Menu
Hvem er online
1 registrerede (Kristenliv) og 8 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#82671 - 21/03/2007 22:31 Hvad gør man hvis ens mand er impotent?
michaelsen
Bruger

Reg.: 03/01/2007
Hejsa alle...

Ok, jeg har efterhånden fattet at det er dybt syndigt at have sex før man bliver gift...

Men altså, hvad gør man så, hvis man bliver gift med en fyr, som på bryllupsnatten viser sig at være IMPOTENT eller at have en penis på størrelse med en cocktailpølse? Hvad så - er det så bare noget man må leve med? Eller må man blive skilt igen?

Ok, hvis det så viser sig at han rent faktisk er normalt udstyret, er det så lovligt at have alt den sex man vil i ægteskabet? Eller er det også syndigt?

Hilsen michaelsen

Til toppen 
#82672 - 21/03/2007 22:59 Re: Hvad gør man hvis ens mand er impotent? [Re: michaelsen]
anniesr
Bruger

Reg.: 30/03/2005
Sted: Amager
Hej Michaelsen,

Citat:
jeg har efterhånden fattet at det er dybt syndigt at have sex før man bliver gift...

Det er hverken mere eller mindre synd, end de ting vi ellers tænker på som mod Guds plan, hvad enten det er skattesnyd eller folkemord. Men jeg tror faktisk det kan lade sig gøre at se det at vente på hinanden som noget positivt. Det er blevet debatteret i flere tidligere tråde herinde, som du evt kunne skimme:

Sex før ægteskab 1

Sex før ægteskab 2

Sex efter ægteskab

Og så til resten af dine spørgsmål:
Jeg tror de fleste fornuftige kommende ægtepar har snakket om det med sex før de når til bryllupsnatten... Det er i hvert fald en god idé at tale sine forventninger igennem og være ærlig, hvis man f.eks har haft nogle dårlige oplevelser med det tidligere eller lider af en eller anden mystisk deformitet.

Nu ved jeg ikke, hvor udbredt cocktailpølse-syndromet er (har ikke lige hørt om det før), men jeg går ud fra, at det måske var noget gommen burde nævne for sin tilkomne før de bliver gift- og så må hun jo tage stilling til, om det er størrelsen eller gørelsen det kommer an på...

Hvis manden er impotent, sådan for good og som et tilbagevendene problem, er det vist noget man kan få lægelig behandling for i langt de fleste tilfælde. Det kan jo f.eks være psykisk, som stress eller præstationsangst - og er det 'bare' et fysisk problem, ja så er der jo den lille blå pille...

Citat:
hvis det så viser sig at han rent faktisk er normalt udstyret, er det så lovligt at have alt den sex man vil i ægteskabet? Eller er det også syndigt?

Vel er det så.... Lovligt altså. Og sjovt og velsignet oveni! Men igen - samtale fremmer forståelsen, og øvelse gør mester!

Håber det opklarede lidt - du lød en smule frustreret...?

Mvh Annie -

There is a crack in everything, that's how the light gets in.
(Leonard Cohen)

Til toppen 
#82673 - 22/03/2007 02:32 Re: Hvad gør man hvis ens mand er impotent? [Re: anniesr]
Bluerover1
Bruger

Reg.: 29/09/2005
Sted: Colinton AB Canada
Hej!
Jeg skal ikke vaere dommer om det er syndig eller dybt syndig at have sex foer man bliver gift.
Jeg tror nok at Gud's mening med at vente til efter vielsen har en masse med helbredet at goere.
I tilfaelde af vi siger farvel til hinanden og aldrig bliver gift, og det kan nemt ske, saa maa vi finde en anden og nu kan man ikke saa let kraeve at han/hun er 'ren' af koens-sygdomme.
Koens-sygdomme har ruineret meget af Verden som vi kender den og det er ikke Gud's vilje.
Vi peger fingre paa steder som Afrika og andre hvor mennesker doeer i tusindvis hvert aar af AIDS og andre koens-sygdomme, men det skeer osse tit i Europa.
Ikke nok med at det koster mange penge (medicin og andet) men det koster i millionvis af smerter for dem som er syge og doeende. Taenk sig alle de smaa boern som bliver efterladt af Far og Mor, Broedre og Soestre, uden anden grund som bare fordi de dyrkede sex med alle og enhver som havde lyst til det. Praevention kan maaske hjaelpe lidt, men det er heller ikke 100% sikker.
Gud ved det, Han vidste det da Han advarede imod sex som bare tidsfordriv. Alt vi ejer og har skal vi dele med dem som mangler, men sex er en meget speciel gave og skal kun deles mellem mand og kone.

mvh/Bluerover

Til toppen 
#82674 - 26/03/2007 11:24 Re: Hvad gør man hvis ens mand er impotent? [Re: michaelsen]
Jón Poulsen
Bruger

Reg.: 21/04/2006
Sted: Gjern
Hej

Jeg tror faktisk ikke bare på, at sex skal man vente med til man bliver gift - jeg tror faktisk, at man SKAL have sex når man er gift, hvis det overhovedet er muligt. Sex er ægteparrets helt egen og særlige måde at være sammen på. Det er noget, der kun vedrører dem.
Derfor tror jeg faktisk, at impotens eller manglende lyst fra den ene virkelig kan være et stort problem. Så vidt jeg kan se, bør man virkelig arbejde med problemet (evt medicinsk eller terapeutisk) - og samtidig under alle omstændigheder respektere sin partners lyster, problemer, grænser osv.
Hvad angår penislængden ved jeg ikke om det er et egentligt problem. Her er jeg på bar bund - ved ikke hvad jeg skal sige. Har fakstisk aldrig hørt el. læst om problemet andre steder end i tidsskrifter, som handler om mænds selvværd.

Når det er sagt, tror jeg faktisk ikke, at sex er alfa og omega i et ægteskab. Det er vigtigt! Men livsnødvendigt? Det tror jeg ikke! Jeg tror godt, at man kan overleve uden sex - også i et ægteskab. Men så tror jeg samtidig, at der skal være et meget god grund til det. Fx uhelbredelig impotens, sygdom osv.

Jón

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær