Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 8 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#82028 - 07/03/2007 21:33 Jesus og helbredelser...
gc_faith
Bruger

Reg.: 16/10/2005
Sted: Sørvad
Hej.

måske dumt spørgsmål:

Skete det nogensinde (i evangelierne) at Jesus ikke helbredte, eller afviste nogen pga. at deres tro var for lille eller svag eller lignende?

mvh Charlotte

Så blev man alligevel student! :-)

Til toppen 
#82029 - 10/03/2007 14:00 Re: Jesus og helbredelser... [Re: gc_faith]
gc_faith
Bruger

...og vi konkluderer at det var et dumt spørgsmål! hehe...

Til toppen 
#82030 - 10/03/2007 14:47 Re: Jesus og helbredelser... [Re: gc_faith]
tau
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 01/08/2003
Sted: Sjælland
Hej Charlotte,

jeg kan vist ikke helt besvare dit spørgsmål, men jeg synes ikke, at det er et dumt spørgsmål!! Overhovedet ikke.

Jeg tror ikke, at Jesus afviste at helbrede nogen pga. deres manglende eller for lille tro.
Men jeg mener, at der var tilfælde, hvor Han kun helbredte en del af en folkemængde, men det var måske nok af andre grunde end deres tro eller mangel på samme.

Jeg ved ikke, hvad der skal til af tro, for at Gud vil helbrede én. Men det står helt fast, at det skal være Guds vilje at helbrede. Hvis vi beder om noget, som ikke er Guds vilje, så tror jeg ikke, at vi får det, og så må det måske være fordi, at så er det ikke det bedste for os at få det, vi har bedt om.

Grunden til at jeg ikke tror, at det altid er Guds vilje at helbrede, det er jo, at ikke alle blir helbredt. Og noget dør vi jo altså af, alle som en, indtil Jesus kommer igen for at hente Sine disciple, de kristne.

Mvh
Tau

Jesus sagde: Et nyt bud giver jeg jer: I skal elske hinanden. Som jeg har elsket jer, skal ogsaa I elske hinanden.

Til toppen 
#82031 - 10/03/2007 16:51 Re: Jesus og helbredelser... [Re: tau]
gc_faith
Bruger

Tak for svar . Det kan jeg godt bruge til noget - helt seriøst.

:-)
mvh Charlotte

Til toppen 
#82032 - 11/03/2007 05:34 Re: Jesus og helbredelser... [Re: gc_faith]
Bluerover1
Bruger

Reg.: 29/09/2005
Sted: Colinton AB Canada
Hej Charlotte!
Maaske du saa synes at dette er et dumt svar, hvis det er 'svar' men jeg er helt sikker paa at mange gode kristne mennesker kunne ikke godt taale at blive helbredt.
Det lyder maaske lidt saert, men der er mange som har den ide at hvis for exempel min nabo ikke er knap saa 'velsignet' i det daglige, saa er det fordi han ikke er knap saa god til at gaa i kirke som jeg er, og derfor kan Gud ikke velsigne ham paa same maade som Han goer mig.
Ja, det lyder dumt, men jeg har selv truffet mange med den tankegang, saa taenk sig hvis saadan en fyr blev helbredt af kraeft eller lignende og naboen, som havde fra foedsel lidt af noget andet men aldrig blev helbredt. Ja saa maa det vaere bevis paa at Gud elsker mig mere som naboen.
Det er ihvertfald noget at taenke paa.
mvh/Bluerover1

Til toppen 
#82033 - 13/03/2007 20:49 Re: Jesus og helbredelser... [Re: gc_faith]
Ole Madsen
Bruger

Reg.: 28/02/2003
Sted: Auning
Hej Charlotte

Jesus undrede sig ofte over vantro og tro, og i et tilfælde kunne han ikke gøre meget, andet end han helbredte nogle få i hans fædrene by, han kunne ikke pga deres vantro, så der er tilfælde hvor Jesus ikke kan komme til.

Men det er et svært emne, for vi ser jo ikke hele helheden af vores liv eller andres så vi kan vurdere noget som helst, der er ting som kan stå i vejen, så som utilgivelse, synd.

Jeg selv ønsker at få mere forståelse for emnet, så jeg kan være med til at formidle Guds Ord til dem der har brug for det i det område.

KH

Ole

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær