2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg |
|
#83169 - 07/04/2007 11:43
Tro er ligetil
|
Bruger
Reg.: 28/02/2003
Sted: Auning
|
Tro er ligetil
Rom 10:17 17 Altså kommer Troen af det. som høres, men det, som høres, kommer igennem Kristi Ord.
Det drejer sig ikke om et mål af tro vi måtte have, men den tro Gud giver i en given situation, for vores tro er ikke tilstrækkelig, Gud beder kun om umulige ting, hvordan skal det ellers blive til hans ære?
Ordet "Ord" er rhema som er en befaling, som det også er i Matthæus 4.4
Matt 4:4 4 Men han svarede og sagde: "Der er skrevet: Mennesket skal ikke leve af Brød alene, men af hvert Ord, som udgår igennem Guds Mund."
Troen kommer af at høre fra Gud, det fortæller os hvordan vi skal se på det, som Gud ser det.
Rom 4:17 17 (som der er skrevet: "Jeg har sat dig til mange Folkeslags Fader"), over for Gud, hvem han troede, ham, som levendegør de døde og kalder det, der ikke er, som om det var.
Troen er ikke en præstation, eller hvis du har tro nok skal Gud nok belønne dig, nej, tro er mere lige til, nemlig at høre fra Gud, for det er ham der skal flytte bjerget, ikke dig, ikke DIN tro, men han skal selv gøre det.
Matt 17:20 20 Og han siger til dem: "For eders Vantros Skyld; thi sandelig, siger jeg eder, dersom I have Tro som et Sennepskorn, da kunne I sige til dette Bjerg: Flyt dig herfra derhen, så skal det flytte sig, og intet skal være eder umuligt.
Du skal bare fra ham, det er derfor væsentligt at have en åbenbaring af hvordan Gud er.
2 Tessalonikerne 1:11 i KJV taler om "the work of faith with power", det er det vi har brug for.
KH
Ole
Ændret af Ole Madsen (07/04/2007 11:45)
|
|
Til toppen
|
|
|
#85360 - 15/07/2007 20:17
Re: Tro er ligetil
[Re: Ole Madsen]
|
Bruger
Reg.: 11/05/2006
|
Hvis man ikke har tro, følg Kristi befalinger i Mattæus kapitel 5, 6 og 7, så vil det hurtigt stå en klart, hvad ægte tro vil sige.
Hvis man har tro, følger man automatisk disse befalinger og også de ti bud.
Ikke så meget hokus pokus i det. Hvis du ikke forstår Kristi Lære, kan du ikke sortere falsk lære fra, som fx Pauli lære.
|
|
Til toppen
|
|
|
#85362 - 15/07/2007 22:04
[Re: brahmamurti]
|
Chatvært
Bruger
Reg.: 02/09/2002
Sted: Kolding
|
Mener du at Paulus lærer falsk? Eller har jeg misforstået dit indlæg? Hvis du mener at Paulus lærer falsk, hvad bygger du så det på?
Maijannes
Jesus, blandt alle verdens røster, din er ene den som trøster!
|
|
Til toppen
|
|
|
#85466 - 20/07/2007 08:38
[Re: Maijannes]
|
Bruger
Reg.: 11/05/2006
|
Ja, jeg mener, Paulus lære er falsk. Det betyder ikke, at han overhovedet ikke havde sandhed, men grundlæggende afveg hans lære fra den som Kristus gav.
Man kan endog spørge, hvorfor man skulle lytte til Paulus, når man har evangelierne? Eller hvad med, hvis man skulle lytte til andre end Kristus, ville det så ikke være mere oplagt at lytte til Kristi disciple?
De fleste "kristne" i dag har deres tro fra Paulus og ikke Kristus. De tror, at Pauli Lære er den samme som Kristi. Men for det første er det jo ulogisk, for hvis det var den samme, så var det unødvendigt at inkludere Paulus i biblen.
For det andet. Hvis man reelt går ind og læser og sammenligner, hvad Paulus og Kristus sagde, vil man hurtigt kunne indse, at der er væsentlige forskelle. Medmindre selvfølgelig at man er så glad for troen på Pauli Lære, at man er ude af stand til at gøre det.
Jeg har snakket med mange, der kalder sig kristne, om Paulus. Ingen har villet lytte, da de er sikre på, at jeg er under Satans indflydelse. Jeg kan komme med en masse vers, som beviser forskellen, men erfaringen er, at det falder for døve ører.
Så jeg vil ikke igen bringe beviser, da det er nemt selv at gå ind og læse og sammenligne. Man kan også søge på nettet, hvis man ikke har tid til selv at sammenligne. De fleste gør det ikke, da det betyder, de skal gøre op med deres tro.
Jeg vil dog give følgende vers med på vejen:
v14 På dem opfyldes den profeti af Esajas, der siger: I skal høre og høre, men intet fatte, I skal se og se, men intet forstå. v15 For dette folks hjerte er dækket med fedt, og med ørerne hører de tungt, og deres øjne har de lukket til, for at de ikke skal se med øjnene, høre med ørerne og fatte med hjertet og vende om, så jeg må helbrede dem.
Gud ER Alt!
|
|
Til toppen
|
|
|
#85495 - 21/07/2007 22:03
|
Ordstyrer
Bruger
Reg.: 13/08/2002
Sted: Århus, Danmark
|
Hej Brahmamurti. Det ville nu alligevel være interessant, hvis du ville vise os nogle eksempler på de forskelle, du mener, der er.  Så kan vi jo kigge på det, og se, om forskellen er så stor, som du siger. Man kan jo godt forholde sig seriøst til noget, selv om man ikke kan love, at man vil være enig i det - ikke?  Mvh. Anne.
|
|
Til toppen
|
|
|
#85499 - 21/07/2007 23:11
[Re: Ole Madsen]
|
Anonym
Anonym
|
Nej tro er ikke ligetil..
DSB er lige til :o)
|
|
Til toppen
|
|
|
#85566 - 26/07/2007 18:06
Jesus og Paulus og evangeliet
|
Anonym
Anonym
|
Hej brahmamurti!
Interessant...
Kan jeg så få dig til at sige, at Jesu lære er sand, og at de fire evangelier (Matthæus, Lukas, Johannes og Markus) giver et ret billede af den?
Paulus er blevet beskyldt for meget, måske især for at være sexforskrækket og kvindefjendsk.
Men jeg kan ikke lade være med at tænke på, om vi havde forstået evangeliet på samme måde, hvis ikke vi kunne læse Paulus' breve? Dvs. vi havde været mere uevangeliske.
Mvh. Jalokin
|
|
Til toppen
|
|
|
|