Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 8 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#8182 - 27/01/2003 13:06 Bibelen som godnat historie
Kellie
Bruger

Reg.: 24/01/2003
Sted: DK
Dengang min søn blev døbt, fik han en børne bibel af præsten. Den har jeg da også læst for ham, som godnat historie, men jeg personlig vil dog hellere læse fra den gamle og det nye testamente for ham.

De fleste jeg kender, mener ikke at jeg skal læse bibelen op for ham, og få mener at jeg i hvert fald slet ikke skal læse, fra det gamle eller nye testamente.

-Er det forkert, det jeg gør ? -hvad mener I ???

-Hvordan mener I, man bedst kan opdrage et barn i den kristen tro ???

Selv om min søn kun går i børnehaven, har han allerede problemer nu, hvis han taler om Jesus. De andre børn driller ham.

-Hvorfor er der mon så svært for mange, at acceptere en religion ???

Hilsen Kellie.

Hilsen Kellie

Til toppen 
Hold dig ajour med JesusNet.dk
#8183 - 27/01/2003 14:13 Re: Bibelen som godnat historie [Re: Kellie]
MariaMaria
Bruger

Reg.: 22/01/2003
Sted: København

Hej Kellie,

jeg synes også at det er mega trist at din søn ikke kan snakke om jesus uden at blive drillet, jeg kan slet ikke forestille mig hvordan det er.. jeg er selv opvokset uden kendskab til Jesus..

håber virkelig at du kan finde en søndagsskole til ham, eller en børnekirke, hvor han kan være fælles om sin tro, med andre børn..

Gud velsigne jer.. jeg vil bede for jer..

MariaMaria

vel er ordet om korset en dårskab for dem, der fortabes, men for os, der frelses, er det Guds kraft

Til toppen 
#8184 - 27/01/2003 22:20 Re: Bibelen som godnat historie [Re: Kellie]
Anonym
Anonym

Det er dejligt at du læser Bibelen for din søn. Hvor hyggeligt at du gør det ved sengetid - det tror jeg han vil huske tilbage på med glæde, når han blive større!
Jeg synes det lyder helt fint med den alm. Bibel. (i stedet for Børnebibelen). Fordi der her ikke er billeder i, kan det give din søn muligheder for at finde på sine egne tegninger af historierne.

Selvfølgelig er det smaddersynd for din søn at de andre børn driller ham når han taler om Jesus. Jeg tror at de driller ham fordi han taler om noget de ikke kender til, og fordi det for mange mennesker er flovt at have brug for noget. Jesus er en man elsker og underkaster sig, og det er absurd for mange idag.
Jeg har ikke en superløsning til dig, desværre - men jeg tænker på om det vil hjælpe din søn hvis du fortsat fortæller ham at Jesus elsker ham og alle mennesker. Sådan at han bliver glad for Jesus, og forstår at han er en man kan være stolt af at kende. Bed sammen med ham, om at Jesus må være ham ekstra nær når de andre børn driller.

Mange kærlige tanker,
Søster B.

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær