-Hvis man ikke er medlem har folkekirken, bliver man så stadig begravet på kirkegården, eller hvor ??? -Koster det noget, at blive begravet, hvis man ikke er medlem af folkekirken ???
-Hvis man dør, er man så bare død. -Slukket lys for altid, eller er der et paradis, hvor vi alle er glade og lykkelig. -Eller hvad tror I, der sker når vor sidste dag er kommet ????
Vi bliver alle begravet et sted der er beregnet til begravelser. Jeg mener at have fået at vide, at på kirkegårdne hvor folkekirken er, er der et område som ikke er indviet jord fra folkekirkens side. Her bliver alle begravet som ikke er medlemmer.
Det koster noget til præsten og graverne, som de efterladte skal betale (som sikkert bliver ud fra boet) af den der er blevet døbt, som bl.a. betyder neddykke.
Når man dør, så er alting ikke slut. Vi skal alle frem for Guds domstol og stå til regnskab for vores liv. Der er INGEN der undgår denne dom, ej heller dem der ikke tror. (Side bemærkning : de går rundt og tror at de selv er gud, p.g.a. at de bestemmer om Gud eksisterer eller ej) For denne domstol er der en anklager, som ønsker at vi mennesker ikke skal være sammen med Gud i paradiset og han har gjort sit arbejde rigtig godt, for han har samlet oplysninger om dig og mig, fra vi blev født til vi står foran dommen. Der er beskyldninger, så som : dårlig omtale om andre somme ikke har været til stede, mennesker hvor man husker hvad de har gjort imod en som men ikke kunne lide, tænkt en dårlig tanke om en serie morder o.s.v. hele gennem dit og mit liv. Der er ikke én sten der ikke er vendt, for at se om der skulle være nogle af disse eller andre ting. Det vigtigste ved dette er, at der findes INGEN UNDSKYLDNING for disse ting, for vi har haft mulighed for at vælge disse ting fra hver gang, dette gælder også den første gang og at vi skulle have valgt det fra senere, retfærdiggøre ikke de forrige gange. MEN!!!!!!!!!!!!!! Vi har retten til at forsvare os UDEN undskyldninger. Vi kan vælge at forsvare os ved ejen hjælp, eller tage en forsvar med ind i billedet. Denne forsvar sidder stille og roligt og venter på at man beder Ham om hjælp. Denne hjælp er tilegnet ham/hende der tror på Ham og at man gennem livet har givet Ham den tiltro. Han bruger ikke tid på dem der ikke har tro på at Han er løsningen. Så spørgsmålet er, om dig, mig og alle andre tror på den løsning som Jesus er? Tror både vi, at Jesus virkelig er løsningen? Hvis vi gør det, vil Jesus gå frem og forsvare din, min og andre. Han vil sige noget i stil med :"Ja, det er som det er fremlagt. Alt det som er lagt frem, har JEG taget på mig og med dette, må De som dommer se i Livets Bog (det liv Jesus har byttet med ham/hende der tror), hvad den tiltalte har lavet."
Det eneste der står i Lammets bog, er navne på ham/hende som tror på Jesus som Guds Søn og frelser, at de ikke er SYNDERER.
Klare vi ikke denne dom, så har anklageren vundet og har nu varetægten over en, MEN har vi tingene klare og lader Jesus fremføre vores sag, så vil vi kunne gå sammen med Ham i en herlighed der overstiger alt.
Vil det sige, mig som i en kort periode har været Satanist og til tider har været i tvivl om Gud elsker mig, godt på forhånd kan opgive nogen sinde, at komme i paradiset ????
#8278 - 03/02/200313:52Re: Hvorhen hvis man dør ?
[Re: Kellie]
malli
Bruger
Reg.: 02/08/2002
Sted: Thisted - Thy
Hej Kellie
Sådan hænger det ikke sammen. Gud ske tak og lov for det!
Hvis du læser Rom. 8, 30-31:
"Og dem han har forudbestemt, dem har han også kaldet; dem han har kaldet; dem har han også retfærdiggjort, og dem han har retfærdiggjort, dem har han også herliggjort. Hvad skal vi sige til dette? Er Gud for os, hvem kan da være imod os?"
Gennem troen på Jesus Kristus bliver vi retfærdiggjort. Dette er det glade budskab! Vores gamle synder bliver slettet, som har de aldrig eksisteret!!! DERFOR døde Jesus!..."således at de der troede aldrig skulle fortabes men have evigt liv!" Vi har fået et nyt liv, et nyt land, symboliseret som Kanaaens land, fuld af forjættelser, landet der flyder med mælk og honning - nej, ikke materielle goder, men Guds Ånd tager bolig i os, og vi bliver i stand til at velsigne vores omgivelser med Åndens frugter. Vi må tage afsked med det gamle land, ikke leve i bekymring, ikke leve i Selvet og Kødet, men lade Gud leve i os. Dette kræver at vi giver afkald! Jesus siger: "Hvis nogen vil følge mig, skal han fornægte sig selv og dagligt tage sit kors op" Luk, 9,23. Ikke Jesu kors, men vort eget kors!
Dette er prisen.
Med venlig hilsen
Malli
†Hvor syndernes forladelse er, der er liv og salighed†
#8280 - 03/02/200314:43Re: Hvorhen hvis man dør ?
Esmaralda
Bruger
Reg.: 17/10/2002
Sted: Sønderjylland - Bylderup Bov
Hej Kellie
"Bare" fordi du har været væk fra Jesus/troen en tid betyder ikke at du aldrig kan vende tilbage - heldigvis. Hvis det var sådan kunne vi vist (næsten) alle sammen vinke farvel til vores plads i himmelen.
Som kristen tror jeg på at Gud er hellig og han tåler INGEN synd - dvs alle som har begået bare en lille fejl ikke kan komme i himmelen. For straffen som kan befri os fra anklagerne om det vi har gjort forkert er døden (død=adskildelse fra Gud).
Vi er alle syndere og dermed fortabte.
Men Jesus levede - som den eneste - et liv uden synd. Samtidig var han villig til at betale vores straffe - alle menneskers straffe - for den synd vi når at begå i vores liv. Gud så Jesus mens han levede på jorden som ren. Gud så Jesus medens han hang på korset som den mest syndige mand nogensinde - det var derfor han forlod ham indtil han døde. Gud ser Jesus som ren nu - for han har jo udstået sin straf for de synder han havde/har påtaget sig fra os.
Hvis vi siger jatak til det tilbud Jesus har givet os om at betale for vores synder så ser Gud at Jesus har betalt og at vi er rene i Jesus...
Venlig hilsen Ester
Han friede os ud af mørkets magt og flyttede os over i sin elskede søns rige
#8281 - 03/02/200314:55Re: Hvorhen hvis man dør ?
malli
Bruger
Reg.: 02/08/2002
Sted: Thisted - Thy
Hej Kellie
Jeg ved ikke lige hvordan denne udtalelse skal opfattes. Men jeg ved at "fårene bliver sorteret fra bukkene". Mennesker bliver dømt efter loven....eller er under NÅDEN! Er du ikke under nåden, bliver du dømt efter loven - og her gælder "øje for øje" princippet og har du bare TÆNKT på at slå ihjel, sex med naboen osv har du i princippet handlet! Men i og med at du er under nåden, siger Gud på dommens dag sikkert, at du har handlet syndigt (du kender sikkert nogle af dine synder, jeg kender i hver tilfælde nogle af mine) - MEN, dine synder er vasket bort for du er dækket ind under Jesu Blod! De mennesker der er under nåden har arbejdet i Guds rige på jord. Dette arbejde skal prøves, har du brugt din tid på fest og farver? Har du brugt din tid på spekulationer osv? Eller har du handlet til Guds velbehag?. Dette har betydning for din placering i himlen.
Med venlig hilsen
Malli
†Hvor syndernes forladelse er, der er liv og salighed†
Hvor du har været før, før du kom til Jesus har ingen betydning. Jesus blod renser os fra ALT synd.
Det der var væsentlig i det jeg skrev, er om hvad vi vælger når vi står for dommen. Tror vi på Jesus, så vil vores valg automatisk være at lade Jesus tage forsvaret for os. Tror vi på os selv, vil vi jo gerne selv forsvare os.
Jeg vil ikke udtale mig om dig, for det er ikke noget der tilkommer mig. Jeg kan kun sige, at tager du Jesus som Herre i dit liv og din hverdag, så vil Jesus kendes ved dig, nøjagtig som det gælder for mig og alle andre kristne.
Jeg ser det ikke som nogen gernings frelse, men det er Guds kærlighed til dig, mig og andre kristne. Når vi så har taget mod Jesus kærlighed og nåde, så vil Jesus forvandle vores hverdag og uden at vi tænker over det, vil vi gøre Hans gerninger, i mere eller mindre målestok.
Ja, absolut enig. Jeg må indrømme, at det jeg skrev, var ud fra en sang med Carman, som har nogle herlige redikale tekster. Hvor han det hele sker i en retsal som vi kender den her på jorden.
Pointen i det, var jo ikke at ingen af os ikke kom i Paradiset, men det modsatte. Vejen til Paradiset er gennem Jesus og kun gennem Jesus som vores forsvare, har vi muligheden for at blive frifundet.
Jeg er ked af, at man har valgt at se det negative i det jeg skrev, og ikke det positive, som er at JESUS BLOD HAR LØSKØBT ENHVER som TROR på HAM. At jeg gjorde noget mere ud af fortabelsen, var mere at fortælle, at vi KAN IKKE frelse os selv, for det er så godt som umuligt. MEN vi ER FRELST gennem Jesus Kristus.
#8284 - 09/02/200302:13Re: Hvorhen hvis man dør ?
Anonym
Anonym
Kære Kellie,
du har allerede fået mange gode svar, og jeg vil bare sige en enkelt ting, ang. det du skrev om:
til tider har været i tvivl om Gud elsker mig
Tvivl er ikke en synd. Men jeg forstår udmærket at du kan have det dårligt med at have tvivlet på Guds kærlighed til dig. Nogen gange ønsker man virkelig at tro på Guds kærlighed, Guds løfter, men man KAN ikke. Jeg kender det fra mig selv.
Det har også en mand i Bibelen oplevet. Hans søn var alvorligt syg (besat af en dæmon), og skulle helbredes af Jesus Kristus og disciplene. Manden siger : Jeg tror, hjælp min vantro! Her ser vi, at denne mand gerne vil, men ikke kan tro. Historien går videre, og Jesus helbreder mandens søn.
Dette blot for at vise, at også andre har tvivl på Gud, og at det på ingen måde er noget som kan kaste nogen i helvede. Desuden, når du tror på Jesus Kristus som det vigtigste i dit liv, kan du ikke dømmes til helvede. For han tager din dom.
Kærlig hilsen Søster B.
PS. Jeg starter en ny tråd om det med at tvivle på Guds løfter. Jeg har nemlig selv i nogen forhold svært ved at takle det.
#8285 - 09/02/200302:16Re: Hvorhen hvis man dør ?
Anonym
Anonym
Kære Kellie,
du har allerede fået mange gode svar, og jeg vil bare sige en enkelt ting, ang. det du skrev om:
til tider har været i tvivl om Gud elsker mig
Tvivl er ikke en synd. Men jeg forstår udmærket at du kan have det dårligt med at have tvivlet på Guds kærlighed til dig. Nogen gange ønsker man virkelig at tro på Guds kærlighed, Guds løfter, men man KAN ikke. Jeg kender det fra mig selv.
Det har også en mand i Bibelen oplevet. Hans søn var alvorligt syg (besat af en dæmon), og skulle helbredes af Jesus Kristus og disciplene. Manden siger : Jeg tror, hjælp min vantro! Her ser vi, at denne mand gerne vil, men ikke kan tro. Historien går videre, og Jesus helbreder mandens søn.
Dette blot for at vise, at også andre har tvivl på Gud, og at det på ingen måde er noget som kan kaste nogen i helvede. Desuden, når du tror på Jesus Kristus som det vigtigste i dit liv, kan du ikke dømmes til helvede. For han tager din dom.
#8287 - 10/02/200310:20Tvivl er ikke det modsatte af tro
[Re: steincke]
asas
GlobalModerator
Bruger
Reg.: 21/08/2001
Sted: Fredericia, Danmark
Kære Steincke
Når du siger at tvivl er det modsatte af tro, så kommer det meget an på hvad det er for en tvivl du tænker på. Hvis du sætter tvivl lig med vantro, så er jeg enig. Men ofte taler vi om tvivl i betydningen usikkerhed og anfægtelse og det er ikke det modsatte af tro. Tværtimod! En sund og ærlig tro vil altid gå hånd i hånd med den slags tvivl. Det modsatte af tro er vantro. Vantro er ikke at ville bøje sig for Gud, ikke at ville have tillid eller lade sig overbevise. Det er synd - ja det er faktisk grundsynden over dem alle: at afvise Gud. Den ærlige og sunde tvivl er derimod en ydmyghed og åbenhed, som troen faktisk ikke godt kan undvære. Tro uden ærlig tvivl bliver hurtigt til skråsikkerhed og åndeligt hovmod - og dermed til camoufleret vantro. Den ærlige tvivl giver derimod plads til at Gud har ret.
I mit 40 år lange tros-liv er tvivlen kommet til at fylde mere og mere. Og jeg føler at det har gjort mig mere afhængig af Gud og lidt mindre sikker på min egen tro.
#8288 - 10/02/200313:18Re: Tvivl er ikke det modsatte af tro
[Re: asas]
Anonym
Anonym
Kære Netmissionær,
AMEN. - Til hele dit indlæg. Du satte ord på noget, som gælder for alle kristne, noget meget svært, men dine ord gjorde det lidt mindre svært.
Specielt:
Når du siger at tvivl er det modsatte af tro, så kommer det meget an på hvad det er for en tvivl du tænker på. Hvis du sætter tvivl lig med vantro, så er jeg enig.
og:
Tro uden ærlig tvivl bliver hurtigt til skråsikkerhed og åndeligt hovmod - og dermed til camoufleret vantro. Den ærlige tvivl giver derimod plads til at Gud har ret.