Menu
Hvem er online
1 registrerede (Kristenliv) og 8 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#82421 - 17/03/2007 08:21 Tro - Ikke tro
Anonym
Anonym

Hej. Jeg har det mærkeligt, her for tiden.
Jeg har været en tro kristen, i 1½ års tid, nu. Men her på det sidste, er jeg kommet i tvivl... Jeg får hele tiden de samme spørgsmål i mit hoved. Spørgsmål som:
1. Hvordan kan jeg vide at Jesus, overhovedet har levet?
2. Er der en Gud?
3. Hvorfor har Gud eller Jesus ikke vist sig, for nogle mennesker, i de sidste 2000 år?

Alt i alt, er jeg ked af over at være så forvirret...
Jeg er ked af at, man ikke ved om Jesus endelig har levet eller om han var Guds søn... Jeg vil gerne tro, men det er svært...

Til toppen 
#82422 - 17/03/2007 10:13 Re: Tro - Ikke tro [Re: ]
Nikolaj
Bruger

Reg.: 07/04/2003
Sted: Århus
Hej hvpv — velkommen til!

Jeg kan godt se, at det er nogle tunge spørgsmål, du tumler med, men jeg tror godt, du med Guds hjælp kan overkomme dem.

1. Stort set alle nutidige historikere anfægter ikke, at Jesus af Nazareth har levet og er en historisk person. Det ekstremt lille mindretal, der mener, at han ikke har levet, mener, for mig at se, kun sådan, fordi de har en særlig interesse i at tro, at Jesus ikke er en virkelig person – og det har du jo ikke.

2. Der er mange tilgangsvinkler til spørgsmålet om, om der er en Gud eller ej. Personligt er jeg ikke i tvivl om, at der er en Gud – jeg synes simpelt hen ikke, at andre forklaringer giver mening. Men andre, også mange kristne, vil have svært ved at tro på, at der overhovedet findes en Gud. For dem giver det måske mere mening at se på Jesus og tænke på, at hvis de ikke kan komme uden om at tro på Jesus, må de også tro på hans Far. Du kan evt. prøve at læse denne artikel: Jesus – det stærkeste Guds-bevis!

3. Jeg tror, både Gud Fader og Jesus og Helligånden har vist sig for utallige mennesker gennem de seneste 2000 år. For nogle viser Gud sig helt tydeligt i f.eks. et syn, men for andre sker det måske på en mere stilfærdig måde, f.eks. ved en oplevelse af skønhed og storhed i naturen, en følelse af lykke, et bønnesvar, et andet menneskes kærlighed og omsorg eller et ord fra Bibelen.

Jeg vil gerne ønske dig Guds velsignelse og fred til at komme igennem dine anfægtelser. Ofte bruger Gud tvivl og anfægtelser til at styrke os, så vi kommer stærkere ud på den anden side, selv om det, mens man er i situationen, kan være ufattelig svært. Alligevel håber jeg, at du også kan finde håb midt i din fortvivlelse. Jeg vil gerne slutte af med et ord fra Salme 27:
Citat:
Sæt dit håb til Herren,
vær stærk, fat mod,
sæt dit håb til Herren!

Guds fred
Nikolaj

Jeg priser dig, fader, himlens og jordens Herre, fordi du har skjult dette for vise og forstandige og åbenbaret det for umyndige (Matt. 11,25)

Til toppen 
#82423 - 18/03/2007 03:51 Re: Tro - Ikke tro [Re: ]
Bluerover1
Bruger

Reg.: 29/09/2005
Sted: Colinton AB Canada
Hej hvpv!
Jeg har det osse maerkeligt med troen i oejeblikket. Jeg er en aeldre mand, foedt ind i Kristen familie, altid regnet mig selv for at vaere troende, men saa kommer denne tid af aaret, alt gaar godt, Jesus har tolv gode discipler og nu er de paa vej ind i Jerusalem og der er der mange som HADER Jesus og det hele er eet stort spoergsmaal. Hvorfor skulle Jesus lide alt det onde som Han kom til at goere, og saa faar jeg at vide at det var for mig Han gjorde det og jeg synes ikke jeg var slem nok til at fortjene det pisken og spyt og alt det andet de gjorde ved Ham, det endte med korsfaestelsen, hvorfor? hvorfor? HVORFOR?
Det er umuligt for mig at fatte hvorfor Gud's Soen skulle lide alt det pine for os mennesker og det er som min tro svigter mig, heldigvis ved jeg at Min Frelser vil aldrig svigter mig.
Jesus vil heller aldrig svigte dig, Han har "Koebt" dig for en stor pris

mvh/Bluerover1

Til toppen 
#82424 - 18/03/2007 22:40 Re: Tro - Ikke tro [Re: ]
Nikolaj
Bruger

Reg.: 07/04/2003
Sted: Århus
Hej Jonas
Jeg vil meget gerne svare dig på dine private beskeder, men det ser ud til, at du har fravalgt modtagelse af beskeder. Du kan slå det til igen ved at klikke på Indstillinger >> Personlig information, e-mail, password osv. >> Vil du modtage private beskeder fra andre brugere? >> Ja.
Alternativt kan du sende mig din email-adresse, så kan vi skrive sammen pr. mail.
Jeg håber, vi snakkes ved.

Guds fred
Nikolaj

Jeg priser dig, fader, himlens og jordens Herre, fordi du har skjult dette for vise og forstandige og åbenbaret det for umyndige (Matt. 11,25)

Til toppen 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær