Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 8 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#81761 - 24/02/2007 19:25 Tilgivelse??
Oxaui
Bruger

Reg.: 24/02/2007
Hej

Jeg står her og er lidt i tvivl om flere ting. men jeg prøver at forklare det så godt jeg kan.
Jeg er enefar til 2 dejlige børn på fuldtid, årsagen til dette er at moren fik nok af familie livet, og smuttede. men jeg tog mit ansvar som far og tog mig af ungerne og har fuld forældremyndighederne.

Nu er moren så vågnet op og vil gerne være mor igen efter 1 år, hvilken jeg self blev glad for på ungerenes vegne, men så svigtede hun dem og mig igen og igen. hun udnytter det at jeg hele tiden tilgiver hende og viser tillid igen.

Så mit spørgsmål lyder følgende. Skal jeg virkeligt blive ved med at tilgive hende selvom det går ud over mine unger, de bliver skuffet hver gang aftalen ikk bliver holdt. bare fordi der står i bibelen at vi skal tilgive hinanden hele tiden.

håber at I kan forstå mit pointe og hjælpe mig med nogle gode råd..

Til toppen 
#81762 - 24/02/2007 19:45 Re: Tilgivelse?? [Re: Oxaui]
Lord Dean
Bruger

Reg.: 01/10/2001
Sted: Nykøbing Mors
Jeg vil sige at du skal fortsætte med at tilgive hende, men det betyder ikke, at du ikke skal lade hendes konstante svigt få konsekvenser.

Det er fuldt ud tilladeligt at værne sig og sine mod andres lempfældigheder. At være kristen betyder ikke at man bare passivt skal se på at andre udnytter en og smadre ens liv... og sine børns liv.

Du har med andre ord lov til at beskytte dig, men selvfølgelig ikke i et sådan omfang, at du direkte begynder at skade hende. Men du må gerne sige fra overfor destruktiv adfærd - derved gør du hende faktisk en tjeneste. Du hjælper hende til at se sine fejltrin, så hun kan rette op på dem. Modsat skader du hende egentligt ved at lade dig udnytte, da du derved egentlig lærer hende at det er okay at udnytte andre og træde på andres følelser. Nej, hjælp hende i stedet for ved at sætte fornuftige grænser overfor hende, så hun har mulighed for at lære af sine fejl.

Gud være os nådige og give os fred!
Michael Hedegaard

www.hedegaard.nu / www.naturister.eu

Til toppen 
#81763 - 24/02/2007 19:55 Re: Tilgivelse?? [Re: Lord Dean]
Oxaui
Bruger

Reg.: 24/02/2007
Self det er da logisk nok! det vil jeg så ændre på!

Tak for det!

Til toppen 
#81764 - 24/02/2007 20:05 Re: Tilgivelse?? [Re: Oxaui]
Lord Dean
Bruger

Reg.: 01/10/2001
Sted: Nykøbing Mors
Citat:
Self det er da logisk nok! det vil jeg så ændre på!

Tak for det!

Øh... sagde jeg noget forkert?

Gud være os nådige og give os fred!
Michael Hedegaard

www.hedegaard.nu / www.naturister.eu

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær