Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 8 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#8166 - 27/01/2003 11:06 Kvinder og biblen
SadistOrne
Bruger

Reg.: 27/01/2003
Ifølge biblen skal kvinder ikke prædike...Derfor er jeg total uforstående overfor den kvindelige administrator..Hun prædiker jo også...?!..

Der er alt for mange kvinder der tror de er noget iforhold til Gud...men vi kan jo ligeså godt få det på det rene:
Mænd er den suprime skabning mens kvinderne blot er tjenere....Har i nogle indvendinger i kristne godtfolk?

---

btw..er der nogen der ved hvad der står i biblen om piratkopiering...?

Oiink lød det fra Judas da han satte sig på en saks

Til toppen 
#8167 - 27/01/2003 11:12 Piratkopiering [Re: SadistOrne]
Nardus
GlobalModerator
Bruger

Reg.: 17/08/2001
Sted: Brabrand

btw..er der nogen der ved hvad der står i biblen om piratkopiering...?

Tja, du må ikke stjæle - bud nummer 7.

Med venlig hilsen

Kristian

Til toppen 
#8168 - 27/01/2003 12:22 Re: Piratkopiering [Re: Nardus]
SadistOrne
Bruger

Hmm ja men det er jo at stjæle en genstand..ikke en masse små 1 og 0'er der kører over en digital linje...

Til toppen 
#8169 - 27/01/2003 12:40 Re: Piratkopiering [Re: SadistOrne]
Nardus
GlobalModerator
Bruger

Hvorfor er det ikke at stjæle, når man tager et nogle 0'er og 1'er og kopierer dem? Der står faktisk ikke noget om i bud nr. 7, at der "kun" er tale om materielle ting!

Med venlig hilsen

Kristian

Til toppen 
#8170 - 27/01/2003 14:00 Re: Piratkopiering [Re: Nardus]
MariaMaria
Bruger

Reg.: 22/01/2003
Sted: København

Selvølgelig er det da at stjæle, man tager jo nogle penge fra dem som har produceret pladen..

MariaMaria

vel er ordet om korset en dårskab for dem, der fortabes, men for os, der frelses, er det Guds kraft

Til toppen 
#8171 - 27/01/2003 14:43 Re: Kvinder og biblen [Re: SadistOrne]
Nardus
GlobalModerator
Bruger

Prøv at læse følgende artikel - Hvad mener Bibelen med at kvinder skal underordne sig?.

Med venlig hilsen

Kristian

Til toppen 
#8172 - 27/01/2003 16:39 Re: Piratkopiering [Re: MariaMaria]
dagnir
Bruger

Reg.: 12/11/2002
Sted: frederiksberg
desuden "at tage, uanset under hvilken form, er at stjæle også selvom det kun er for et sekundt"

i Lyset. Dagnir
Celtisk/Old-Kristen, Hvidtlys Healer, Kriger, Druide, Seer - Vogter af Dragelyset

Til toppen 
#8173 - 27/01/2003 16:42 Re: Kvinder og biblen [Re: SadistOrne]
dagnir
Bruger

Reg.: 12/11/2002
Sted: frederiksberg
men det med quinder, i min tro står quinden først sidst og i midten, hun er Gudinden, hun den skabende kraft, og med hang til gamle fortællinger, den Kristne tro kommer fra Jødedommen, jødedommen er baseret på den gamle Gudindetro, men i en mandlig domineret form hvor man satte quinden bag lås og slå, der er mange kapitler i Thoraen der udelukkende omhandler hvilke rettigheder en quinde har, hun må bare ikke læse om dem......

i Lyset. Dagnir
Celtisk/Old-Kristen, Hvidtlys Healer, Kriger, Druide, Seer - Vogter af Dragelyset

Til toppen 
#8174 - 28/01/2003 00:38 Re: Kvinder og biblen [Re: SadistOrne]
AnnePande
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 13/08/2002
Sted: Århus, Danmark
Hej SadistOrne.

Nå da da, sikke en omgang ... hmm ....

"Der er alt for mange kvinder, der tror de er noget i forhold til Gud", siger du.
Ja vi er endda nogen der ikke bare TROR - men VED, at vi er Guds dyrebare og højtelskede skabninger, skabt i Guds billede, uanset om vi er mænd eller kvinder!

Men mht. at tro man "er noget", hvad så med din udtalelse om, at manden er den "suprime" (?) skabning, mens kvinder blot er tjenere?? (jeg går ud fra du selv er mand). Hvor finder du lige det i Bibelen?

Har du mon nogensinde læst fx. Lukas 2, 36-38?
Eller Galaterne 3, 28?
Eller alle de beretninger i evangelierne, hvor Jesus møder kvinder, hjælper dem og taler med dem som ligeværdige mennesker? Det gjorde rabbinerne i hans samtid ikke!

Ja, den kan du jo lige tænke lidt over...

Med venlig hilsen AnnePande.

(PS hvis du kan nedlade dig til at tage imod et godt råd fra en kvinde (undskyld, jeg kunne ikke dy mig ), så må du hellere undgå piratkopier ... 7. bud du ved nok )

(PPS hvor kommer det fra det med Judas og saksen? Et apokryft eller pseudepigrafisk skrift? eller hænger det bare sammen med dit brugernavn?)

Til toppen 
#8175 - 28/01/2003 01:50 Re: Kvinder og biblen [Re: SadistOrne]
malli
Bruger

Reg.: 02/08/2002
Sted: Thisted - Thy
Hej

Du skriver: "Der er alt for mange kvinder der tror de er noget iforhold til Gud...men vi kan jo ligeså godt få det på det rene:
Mænd er den suprime skabning mens kvinderne blot er tjenere....Har i nogle indvendinger i kristne godtfolk?"

Hvilken kompliment til kvinden. Gud selv kom herned i tjenerskikkelse, Jesus vaskede sine disciples fødder. HAN var forebillede for den kristne ydmyghed....måske kunne nogle mænd ( i hver tilfælde ud fra det du skriver) lære noget heraf.

Vær velsignet

Med venlig hilsen

Malli

Hvor syndernes forladelse er, der er liv og salighed

Til toppen 
#8176 - 28/01/2003 09:41 Kvinder....Også Guds ide.. [Re: SadistOrne]
Pente Costal
Bruger

Reg.: 03/05/2002
Sted: Holstebro/ Danmark
Hejsa...*S*

Jeg ved ikke hvor du har fået den ide fra at Gud skulle sætte manden til at være en højere skabning??
Biblen taler rent ud om at Gud skabte os som "mand og kvinde" altså som symbioter...vi har brug for hinanden....

Paulus skriver ganske vist at Kvinder ikke må tale i menigheden.....men hey...vi befinder os i en lukket jødisk kultur....og Paulus er da klar over hvor meget harme den kan fører med sig..så for at sikre evangeliet skriver han at de ikke bør lade dem tale i kirken....
Når man læser i biblen, så ved enhver kristen, at der er ting som er tidsbestemte og skal ses i lyset af tidens kultur osv.

Men Manden er på ingen måde "nærmere Gud" eller højere i rang.....alt dette er en pervers mands-tanke, hvis man vil til at hævde sig pga at vi blev skabt først, kommer vi ud på et sidespor der hedder...hvem er bedst?...Well....i såfald ved jeg at biblen taler om at vi alle er kær i Guds øjne ingen højere eller lavere.....Manden eller Kvinden i sig selv er ikke den ultimative skabning( det er Jesus).. Adam.sat over dyr..ja...men sat over Eva nej.....

Piratkopi-
Well....Biblen taler om at vi skal under ordne os myndigheder og magter..
At vi skal overholde landslovene i det land vi lever i........*S*
altså er det forkert som kristen at brænde og kopiere ulovlige medier....eller downloads..

I Jesus nåde (altid)
PC

Vær ikke bekymrede for noget, men bring i alle ting jeres ønsker frem for Gud i bøn og taksigelse

Til toppen 
#8177 - 28/01/2003 11:32 Re: Kvinder....Også Guds ide.. [Re: Pente Costal]
malli
Bruger

Reg.: 02/08/2002
Sted: Thisted - Thy
Hej PC

Du skriver:"Adam.sat over dyr..ja...men sat over Eva nej....."

Jeg går i tillid ud fra at du mener, at både Adam og Eva er sat over dyr.

Med hensyn til kvindernes tavshed i menigheden, ved vi at Gud både har meddelt sig til mænd og kvinder. Skulle kvinder så være muse-stille ved gudstjenesten? Nixen-bixen, det der er tale om er at der var kvinder der forstyrrede gudstjenesten.

Paulus siger da også at disse kvinder skal vejledes af deres mænd når de kommer hjem. Hvis han mente at ALLE kvinder skulle vejledes af deres mænd i Gudsspørgsmål, ville han få et forklaringsproblem. Hvad med de kvinder der havde giftet sig med en vantro mand? Biblen siger jo også at vi ikke må sætte vores lid til mennesker, men kun til Gud.

Med venlig hilsen

Malli

Hvor syndernes forladelse er, der er liv og salighed

Til toppen 
#8178 - 28/01/2003 20:58 Re: Kvinder og biblen [Re: SadistOrne]
ano
Bruger

Reg.: 15/05/2002
Kære dig!

Jeg synes ærlig talt at der er lidt synd for dig, hvis du rent faktisk mener det du skriver, fordi det viser en afstumphed som ikke hører nogen stede hjemme. Mon du ikke har glemt at fortælle os, at du enten forsøger at provokere, eller at det er en vits fra din side????

Hvad synes du om denne: Jeg fortæller altid mine elever, at med skabelsen af Adam og Eva er det som når jeg skriver stil, jeg skriver altid kladden først! Forskællen er bare, at mine elever udmærke godt ved at det er ment som en vittighed fra min side, og ikke som nedvurdering af mænd!

Med venlig hilsen

Anonym

Til toppen 
#8179 - 29/01/2003 12:23 Re: Piratkopiering [Re: dagnir]
SadistOrne
Bruger

Ifølge jeres indlæg om Gud som hacker er jeg kommet lidt i tvivl om hvad i egentlig står for..

i mener altså at gud er en hacker, og det er godt.. Mens det er ulovligt at kopiere nogle digitale 0'er og 1'er...Man stjæler jo ikke fra nogen..man sørger bare for deres indtjening ikke bliver helt så stor..og så bruger man pengene i kirke kassen istedet..det ville jeg da mene var mere ædelt?..Men det må vor herre jo bedømme når jeg er på vej ind i paradiset..

Afjdfjdoasnjkdnkqwejd sagde Muhammed da han fik 20 hagl boret igennem kroppen..(fra et haglgevær)

Ændret af SadistOrne (29/01/2003 12:25)

Til toppen 
#8180 - 25/02/2003 14:11 Re: Kvinder....Også Guds ide.. [Re: malli]
Marlene
Bruger

Reg.: 24/02/2003
Sted: Bornholm
...og så var der lige det, at mændene sad på gulvet og kvinderne på balkonen, hvilket ikke gjorde det muligt at hviske til hinanden.

Endnu engang er det det der med at læse og forstå bibelen i dens rette sammenhæng.

Marlene

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær