2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg |
|
#82312 - 15/03/2007 22:01
Den jødernes sammensværgelse.
|
Bruger
Reg.: 27/02/2007
|
Jeg kørte med falk forleden dag, jeg kom i snak med chaufføren, Han sagde dit navn er Jødisk. Jeg svarede, at det var bibelsk, og at mange navne stammede fra bibelen, både kristne jødiske og muslimske navne. Jeg spurgte ”hvor kommer du fra? ”Jeg er jøde, født i Israel, og er dansk gift, jeg har boet 10 år i Danmark, Du tør indrømmer, at du er jøde". Er du ikke blevet chikaneret? Han svarede Jeg fik min lejlighed raseret fordi jeg forsvarede Israel i en artikel i Jyske Vestkysten, men ingen skal få mig til at fornægte min jødiske identitet” Jeg fik en god samtale ned ham, han var meget sympatisk. Det der bekymrede ham mest, var at muslimerne tog krigen med sig til det nye versts land. Det ser ud til at det er blevet svært at være jøde i Danmark, jøder skal skjule deres identitet, ingen kippa eller david stjernen på Nørrebro er politiets svar på problemet, når jøder er blevet chikaneret på gaden. Historier om Jødernes sammensværgelse, er af ældre dato også kaldet Zions Vises Protokoller der blev udgivet første gang i Rusland i 1905. Bogen blev skrevet af en russisk ortodoks kristen, Sergei Nilus, som var overbevist om, at Antikrist ville komme i hans egen tid, og at verdens ende var lige for hånden. Antisemitismen i dag i dag, har mange ansigter. Mange siger at det kun er staten Israel, der er problemet. Andre bruger historien til at retfærdiggøre deres antisemitisme. I sine argumenter brugte man blandt andet materiale fra bogen Zions Vises Protokoller, som er et antisemitisk skrift fra begyndelsen af dette århundrede. Skriftet er udkommet i enorme oplag i de sidste hundrede år i et utal af lande, men er især udbredt i den arabiske verden. Skriftet fortæller om magtens »virkelige« bagmænd, nemlig de umådeligt velhavende jødiske ledere, og deres planer for overtagelse af verdensherredømmet. Gennem anstiftelse af krige, revolutioner og epidemier ville jøderne skabe kaos og derefter gribe magten.
Den jødernes sammensværgelse, blev allerede afvist som et falsum den gang. Men beskyldningen om en Jødernes sammensværgelse er alligevel dukket op med jævne mellem rum, blandt andet under nazismen, for et par år siden, under ramadanen læste der op fra moskeerne i mellem østen, og sidst blandt etniske danskere. Desværre er det sådan at når en løgn bliver sagt ofte nok, begynder folk at tro på den. Mvh Esther
|
|
Til toppen
|
|
|
#82313 - 16/03/2007 01:30
Re: Den jødernes sammensværgelse.
[Re: Esther]
|
Bruger
Reg.: 05/06/2003
Sted: København
|
Der er en historie om en rabbiner i 30'ernes Tyskland der kun læste nazisternes tidsskrifter.. Hver eneste dag gik han ned og købte et nyt nummer af dem.. Menigheden undrede sig meget, for det var jo ikke lige den pæneste læsning om jøderne.. En dag tog nysgerrigheden overhånd for en af medlemmerne af menigheden.. Han manøvrede sig hen til rabbineren og spurgte: Hr. Rabbiner, tilgiv mig, men hvordan kan det dog være at en anset person som dem læser nazisternes udgydelser om os?
Rabbineren kiggede lidt på ham og smilte da han svarede: Jeg bliver langt mere opmuntret af at læse om hvor rige og hvor meget indflydelse vi åbenbart har i nazisternes øjne end at læse om hvordan det reelt står til..
Jeg ville ønske jeg var bare en fjerdedel så rig og indflydelsesrig, som det påståes at vi er.. Men.. Desværre.. Det sjove er, at folk åbenbart ikke kan ræssonere sig til, at havde det forholdt sig som de tror, så havde Israel ikke behøve bekymre sig om sin sikkerhed.. Så ville verden havde set helt anderledes ud..
Udover det, Ester.. Jeg er ikke helt sikker, men det lyder som om du skriver at du er jøde?
Mvh
For en kort bemærkning..
|
|
Til toppen
|
|
|
#82314 - 16/03/2007 05:57
|
Bruger
Reg.: 02/08/2002
Sted: Thisted - Thy
|
Hej Ester Citat: Men beskyldningen om en Jødernes sammensværgelse er alligevel dukket op med jævne mellem rum, blandt andet under nazismen, for et par år siden, under ramadanen læste der op fra moskeerne i mellem østen, og sidst blandt etniske danskere. Desværre er det sådan at når en løgn bliver sagt ofte nok, begynder folk at tro på den.
Når mennesker skiller sig ud mht udseende/image rammer det en menneskelig berøringsangst med det fremmede. Som almindelig dansker synes jeg det er underligt, at jødiske ortodokse kvinder bærer paryk og mænd går med sorte hatte og har krøller.....det virker "fremmed" på mig - også selvom jeg skulle få en logisk forklaring. Når nogen eller noget virker "fremmed", er man instinktivt på vagt, på samme måde som ifald et fremmed dyr pludselig begyndte at dukke op i ens egen dyreflok "er det en ven eller er det en fjende"? Det vil nok være lige frisk nok i afsættet bare at søge kontakt med den ukendte, man må heller se på sin egen dyrefloks reaktioner!! Og her er det så at "en fjer kan blive til ti høns", som H.C. Andersen sagde, og vandrehistorierne ellers kan florere.
Er der en befolkningsgruppe, der for alvor har været udsat for fordomme, sladder, bagtalelse og forfølgelse her i Danmark indenfor de sidste 10 år, så er det muslimerne: I grunden et paradoks, at de så selv udviser det samme snæversyn, blot overfor jøderne.
Det er tilsyneladende ikke nok at man selv oplever, hvad fordomme kan føre til.............hvad skal der til, førend vi tør møde vores næste i øjenhøjde???
Guds fred,
Malli
†Hvor syndernes forladelse er, der er liv og salighed†
|
|
Til toppen
|
|
|
#82315 - 16/03/2007 11:15
[Re: Kefas Ben-Adam]
|
Bruger
|
Tak for din lille anekdote, jeg kendte den godt. Humor har hjulpet jøderne gennem mange alvorligheder. Om jeg er jøde? spørger du de ultraortodokse jøder, er svaret nej. I Israel er man jøde, hvis man har en jødisk mor, begge mine forældre er jøder. Jeg er Jesus troende jøde. Jeg tror, at Jesus døde på korset for at bærer verdens synd. I Israel er der inden for de sidste år mange jøder, der er kommet til troen på deres messias. Den ældste messianske menighed begyndte med, at en mand fra New Zealand rejste rundt i hele det daværende Palæstina for at finde troende mennesker. Han fandt en masse religiøsitet, men ingen levende tro og levende undervisning og ingen levende genfødte kristne. I Haifa mødte han mennesker med den samme nød for at danne en levende menighed, og de fik så lov til at benytte lokalerne fra en gammel melmølle, der blev ejet af de tyske templer, der var kommet til Israel i midten af 1800 året og havde bygget en hel bydel, der står endnu. Så det er en spændende historie. Selve menigheden startede i 1926 og er altså godt 80 år gammel og måske den ældste messianske menighed i Israel. De plantede menigheder i Jaffa og Jerusalem.
Mvh Esther
|
|
Til toppen
|
|
|
#82317 - 16/03/2007 12:35
[Re: malli]
|
Bruger
|
Hej Malli
Jøder du beskriver, er de ultraortodokse jøder. De er ude på den yderst religiøse højre fløj. Ultraortodokse jøder hævder, at de er de sande arvtagere af jødedommen, som de har dyrket uforfalsket og i en direkte linie tilbage til Moses. De lever i streng overensstemmelse med jødisk lov, som den bliver tolket af deres rabbinere. Deres slogan er: Hadash asur min ha-Torah, som betyder alt, hvad der er nyt, er forbudt af Toraen. På mange måder er der tale om en tro kopi af jødisk livsform i Europas ghettoer i 1800-tallet. Ultraortodokse jøder isolerer sig fra det samfund, som omgiver dem, ved at have egne domstole, skoler, aviser m.m. Mændenes klædedragt er karakteristisk. De går i sort tøj, har en stor sort hat og to lange ørelokker. Deres dragter er forskellige afhængig af, hvor i verden de kommer fra. Eksempelvis går russiske jøder med en stor pelshat, men de fleste andre har store hatte med en bred skygge. Gifte kvinder går ofte med paryk eller tildækker deres hår med et tørklæde.
Danske Jøder. Den danske menighed består af progressive jøder. Progressiv jødedom står for en jødedom, som er bevægelig og ændrer sig i forhold til tiden. Siden sin begyndelse har progressiv jødedom holdt på, at jødedommen ikke måtte blive et arvestykke, som var fastlåst i tiden, men at den skal være et levende kildevæld af åndelighed og inspiration.
Forandringer må naturligvis ske med omtanke og skal selvfølgelig have sine rødder i vores folks traditioner og historie, men vi fastholder jødedommens kreative karakter og peger på, at hårdnakket modvilje mod nye tiltage og forandringer vil medføre, at jødedommen mister sin relevans.
Det er denne villighed til forandring, som, håber vi, vil kunne give vitalitet og styrke til vores nye danske menighed, som samtidig føler sig fuldt ud rodfæstet i det danske samfund og som en levende del af dansk kultur.
Shalom Mvh Esther
|
|
Til toppen
|
|
|
#82318 - 16/03/2007 13:36
|
Bruger
|
Hej Ester.. Jeg må lige korrigere nogle småting.. Først.. Malli laver en sammenblanding, da hun kommer til at rode chabadniks og haridim sammen.. Haridim er der ingen af i Dk, men vi har et beyt Chabad.. Chabad distancerer sig på ingen måde fra samfundet og forsøger heller ikke at presse noget ned over hovedet på andre.. Tværtimod så er de sædvanligvis utroligt åbne og har altid en åben dør for alle der har behov for det.. Jeg mener det er vigtigt at skelne mellem haridim og chabadniks.. Specielt når der er grupper som neturei kartai.. Citat: Den danske menighed består af progressive jøder.
Hvor søren har du den oplysning fra? Du overser fuldstændigt MT (Mosaisk Troessamfund) og at størsteparten af alle jøder i Danmark er medlemmer af MT.. Synagogen, som er tilknyttet MT, i Krystalgade er ortodoks..
Citat: Progressiv jødedom står for en jødedom, som er bevægelig og ændrer sig i forhold til tiden. Siden sin begyndelse har progressiv jødedom holdt på, at jødedommen ikke måtte blive et arvestykke, som var fastlåst i tiden, men at den skal være et levende kildevæld af åndelighed og inspiration.
Du har ret i dette, men glemmer at idémændene bag reformbevægelsen ønskede at se jøderne blive assimileret og opløst i det kristne samfund..
Citat: Forandringer må naturligvis ske med omtanke og skal selvfølgelig have sine rødder i vores folks traditioner og historie, men vi fastholder jødedommens kreative karakter og peger på, at hårdnakket modvilje mod nye tiltage og forandringer vil medføre, at jødedommen mister sin relevans.
Det er denne villighed til forandring, som, håber vi, vil kunne give vitalitet og styrke til vores nye danske menighed, som samtidig føler sig fuldt ud rodfæstet i det danske samfund og som en levende del af dansk kultur.
Nu siger du 'vi'? Siden hvornår er reformjøderne begyndt at tro på Jesus?
Mvh
For en kort bemærkning..
|
|
Til toppen
|
|
|
#82319 - 16/03/2007 14:29
|
Bruger
Reg.: 24/05/2005
Sted: Århus
|
Hej Kefas! Nu ved jeg godt at det måske er lidt kontroversielt at jeg blander mig her når jeg ikke er jøde, men du må bare tro at det ikke er min MENING at provokere dig  Er man ikke jøde hvis ens mor er jøde? Jeg spørger fordi jeg stilte Bent Melchior et lignende spørgsmål på religion.dk på et tidspunkt (som vistnok bl.a. omhandlede messianske jøders status i Israel), og husker jeg ikke helt galt var svaret til mig at man er jøde hvis ens forældre er jøde, punktum. Så kan man være mere eller mindre observant, eller slet ikke, men man er stadigvæk jøde. Og når nu begge Esters forældre er jøder må det vel betyde at hun selv er det, og at hendes børn vil være det? Mvh  JF
"Vor tro er ej på hvad som helst man kristendom vil nævne" -Grundtvig
|
|
Til toppen
|
|
|
#82320 - 16/03/2007 14:39
[Re: malli]
|
Bruger
Reg.: 24/05/2005
|
Hej Malli! Desværre er det ikke kun visse muslimer som skyder skylden for alverdens problemer på jøderne. Det samme gør den rabiate venstrefløj, samt en del andre. Trist, men sandt  Og en klar understregning af at der er brug for et jødisk hjemland.. Mvh JF
"Vor tro er ej på hvad som helst man kristendom vil nævne" -Grundtvig
|
|
Til toppen
|
|
|
#82321 - 16/03/2007 14:39
[Re: JesusFreakDK]
|
Bruger
|
Hej JF..
Jeg læste lige Esters indlæg igennem igen og jeg kan godt se, at jeg fuldstændigt havde overset det.. Jeg havde fokuseret for meget på en anden sætning, så tak for det..
Og jo, er dine forældre jøder, så er du jøde..
Mvh
For en kort bemærkning..
|
|
Til toppen
|
|
|
#82322 - 16/03/2007 17:46
|
Anonym
Anonym
|
Kære Esther
Jeg har læst dit indlæg og kan fuldstændigt tilslutte mig dine meninger i denne forbindelse. Jeg er ikke selv jøde men katolik, hvilket i denne forbindelse jo ikke er særligt relevant, men jeg er et troende menneske om end ikke så praktiserende, som jeg burde, men respekten for andre menneskers (læs medmenneskers) tro er hele grundlaget for en fredelig verden for os alle. Myten om jødernes sammensværgelse er ganske enkelt noget vrøvl og opfundet - ikke ud fra religiøse betragtninger - men ud fra den opfattelse, at hvad jeg ikke forstår eller er anderledes - er skadeligt. Uvidenhed er vor største fjende. Mit håb er, at en diskussion som denne snart må ophøre.
Shalom Flemming
|
|
Til toppen
|
|
|
#82323 - 16/03/2007 19:14
|
Bruger
Reg.: 07/04/2003
|
Salve! Mi Petre, usor enuntiationum hebraicarum! Kunne man få en dansk oversættelse af udtryk som Chabad, haridim og neturei kartai? På forhånd tak  Nikolaj
Jeg priser dig, fader, himlens og jordens Herre, fordi du har skjult dette for vise og forstandige og åbenbaret det for umyndige (Matt. 11,25)
|
|
Til toppen
|
|
|
#82325 - 16/03/2007 20:47
[Re: ]
|
Bruger
|
Danice scribendum est.
Jeg priser dig, fader, himlens og jordens Herre, fordi du har skjult dette for vise og forstandige og åbenbaret det for umyndige (Matt. 11,25)
|
|
Til toppen
|
|
|
#82326 - 16/03/2007 21:01
[Re: Nikolaj]
|
Bruger
Reg.: 27/04/2006
Sted: Ravsted, Synnejylland
|
|
|
Til toppen
|
|
|
#82327 - 16/03/2007 23:47
[Re: Andreas Falck]
|
Bruger
|
Ja, det' æ så ring' endda, Andreas. A tøvs da faktisk den hjemm'sij der æ møg' gu'e. Å' sel'om den hejsen æ æ å hiel ræjtig jysk.  — Nikolaj
|
|
Til toppen
|
|
|
#82328 - 17/03/2007 16:49
|
Ordstyrer
Bruger
Reg.: 13/08/2002
Sted: Århus, Danmark
|
Undskyld men jeg kan ikke rigtig dy mig...  A Nikolaj, a chara! Lá Fhéile Pádraig sona duit!  dvs: Nikolaj, min ven, glædelig Sct. Patrick's dag til dig! - det er det nemlig i dag, den irske nationaldag! Mlm. Anne.
|
|
Til toppen
|
|
|
#82329 - 17/03/2007 22:43
[Re: AnnePande]
|
Bruger
|
Mange tak, Anne, og i lige måde!  Nå, vi er vist ved at være lidt off-topic/off-language her, hvilket nok ikke mindst er min skyld.  Egentlig ville jeg jo bare gerne vide, hvad de der hebraiske udtryk betyder. Guds fred Nikolaj
|
|
Til toppen
|
|
|
#82330 - 18/03/2007 03:28
|
Bruger
Reg.: 29/09/2005
Sted: Colinton AB Canada
|
Citat: I Israel er der inden for de sidste år mange jøder, der er kommet til troen på deres messias.
Citat: Ja, det er ret trist.. Jeg håber jeg kan få lov til at overbevise så mange som muligt om dem, om at det er det forkerte valg de har taget.. Mit hjerte græder altid når andre jøder glemmer Herren og vender sig mod andre guder ..
Hej Kefas! Hvorfor, maa jeg spoerge, synes du at det er trist at Joederne kommer til troen paa deres Messias? Jeg ville haabe de ALLE kommer til troen foer det bliver for sent 
mvh Bluerover1 
|
|
Til toppen
|
|
|
#82331 - 18/03/2007 08:34
|
Bruger
|
Hej Nikolaj.. Indlægget var jo godt nok mest rettet til Ester, men det betyder vel ikke at andre ikke læser med, så tilgiv mig min manglende omtanke  De tre er betegnelser for diverse ortodokse grupper i jødedommen.. Chabad er en sammentrækning af 'Chochmah', 'Binah' og 'Da'at', som betyder 'visdom', 'forståelse' og 'viden'.. De er en del af den "chassidiske" bevægelse (fra 'Chesed' der betyder noget i stil med 'kærlig overbærende').. De er mere spirituelle end den almindelige ortodokse jøde og fokuserer meget på Kabalah (jødisk mystisk), og er - imodsætning til andre meget ortodokse grupper - ikke belærende over for andre jøder, men ønsker at gøre jøder mere jødiske ved åbenhed og kærlighed.. De er spredt i knap 100 lande (tror jeg) og er et tilflugtssted for jøder over hele verden.. Jeg er ikke selv chabadnik, selvom jeg er meget positiv overfor dem, som det nok kan høres  Chassidim kendes typisk ved deres sorte bukser, hvide skjorter, lange sorte frakker og sorte hatte.. De har ikke slangekrøller, men dog altid et stort skæg.. De opstod i Østeuropa ud fra en lærd rebbes lære (rebbe er åndelig rabbiner), som kaldes Ba'al Shem Tov (det gode ords herre).. Af kendte chabadniks kan nævnes Matisyahu.. Haridim er normalt dem der omtales, når nyhederne taler om 'ultra-ortodokse'.. De er MEGET ortodokse og, som Ester skriver, mener normalt at de har den sande forståelse af jødedommen.. Der er grupper af haridim, som ikke anderkender Israels eksistens, som for eksempel Neturei Kartai, der deltog i Ahmadinejads 'seriøse' holocaust konference, hvor de sad ved siden af KKK's tidligere præsident.. Haridim skal dog ikke kun kendes for det dårlige.. Der er en haridisk organisation kaldet 'Zaka' (sammentrækning af Zihui Korbanot Asoni, der betyder "Identificering af ofre efter katastrofe", hvilket er hvad de laver).. De var til at starte med ekstremistiske, der hver Shabbat blokerede trafikken og kom i kamp med politiet.. En dag fik deres leder, Yehuda Meshi-Zahav, en erkendelse af at det ikke var den rigtige vej frem.. Nu arbejder de, frivilligt, med at samle kropsdele (bogstavelig talt) fra ofrene af selvmordsbombere og andre dødstilfælde, så ofrene kan få en korrekt begravelse.. Jeg skal hilse og sige, at det absolut ikke er for sarte sjæle.. Håber det hjalp på forståelsen  Mvh
For en kort bemærkning..
|
|
Til toppen
|
|
|
#82332 - 18/03/2007 08:37
[Re: Bluerover1]
|
Bruger
|
Hej Blue..
Jeg synes ikke det er synd at vi kommer til tro på vores Moshiach, men han er ikke kommet endnu og når han kommer skal han ikke tilbedes, som kristne f.eks. tilbeder Jesus.. Der er kun Én Herre..
Jeg synes det er trist at jøder svigter deres pagt med Herren og vender sig til andre guder, hvilket er strengt imod Torah og kan koste dem deres plads i den Kommende Verden, da afgudsdyrkelse ikke er tilladt i jødedommen..
Mvh
For en kort bemærkning..
|
|
Til toppen
|
|
|
#82333 - 18/03/2007 11:25
|
Bruger
|
Jo tak, Kefas, så tror jeg, jeg er med igen.  — Nikolaj
|
|
Til toppen
|
|
|
#82334 - 18/03/2007 19:27
[Re: ]
|
Bruger
|
Kære Flemming
Tak for dit opmuntrende svar. Ja det er vigtigt at møde hinanden med respekt og tillid, Så ville verden være et fredeligere sted at bo. Shalom Mvh. Esther
|
|
Til toppen
|
|
|
#82335 - 18/03/2007 20:35
|
Bruger
|
Hej Nikolaj
Du har fået svar på de fleste af spørgsmålene du stillede. Kabbalah er også blevet en modesag i USA, der findes også flere film om emnet.
Da pop-sangeren Madonna og hendes mand besøgte Kabbalah Centre i USA, fik de en ganske særlig modtagelse og Madonna blev placeret mellem Monica Berg og en anden prominent person indenfor kabbalismen i dag. Monica Berg er hustru til Rabbi Michael Berg der har grundlagt Kabbalah Centre. Michael Berg var også selv ovre og hilse på, selvom mænd og kvinder sidder adskilt (kilde: New York Post). Andre Hollywood-personligheder siges også, at søge svar på livets spørgsmål indenfor den jødiske mystisk.
Kabbala forbindes måske af mange kristne med noget positivt. Udgangspunktet har jo også været et studie i Toraen - Det Gamle Testamente (GT). Men dér hvor kabbalisterne for alvor skrider i svinget, er når kommentarer og love (Talmud er et system af love og kommentarer, red.) bliver sat over Skriften selv. Indenfor kabbalismen har man været åben overfor alt muligt overnaturligt og ender med en form for teosofi i det 13. århundrede, der lærer at Gud er en upersonlig kraft. Dette harmonerer ikke med Skriftens lære, hvor Gud omtaler sig selv som 'JEG ER' og hvor vi fra Bibelen ved, at Fader, Søn og Helligånd er personer.
Der er ingen tvivl om, at den som forfølger jøderne og vil staten Israel til livs, er drevet af en antikristelig ånd. Herren har lovet, at Han kommer tilbage til Oliebjerget og forløser Israels rest. Men når vi siger sådan, er det fordi vi er Jesu Kristi venner - ikke at vi accepterer alt som læres af de jødiske lærde. Johannes lærer i 1. Johannes Brev, kap. 2, at antikrist er den som benægter at Jesus er Kristus og Guds Søn. Udfra denne definition er rabbinernes lære antikristelig.
Selvom enhver form for okkult praksis forbydes i GT så er Kabbala et eksempel på jødisk okkultisme, og en del af religionsblanderiet indenfor New Age, og Kabbala har stigende betydning i USA.
At israelitterne har været åbne for fremmede religioner og overnaturlige manifestationer, der ikke havde noget med den levende Gud at gøre er heller ikke nyt. Da Israel ved Herrens vældige indgriben, bliver ført ud af Ægyptens trældom er det ikke blot kødgryderne de savner. Da Israel, ledt af Aaron i Moses' fravær, tilbeder guldkalven, er det den ægyptiske gud Apis man tilbeder.
Hvad bygger Kabbala så på?
Jo, det bygger på værket Zohar (Sefer ha-Zohar) skrevet af Moese de Léon, som levede i Spanien indtil 1290. Zohar taler om en gud, kaldet Ein-Sof. Ein-Sof betyder noget i retning af 'uendelig intethed', som minder om noget vi kender fra Buddhismen. Den skabte verden er, ifølge Kabbala, bygget op af 10 områder eller verdener (sefirot), som det vil føre for vidt at komme ind på.
Det er godt at tage til sig af Guds Ord og Herren vil være tro mod sit folk Israel. Herren er trofast og holder sine løfter. Han er ikke en svævende kraft som Ein-Sof eller en lunefuld gud som Allah, man ikke ved hvor man har. Han vil føre sine planer igennem med Israel, men det gør ikke jøderne hellige på det personlige plan. De er på afveje hvis de ikke kender Jesus som deres personlige frelser. Vi har kun det ene og samme budskab til jøde og græker - Jesus Kristus er død på korset for at frelse enhver som tror - tag imod Ham i dag, lad dig ikke forføre at Kabbala eller nogen anden New Age religion, der tilbyder dig alverdens forjættende ting. Jesus siger: "Jeg er livet!" Mvh Esther
|
|
Til toppen
|
|
|
#82336 - 18/03/2007 22:48
|
Bruger
|
Hej Esther Tak for dit svar. Der var meget, jeg ikke vidste om Kabbala, så det var interessant, og det var også dejligt at læse dit vidnesbyrd om frelsen i Jesus Kristus for jøder såvel som hedninger.  Guds fred med dig Nikolaj
|
|
Til toppen
|
|
|
#82337 - 18/03/2007 23:21
|
Ordstyrer
Bruger
Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
|
Hej Ester  Jeg har ikke skrevet nogen indlæg her, for jeg har ikke haft noget at sige eller spørge om, men jeg har læst med stor interesse og glæde hvad du har skrevet og fik lige lyst til at sende dig en glad og taknemmelig hilsen.  Jeg har printet dine indlæg ud og vil læse dem igen ... kristina
Sandheden tro i kærlighed! (Ef. 4,15)
|
|
Til toppen
|
|
|
#82338 - 18/03/2007 23:50
|
Bruger
|
Hej Ester.. Ein sof betyder nu bare 'uden ende'.. Man må vel sige at Herren (bH) er uden ende  Det er ihvertfald en evne der tilknyttes Ham i Sidduren (den jødiske bønnebog).. Mvh
For en kort bemærkning..
|
|
Til toppen
|
|
|
|