Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 8 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#82172 - 14/03/2007 07:25 Skuespiller som kristen
ninjakurt
Bruger

Reg.: 14/03/2007
Jeg har gået at tænkt på at blive skuespiller, men der er nogle ting som jeg tumler med i forhold til det. Man kan jo blive spurgt om at spille nogle roller hvor man fx skal kysse eller være intime med en man ikke kender. Jeg syntes det er lidt svært, fordi jeg syntes på en måde at det høre til mellem to mennesker, men jeg ved ikke om man bare kan være proff omkrig det... Er der nogen af jer der kender nogen kristne skuespillere, helst danske? Eller måske er der bare en grund til at der ikke rigtig er nogen.

Mvh ninjakurt

Til toppen 
#82173 - 14/03/2007 07:53 Re: Skuespiller som kristen [Re: ninjakurt]
malli
Bruger

Reg.: 02/08/2002
Sted: Thisted - Thy
Hej Ninjakurt

Kristen eller ej, så er det grænseoverskridende at kysse et vidtfremmed menneske (eller for den sags skyld være på anden måde intim)....eller for den sags skyld skulle slå et andet menneske, eller selv blive slået. De forskellige roller vil fordre, at du må overskride dine egne grænser igen og igen.
Her må du mærke efter om det er "dig", og sige klart fra, når du ikke selv kan være med. Men det kan være svært, når man brænder for det og kan se et formål i rollen + man bliver presset. En del skuespillere går jo ned med flaget, Kim Bodnia havde en "downer" oven på alle de psykopat-roller han har spillet...rollerne havde fået for stor magt i hans psyke.

Det er jo en rolle man spiller, så jeg har umiddelbart svært ved at forbinde det med troen - Bibelen forbyder ikke skuespillere, men du kan sikkert få menneskers moralistiske syn på skuespillerfaget..........men vi vil jo allesammen gerne se Matador lørdag aften, selvom der både er utugt og vold.

Sådan er der så meget.

Guds fred,

Malli

Hvor syndernes forladelse er, der er liv og salighed

Til toppen 
#82174 - 14/03/2007 10:10 Re: Skuespiller som kristen [Re: ninjakurt]
asas
GlobalModerator
Bruger

Reg.: 21/08/2001
Sted: Fredericia, Danmark
Hej ninjakurt

Nogle af de spørgsmål du tumler med kan IM's dramakonsulent Thilde Kofod måske hjælpe dig med at svare på. Hun har mig bekendt også kontakt med nogle kristne skuespillere. Se hjemmesiden Dramadeus

venlig hilsen
Asbjørn Asmussen
(Netmissionær)

Til toppen 
#84013 - 11/05/2007 23:38 Re: Skuespiller som kristen [Re: ninjakurt]
Spunk
Bruger

Reg.: 06/06/2006
Hej Kurt. Jeg så lige dit indlæg, nu er det jo lidt tid siden du skrev indlægget. Men jeg tænkte jeg ville hører , om du er blevet skuespiller. Og i så fald, hvordan er det så ? Jeg har selv mange gange gået med den samme tanke. Jeg har dog aldrig overvejet at blive profesionel , ved heller ikke om det var din tanke. Men jeg har tit tænkt på om man skulle melde sig på et eller andet amatør teater. Er det noget du ved noget om. Men det der med at kunne komme ud for en eller anden træls scene (Kysse osv) kan man vel også bare melde ud om fra begyndelsen, at man ikke ønsker. Det er selvfølgelig nok noget andet, hvis man ønsker at være profesionel skuespiller. Venlig hilsen Mette

Til toppen 
#84031 - 12/05/2007 15:34 Re: Skuespiller som kristen [Re: ninjakurt]
Anonym
Anonym

Var det ikke... SKUESPILLER, du ville være?..

\:\)

Mvh Lars

Til toppen 
#84062 - 13/05/2007 16:42 Re: Skuespiller som kristen [Re: Spunk]
Spunk
Bruger

Reg.: 06/06/2006
øv jeg havde ellers skrevet en hel lang besked. Hvad er mon gået galt.... Nå men jeg ville bare tilføje at jeg selv havde gået med de tanker ang, hvordan det mon ville være at blive skuespiller som kristen, hvis man nægter at ville bestemte ting. Der er nok ikke mulighed for det, hvis man er profesionel. Tror muligvis der ligger en lille skuespiller gemt i mig, tænker på om jeg skulle finde den frem....... \:D

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær