Ååååh, der er så meget ubibelsk, ukristeligt, og ufornuftigt vås her at jeg ikke ved hvor jeg skal starte.....

"Sandelig siger jeg jer, at der på denne jord findes sande ondskabsfulde mennesker! De vil IKKE have 1 til at stå i ligningen. Faktisk vil de erstatte livets ligning med en helt anden ligning, der vil give et helt andet resultat. Det er resultatet de er uenige i. De vil ikke have ligningen til at give 1!"
Der findes ikke gennemført ONDE mennesker.
Alle mennesker er skabt i Guds billede - og har derfor en lille del af Guds herlighed. Selv vores værste fjender; selv de autonome og nazisterne.
Der FINDES mennesker som har forhærdet sig, og det er noget ganske andet. Der er ingen som helst måde hvorpå vi kan vide hvem der falder ind under DENNE kategori. Vi kan end ikke sige med sikkerhed at Hitler og Stalin gør det - de kan sagtens have taget imod Jesus kort før deres død.
"Årsagen er ikke uvidenhed. Det er ondskab. Det er den sande ondskab. Den sande ondskab er hos den, der ikke angrer sine ugerninger!"
Kan du se ind i menneskers hjerter og dermed vide årsagen til at de mener hvad de mener?
Og mht. at angre sine ugerninger:
1: Hvor mange danske nazister har deltaget i den tyske nazismes ugerninger under krigen?
2: Så må du vel også mene at de danske kommunister der gik i Sovjets tjeneste er "sande onde", samt at stort set alle forbrydere er det?
"De er ikke at betegne som rene mennesker, men som ukrudt iblandt os!"
Aha... Såkaldte Untermenschen?
Som fortjener at blive udryddet, fordi de ødelægger samfundet?
Er du nu ikke også en af de sande onde som ikke angrer deres ugerninger?
"Jeg tror på, at Gud skabte Hitler, for at Hitler skulle vise os HVORFOR hans og resten af tyskernes idéer var vanvittige"
Det savner nogen som helst bibelsk begrundelse det der.
Hitler blev skabt af Gud med samme formål som du og jeg - for at herliggøre Hans navn. Du og Hitler valgte så anderledes; valgte at sprede had til mennesker i ikke bryder jer om af en eller anden mere eller mindre god grund, og at misbruge Herren jeres Guds navn til løgn og spredning af had.
"For før Hitler kom til magten kunne man ikke skelne, om man valgte nazismen af uvidenhed eller ondskab. Men idag er der kun ondskaben til grund for at være nazist!
Dermed viste Gud Herren os de sande onde mennesker vi skal tage os i agt for!"
Ubibelsk vrøvl, som ikke kan tages seriøst. Nazister er ikke mere "sande onde mennesker" end kommunister og autonome, og forsvarsadvokater, er. De er vildledte, præcis som førnævnte gruppe, men stadig højtelsket af den Gud som skabte dem til at herliggøre Sig, ligesom du og jeg er.
"For at paradis skal bestå skal det onde bekæmpes!"
Hvor på Jorden ser du Paradis i dag?
Tanken om at Guds rige er et som mennesket ved vold og magt skal etablere er noget ukristeligt vrøvl, som allerede urkirken, med Kristi direkte forkyndelse frisk i hukommelsen, tog afstand fra. Hans rige er ikke, endnu, af denne verden, og der er intet noget menneske kan gøre for at fremskynde det.
"Derfor skal nazismen bekæmpes!"
DET er vi enige om. Nazismen er en ond ideologi (læg vel mærke til at jeg IKKE derved har kaldt alle nazister for onde mennesker), som bør bekæmpes med oplysning, og en langt bedre historieundervisning end der tilbydes i dag...
"Men den kan ikke bekæmpes med ord og fornuft! For fornuft siger kun noget om, hvad man skal gøre for at opnå et bestemt resultat. Men nazisterne vil slet ikke have det resultat vi andre vil have!"
Løgn og latin! Ved ikke hvad du har røget, men du kender da ikke meget til hvad fornuft og logik bruges til, hva?
Fornuften er i dette tilfælde den række af argumenter som beviser at nazismen tager fejl.
Du kan ikke reducere fornuften og logikken til bare at være en række handlinger man skal foretage for at nå et bestemt resultat. Fornuften og logikken er de metoder HVORMED man når frem til et bestemt resultat. Forskellen ligger i at følger man fornuften og logikken, så vil man uværgeligt komme til eet bestemt resultat, uanset hvad man så måtte mene om dette.
"Derfor er der kun én udvej mod ondskaben: Og det er, at vi benytter os af den Gudsgivende sandhed, og En Gang For Alle udrydder enhver der støtter Adolf Hitler, selv efter at have set udregningen af ligningen!"
Du er lige så syg i hovedet som nazisterne selv....andet kan jeg ikke sige til dette.
"Enhver stat, der ikke vil udrydde det sande ukrudt på vor jord er en kætterisk stat!"
Der findes heller ikke sådan noget som en kristen stat....
Og lad mig slutte med Skriften:
"En af de skriftkloge, som havde hørt dem diskutere og lagt mærke til, at Jesus svarede dem rigtigt, kom hen og spurgte ham: »Hvilket er det første af alle bud?« Jesus svarede: »Det første bud er: ›Hør Israel! Herren vor Gud, Herren er én,
og du skal elske Herren din Gud af hele dit hjerte og af hele din sjæl og af hele dit sind og af hele din styrke.‹ Dernæst kommer: ›Du skal elske din næste som dig selv.‹ Intet andet bud er større end disse .«"
Hvordan kan du elske Herren uden at elske de der er skabt i Hans billede?
Og mht. hvem din næste er: Konsultér lignelsen om den barmhjertige samaritaner