Menu
Hvem er online
1 registrerede (Kristenliv) og 8 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#82247 - 14/03/2007 21:34 DR’s planlagte fyring af 300 medarbejder!
Arcadia
Bruger

Reg.: 01/06/2005
Hvorfor fyre medarbejder, når det er toppen som har lavet ged i den. Ville det ikke være mere korrekt at de ansvarlige fyres?

Da vi som borge er tvunget til at betale licens, er det vel også helt i orden at kræve tilbagebetaling ved manglende udsendelser (strejke) eller hvad?

I sinds ro,
Arcadia

Til toppen 
#82248 - 14/03/2007 22:15 Re: DR’s planlagte fyring af 300 medarbejder! [Re: Arcadia]
the lost servant
Chatvært
Bruger

Reg.: 02/05/2006
Sted: Horsens
jeg mener måske ikke det har så meget med tro at gøre..

min mening er at de bør sælge det nye operahus så burde de få mere end penge nok til at dække det som blev tabt på budgettet.. (det er osse i operahuset at budgettet blev overskredet)

(joh kap 1) dem, der tror på hans navn; v13 de er ikke født af blod, ikke af køds vilje, ikke af mands vilje, men af Gud.

Til toppen 
#82249 - 14/03/2007 22:22 Re: DR’s planlagte fyring af 300 medarbejder! [Re: the lost servant]
Anonym
Anonym

Citat:
jeg mener måske ikke det har så meget med tro at gøre..

Enig...
Citat:
min mening er at de bør sælge det nye operahus så burde de få mere end penge nok til at dække det som blev tabt på budgettet..

Nu er det godt nok den danske stat og ikke DR, der ejer operahuset. Foreslår du at Mærsk McKinney-Møller køber huset tilbage af dem han gav det til?

Til toppen 
#82250 - 14/03/2007 22:52 Re: DR’s planlagte fyring af 300 medarbejder! [Re: ]
the lost servant
Chatvært
Bruger

muligvis.. hvis det kunne dække det tabte på budgettet så ville jeg klart anbefale det..

(joh kap 1) dem, der tror på hans navn; v13 de er ikke født af blod, ikke af køds vilje, ikke af mands vilje, men af Gud.

Til toppen 
#82251 - 14/03/2007 22:58 Re: DR’s planlagte fyring af 300 medarbejder! [Re: the lost servant]
Andreas Falck
Bruger

Reg.: 27/04/2006
Sted: Ravsted, Synnejylland
Citat:
muligvis.. hvis det kunne dække det tabte på budgettet så ville jeg klart anbefale det..

Jeg tror du forveksler og sammenblander Operahuset med den nye koncertbygning ved den nye DR-by i Ørestaden. Det er primært denne nye koncertbygning der er skyld i budgetroderiet.

Mvh Andreas Falck
http://bibeltro.dk - Bibeltro forkyndelse
http://skabelsen.info - Fordomsfri skabelsesdebat
Begge med debatforum

Til toppen 
#82252 - 14/03/2007 23:44 Re: DR’s planlagte fyring af 300 medarbejder! [Re: Arcadia]
LarsBj
Bruger

Reg.: 09/09/2002
Sted: Sjælland
Et meget politisk emne:
1) Politikerne forlangte, at DR skulle flytte
2) Endvidere, at Koncertsalen skulle være af høj kunstnerisk kvalitet
3) Og at projektet skulle styres af en ny ordning "partnering", som var et forsøg (Det betyder, at der ikke er en hovedentrepenør, der står for det samlede projekt)
4) Politikerne har givet penge til en Public Servicekontrakt til bestemte aktiviteter
5) Hvis de sparer 900 mio er det det samme som at indrømme, at de har givet penge til noget, der IKKE var public service, hvilket er i modstrid med EU-reglerne
6) Politikerne bør hjælpe = Det her er et skatteyderproblem
7) Det gør de ikke = DR bliver svagere
8) Men Brian Mikkelsen kan glæde sig over, at TV2s handelsværdi nok stiger!!!!!! (Der havde de jo også klokket i det)

mvh
LarsBj

*To the same natural effects we must, as far as possible, assign the same causes.*
Isaac Newton

Til toppen 
#82253 - 15/03/2007 06:00 Re: DR’s planlagte fyring af 300 medarbejder! [Re: Arcadia]
JesusFreakDK
Bruger

Reg.: 24/05/2005
Sted: Århus
Fordi der, på trods af lønforskellene, stadigvæk er langt mere at spare ved at fyre medarbejdere end ledelsen.

Og så gør det mig egentlig ikke så meget. Stod det til mig solgte man DR så vi slap for statsstøttet tyveri ("licens").
Jeg betaler ikke licens (for jeg bor hjemme), og jeg kommer heller ikke til det... Så må DR og deres mafiosi ("licensopkrævere") se om de kan ændre på dét.....

Hvad angår tilbagebetaling af det stjålne for en enkelt dag med arbejdsnedlæggelser tror jeg ikke du skal sætte håbet alt for højt. Hvad kan det også blive til - en 20'er?

"Vor tro er ej på hvad som helst man kristendom vil nævne"
-Grundtvig

Til toppen 
#82254 - 15/03/2007 07:02 Re: DR’s planlagte fyring af 300 medarbejder! [Re: JesusFreakDK]
Child-of-God
Bruger

Reg.: 07/07/2006
Sted: -
Og jeg som troede du gik mere op i hvad Jesus lærte os I Bibelen står der netop at du skal indrette dig efter landets myndigheder (noget i den stil) ...

† Child-of-God †

Luk. 24,5 "Hvorfor leder I efter den levende blandt de døde?"

Til toppen 
#82255 - 15/03/2007 10:36 Re: DR’s planlagte fyring af 300 medarbejder! [Re: Child-of-God]
JesusFreakDK
Bruger

Ja, men ikke ubetinget i alle tilfælde. Der er NOGEN love det faktisk er en pligt ikke at overholde
Og lige nu bryder jeg jo faktisk ingen love, så deres mafiosi har intet at komme efter på nuværende tidspunkt

-Grundtvig

Til toppen 
#82256 - 15/03/2007 14:02 Re: DR’s planlagte fyring af 300 medarbejder! [Re: JesusFreakDK]
Nikolaj
Bruger

Reg.: 07/04/2003
Citat:
Ja, men ikke ubetinget i alle tilfælde. Der er NOGEN love det faktisk er en pligt ikke at overholde

Jeg tror nu ikke, du bryder nogen af Guds bud ved at betale licens.

— Nikolaj

Jeg priser dig, fader, himlens og jordens Herre, fordi du har skjult dette for vise og forstandige og åbenbaret det for umyndige (Matt. 11,25)

Til toppen 
#82257 - 15/03/2007 16:19 Re: DR’s planlagte fyring af 300 medarbejder! [Re: Andreas Falck]
the lost servant
Chatvært
Bruger

ja du har helt ret.. klumsomme mig

Til toppen 
#82258 - 15/03/2007 18:30 Re: DR’s planlagte fyring af 300 medarbejder! [Re: the lost servant]
Arcadia
Bruger

Det har du da helt ret i, det har ikke direkte noget med tro at gøre, men nu er det jo også lagt ind under ”etik og samfund” hvori emnet ”rigtig og forkert” høre under! Og vil da forholde mig til at dette er såvel et etisk og samfundsmæssigt problem, og også i den grad noget som berøre begrebet rigtig og forkert!

I sinds ro,
Arcadia

Til toppen 
#82259 - 15/03/2007 18:37 Re: DR’s planlagte fyring af 300 medarbejder! [Re: LarsBj]
Arcadia
Bruger

1) Har ikke kunne følge så meget med i det, så jeg ved at politikerne står for beslutningen af flytningen.

3) Ja, for at kunne trække flest penge ud af samfundet og måske også uden at det kan spores.

I sinds ro,
Arcadia

Til toppen 
#82260 - 15/03/2007 18:42 Re: DR’s planlagte fyring af 300 medarbejder! [Re: JesusFreakDK]
Arcadia
Bruger

Det vil jeg nu ikke sige, da såvel politikerne som toppen af diverse virksomheder har så stor løn trin, at nedskæringer på disse punkter vil spare samfundet langt mere, for ikke at snakke på langt sigt!

Giver dig helt ret omkring licensen!

Omkring nedlæggelsen, så er det princippet i det, for vi betaler jo som du selv siger, for meget og det skal da ikke gå udover borgene, at ledelsen/politikerne laver ged i det? Måske er det 20 kr for os, men hvad vil det ikke blive til for dem totalt *g*

I sinds ro,
Arcadia

Til toppen 
#82261 - 18/03/2007 19:09 Re: DR’s planlagte fyring af 300 medarbejder! [Re: JesusFreakDK]
Cuco
Bruger

Reg.: 18/05/2004
Sted: Århus C
I så fald, hvilke love er det?

Til toppen 
#82262 - 18/03/2007 19:32 Re: DR’s planlagte fyring af 300 medarbejder! [Re: JesusFreakDK]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
Hej JF, du skriver
Citat:
Der er NOGEN love det faktisk er en pligt ikke at overholde

Og lige nu bryder jeg jo faktisk ingen love, så deres mafiosi har intet at komme efter på nuværende tidspunkt

Er du sikker på det? Injurielovgivningen måske ... mafiosi? ...

kristina

Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)

Til toppen 
#82263 - 18/03/2007 22:54 Re: DR’s planlagte fyring af 300 medarbejder! [Re: kristina]
JesusFreakDK
Bruger

Hej Kristina

Hvad vil du ellers kalde "licensopkræverne" som tidligere har forsøgt at tiltvinge sig adgang til folks private hjem, benyttet sig af trusler, osv osv osv?

Det er den slags metoder rockerne bruger.....forskellen er bare at de her rockere/mafiosi er på statens lønningsliste.

Mvh

JF

-Grundtvig

Til toppen 
#82264 - 18/03/2007 23:21 Re: DR’s planlagte fyring af 300 medarbejder! [Re: JesusFreakDK]
LarsBj
Bruger

Citat:
Hej Kristina

Hvad vil du ellers kalde "licensopkræverne" som tidligere har forsøgt at tiltvinge sig adgang til folks private hjem, benyttet sig af trusler, osv osv osv?

Det er den slags metoder rockerne bruger.....forskellen er bare at de her rockere/mafiosi er på statens lønningsliste.

Mvh

JF

Eksemplerne er legio:

- Jeg har lige fået et brev fra en af gorillaernes bagmænd, hvor de med trusler forlanger, at jeg oplyser om alt, hvad jeg har tjent sidste år, og hvis jeg ikke svarer inden 1. maj, bestemmer de selv, hvad de vil have!!! Sådan nogen forbrydere!

- De har også noget, de forsøger at give et troskyldigt dække med et navn, der trækker på kongehuset mm; men det er ikke andet end en forklædt tærskegruppe, der med magt sætter en ud af ens hjem, hvis man nægter at bøje sig for deres pression. "Kongens Foged"! Pyhh, man kender vel triaderne, når man ser dem!

- Og bliver man for ivrig i sin påvisning af, at de har rottet sig sammen mod en, har de også midler til det: En s.k. "Embedslæge", som vi jo kender i sin sande skikkelse fra filmen "Marathonmanden", kommer med sine håndlangere forklædt som "politi" og spærrer en inde på ubestemt tid.

Nå, nu skal jeg have min indsprøjt.........

*To the same natural effects we must, as far as possible, assign the same causes.*
Isaac Newton

Til toppen 
#82265 - 18/03/2007 23:31 Re: DR’s planlagte fyring af 300 medarbejder! [Re: LarsBj]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
LOL Lars - du er da guld værd for sundheden - hvad skulle vi gøre uden dig ..
- men hvorfor putter I mit hovede ind i brødma

Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)

Til toppen 
#82266 - 19/03/2007 11:09 Re: DR’s planlagte fyring af 300 medarbejder! [Re: LarsBj]
JesusFreakDK
Bruger

Lidt seriøsitet??
At sammenligne skattevæsnet (som opkræver de nødvendige midler til at få vort samfund til at fungere) med DRs gorillaer som braser ind i private hjem som om det var deres ret, og begynder at true samtidig, er helt hen i hampen, og jeg kan slet ikke tage det seriøst....

-Grundtvig

Til toppen 
#82267 - 19/03/2007 13:53 Re: DR’s planlagte fyring af 300 medarbejder! [Re: JesusFreakDK]
Anonym
Anonym

Jeg ved godt at høflighed kan være svær, men hvis licensmenneskerne kommer til ens dør har man faktisk ikke pligt til at lukke dem ind. De har ingen hjemmel til at 'tjekke' om man har tv, computer, internet osv.

Så derfor kan man jo frimodigt sige til dem: "Du må tage mig på mit ord!"

Og det ord er så forhåbentligvis troværdigt!

Til toppen 
#82268 - 19/03/2007 17:01 Re: DR’s planlagte fyring af 300 medarbejder! [Re: ]
JesusFreakDK
Bruger

Ja, men problemet kommer når disse mafiosi forsøger at tiltvinge sig adgang; at benytte sig af at mange ikke kender deres rettigheder. Og det SKER faktisk - oftere end man skulle tro.

Men du har ret, ja. Ingen har lov til at komme ind i dit hjem medmindre du giver dem lov.
Den eneste undtagelse herfra er politiet, og da KUN hvis de har en ransagningskendelse, og en sådan får de ikke på mistanke om en "forbrydelse" der "kun" giver bødestraf, så det handler også om at oplyse så mange mennesker som muligt om deres grundlovssikrede rettigheder.

VIlle gerne være der når en DR-mafiosi bliver bedt om at stikke sin licens langt derop hvor solen ikke skinner, og forsvinde øjeblikkeligt hvis ikke han vil have politiet på nakken....
DET ville jeg give temmelig meget for

-Grundtvig

Til toppen 
#82269 - 19/03/2007 17:27 Re: DR’s planlagte fyring af 300 medarbejder! [Re: JesusFreakDK]
Anonym
Anonym

Citat:
Ja, men problemet kommer når disse mafiosi forsøger at tiltvinge sig adgang; at benytte sig af at mange ikke kender deres rettigheder. Og det SKER faktisk - oftere end man skulle tro.

Men du har ret, ja. Ingen har lov til at komme ind i dit hjem medmindre du giver dem lov.
Den eneste undtagelse herfra er politiet, og da KUN hvis de har en ransagningskendelse, og en sådan får de ikke på mistanke om en "forbrydelse" der "kun" giver bødestraf, så det handler også om at oplyse så mange mennesker som muligt om deres grundlovssikrede rettigheder.

VIlle gerne være der når en DR-mafiosi bliver bedt om at stikke sin licens langt derop hvor solen ikke skinner, og forsvinde øjeblikkeligt hvis ikke han vil have politiet på nakken....
DET ville jeg give temmelig meget for

Hvorfor taler du så grimt om medmennesker der passer deres arbejde?

Til toppen 
#82270 - 20/03/2007 10:15 Re: DR’s planlagte fyring af 300 medarbejder! [Re: ]
JesusFreakDK
Bruger

"Hvorfor taler du så grimt om medmennesker der passer deres arbejde?"

1: Rockere, osv gør "også bare deres arbejde". Forskellen er at DRs mafiosi er statsfinansierede....

2: Det kommer meget an på HVORDAN de "gør deres arbejde".
Hvis de benytter sig af den slags metoder jeg har skitseret er det ikke i orden på nogen som helst måde.

-Grundtvig

Til toppen 
#82271 - 20/03/2007 10:18 Re: DR’s planlagte fyring af 300 medarbejder! [Re: JesusFreakDK]
Anonym
Anonym

Citat:
"Hvorfor taler du så grimt om medmennesker der passer deres arbejde?"

1: Rockere, osv gør "også bare deres arbejde". Forskellen er at DRs mafiosi er statsfinansierede....

2: Det kommer meget an på HVORDAN de "gør deres arbejde".
Hvis de benytter sig af den slags metoder jeg har skitseret er det ikke i orden på nogen som helst måde.

Det er en kortslutning at sammenligne ulovlig rockerkriminalitet med licensopkrævning.

Til toppen 
#82272 - 20/03/2007 13:00 Re: DR’s planlagte fyring af 300 medarbejder! [Re: ]
JesusFreakDK
Bruger

Nej, det er en ganske god sammenligning. Den eneste forskel er at staten har besluttet at den ene form for rockervirksomhed skal være lovlig, den anden ikke..

I øvrigt forholdte du dig ikke til det jeg skrev: Mener du at det er i orden at DRs mafiosi benytter sig af den slags metoder jeg har beskrevet?

-Grundtvig

Til toppen 
#82273 - 20/03/2007 13:27 Re: DR’s planlagte fyring af 300 medarbejder! [Re: JesusFreakDK]
malli
Bruger

Reg.: 02/08/2002
Sted: Thisted - Thy
Hej JF

Jeg har haft besøg af dem, ja, dvs én mand. Han stod pænt udenfor døren, og hans opførsel var upåklagelig, han var endda høflig!

Manden passer jo bare sit arbejde akkurat ligesom p-vagten, bibliotekaren, der udsteder bøder osv.

Jeg er selv temmelig gnaven over denne såkaldte "medie-licens", men da den ikke er nedstemt i Folketinget!, skulle man måske vende sin vrede imod "mafiosoen" derinde?? Bare jeg ikke ender med at finde afskårne hestehoveder i min seng

Malli

Hvor syndernes forladelse er, der er liv og salighed

Til toppen 
#82274 - 20/03/2007 13:41 Re: DR’s planlagte fyring af 300 medarbejder! [Re: malli]
JesusFreakDK
Bruger

Hej Malli!

Klart nok at, jeg går ud fra at der er tale om flertallet, der er nogle af dem der også opfører sig som de skal. Og hvad dem angår er jeg enig - de passer bare deres arbejde, og skal ikke høre et ondt ord fra mig, andet end det der beder dem forlade min ejendom.
Det er de andre jeg tænker på.

-Grundtvig

Til toppen 
#82275 - 20/03/2007 13:46 Re: DR’s planlagte fyring af 300 medarbejder! [Re: JesusFreakDK]
Anonym
Anonym

Citat:
Nej, det er en ganske god sammenligning. Den eneste forskel er at staten har besluttet at den ene form for rockervirksomhed skal være lovlig, den anden ikke..

I øvrigt forholdte du dig ikke til det jeg skrev: Mener du at det er i orden at DRs mafiosi benytter sig af den slags metoder jeg har beskrevet?

Ved du hvad, jeg har ikke lyst til at debattere mere med dig.

Til toppen 
#82276 - 20/03/2007 14:54 Re: DR’s planlagte fyring af 300 medarbejder! [Re: ]
JesusFreakDK
Bruger

Øhm...ok. Så er der ingen der tvinger dig. Det er et frit land. Bare ærgeligt du ikke ville svare på om du mente at førnævnte metoder er i orden...

-Grundtvig

Til toppen 
#82277 - 20/03/2007 16:36 Re: DR’s planlagte fyring af 300 medarbejder! [Re: JesusFreakDK]
LarsBj
Bruger

Jeg har tænkt på, om ikke det bedste ville være at smutte ned på nærmeste værtshus og få sig et oversavet med et par dyrehagl til? Og når så de der DR-fyre stod udenfor næste gang, så bare åbne døren præcis så meget, at begge løb kunne fyres af uden at ridse karmen?

Når først hjernen er spredt ud i små stykker ovre hos naboen, er de nok ikke så kæphøje mere!!!

Så! Nu opdagede de, jeg igen er er på net........

Isaac Newton

Til toppen 
#82278 - 20/03/2007 17:48 Re: DR’s planlagte fyring af 300 medarbejder! [Re: JesusFreakDK]
anniesr
Bruger

Reg.: 30/03/2005
Sted: Amager
Har du nogensinde mødt nogen af de andre?

There is a crack in everything, that's how the light gets in.
(Leonard Cohen)

Til toppen 
#82279 - 20/03/2007 18:17 Re: DR’s planlagte fyring af 300 medarbejder! [Re: LarsBj]
Anonym
Anonym

Citat:
Jeg har tænkt på, om ikke det bedste ville være at smutte ned på nærmeste værtshus og få sig et oversavet med et par dyrehagl til? Og når så de der DR-fyre stod udenfor næste gang, så bare åbne døren præcis så meget, at begge løb kunne fyres af uden at ridse karmen?

Når først hjernen er spredt ud i små stykker ovre hos naboen, er de nok ikke så kæphøje mere!!!

Så! Nu opdagede de, jeg igen er er på net........

Det ville i sandhed være en heltedåd af proportioner. Især hvis du nu kunne vente med at skyde dem til de havde vendt sig om for at stikke af.

Til toppen 
#82280 - 21/03/2007 09:54 Re: DR’s planlagte fyring af 300 medarbejder! [Re: LarsBj]
JesusFreakDK
Bruger

Nej, det ville være at gå langt, langt over stregen.
Medmindre, naturligvis, at de selv troppede op med pistoler og truede dig på livet.

-Grundtvig

Til toppen 
#82281 - 21/03/2007 09:55 Re: DR’s planlagte fyring af 300 medarbejder! [Re: ]
JesusFreakDK
Bruger

Ja, for hvis de havde pistoler med kunne de jo sagtens vende sig om igen lynhurtigt og skyde på dig

-Grundtvig

Til toppen 
#82282 - 21/03/2007 10:00 Re: DR’s planlagte fyring af 300 medarbejder! [Re: anniesr]
JesusFreakDK
Bruger

Jeg ville gerne have givet et direkte link, men det tillader DRs underlige system mig ikke.

Derfor: Gå ind på www.dr.dk/debat, og søg på "licens".
Find derefter den tråd der hedder "licensmænd med uacceptabel opførsel"

Og svar mig så på om det er i orden?
(Moe, hvis du læser med her skylder du mig stadig et svar på samme spørgsmål)

-Grundtvig

Til toppen 
#82283 - 21/03/2007 11:38 Re: DR’s planlagte fyring af 300 medarbejder! [Re: JesusFreakDK]
anniesr
Bruger

Reg.: 30/03/2005
Sted: Amager
Hej JF,
Det er fint med linket, men det jeg spurgte om var jo, om du SELV havde været ude for ubehagelige oplevelser med DRs licenstjekkere.
Det var bare lige det, jeg ville have afklaret. For ud fra dine indlæg kunne man godt få det indtryk, at det var dine egne erfaringer, og ikke andenhåndsoplysninger fra et debatforum på internettet, du skrev om...
Men så er den jo på plads, tak for det

Til dit andet spørgsmål (jeg kunne desværre ikke finde tråden på DRs forum, men har læst denne så jeg er nogenlunde med på, hvad det drejer sig om):

HVIS det er sandt at DR 'lader som om' de har ret til at komme ind og tjekke for fjernsyn og computere, er det selvfølgelig ulovligt og ikke i orden.

Licensen og medielicensen synes jeg pr definition er noget fis, og jeg så hellere, at de penge blev brugt andre steder - men når nu vores folkevalgte regering og landets love siger, at har du en elektrisk dims (A) som kan opfange signal (B) skal du betale (C) - så må du og jeg jo bide i det sure æble, bøje os, betale, og glæde os over at vi kan råbe, skrige, skrive og protestere lige så tosset vi vil, uden at få samme behandling som f.eks oppositionslederen i Zimbabwe eller de kristne i Nordkorea.

Proportionssans, venner. Hvis det pt er vores største problem og irritament, så har vi det vist egentlig meget godt, eller hvad?

Længere er den vist ikke.

*fløjter* Kom lad os brokke os, det er nok det vi har det bedst med (og er bedst til)

Ændret af Schjelde (21/03/2007 11:45)

There is a crack in everything, that's how the light gets in.
(Leonard Cohen)

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær