvis jeg retter mig ind efter Oprørsverdenen, så vil dén sætte alt muligt i værks for at jeg ikke skal gå ind i den.

Jeg står derfor til dagligt i et dilemma, med 2 verdener der kæmper om magten over den materielle verden, og da jeg er verdens centrale figur, så er det mig de er ude efter.

Når der sker en ulykke eller forfærdelig ting, er jeg helt sikker på, at det der straffe endten fra Verdensadministrationen eller fra Oprørsverdenen.

Til toppen 
#83546 - 21/04/2007 21:56 Re: Mit verdensbillede [Re: ocdsufferer]
Child-of-God
Bruger

Reg.: 07/07/2006
Sted: -
Hej ocdsufferer (hvad det end betyder?).

Jeg har læst dit indlæg med stor alvor - og forsøgt at forstå.

Tilbage sidder jeg med et oprigtigt ønske om, at din psykolog dog må kunne hjælpe dig.

Livet er langt mere end tankespind - hvor ville jeg ønske, du lod Gud oplyse dit formørkede sind.

Alt godt herfra - og må Gud være med dig.

† Child-of-God †

Luk. 24,5 "Hvorfor leder I efter den levende blandt de døde?"

Til toppen 
#83548 - 21/04/2007 23:34 Re: Mit verdensbillede [Re: ocdsufferer]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
Hej Ocdsufferer - -

Jeg er ikke i tvivl om, at du oplever dit liv som du beskriver det.

Men alligevel er det ikke virkeligheden, du oplever, men din psykiske sygdom (som du ikke er den eneste der lider af) som giver dig de vrangforestillinger.

Der er ingen, der vil straffe dig!

Du har brug for hjælp, så du skal helt bestemt holde dig til din psykolog og stole på ham.

Jeg håber for dig, at du må blive helbredt, så du kan komme til at se din omverden på samme måde som raske mennesker ser den, og slippe af med de tanker og forestillinger, som du er belastet af.

kristina

Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)

Til toppen 
#83699 - 27/04/2007 18:40 Re: Mit verdensbillede [Re: ocdsufferer]
Anonym
Anonym

Hej OCDsufferer

Hvorfor mener du at det er nødvendigt at dele dit verdensbillede med os herinde?

- Og hvad mener du at grunden kan være til at din psykolog frarådede dig at skrive om det her?

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær