Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 8 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#81831 - 28/02/2007 03:03 Hvordan behandler kirken mennesker i nød?
Anonym
Anonym

Det er let at være bedrevidende på andres bekostning. Men er det her en måde at tage mod mennesker på flugt?

Til toppen 
Hold dig ajour med JesusNet.dk
#81832 - 28/02/2007 10:51 Re: Hvordan behandler kirken mennesker i nød? [Re: ]
Jón Poulsen
Bruger

Reg.: 21/04/2006
Sted: Gjern
Hej Jalokin

Jeg er lidt nervøs for at give et svar på det her, for jeg kender ikke til forløbet i kirken i enkeltheder. Men principielt vil jeg da mene, at når nogen henvender sig til kirken på den ene eller den anden måde, så skal kirken altid være åben for dem.
Det er så nemt at udtale sig bedrevidende om hvad det rigtige og forkerte ville være i den givne situation - så det tør jeg ikke helt.
Men som sagt, en kristen bør altid være parat til at ofre sig for sine medmennesker.

Jón

Til toppen 
#81833 - 28/02/2007 14:22 Re: Hvordan behandler kirken mennesker i nød? [Re: ]
malli
Bruger

Reg.: 02/08/2002
Sted: Thisted - Thy
Hej Jalokin

Nej, det er det absolut ikke, jeg bed specielt mærke i ordlyden: "Kirkens medarbejdere beskriver kæresteparret som "meget bange" og håbede på, at de ville vende tilbage næste dag." Kirken må sidde med en mærkelig smag i munden - for de vil vide, at de med deres tørren ansvaret af på et motel, indirekte er medvirkende til at et menneske i dag ikke er i live. De burde have reageret ud fra det at parret er bange, få at vide hvad de var bange for, og derpå gået til politiet og bedt om beskyttelse! Det er muligt, at parret ville blive dømt for økonomisk kriminalitet (men vi ved jo ikke om det forholder sig sådan) - men i det mindste ville det have reddet et menneskeliv.

Malli

Hvor syndernes forladelse er, der er liv og salighed

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær