Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 8 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#81632 - 21/02/2007 12:32 frelst, uanset hvordan jeg har det?
glory
Bruger

Reg.: 21/02/2007
Da man er blevet frelst, er man så frelst uanset hvordan man har det åndelig? Fx klarer jeg ikke altid at holde mit andaktsliv i orden. Og Jesus virker så langt borte.

Til toppen 
Hold dig ajour med JesusNet.dk
#81633 - 21/02/2007 15:57 Re: frelst, uanset hvordan jeg har det? [Re: glory]
anniesr
Bruger

Reg.: 30/03/2005
Sted: Amager
Hej Glory,
Jeg kender godt de tanker du fremsætter der og ved, at jeg ikke er den eneste...
Det her med ´den åndelige temperatur' er noget underligt noget. Jeg kommer let til at gradbøje min 'frelsthed' efter hvordan jeg føler, at jeg har det med Gud. Men det er bare ikke det, bibelen fortæller mig:
I Romerbrevet 3,22 står der: 'For alle har syndet, og mistet herligheden fra Gud, og ufortjent gøres de retfærdige af hans nåde ved forløsningen i Kristus Jesus.'
Og senere I Romerbrevet 8,1 'Så er der da nu ingen fordømmelse, for dem, som er i Kristus Jesus'
De to vers fortæller mig (og mange andre fortæller det samme, men nogle skulle jeg jo tage) to vigtige ting.

For det første: Frelsen er ikke min fortjeneste, det er Guds. Der er ikke noget jeg kan sige eller gøre, for at gøre mig mere eller mindre frelst eller elsket i Guds øjne - det Jesus har gjort for mig står ved magt, uanset hvordan jeg har det.

For det andet: Følelsen af at være nær ved eller fjern fra Gud, ændrer ikke ved det faktum at du, når du tror på Jesus er i ham . Det er et lidt kryptisk udtryk, men det optræder mange gange i ny testamente. Det betyder, at du som kristen er lige så tæt på Jesus, som en fisk er på det vand, den svømmer rundt i. Den er altså i vandet. Og selv om den af en eller anden grund føler sig som en god eller dårlig fisk, bringer det den hverken tættere på eller længere væk fra vandet

Jeg håber du forstår lidt af de tanker her, de har hjulpet mig, når jeg har haft de samme følelser, som du beskriver.
Til den med andagtslivet kan man så spørge, hvorfor overhovedet holde andagt, hvis det ikke ændrer på min status i forhold til Gud?
Jeg tror, det med at bruge tid på Guds ord og at tale med ham, er lige så meget for vores egen skyld. Gud er hos os, han elsker os - og sådan er det. Men han har også mange velsignelser, som han gerne vil kaste i nakken på os, og ting i vores liv og forholdet til vores medmennesker, som han ønsker at ændre. Og det kan han gøre gennem sit ord, når vi bruger tid på det. Det at holde andagter, påvirker altså ikke graden af frelsthed, men det bevirker, at Gud får lov at lære dig nogle af ovenstående ting, og at minde dig om det vigtigste - nemlig det faktum at du er et Guds barn

Ændret af Schjelde (21/02/2007 16:09)

There is a crack in everything, that's how the light gets in.
(Leonard Cohen)

Til toppen 
#81634 - 21/02/2007 20:43 Re: frelst, uanset hvordan jeg har det? [Re: glory]
mwh
Bruger

Reg.: 28/10/2006
Ja.

Lidt lige som når du bliver frelst fra at drukne .. selv om du ikke har det så godt ... så er du frelst

En god mp3 om emnet:
http://www.jwinfoline.com/audio/teaching/j_mark_martin_when_you_dont_feel_saved.mp3

I Hans nåde, kh
Martin

Til toppen 
#81635 - 26/02/2007 09:56 Re: frelst, uanset hvordan jeg har det? [Re: anniesr]
glory
Bruger

Reg.: 21/02/2007
Martin og Schjelde!

Tusen takk for svar. Jeg tar det til meg. Det var befriende.

Til toppen 
#81636 - 27/02/2007 09:58 Re: frelst, uanset hvordan jeg har det? [Re: glory]
anniesr
Bruger

Reg.: 30/03/2005
Sted: Amager
Hej Glory,
Citat:
Jeg tar det til meg.

Fedt - Gud velsigne dig til at blive i det! Han holder selv fast i dig
Livet som fisk er slet ikke så tosset, når man først får øjnene op for det

There is a crack in everything, that's how the light gets in.
(Leonard Cohen)

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær