Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 7 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#83342 - 14/04/2007 19:20 Kulstof-14
metusalem
Bruger

Reg.: 15/09/2002
Sted: Kolding
Jeg leder efter kritik af kulstof-14 metoden. Jeg har tidligere læst noget om det, men er der nogen som kan hjælpe med links eller måske har en kvalificeret mening om det?

Mener der var noget kritik med at den gik ud fra at der havde være ten konstant stråling eller sådan noget på jorden, hvad der ikke nødvendigvis har?

"sandheden skal sætte dig fri!"

[url=www.hvadersandhed.dk]www.hvadersandhed.dk[/url]

Til toppen 
#83345 - 14/04/2007 20:45 Re: Kulstof-14 [Re: metusalem]
oslo
Bruger

Reg.: 06/05/2005
Sted: Århus
Måske kan du bruge følgende link:

http://www.creation-science-prophecy.com/C14.htm

Venlig hilsen
Oslo

Til toppen 
#83351 - 15/04/2007 00:29 Re: Kulstof-14 [Re: metusalem]
LarsBj
Bruger

Reg.: 09/09/2002
Sted: Sjælland
Jeg forstår ikke, du er ude efter "kritik af C14-metoden".
Det er en meget anvendt metode, som, anvendt fornuftigt og med de begrænsninger, den har, giver pålidelige og anvendelige dateringer mange tusinde år tilbage i tiden, og som defor er velanskrevet.

Men hvis du vil vide mere om den, har Kaare Lund Rasmussen skrevet en yderst informativ lille bog om emnet.

Den er beregnet for gymnasiet og er derfor relativ let at gå til, og den fås på biblioteket.

Kåre Lund var i mange år leder af Nationalmuseets C14-laboratorium og har derfor stor erfaring med metoden og dens problemer.

Han er nu ansat på Syddansk Universitetscenter, og her kan du finde hans e-mailadresse og sende ham forespørgsler, hvis der er noget, du vil have belyst.

Jeg mener, man skal gå til eksperterne og ikke til pseudovidenskabelige internetsider, der kun er ude på at promovere deres egne agenda.

mvh
LarsBj

*To the same natural effects we must, as far as possible, assign the same causes.*
Isaac Newton

Til toppen 
#83353 - 15/04/2007 00:41 Re: Kulstof-14 [Re: metusalem]
Anonym
Anonym

Hej Metusalem!
 Citat:
Mener der var noget kritik med at den gik ud fra at der havde været en konstant stråling eller sådan noget på jorden, hvad der ikke nødvendigvis har?

Nej, C-14/C-12-forholdet har varieret meget, så man bliver nødt til at korrigere sine resultater. Man kan læse en smule om det på Wikipedia.

Mvh. Jalokin

Til toppen 
#83357 - 15/04/2007 01:56 Re: Kulstof-14 [Re: LarsBj]
metusalem
Bruger

Reg.: 15/09/2002
Sted: Kolding
Jo men jeg vil gerne have en kritisk vinkel på det eller en god forståelse for hvordan den er opbtgget. Jeg har tidligere læst nogte kritik af den som jeg fandt rigtigt, så det ville jeg gerne finde igen. Men jeg vil måske låne den på biblioteket. Det lyder spændende. Tak for det og tak til jer andre også ;\) (men kom endelig med flere links)

"sandheden skal sætte dig fri!"

[url=www.hvadersandhed.dk]www.hvadersandhed.dk[/url]

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær