Hej hvpv — velkommen til!

Jeg kan godt se, at det er nogle tunge spørgsmål, du tumler med, men jeg tror godt, du med Guds hjælp kan overkomme dem.
1. Stort set alle nutidige historikere anfægter ikke, at Jesus af Nazareth har levet og er en historisk person. Det ekstremt lille mindretal, der mener, at han ikke har levet, mener, for mig at se, kun sådan, fordi de har en særlig interesse i at tro, at Jesus ikke er en virkelig person – og det har du jo ikke.

2. Der er mange tilgangsvinkler til spørgsmålet om, om der er en Gud eller ej. Personligt er jeg ikke i tvivl om, at der er en Gud – jeg synes simpelt hen ikke, at andre forklaringer giver mening. Men andre, også mange kristne, vil have svært ved at tro på, at der overhovedet findes en Gud. For dem giver det måske mere mening at se på Jesus og tænke på, at hvis de ikke kan komme uden om at tro på Jesus, må de også tro på hans Far. Du kan evt. prøve at læse denne artikel:
Jesus – det stærkeste Guds-bevis!3. Jeg tror, både Gud Fader og Jesus og Helligånden har vist sig for utallige mennesker gennem de seneste 2000 år. For nogle viser Gud sig helt tydeligt i f.eks. et syn, men for andre sker det måske på en mere stilfærdig måde, f.eks. ved en oplevelse af skønhed og storhed i naturen, en følelse af lykke, et bønnesvar, et andet menneskes kærlighed og omsorg eller et ord fra Bibelen.
Jeg vil gerne ønske dig Guds velsignelse og fred til at komme igennem dine anfægtelser. Ofte bruger Gud tvivl og anfægtelser til at styrke os, så vi kommer stærkere ud på den anden side, selv om det, mens man er i situationen, kan være ufattelig svært. Alligevel håber jeg, at du også kan finde håb midt i din fortvivlelse. Jeg vil gerne slutte af med et ord fra Salme 27:
Citat:
Sæt dit håb til Herren,
vær stærk, fat mod,
sæt dit håb til Herren!
Guds fred
Nikolaj