Menu
Hvem er online
1 registrerede (Kristenliv) og 8 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#83059 - 01/04/2007 00:44 Har jeg slået Gud ihjel?
ocdsufferer
Bruger

Reg.: 23/02/2007
Jeg fik et raserianfald og blev så sur på Gud fordi han havde skabt menneskene som de er, at jeg så for mig en økse, og gud liggende med hovedet på blokken. Og jeg tog denne økse og huggede hovedet af ham.

Nu er jeg bange for han er død.

Mine forældrer siger, at jeg taler sort snak, men da vi fik snakket lidt mere om episoden mente de, at jeg har fået for lidt Risperdal (anti-psykotisk medicin).

Jeg har i lang tid haft tanker om, at jeg kan styre ting, både i den virkelige verden, men også i den åndelige verden, alene med tankens kraft. Min psykiater og min psykolog siger, at jeg er syg, men jeg er i tvivl.

Hvordan ved jeg, om jeg er syg eller om jeg virkelig er en, med ekstraordinære evner? Har jeg virkelig slået min Gud ihjel?

Til toppen 
#83060 - 01/04/2007 01:03 Re: Har jeg slået Gud ihjel? [Re: ocdsufferer]
JesusSoldat
Bruger

Reg.: 10/06/2006
Sted: Et sted Vest å!
Uhh... Den er svær!

Ikke fordi jeg på nogen måde tror, at du har slået Gud ihjel, men fordi jeg ikke uden at vide mere om dig, kan sige ret meget om, hvad du tænker og føler. Her tror jeg, at du skal lytte til de professionelle.

Jeg kan garantere dig, at du hverken kan slå Gud ihjel på den ene eller den anden måde i virkeligheden, men du kan slå ham ihjel i dit hjerte. Ikke fysisk, men så du ikke længere tror på ham, og så at han for dig er død.

Jeg vil bede for dig og også opfordre andre herinde til at gøre det. Psykiske sygdomme er så forfærdelige, fordi man ofte ikke selv ved, hvad der er rigtigt og forkert.

Guds fred og god bedring!

Med venlig hilsen
Lene

Kyrie eleison!

Til toppen 
#83061 - 01/04/2007 08:21 Re: Har jeg slået Gud ihjel? [Re: ocdsufferer]
Ole Madsen
Bruger

Reg.: 28/02/2003
Sted: Auning
Kære ven

jeg er selv psykisk syg, får også risperdal

og nej, du har ikke slået Gud ihjel hverken på den ene eller den anden måde, Gud er med dig, bare roligt.

Gud ser på hjertet, jeg har selv været kørt så meget op i en krog mange gange og har været vred på Gud, men det er ok, frygt ikke, GT siger "lad os gå i rette med hinnanden", dvs, "giv mig skylden siger Gud", det er ok, men bliv ikke der, Gud ønsker vi skal komme videre så vi slapper af i vores forhold til ham, han er god, men sygdom og smerte kan virkelig skygge for hvem han er, det er desværre en af de sværre ting ved at være psykisk syg.

Det bedste jeg kan anbefale dig er at høre en masse lovsangsmusik, fx yolanda adams, hun er virkelig stærk. Jeg fik selv en cd af hende i torsdag og jeg har oplevet at Gud ved hendes lovsang har løftet mig så meget op, det er helt utroligt.

hvad angår de forestillinger du har, når de kommer, så lyt til noget lovsang istedetfor, for de passer ikke.

Håber dette hjælper dig, hvis ikke så skriv igen, eller gå over i brevkassen måske.

KH

Ole

Ændret af Ole Madsen (01/04/2007 08:22)

Til toppen 
#83062 - 01/04/2007 09:23 Nej, Gud kan ikke slås ihjel! :-) [Re: ocdsufferer]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
Nej ocdsufferer, du har ikke slået Gud ihjel!
Det er i orden at du er meget vred på ham!
Det er også i orden, at du kan blive så vred, at du ville ønske, at Gud var død!

Heldigvis er han stærkere end noget menneske.
Gud lever evigt og kan ikke dø!

Og han kender dig bedre end du kender dig selv!
Og kan vil dig det uendelig godt!

Han har selv skabt dig, og elsker os alle, også psykisk syge!

Derfor kan du trygt lægge dit liv og alle dine problemer i hans kærlige hænder!

kristina

Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)

Til toppen 
#83125 - 04/04/2007 13:50 Re: Har jeg slået Gud ihjel? [Re: ocdsufferer]
JesusFreakDK
Bruger

Reg.: 24/05/2005
Sted: Århus
"Min psykiater og min psykolog siger, at jeg er syg, men jeg er i tvivl."

Jeg ville gerne kunne svare ærligt på dette, men mit indlæg ville sikkert blive slettet af Censuren.....
Så vi prøver en leg her: Prøv at gætte hvad mit svar ville have været?

Og ikke kun pga. dette dit seneste indlægs emne....

"Vor tro er ej på hvad som helst man kristendom vil nævne"
-Grundtvig

Til toppen 
#83128 - 04/04/2007 16:32 Re: Har jeg slået Gud ihjel? [Re: ocdsufferer]
LarsBj
Bruger

Reg.: 09/09/2002
Sted: Sjælland
Hej,
Er du medlem af OCD-foreningen

Ellers var det måske en ide at få hjælp og støtte der?

mvh
LarsBj

*To the same natural effects we must, as far as possible, assign the same causes.*
Isaac Newton

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær