2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg |
|
#82452 - 19/03/2007 15:28
Re: Hvorfor kommer de onde ikke i helvede?
[Re: ocdsufferer]
|
Bruger
Reg.: 27/04/2006
Sted: Ravsted, Synnejylland
|
Citat: Jeg har et behov for at se mine fjender lide.
Så er det nok derfor at du ikke får lov at se det!
Gud er ingen torturbøddel der piner, plager og torturerer i al evighed. Han straffer og udsletter de ugudelige, men han piner og plager dem ikke. Og det er først på den store dommedag, når Gud dømmer alle mennesker, at man enten dømmes til fortabelse eller evigt liv.
Du ved jo heller ikke om Hitler og Stalin, gjorde som røveren på korset, omvendte sig til sidst. Det ved kun Gud, og kun Gud ved om en sådan evt. omvendelse er ægte, ærlig og oprigtig. Ingen af os ved det.
|
|
Til toppen
|
|
|
#82453 - 19/03/2007 16:36
[Re: Andreas Falck]
|
Ordstyrer
Bruger
Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
|
Hej Andreas, du skriver Citat: Gud er ingen torturbøddel der piner, plager og torturerer i al evighed. Han straffer og udsletter de ugudelige, men han piner og plager dem ikke. Og det er først på den store dommedag, når Gud dømmer alle mennesker, at man enten dømmes til fortabelse eller evigt liv.
Jeg er enig med dig, undtagen i det med at Gud "udsletter nogen" - det er ikke evangelisk-luthersk lære i hvert fald.
Der er så vidt jeg kan se ikke bibelsk belæg for den adventistiske anihilationslære, jfr dette svarpanel-svar på spørgsmålet Er fortabelsen evig pine?
kristina
Sandheden tro i kærlighed! (Ef. 4,15)
|
|
Til toppen
|
|
|
#82454 - 19/03/2007 16:58
|
Bruger
Reg.: 24/05/2005
Sted: Århus
|
Et kort svar er:
Det gør de også sammen med alle andre vantro, MEDMINDRE de omvender sig til Kristus.
F.eks. Hans Frank, en ledende nazist (som vistnok var generalguvernør i Polen, og som havde en stor rolle i planlægningen og udførelsen af Holocaust). Efter sigende blev han kristen (katolik) mens han sad fængslet og ventede på at blive henrettet, og hvis det er sandt at han omvendte sig og troede på Evangeliet, jamen så skal han være sammen med alle os andre som tror i Guds rige.
Og jeg håber indeligt at både Hitler og Stalin lige inden døden indhentede dem også omvendte sig, uden at historien bærer noget vidnesbyrd herom (selvom jeg ikke tror det), fordi fortabelsen ganske enkelt er for forfærdelig at forestille sig noget menneske udsat for.
Mvh
JF
"Vor tro er ej på hvad som helst man kristendom vil nævne" -Grundtvig
|
|
Til toppen
|
|
|
#82455 - 19/03/2007 20:42
[Re: kristina]
|
Bruger
Reg.: 27/04/2006
Sted: Ravsted, Synnejylland
|
Citat: Hej Andreas, du skriver Citat: Gud er ingen torturbøddel der piner, plager og torturerer i al evighed. Han straffer og udsletter de ugudelige, men han piner og plager dem ikke. Og det er først på den store dommedag, når Gud dømmer alle mennesker, at man enten dømmes til fortabelse eller evigt liv.
Jeg er enig med dig, undtagen i det med at Gud "udsletter nogen" - det er ikke evangelisk-luthersk lære i hvert fald.
Jeg interesserer mig ikke for hvad der er evangelisk-luthersk lære eller baptist-lære eller apostolerlære. Jeg interesserer mig for hvad der er bibelsk lære, og der er meget god støtte i Bibelen for at de ugudelige fortabte bliver udslettet i forbindelse med den endelige dom, hvor både død og dødsrige tilintetgøres.Citat: Der er så vidt jeg kan se ikke bibelsk belæg for den adventistiske anihilationslære,
Jeg ved ikke hvad "adventistiske anihilationslære" er for en størrelse, og det interesserer mig egentlig heller ikke, da jeg på ingen måder missionerer for noget som helst kirke- eller trossamfund. Og nu er adventgisterne jo altså heller ikke de eneste der tror på de ugudelige fortabtes tilintetgørelse i dommen! (hvad jeg jo også kraftigt har pointeret tidligere - men tilsyneladende uden at det er trængt helt ind endnu - hvorfor mon??. Det kunne være at jeg skulle påtale dette over for ordstyreren for "Etik og Samfund" )
Men jeg ved at der er endog meget stærke bibelske beviser for at både syndere, synd, død og dødsrige udslettes ved den endelige dom. Og jeg orker altså ikke rigtig at skulle gennem samme ørkesløse diskussion endnu engang. - Det ender jo nok med at jeg lægger en artikel på hjemmeside, som jeg så kan nøjes med at henvise til når emnet fra tid til anden dukker op.
|
|
Til toppen
|
|
|
#82456 - 27/03/2007 01:37
|
Bruger
Reg.: 23/05/2002
|
Citat: Hvorfor kommer onde mennesker ikke i helvede?
Her tænker jeg specielt på f.eks. Hitler og Stalin og Himmler. Hvorfor brænder de ikke i helvede i evig tid og i evig lidelse?
Hvad mener du så om de nulevende politikere, som mente at gå i retfærdig krig i Irak med det resultat, at der indtil nu er dræbt flere end 600.500 civile, og 2 millioner borgere er fordrevet (flygtet) fra deres bopæl?
|
|
Til toppen
|
|
|
|