Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 8 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#82146 - 13/03/2007 12:50 Ansvar eller sygdom?
Arcadia
Bruger

Reg.: 01/06/2005
Som én borge af samfundet, skal vi så som enkelt individ tage ansvar eller skal vi fralægge os et hvert ansvar om livets gang og kaste skylden på Gud!?

I sinds ro,
Arcadia

Til toppen 
#82147 - 13/03/2007 18:03 Re: Ansvar eller sygdom? [Re: Arcadia]
malli
Bruger

Reg.: 02/08/2002
Sted: Thisted - Thy
Hej Arcadia

"
Citat:
Som én borge af samfundet, skal vi så som enkelt individ tage ansvar eller skal vi fralægge os et hvert ansvar om livets gang og kaste skylden på Gud!?

At bede om syndernes forladelse, og at modtage den, er ikke et og samme som at man ikke tager ansvar. Man tager jo netop ansvar, når man giver Gud ret, når han siger at vi er syndere. Og syndere, der er vi fordi vi ikke har elsket; vi har vendt ryggen til den svage, til den fattige og til den fremmede, vi har været ligegyldige overfor vores ægtefælle, og vi har ikke opdraget vores børn til Gudsfrygt. Vi har elsket os selv højere end både vores næste og Gud. Vi har forbrudt os imod Guds hellige og retfærdige lov, og derfor fortjener vi straf.

Men Gud greb ind, og dømte sin søn, Jesus Kristus, i stedet for os. Jesus bar frivilligt vores straf, da han mærkede hele Guds vrede over alle vores synder og døde under Guds dom på korset. Og Gud erklærede, at straffen var udstået og skylden betalt ved at oprejse ham fra de døde.

Da Jesus nu bar menneskehedens synder, er det, at vi nu kan modtage syndernes forladelse, og det ganske gratis i ordet, dåben, nadveren og menighedens fællesskab.

At modtage syndernes forladelse sætter mennesker fri, vi har nu vores sag i orden med Gud, og kan derfor tjene vores næste gennem de gode gerninger i dagligdagen. Dette indebærer selvsagt at påtage sig diverse samfundspligter. Nu ved jeg så ikke lige præcis hvad du tænker på, når du taler om at "fralægge sig ethvert ansvar", men det vil du måske være sød at uddybe?

Guds fred,

Malli

Hvor syndernes forladelse er, der er liv og salighed

Til toppen 
#82148 - 13/03/2007 21:48 Re: Ansvar eller sygdom? [Re: malli]
Arcadia
Bruger

Hej Malli,

Det var egentlig rigtig pænt af dig, at skrive hvad du her har skrevet! Men et er stadigvæk hvad der siges, noget andet er jo hvordan virkeligheden er! For ikke at dømme alle over et, kan vi vel godt blive enige om, at der er dem som er og dem som kun siger!? Ud fra dette, snakker jeg derfor ikke om dem som er, men snakker ud fra alle de der kun snakker, men ikke selv er!

Fra eget liv, kan jeg kun udtale mig om at jeg ikke er bevist om, at ha mødt et eneste menneske som giver udtryk for hvad du her ydre og også selv lever herefter! For de fleste forholder sig til ”Jesus” for at få andre til at være sådan, så de selv kan forsætte deres vante liv og derfor ikke ofre hvad de kræver af andre!

Fandtes det Guddommelige virkelig hos mennesket i livet, var livet ikke invaderet af den ondskab som trives som aldrig før! Der snakkes så meget om Gud og alt overføres som noget der tilhøre det Guddommelige, men hvor i livet ser du at Gud har sin indvirkning? I den ondskab som findes? For ville det ikke være sådan, at forholdte vi os til hvad biblen siger, så fandtes der ikke den ondskab i livet, som nu engang findes overalt.. (nu er livet ikke kun ondt, for der er meget godt, men det ondt som er, er virklig en ondskab som vil noget)

Selv syndes jeg det er en rigtig godt tanke at være frelst, men det betyder jo ikke at vi så kan tillade os at gøre hvad vi lyster, men frelsen gælder ikke for alle! Vi er nogle/mange/en del som vælges til at bære et mega stort kors og endda hver især helt alene! Alt sammen for at "syndrene" kan leve et liv i fred! Og tror nu aldrig nogle sinde at der findes en Gud som ville acceptere at den enkelte betaler for mængden, men da selv satan er en Gud for hvem der tilbeder det, kan jeg jo ikke afvise eksistensen af en Gud eller en søn/datter heraf!

I sinds ro,
Arcadia

Til toppen 
#82149 - 14/03/2007 22:50 Re: Ansvar eller sygdom? [Re: Arcadia]
the lost servant
Chatvært
Bruger

Reg.: 02/05/2006
Sted: Horsens
Hej Arcadia du skriver ret mange ting i et indlæg så jeg tror jeg vil prøve at dele det lidt op..

1 Største delen af dem som ikke kommer til tro er pga kristne som med deres livsstil afviser det de siger de tror på..(det er det du mener med "dem der siger men ikke gør" ikke ? ) jeg er selv en af de kristne der giver udtryk for hva jeg mener er sandheden og det er ikke kun noget jeg siger men osse noget jeg har valgt at leve på.. i danmark er det meget naturligt at man kan kalde sig kristen selvom man ikke ved hva det handler om og det er på sin vis lidt trist, men jeg tror altså det er sjældent at folk blot har en tro som et påskud for at pådutte andre at leve godt..

2 Gud har sagt til os hvor 2 eller 3 forsamles i mit navn der vil jeg være iblandt dem (det vil sige osse hvis det er flere
) og han er der osse når du selv beder til ham.. Jeg mener du kan have ret i at det er meget ondskab i verden, men jeg tror aldrig man helt kan udrydde det..

3 Gud sagde i sin tid at adam og eva skulle forlade paradis og siden da har vi levet med ondskab, men han er stadig med os, det kan du erfare både ved at læse i din bibel men osse på andre måder.. jeg har personligt selv oplevet at blive reddet af gud, men det er ikke noget man skal vente på (for det var i sidste ende ikke det der gjorde at jeg valgte at blive kristen)..

hva angår det du siger med bibelen så passer det desværre ikke helt, Jesus siger vist selv et sted at bror skal dræbe sin broder pga mit navn ..

4 Jeg ser gud i mange ting, han er grunden til at jeg står op om morgenen og grunden til at jeg lever mit liv.. Han har skabt dig alt fra hver eneste hår ned til den mindste celle og han elsker dig rigtig meget .. men han har som alle andre mennesker jo givet dig valget om du vil leve med ham..

Hvis du ser hvor meget du egentlig får som du kunne takke for, så er det ikke små ting, og det er alt samme fra ham..

5 jeg er ikke sikker på at jeg forstår det sidste helt fuldt ud (startende fra der hvor du skriver "selv syndes jeg" ) personligt mener jeg ikke du behøver selv at gå med et stort kors men det må du gerne forklare lidt nærmere,

Gud har jo sagt at Jesus skulle betale for alle dine og mine synder, og det kan være svært at forstå, men det er jo eksistensgrundlaget for Krist-endom

6 jeg mener ikke hverken du eller jeg kan bedømme hvem der er bestemt for at komme i himlen, og derfor bør vi både i liv og ord prøve at vise hen mod Jesus.. for det er ikke nødvendigvis dem du tror som ender med at blive kristne..

og når så alt det er sagt : disse ting er ikke nemme at efterleve, jeg lever dagligt med jesus i mit liv, men det er ind i mellem en kamp, for djævelen vil meget gerne noget andet med mit liv.. Jeg synder dagligt og jeg bliver osse ind i mellem sur både på mig selv og Gud.. men hva der er vigtig er at jeg kommer til ham med det så jeg kan læsse det af på ham

Jesus siger: tag mit åg på jer, og lær af mig, for jeg er sagtmodig og ydmig af hjertet, så skal i finde hvile for jeres sjæle. For mit åg er godt og min byrde let

(joh kap 1) dem, der tror på hans navn; v13 de er ikke født af blod, ikke af køds vilje, ikke af mands vilje, men af Gud.

Til toppen 
#82150 - 15/03/2007 19:28 Re: Ansvar eller sygdom? [Re: the lost servant]
Arcadia
Bruger

Hej...

1 Ulve i fåreklæder! Det giver jeg dig da ret i, er jo selv døbt i kristen tro eller skal jeg sige kapret uden mulighed for at kunne vælge andet. Og alle mennesker lever efter deres egen tro, også selvom det måske ikke har noget med hvad biblen siger. Altså at vi lever efter vores overbevisning om at det er det rigtige som vi hver især tro, det er jo det store problem. Oplever selv at personer som er medlem af en retning, hver især giver udtryk for deres opfattelse, selvom de jo står for det samme, så selv her er det en fejltolkning/opfattelse i kommunikationen mellem mennesker, altså hvad der siges af den ene, opfattes af den anden efter den andens forståelse! (hvis du kan følge mig)

2 Du skriver ”Gud har sagt til os hvor 2 eller 3 forsamles i mit navn der vil jeg være iblandt dem”, som jeg berørte i punkt 1 så siger dette meget, nemlig en Gud af uenighed, for mængden står hver især med deres helt egen opfattelse! Om ondskab kan udryddes, vil kun tiden vise, men problemet er mere det, at hvad der f.eks. er ondskab for mig, måske er godhed for dig, selvom vi måske på mange punkter kan blive enig om hvad virkelig ondskab er! Men tro nu, at hvis hvert enkelt menneske koncentrere sig om egen ondskab og udrydder denne i sig selv, at det så vil komme til et meget bedre liv for alle..

3 Ja, fra starten af var det sådan og sådan, men i det at folk tro at ved Jesus død, at vi alle så er synds forladt, tror de fleste også at vi kan tillade os alt vi lyster, for skylden ligger jo i fortiden, men sådan er det bare ikke, vi er hermed med til at benægte sandheden om hvem vi er og forblive udvist af eden!

Og bror dræber bror netop pga hvad opfattelsen af biblen siger og i Guds navn!

4 Gud er skam også den eneste årsag til at jeg stadigvæk lever, men skam også årsag til at jeg næsten hver dag overvejer om det er i dag jeg skal sluttet mit liv.. Den kærlighed og de valg du berøre kan vi diskutere i en evighed for helt ening bliver vi aldrig, men forstår udmærket godt hvad du snakker om, og giver dig også delvis ret heri…

Hvad jeg har fået, et liv jeg aldrig har valgt at ville havde, altså født uden valg herom! Et liv fyldt af overførelsen fra alle de som ikke selv er villig til at indse hvem de i virkeligheden selv er, for en skal jo leve med skyld, er det ikke hvad Jesus lære fra sig? Selvom kristendommen lære os, at Jesus ofre sit liv for at vi kunne leve videre. En sådan personlighed, som stod for at være Gud søn, burde da ha haft lov at leve på jorden, så alle kunne ha nydt godt heraf, frem for at han skulle dø, så synderne kunne leve videre eller hvad? Så vidt jeg ser, så forsatte synden da efter hans død!

5 Frem for at bære korset som vi burde, kunne vi alle kaste skylden fra os og lave et trækors endda med hjul som det er nemmere at trille, for ikke at bære vores oprigtige skyld!

Ja, ved skam godt at det er grundlaget, men giver det mig ret til at sige, at jeg intet skyld har i hvad jeg selv gå og laver, men det er din skyld? Selv vil jeg sige at min skyld er min skyld, og andres er deres, men nu skal vi passe på med at kaste med skyld, selvom vi hver især har vores skyld…

6 Er egentlig ligeglad med hvem der kommer i himmelen eller ej, ved da at tingende ikke er som der siges, for sandheden er egentlig at har du så meget så en fregne på din ”sjæl” så kommer du ikke i himmelen, for det er hvordan dette samfund selv dømmer i livet og alligevel siger dette ikke noget om dig, da din egen dom over dine medmennesker selv bestemmer om hvorvidt du får adgang eller ej!

Livet er desværre en kamp for at overleve! Så er forskellen mellem os to, det at jeg læsser det af mod den/dem som er skyld i ”disse ting” frem for at læsse det over på en uskyldig, selvom emnet Gud/Jesus bære mega stor skyld i tingendes gang!

Ja, tag mit åg på jer, for heri ofres uskyldige så de skyldige har leve livet, jeg er benægtelsen af hvad der er rigtig og forkert, jeg er kun mig selv! Sådan tolker jeg det!

I sinds ro,
Arcadia

Til toppen 
#82151 - 15/03/2007 22:03 Re: Ansvar eller sygdom? [Re: Arcadia]
the lost servant
Chatvært
Bruger

Reg.: 02/05/2006
Sted: Horsens
1 jeg tror osse det en del steder er sådan at to folk er unige om det som den retning de er i står for.. men så bør du jo nok undersøge retningen i stedet for.. jeg er feks evangelist luthersk (og du kan vist tjekke de fleste retninger på wikipedia) .. jeg tror desuden på at hele bibelen er sand..

men forstår godt hvis du føler dig fortvivlet over det, men det har måske osse noget at gøre med at en af dem du snakkede med måske ikke ønsker at se sandheden i øjnene..

2.1 det med en gud af uenighed, tror jeg ikke kun er din opfattelse, men det lyder mere som om du tager dine venners erfaring og ikke forstår kan hænge sammen i stedet for selv at læse bibelen.. (hvis du vil have lidt hjælp til at læse den må du jo endelig sige til..

2.2 jeg vil gerne diskutere hva ondskab/ godhed er for dig eller mig, men jeg ser ud fra det at bibelen er mit fundament dvs at alt i alt gælder de ti bud og og det højeste bud at du skal elske din næste som dig selv som det vigtigste, og hva du måske bør læse når du snakker om dette er evangelierne for de vise jo at Jesus er kærlighed da han vier sit liv for dig og mig (ikke kun på korset)..

Jesus viser jo ægte kærlighed til al verdens afskum, dem som ingen ville have med at gøre, for mange af de andre havde jo nok i sig selv..

3 Jeg må give dig ret i at syndsforladelsen ikke svare til syndstilladelse..

et citat fra bibelen: (da jeg ikke lige kunne finde det andet)
v49 Ild er jeg kommet for at kaste på jorden, og hvor ville jeg ønske, at den allerede havde fænget. v50 Men en dåb skal jeg døbes med, og hvor det knuger mig, indtil den er fuldendt. v51 Mener I, at jeg er kommet for at bringe fred på jorden? Nej, siger jeg, ikke fred, men splid. v52 Fra nu af vil fem i samme hus være i splid, tre mod to og to mod tre, v53 far i splid med søn, og søn med far, mor med datter, og datter med mor, svigermor med sin svigerdatter, og svigerdatter med sin svigermor.«

og jo noget af den splid som dette har skabt er at der er skabt forskellige tros retninger, men største delen af den er jo pga at folk ville blive jagtet pga deres tro..

4 Nej jesus lære dig ikke at du skal leve med skyld, men at du må indse at du er synder, og der er en forskel derpå.. du er måske givet livet uden du i første omgang ønskede det, og det er jeg ked af at høre, men i stedet for at være træt af det burde du vende vreden med gud, bed til ham om han vil vise dig hvorfor at du har det sådan og søg den hjælp du føler du bør have..

Derudover så er den eneste grund til at du kan få tilgivelse at Jesus døde, uden hans død var du bundet til din synd og det var dermed umuligt for gud at lukke dig ind i himlen.. Jesus vil slette din synd hvis du beder om syndstilgivelse, men kun hvis du beder om det, ellers må du jo selv gå og bære på den.. og je synder er stadig i verden, bibelsen siger jo ikke at jorden skal være paradis, jorden er et forfærdeligt sted, men vi vil når han kommer på domme dag blive taget ind i himlen..

5 din måde at fremstille tingene på er ret sarkastisk for du kan jo ikke seriøst sige til mig at du vil lægge din skyld på et trækors.. (du kunne jo ligeså godt tilbe en guldkalv) .. Hvis du vælger at tilbede en religion opbygget på fantasier du selv fremstiller så mener jeg at du ikke er så meget anderledes end den almene dansker der ikke gider sætte sig ind i hva kristendom er.. (del 5 her er ikke ondt ment men det er sådan jeg opfatter det du siger)

6 Jeg siger ikke du skal tro, det er jo dit valg, men du må osse forstå at jesus døde for din skyld og det behøver du ikke være træt af, for du kan jo være ligeglad hvis du vælger ikke at tro..

og ja du skal da fortælle folk når de gør noget forkert men jeg mener at det nok nærmere kaldes pli og normer når vi ikke har tro inde i billedet..

(joh kap 1) dem, der tror på hans navn; v13 de er ikke født af blod, ikke af køds vilje, ikke af mands vilje, men af Gud.

Til toppen 
#82152 - 16/03/2007 14:08 Re: Ansvar eller sygdom? [Re: the lost servant]
Arcadia
Bruger

Nu ikke for noget, kunne godt besvare alle de punkter igen, men tror ikke rigtig du har forstået hvad jeg skrev før! Er skam ikke forvirret! Skrev ikke rigtig noget om mig selv, men generelt! Ved hvad jeg tro og ved hvad der er rigtigt og forkert! Så vil sige at du nok bliver nød til at læse det igen og måske også alt andet jeg har skrevet for at du kan forstå hvad jeg mener!

I sinds ro,
Arcadia

Til toppen 
#82153 - 18/03/2007 11:00 Re: Ansvar eller sygdom? [Re: Arcadia]
Henriette
Bruger

Reg.: 06/06/2006
Sted: Holstebro
Hej!
Vi skal ikke fralægge os et hver ansvar for samfundet! Ogskyde skylden på Gud. Min egen mening er at jeg gerne vil tage del i samfundet. Min måde at tage del på kan være at hjælpe nogle af de svage i samfundet. Men også ud over Danmarks grænser mener jeg lidt at jeg er forpligtet til at hjælpe. Guds kærlighed til mennesker hvad enten de er fra Afrika eller Danmark er lige stor. Lige meget hvor vi kommer fra. Og de mennesker har brug for hjælp. Derfor mener jeg vi skal tænke bredere end Danmark. I Danmark er der selvfølgelig også svage. Men når vi ser på nogle andre dele i verden er der folk som er mere svage end os. Derfor mener jeg også vi er forpligtet der...
Hvad angår det at kaste skylden på Gud, så er det bare den dårlige samvittighed vi giver videre. Dårlig samvittighed over måske ikke at gøre noget. Vi kan tænke: "Det er Guds eget problem når han ikke giver mig penge nok" eller et eller andet. Men vi har faktisk penge nok. Det drejer sig bare om at spare lidt mere end vi måske gør... Det at kaste skylden på Gud er bare latterligt syntes jeg for hvordan kan Gud have skyld i at jeg ikke tager del i samfundet? det er mig selv der bestemmer hvad jeg vil og ikke vil. Gud kan have ønsker om at Henriette gør det og det og det idag for samfundet. Men det er ikke kun Gud der har indflydelse på vores liv. Nu er der jo også satan som spiller ind. Jeg er overbevist om at Gud ønsker vi ville blive bedre til at hjælpe de svage hvad enten det er på den anden side af kloden eller i Danmark. Men det er os der bestemmer...
Henriette

"Men der er en Gud som jeg lover vil holde dig i hånden HVER gang du har problemer eller er bange, bed og snak med Gud og han vil styrke dig!"

Til toppen 
#82154 - 19/03/2007 01:07 Re: Ansvar eller sygdom? [Re: Henriette]
Arcadia
Bruger

Hej!

Idet at du så vælger samfundet (mængden), vælger du da Gud fra eller vælger mod Guds vilje! For hvis de styrende som siges at være indsat af Gud virkelig var indsat af noget Guddommeligt, så ville verden ikke se ud som den gør! I dette tilfælde er det Guddommelige som indsætter de styrende det flertal som vinder ved valg, og med dette i tankerne, må flertallet være det som er mod Guds vilje, men nu ved jeg også at de som sættes til valg siger at de vil det og det, og alligevel gør det modsatte eller gør det som de ser flest penge til dem selv!

Selvom jeg menneskeligt vil give dig ret i såvel samfundet, som de svage, så er Gud egentlig totalt ligeglad med betegnelser som samfund og advare flertallet på forskellige områder, men hvor ville den største hjælp ligge? I at hjælpe de svage som dette ”samfund” skaber eller mere kigge mod den virkelige årsag til disse problemer!?

Det da også det er en udmærket ting at hjælpe udover landets grænser, men hvad hjælper det at gøde naboens urtehave, når ens egen urtehave selv trænger? Det er et ordsprog ”fej for egen dør, før man fejer for andres” eller den med bjælken i egent øje, så man kan fjerne splinten i naboens øje!

Hvis vi f. eks kigger på Afrika som undergår store lidelser, så er den velstand som vesten bringer med sig en direkte årsag til disse lidelser, da de største rigdomme kommer fra Afrika, som igen er en af de to største indflydelser på jordens økosystem!

Penge og Gud, er to direkte modsætninger, men ja det nok mere for ikke selv at skride til handling, hvorfor vi så også må tænke os, at måske eksistere der ikke en Gud, det er kun en undskyldning for at tingende er som de er! Selv tro jeg andet!

Måske skulle du prøve at tænke sådan, hvordan kan en Gud som er af ren godhed, som indeholder intet ondt, som intet skyld har, sørge for at give dig det liv du nu en gang har haft? Det er der ingen mening i, medmindre at Gud er en opfindelse som de rige og andre som virkelig lever livet i paradis, har skabt for at alle os der lever med lidelser ikke skal indse virkeligheden før det alligevel er forsendt! Det ville jo forklare meget, især for dem der lever livet, men giver egentlig også mit liv meget stor og klar forståelse…

Du skriver ”Det at kaste skylden på Gud er bare latterligt syntes jeg for hvordan kan Gud have skyld i at jeg ikke tager del i samfundet?” dine handlinger har ikke på den måde noget med Gud at gøre, dine handlinger er efter din fri vilje og på baggrund af dette vil du blive vejet! Men jo Gud har et ønske med dig og om at du lever dit liv sådan og sådan, også kaldet din virkelig skæbne og ikke den andre giver dig! Så i dette er vi enig…

I sinds ro,
Arcadia

Til toppen 
#82155 - 19/03/2007 16:49 Re: Ansvar eller sygdom? [Re: Arcadia]
Henriette
Bruger

Hej...
Der er en ting der jeg virkelig gerne vil fortsætte med.. Du skriver

"Måske skulle du prøve at tænke sådan, hvordan kan en Gud som er af ren godhed, som indeholder intet ondt, som intet skyld har, sørge for at give dig det liv du nu en gang har haft?"

Jeg tror ikke Gud har villet mit liv skulle være som det har. Eller jeg ved det IKKE har været Guds ønske. At mit liv har været som det har tror jeg der er mange årsager til. Intet menneske er fullent. Ingen forældre er perfekte. Noget af det TROR JEG skyldes menneskelige fejl men andet TROR JEG satan har haft et finger med i spillet med. Jeg tør ikke udtale mig og binde mig til det, for jeg står stadig tilbage med spørgsmålet hvorfor?... Jeg ved det ikke må jeg ærlig sige.

En ting ved jeg bare. Jeg ved Gud har været årsagen til at jeg er så langt som jeg er idag og næsten igennem. Gud har støttet mig og hjulpet mig! Det er jeg ikke et sekund i tvivl om....

Og jeg ved en ting til! Han står klar og vil gerne hjælpe alle andre folk også! Bare man kommer til ham og beder om hjælp!

Henriette

"Men der er en Gud som jeg lover vil holde dig i hånden HVER gang du har problemer eller er bange, bed og snak med Gud og han vil styrke dig!"

Til toppen 
#82156 - 19/03/2007 18:19 Re: Ansvar eller sygdom? [Re: Henriette]
Arcadia
Bruger

Hej!

Kan ikke forholde mig til at skulle tro, at der er en Gud som ikke skrider ind, men på den anden side tro at der så er en Satan som bevirker at mennesket ter sig som det gør! Har en simplere tro på at det er personer som bare tænder på den lede de forårsager! Hvorfor på den ene side fjerne Gud fra at være hos et menneske som udføre ”dårlige” ting, men på den anden side som en person der tror, fjerne skylden fra mennesket og sige at det ikke er personen selv, men Satan som har haft en finger med i spillet?

Du spørger hvorfor? Måske findes der en viden som ikke alle er bekendt med, om dette så er varslet ved stjerners bevægelser og som derfor må tænkes at hvis dette er tilfældet, så er der en magt som kender til dette, nemlig den styrende magt som samfundet er underlagt, hvad så forklare en del, men ville dette ikke være at tro, at for os der lider i livet, er vores tro på os selv, hvad psykiaterne betegner som storhedsvanvid?

Selv vil jeg forholde mig til, at arven mennesket arver gennem genrationer fra mor og far, bliver overført til barnet, som så igen af uvidenhed giver dette videre! Om du så vil kalde dette en arv som stammer fra satan, fra tidernes morgen, vil jeg lade være op til dig selv, men stadigvæk vil jeg forholde mig til at det er den til enhver tid styrende magt, som har bestemt hvilket liv en person har fået! Det er den udvidende og ligegyldig lede personlighed som ingen fejl ser i sig selv og selv er styret af tilfredsstillelsen af deres lede behov!

Selv ved jeg hvad jeg har ”udført” i livet, men ved også i dag hvorfor, selvom det er mig som må sidde alene tilbage som værende Satan selv og må betale for alle andres fejl! Jeg ved derfor også at disse personer som har haft en finger med i ”spillet” er personer som på ingen måder besidder noget godt (hårdt sagt, men i min verden er det sandt)! Det er personer som er styret af hævn, misundelse, lede, seksuelle drifter som får tilløb ved den tilfredsstillelse de får ved magt over andre! Jo større magt og skade, jo mere tilfreds i deres egen lede bliver de og de ejer ikke et gram af samvittighed eller anger, for deres tro på dem selv er virkelig mega! Underligt nok, så lever vi under et system som bifalder sådan personligheder og kun giver skulderklap til sådan personligheder, for de lever virkelig livet og hvor skaden bliver gjort, er systemet kun med til at forårsage endnu større skade!

Hvis vi så tænker os, at der findes en Gud, så kan vi vel nok blive enige om at Guds mening ikke findes i sådanne personligheder, hvad så giver stor klarhed om hvorfor nogle bliver ofret, så andre kan fremstå som andet end hvad de er eller hvad!?

Desværre lever vi under en menneskelig lov på den ene side og Guds på den anden side, som hver især siger det modsatte, hvad er årsag til at vi egentlig ikke kan gøre noget og udføres der retfærdighed, vil du selvom du har haft en hård dom igennem din opvækst, kun blive dømt af det som ikke ejer Gud i deres sind, og værre er så vil du i fængsel igen blive dømt af ”retfærdige” efter hvad retsdommen fortæller! En smart måde at sætte et system op på og få andre til at udføre uretfærdige handlinger! De skyldige er de eneste som stadigvæk sidder tilbage i en tro på at de ikke har gjort noget forkert, da de får andre til dette! Sådan kort og godt, for der sker da også retfærdighed gennem dette system!

I sinds ro,
Arcadia

Til toppen 
#82157 - 20/03/2007 09:37 Re: Ansvar eller sygdom? [Re: Arcadia]
Henriette
Bruger

Hej!

Et menneske handler selv! ingen tvivl om det. Men jeg tror ikke på at at det er Guds vilje når nogen skal lide meget gennem deres opvækst! Guds vilje helt fra starten af var at alt skulle være godt. Men så kom synden ind i verdenen, og derefter gik det ikke lige helt efter Guds plan. Jeg tør som jeg skrev sidst heller ikke sige med sikkerhed at satan har haft et finger med i spillet. Men det tror jeg... Det er det eneste jeg siger...

Jeg tror ikke på at stjernernes bevægelse kan danne en højere magt. Det er Gud der har sat stjernerne på himmelen, og så må alle mennesker sådan set tolke det de vil ud fra det. Men det er Gud der har sat dem der.. En psykiater må sige jeg har storhedsvanvid, jeg er ligeglad, men hvis jeg gik til en sådan psykiater var jeg stoppet med det samme! ingen tvivl der...

Det med arv ved jeg godt. Det er bare sommetider den ikke hænger sammen. Jeg har hørt eksempler på forældre som har haft en god opvækst gøre onde tingmod deres barn. Den kan jeg ikke få til at hænge sammen med arv. Men jo i mange tilfælde tror jeg også der er noget om social arv, men i andre tilfælde kan jeg bare ikke se sammenhængen...

Der er en betegnelse som hedder magtmennesker. Du kan selv prøve at finde ud af hvad det er... Og magtmennesker har jeg kendskab til kan jeg hilse at sige. det er ikke rare folk!

Jeg syntes det er svært at sige om Gud findes i sådanne personligheder. Jeg syntes ikke de kan tro på Gud. Fordi så har de godt nok fået noget omkring næstekærlighed HELT GALT I HALSEN! På den måde kan jeg ikke få det til at hænge sammen. Men jeg tror på at folk som har været så onde kan vende om og indse de har begået fejl... Intet er umuligt for Gud, og han kan gøre sig stor og få sådanne mennesker til at angre hvis det er det han vil!

Dit sidste afsnit forstår jeg ikke helt Men vil gerne svare hvis du vil prøve at gøre det lidt mere enkelt!

Og så vil jeg blive glad hvis du kan korte lidt, jeg syntes lange indlæg er sværre at komme igennem!

-Henriette

Til toppen 
#82158 - 20/03/2007 16:44 Re: Ansvar eller sygdom? [Re: Henriette]
Arcadia
Bruger

Hej!

Ja ja, og vi alle har da lov til at ha vores opfattelse af tingende eller hvad? For skulle trosfrihed være tilladt selvom en tro direkte medvirke til at syndes forsætter sin hærgen i livet?

Det var da stjernerne som førte de 3 konger til Jesus, som så derfor også må ha deres indvirkning! Og Gud har ikke sat stjernerne på himmelen, det er planeter rundt omkring i universet som reflektere sollyset tilbage! Selv kan jeg hverken sige fra eller til, men ville da mene at deres tyngdekræft har en indvirkning på hos mennesker, som f. eks månen har en indvirkning på tidevandet!

Du skriver dette ”En psykiater må sige jeg har storhedsvanvid, jeg er ligeglad, men hvis jeg gik til en sådan psykiater var jeg stoppet med det samme! ingen tvivl der...” For mig siger dette kun, at den eneste som så ville kunne hjælpe dig, er en person som fortæller dig hvad du gerne vil høre og ikke hvordan tingende virkeligt er!

Hvem siger at en god barndom også er en tryg barndom? Det ligger stadigvæk i psyken hos personen eller forældrene! Samfundet tro at vi kan opdrage vores børn ens, hvorfor der er så mange børn der bliver tvangsfjernet, netop fordi forældrene har et andet syn på opdragelsen, men egentlig er det sådan at intet andet menneske kan opdrage et andet menneskets barn, da de ikke er af samme genere, for det er dem der bestemmer hvem vi er! Det er på samme måde som et adaptiv barn kan udvikle psykiske lidelser, da det bliver ”opdraget” uden at vide af sig selv, altså ha det forbilleder af mor og far, så er det barnet er! Ved ikke om du forstår dette?

Men nu er det ikke kun arven, der er også miljøet som har meget stor indflydelse på et individ, som du høre meget om for tiden, at barnet er ikke så meget hjemme da forældrene et eller andet sted er ligeglade med deres børn og disse render så rundt i flok! Deres forbilleder bliver de som virker som leder i flokken! Men forholder vi os til arven og det at barnet skulle ha en ”god” opdragelse, som alligevel gøre onde ting, så vil jeg forholde mig til at forældrene lyver eller deres opfattelse af en god og sund opdragelse, ikke er det, barnet har ikke lært forståelsen for andre og slet ikke grænsen for hvad det må eller ikke må!

Magtmennesker! Du mener psykopater for det er det korrekte ord, selvom der i dag er sat mange ord på denne tilstand!

Gud findes i alle mennesker, men det er lidt svært at skulle skrive om disse ting, da det ville fremkomme som en bog at skulle få det hele med, og herinde går jeg ud fra at mange ved at der forgår snak ud fra sort/hvidt!

Svært at sige det anderledes end jeg har gjort og ved heller ikke hvad det er du ikke forstår! Og det at gøre det kort, er også svært da der skriver og svares derefter, og kan jo ikke nøjes med at komme med forkortelser eller fjerne hver andet ord!

I sinds ro,
Arcadia

Til toppen 
#82159 - 22/03/2007 16:00 Re: Ansvar eller sygdom? [Re: Arcadia]
Henriette
Bruger

Hej...
Jeg vælger ikke at kommentere det første. Og det med stjerner tror jeg aldrig vi bliver enige om... Og det er iorden...

Men jo jeg forstår godt det med opdragelse osv. Men jeg mener stadig væk at pleje forældre kan opdrage børn bedre end barnets egne forældre hvis de f.eks. var voldelige eller gjorde andet ondt mod barnet. Jeg kender nogen som har pleje forældre som er virkelig glade for dem og hvor man kan se hvor meget det har hjulpet. Men der er også dem hvor det ikke hjælper. Men mange gange tror jeg at plejeforædlre kan give noget specielt til et barn der er blevet tvangsfjernet. Ser vi på et program det har været i tv om en lille pige som havde plejeforældre, hvor de nu pludselig vil fjerne hende, der syntes jeg det er grotesk at hun skal fjernes, bare fordi den biologiske mor vil bortadoptere nu, og hvor læger og socialrådgiver siger at barnet ville have bedre af at blive i plejefamilien. Endnu mere grotesk er at plejeforældre ikke kan få lov til at adoptere hende. Jo jeg ser positivt på pleje forældre.... Jeg ved også godt det nogen gange kan gå galt. Men jeg kender også nogen hvor det er gået galt hjemme hos egne forældre hvor intet er gjort... Og det kan gå virkelig galt...

Henriette

Til toppen 
#82160 - 22/03/2007 23:11 Re: Ansvar eller sygdom? [Re: Henriette]
Arcadia
Bruger

Hej!

Det jo helt op til dig selv også omkring det med stjernerne, men kunne godt tænke mig at høre din opfattelse omkring emnet ”udvikling”! Et lidt vidt begreb, men tænker her på udviklingen omkring mennesket, set ud fra det at du ikke tro at stjernerne er andre planeter (hvad jeg må gå ud fra at du mener) hvad få mig til at indse at så må du også stadigvæk tro at jorden er flad, og at månen og solen kun er skiver på en bobbel (himmelen)…

Alle mennesker kan ikke andet end at elske hvem der har opdraget dem, vi kender jo ikke til andet og selvom man har haft forældre som har behandlet en meget grotesk, så vil man nok holde af dem endnu mere, for man har aldrig fået det som man havde behov for og søger det derfor stadigvæk selvom man er blevet voksen, også selvom man måske har det imod dem, at de har behandlet en som de har! Accept fra ens nære er hvad alle ønsker, det er et grundlæggende behov hos alle! Men det er ikke hvad jeg snakket om, for du vil aldrig vide af dig selv, da du er opdraget af ”noget”/nogle som ikke er af de gener som en selv (ikke noget med at så er alle syge), hvad forsager en grundlæggende tvivl om hvem man i virkeligheden er! Men der spiller meget ind, men du blander ting sammen, selvom jeg vil give dig helt ret i det omkring den lille pige, men du drømmer ikke om hvad der forgår i samfundet og hvad systemet egentlig er årsag til af svigt og smerte for børn/mennesker, måske endda for dig selv, hvis du har haft et smertefuldt liv, for vi er ikke andet end slaver der skal holdes nede af systemet (eller de magtfulde)! Der forgår så groteske ting, at de fleste nægter at ville tro på det, hvorfor det stadigvæk forgår!

I sinds ro,
Arcadia

Til toppen 
#82161 - 22/03/2007 23:24 Re: Ansvar eller sygdom? [Re: Arcadia]
Andreas Falck
Bruger

Reg.: 27/04/2006
Sted: Ravsted, Synnejylland
Citat:
Og Gud har ikke sat stjernerne på himmelen, det er planeter rundt omkring i universet som reflektere sollyset tilbage!

Det der tror jeg ikke du får én eneste astronom til at skrive under på!!

Mvh Andreas Falck
http://bibeltro.dk - Bibeltro forkyndelse
http://skabelsen.info - Fordomsfri skabelsesdebat
Begge med debatforum

Til toppen 
#82162 - 23/03/2007 14:37 Re: Ansvar eller sygdom? [Re: Andreas Falck]
Arcadia
Bruger

På hvad?

I sinds ro,
Arcadia

Til toppen 
#82163 - 23/03/2007 15:56 Re: Ansvar eller sygdom? [Re: Henriette]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
Hej Henriette - jeg har læst hvad du skriver, og er også enig med dig, og jeg kom til at tænke på, at du måske har interesse i at læse Leif Andersens svar på det klassiske, vanskelige og stadig tilbagevendende spørgsmål om Gud og lidelserne:

Hvorfor tillader Gud ondskab og ulykker?

Måske kan hans artikel, med dertil hørende links, give yderligere inspiration - til eftertanke eller modsigelse.

kristina

Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)

Til toppen 
#82164 - 25/03/2007 16:16 Re: Ansvar eller sygdom? [Re: kristina]
Henriette
Bruger

Hej Kristina!
Tusind tak for artiklen. Den er rigtig god! Sidder bare med et spørgsmål. Der står at Gud ikke kan gøre noget ukærligt. Hvis Gud nu skulle slå satan i hjel, ville han så overhovedet kunne gøre det? og hvis han vil, er det fordi han ser på os og tænker på vort bedste?...
Bare lige en tanke jeg prøvede at vende og dreje lidt da jeg læste det..
Henriette

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær