Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 7 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#83259 - 12/04/2007 13:20 Småkager
Anonym
Anonym

I gode gamle dage (dvs. før opdateringen af layoutet), kunne jeg logge ind på JesusNet fra forskellige computere og stadig kun få fremhævet nye indlæg. Nu bliver indlæg fremhævet som nye, selv om jeg har klikket på dem, og selv om jeg bruger samme computer.

Er der noget galt med minde indstillinger? Småkage-indstillingerne er der ikke ændret en tøddel på.

Til toppen 
Hold dig ajour med JesusNet.dk
#83261 - 12/04/2007 14:05 Re: Småkager [Re: ]
SimonKL
Bruger

Reg.: 01/03/2002
Sted: København SV
ja, den vogn er jeg også med på. det var en rigtig fin funktion, håber den kommer igen!

"Hier stehe ich und kann nicht anders!
Gott helfe mir, Amen!
"
- Martin Luther

Til toppen 
#83263 - 12/04/2007 16:38 Re: Småkager [Re: ]
Nissen
Bruger

Reg.: 30/06/2006
Sted: Århus
Hørt!

Det er faktisk lidt træls, sådan som det er nu. Jeg mister i hvert fald hurtigt overblikket.

Peter - gør noget!

/B

Til toppen 
#83268 - 12/04/2007 18:48 Re: Småkager [Re: ]
anniesr
Bruger

Reg.: 30/03/2005
Sted: Amager
Samme problem... Jeg løser det ved at trykke på 'marker alle indlæg som læste' hver gang jeg har været en tur forbi. Men det må kunne løses smartere.

There is a crack in everything, that's how the light gets in.
(Leonard Cohen)

Til toppen 
#83275 - 13/04/2007 00:11 Re: Småkager [Re: ]
Nardus
GlobalModerator
Bruger

Reg.: 17/08/2001
Sted: Brabrand
Hejsa,

Funktionen er der rent faktisk og fungerer okay på min og min hustrus computer. Hvad der lige gør forskellen mellem jeres og min computer, har jeg simpelthen ikke anelse om, men et eller andet må jo konflikte.

Har I prøvet at rydde jeres cookie? I kan gøre dette nederst på alle side ved at klikke på "Mine cookies" og derefter "Slet cookien". Herefter klikker I på "Marker alle indlæg som læst". Giver det noget resultat?

Med venlig hilsen

Kristian

Til toppen 
#83277 - 13/04/2007 00:20 Re: Småkager [Re: ]
Andreas Falck
Bruger

Reg.: 27/04/2006
Sted: Ravsted, Synnejylland
Ofte virker det også modsat: alle indlæg markeret som læst selv om de ikke er blevet læst.

Det er møj' træls for at sige det på synnejysk.

Mvh Andreas Falck
http://bibeltro.dk - Bibeltro forkyndelse
http://skabelsen.info - Fordomsfri skabelsesdebat
Begge med debatforum

Til toppen 
#83290 - 13/04/2007 09:50 Re: Mulig løsning [Re: Nardus]
Nardus
GlobalModerator
Bruger

Så har jeg siddet og leget lidt med Kristinas computer, og det lader til, at det skyldes den gamle cookie fra det forgangne forum.

Det er derfor nødvendigt, at du sletter alle din cookies på din computer eller finder specifikt den cookie, der tilhører Café Thomas. Det er ikke nok at slette cookien her fra siden.

For at slette dine cookies, går du ind i Funktioner -> Internetindstillinger og vælger "Slet cookies". Herefter lukker du alle vinduer ned og genstarter din browser. Problemet lader til at blive løst på denne måde.

Med venlig hilsen

Kristian

Til toppen 
#83295 - 13/04/2007 10:29 Re: Mulig løsning [Re: Nardus]
Andreas Falck
Bruger

Oprindeligt skrevet af: Nardus
Problemet lader til at blive løst på denne måde.

Problemet med at fora man endnu ikke har været inde bliver markeret som læst, bliver ikke løst på den måde.

Mvh Andreas Falck
Begge med debatforum

Til toppen 
#83296 - 13/04/2007 11:03 Re: Mulig løsning [Re: Nardus]
Nissen
Bruger

Reg.: 30/06/2006
Sted: Århus
Hej Kristian,
det prøver jeg lige senere - tak!

En anden ting.
Jeg læser altid indlæg i tråde. Alle indlæg har den samme røde farve i overskriften - det indlæg man så læser blive vist nok sort. Jeg syntes, at det kan være lidt svært at se, hvilket indlæg det nu er man har åbnet, når tråden er lang debat mellem to brugere. Fx. følger jeg med i Andreas og tros debat om datering af evangelierne. Der kan det altså være lidt svært at se, hvilket indlæg det lige er jeg læser.

Mit forslag er derfor: Kunne man ikke lave om på farven på overskriften på det indlæg, man læser, når man læser i tråde?

Jeg håber du er med på, hvad jeg mener.

/B

Til toppen 
#83297 - 13/04/2007 12:20 Re: Mulig løsning [Re: Andreas Falck]
Nardus
GlobalModerator
Bruger

Kære Andreas,

Jeg ved simpelthen ikke, hvad der er galt. Det fungerer her, og jeg har fået det til at virke hos Kristina.

Du kunne måske prøve at lukke alle browser-vinduer. Gå ind i start -> Kontrolpanel -> Internetindstillinger og slette alle cookies herfra.

Med venlig hilsen

Kristian

Til toppen 
#83299 - 13/04/2007 12:46 Re: Mulig løsning [Re: Nardus]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
Jeg tør næsten ikke sige det, Kristian, vil så nødig ødelægge din dag, men det var en stakket glæde.
Nu virker "det" ikke mere. \:\(

Der er ingen afmærkninger af ulæste indlæg ... jeg kan kun finde dem ved at gå ind i "indlæg inden for de sidste 24 timer ..."

Dybt suk!

k

Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)

Til toppen 
#83301 - 13/04/2007 13:07 Re: Mulig løsning [Re: Nardus]
Andreas Falck
Bruger

Du kunne måske prøve at lukke alle browser-vinduer. Gå ind i start -> Kontrolpanel -> Internetindstillinger og slette alle cookies herfra.

Har været forsøgt flere gange.

Jeg har endda været så heldig at min windows brød sammen så jeg måtte omformatere harddisken og lave en helt ny windowsinstallation. Lige lidt har det hjulpet.

For fuldstændighedens skyld skal det lige tilføjes at det altså ikke er hver gang at ulæste indlæg i andre tråde og andre fora bliver fejlagtigt markeret som læst.

Iøvrigt kan jeg helhjertet tilslutte mig Brian Nissens forslag og tydeligere farveadskillelse af hvilket indlæg man har åben til læsning når man læser i tråde.

Var det måske en ide at alle indlægsoverskrifterne var almindeligt sorte og det åbne indlæg blev markeret som fremhævet rød når der læses og vises i tråde.

Mvh Andreas Falck
Begge med debatforum

Til toppen 
#83303 - 13/04/2007 13:50 Re: Mulig løsning [Re: Andreas Falck]
Nardus
GlobalModerator
Bruger

Hej Andreas,

At din computer bryder sammen fordi du skal slette nogle cookie, vil jeg helst ikke have skyld for \:\)

Har du installeret en firewall, der evt. blokerer lige lovligt restriktivt for brugen af cookies?

Prøv evt. at se, om http://jesusnet.dk/cafethomas/forum/ubbthreads.php/ubb/showthreaded/Number/83304/page/0 giver dig forklaringen.

Med venlig hilsen

Kristian

Til toppen 
#83304 - 13/04/2007 14:03 Re: Mulig løsning [Re: kristina]
Nardus
GlobalModerator
Bruger

Hej Kirsten,

Jeg tror det er normal opførsel for den måde, hvorpå forumet er designet:

1) Du logger ind
2) Du ser en liste over indlæg, du ikke har læst (markeringen virker)
3) Du læser nogle af indlæggene
4) Du lukker din browser
5) Når du starter browseren igen og vil se de indlæg, du ikke havde fået læst første gang, så er markeringen forsvundet fra de indlæg, der var markeret i pkt. 2 - men nye indlæg laver efter pkt. 4 vil være markeret.

Grunden til dette er, at forumet husker hvornår du sidst har været der og derefter markerer nye indlæg siden sidste besøg - og altså ikke husker præcis på, hvad du har læst og ikke læst.

Hvis det andet skulle fungere helt optimalt (altså at der altid var en markering ud for de indlæg, du ikke havde læst), ville det kræve, at der i databasen ud for hvert indlæg var en markering af, om du (eller en anden) havde læst indlægget eller ej. Dette ville skabe, hvad man kalder overhead i databasen - altså unødig fyld.

En lidt teknisk forklaring, som der ikke umiddelbart kan laves om på.

Med venlig hilsen

Kristian

Til toppen 
#83305 - 13/04/2007 14:03 Re: Mulig løsning [Re: Nardus]
Andreas Falck
Bruger

Hej Andreas,

At din computer bryder sammen fordi du skal slette nogle cookie, vil jeg helst ikke have skyld for \:\)

Hi hi - nogen skal jo have skylden for at jeg kvajede mig

Har du installeret en firewall, der evt. blokerer lige lovligt restriktivt for brugen af cookies?

Nope. Jeg har endda givet særlig og udvidet tilladelse til alt fra JesusNet og fra CaféThomas!

Men jeg har en formodning om at efterhånden som systemet finjusteres løses problemerne også.

Mvh Andreas Falck
Begge med debatforum

Til toppen 

Ordstyrer:  Nardus 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær