the lost servant
Chatvært
Bruger
Reg.: 02/05/2006
Sted: Horsens
Jeg vågnede idag kl 3 efter en mildest talt unormal drøm hvor jeg få på peget at jeg ikke nødvendigvis har særlig længe at leve i..
Jeg har læst hvordan Daniel (i bibelen) tydede kongers drømme og må indrømme at jeg osse tror vi får mange af vores drømme fra Gud, men dette var i første omgang lidt svært at bære..
Hvorfor skal jeg dø ? Hvorfor ?
Men jeg indser hurtigt at dette jo er et tomt spørgsmål, for vi skal jo alle dø..
Jeg nåede hurtigt frem til 4 spørgsmål:
Hvis gud sagde at du skulle dø ung, ville du så arbejde på at nå at vidne om ham ?
Hvis ja på hvilken måde ville du ?
Ville du vente ?
Eller ville du ikke stole på drømmen ?
Jeg tror selv på at gud kan kalde på os uden at vi rigtig indser det, og det her kunne jo være det sidste kald hvis jeg ikke vågner op..
Personligt tror jeg er nød til at gå ud på hans løfter dagligt..
Mvh Peter
(joh kap 1) dem, der tror på hans navn; v13 de er ikke født af blod, ikke af køds vilje, ikke af mands vilje, men af Gud.
kristina
Ordstyrer
Bruger
Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
Hej Peter - det er et meget stort og svært spørgsmål, for drømme er så personlige. Du har ret I, at Gud til tider siger noget til os i vores drømme, men det er vanskeligt at vide hvad og hvornår, både ens egne og andres drømme.
Men det kan være skræmmende. Jeg havde som ung en meget uhyggelig drøm, som jeg stadig kan huske, og som virkede som en advarsel om en forfærdelig tung skæbne. Jeg har aldrig kunnet glemme den, men det er over 40 år siden - og jeg har aldrig kunnet forbinde noget i mit liv med den drøm!
Child-of-God
Bruger
Reg.: 07/07/2006
Sted: -
Hej The Lost Servant.
Ja, drømme kan være fra Gud, men drømme kan også komme fra din egen bevidsthed. Drømme kan være konkrete, men også billedlige.
Det vil sige, at drømmer du eksempelvis om død, handler det ikke om at dø fra denne verden, og overgå til den næste. Døds-drømme handler ofte om, at noget gammelt dør og noget nyt bliver til.
Du taler om at blive kaldet og gå ud med ordet. Måske er det netop denne nye tanke/kald, der er blevet til? Du kan så spørge dig selv, hvad du mon har ladet "død" for at du kunne tage de nye skridt?
Hver gang jeg drømmer "død" sætter jeg et lighedstegn til "noget nyt bliver til".
Jeg håber, du kan følge mig - ellers skriv igen
† Child-of-God †
Luk. 24,5 "Hvorfor leder I efter den levende blandt de døde?"
the lost servant
Chatvært
Bruger
Reg.: 02/05/2006
Sted: Horsens
forstår godt hva du mener og håber osse lidt at denne drøm kan starte noget nyt for mig..
jeg vil lige remse op hva der skete i min drøm, men spørgsmålet gælder altså ikke kun min drøm, det var mere spørgsmål i det hele taget ..
min drøm .. jeg går sammen med min far og min nabo, (hvis jeg er et spøgelse har jeg ikke rigtig indset det i drømmen) min nabo virker ikke en dag ældre end han er nu og heller ikke min fader og de snakker vist lidt frem og tilbage mens de går, jeg tror jeg spørger om nogle ting men de reagere slet ikke på det jeg siger.. vi kommer lidt videre og jeg har nu hørt dem snakke om at det var tidligt jeg døde og så siger de kroppen ser helt skidt ud og de går ind i mit grav kammer samtidig med at jeg vågner..
det jeg godt kunne tænke mig var : at denne drøm starter er en ny ånd i mig, en ånd der vil glædes dag for dag over de små ting, for spørgsmålet er om jeg har imorgen ? .. jeg vågnede op og følte at min krop var helt maltrakteret, og det passede perfekt med drømmen, for det gjorde mig endnu mere indstillet på målet..
hvis jeg døde idag ville jeg så føle noget godt ved mit liv ? ville jeg gå i himlen med glæden over at jeg gjorde guds arbejde, eller være trist over at jeg kunne have gjort mere ?
og en anden ting er at jeg har så meget at takke over, og jeg ændser det aldrig hvis jeg ikke starter med at takke fordi jeg fik idag .. jeg kunne jo ligesågodt være død ..
og foresten tak for din kommentar
(joh kap 1) dem, der tror på hans navn; v13 de er ikke født af blod, ikke af køds vilje, ikke af mands vilje, men af Gud.
Child-of-God
Bruger
Reg.: 07/07/2006
Sted: -
Hej The Lost Servant.
Jeg har ind imellem problemer med vand i benene, og det gør altså ondt . Jeg kan vågne op om morgenen og have drømt alt muligt sygeligt omkring mine ben. Ligeså skærer jeg tænder om natten når jeg er stresset, og de nætter drømmer jeg, at jeg går til tandlægen med blødende tandkød og at tænderne til sidst falder ud – alle sammen .
Vores fysiske hylster og vores psyke hænger uløseligt sammen, og som kristne ved vi, at vi hertil også skal kæde vores ånd med i det samlede billede. Jeg kalder det for min egen lille treenighed …
Hvordan denne treenighed kommunikere sammen er stadig et mysterium for mig, men jeg er dog klar over, at det sker.
Jeg tror du ”blot” skal bruge drømmen til at huske på at leve mere i nuet og ikke udskyde ting du ønsker at have gjort. Men jeg tror ikke det betyder, at du skal løbe stærkere, men sortere i dine gøremål. Vær ikke så fordømmende overfor dig selv om, hvad du har nået eller ikke nået. Gud, vores almægtige Far VED, at vi som mennesker har begrænsede ressourcer.
Tak Gud for drømmen, men husk at holde begge ben på jorden imens .
Knus fra mig.
† Child-of-God †
Luk. 24,5 "Hvorfor leder I efter den levende blandt de døde?"
malli
Bruger
Reg.: 02/08/2002
Sted: Thisted - Thy
Hej the lost servant.
Drømme skal oftest ikke tolkes konkret, men symbolsk.....død tror jeg hænger nøje sammen med at "noget" må dø - selvfølgelig ikke dig , men nogle handlinger, for at noget nyt kan komme til. Det kan være alt lige fra et venskab, du gør bedst i at lade "dø" fordi det er destruktivt...til noget du simpelthen selv gør (bruger for mange penge, whatever). Måske kender du Fugl Fønix-symbolikken? Man ved det ofte selv, hvad det er man skal cutte, tror jeg. Men ellers er det jo altid et godt udgangspunkt at bede Gud om at han må vise dig det tydeligere, ifald det er ham der søger at meddele dig noget gennem drømmen....og ikke blot din egen underbevidsthed (den skal man nu heller ikke kimse af)
Guds fred,
Malli
†Hvor syndernes forladelse er, der er liv og salighed†