Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 8 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#8147 - 26/01/2003 21:35 Tror I gud er tilfreds med denne verden?
Nonbeliver
Bruger

Reg.: 30/11/2002
Hver dag begås der had, mord, voldtægt, incest, vold, krig død og ødelæggelse af både naturen og andre mennesker. Er det virkelig hvad gud havde tænkt sig, er han tilfreds med sin skabelse af mennesket?
Jeg ved godt han er glad for gode krisnte mennesker som jer, men hvad med alle os andre?

Til toppen 
#8148 - 27/01/2003 10:08 Re: Tror I gud er tilfreds med denne verden? [Re: Nonbeliver]
Kellie
Bruger

Reg.: 24/01/2003
Sted: DK
Ja Gud elsker os alle sammen også, dem der drager i krig eller skaber krig.

Krigerne beskytter trodsalt de svage, og dem der skaber krig håber jo som regel på et bedre folk derefter.

Men personligt når jeg læser hvor mange der slår ihjel pga. en religion, forstår jeg ikke hvorfor de ikke kan se, at inderst inde tilbeder vi alle den samme, bare på hver vores måde.

Døden kan også medføre, at vi som menneske bliver bedre til at forstå hvor vigtigt det er, at give dem vi holder og vores medmennesker kærlighed, tryghed og omsorg. -Det gør os stærkere, og vi får opbygget vores kampgejst om at ville leve videre.

Alt har en mening !

Min far døde, f.eks. dengang jeg var 8 i en trafikulykke. Selvfølgelig savnede jeg ham meget og gør det stadig, men hvis han ikk havde været død, ville han have forhindret mig i min udvikling. Jeg ville ikke have haft den uddannelse som jeg har, han har ikke villet acceptere mine kærester og hellere ikke mine valg.

Hilsen Kellie

Hilsen Kellie

Til toppen 
#8149 - 27/01/2003 10:11 Re: Tror I gud er tilfreds med denne verden? [Re: Nonbeliver]
Esmaralda
Bruger

Reg.: 17/10/2002
Sted: Sønderjylland - Bylderup Bov
Hej nonbeliver

Nej jeg tror ikke GUd er tilfreds med denne verden som den ser ud nu. Det var han heller ikke dengang ligefør syndfloden, dengang var der også meget ondskab til. Det resulterede i at Gud udslettede alle som ikke frygtede ham (Noas ark). Ved den lejlighed lovede han at han aldrig ville gøre det igen - heldigvis ellers var det nok sket for længe siden.

Du skriver at du ved at Gud er glad for gode kristne..... Det tror jeg faktisk ikke han er for vi laver mindst lige så meget forkert som enhver anden almindelig dansker. Det GUd er glad for er Jesus - og at de kristne "gemmer" sig i hans frelser gerning.

Kristne mennesker er ikke et hak bedre end ikke-kristne. Forskellen er Jesus og intet/ingen andet/anden.

Venlig hilsen Ester Han friede os ud af mørkets magt og flyttede os over i sin elskede søns rige

Til toppen 
#8150 - 27/01/2003 13:04 Re: Tror I gud er tilfreds med denne verden? [Re: Nonbeliver]
malli
Bruger

Reg.: 02/08/2002
Sted: Thisted - Thy
Hej Non-believer

Først og fremmest elsker Gud mennesket, men ligesom de fleste har det, tror jeg også at Gud har det på den måde at det er "lettest" at elske de mennesker der møder en.

I mit arbejde som pædagog, har jeg faktisk oplevet, at de børn jeg havde de største konflikter med, de børn som virkelig kunne kunne vække min vrede pga. frækhed og provokation, oftest var de børn, der "krøb ind under huden". Jeg kom til at elske dem. Men det kunne jo ikke ske hvis vi ikke havde mødtes !

Du skriver at du godt ved at Gud er glad for gode kristne mennesker...
Til dette vil jeg sige, at jeg BESTEMT ikke er bedre end nogen, jeg har vist overtrådt samtlige bud, og træder også ved siden af i dag. At synde betyder at "gå fejl af målet", så hver gang jeg ikke gør som Gud vil, synder jeg faktisk! Men jeg har troen på at Jesus er Kristus, den Salvede, og han er Herre i mit liv. Dette betyder at jeg har daglig kontakt med ham, vi kender hinanden...og jeg søger at gøre hans vilje !.

At jeg tror på Jesus og at vi har denne kontakt, gør at jeg kan kalde mig kristen. Det er således ikke min godhed eller fortjeneste det kommer an på, men troen og Guds nåde.

Gud er Skaberen, han har skabt verden, menneskene og dyrene. Og hans plan var at vi skulle have et godt og kærligt fællesskab sammen med ham. Men Non-believer, jeg ved ikke om du har elsket? Men hvis du har, ved du at i kærlighedens væsen er frihed og tillid. Fordi Gud er kærlighed, valgte han at sætte os fri. Gud er ikke en tyran!. Vi har fået frihed til at vælge.

Jeg kunne sammenligne det med en mor, der har mange børn. Hun elsker hver og een. Hun har en grænseløs kærlighed og tålmodighed, hun har jo født hver enkelt barn. Alligevel, for ikke at børnene fuldstændig skal tage magten, må hun opdrage på dem. Hun gør alt hvad hun kan for at få gode mennesker ud af sine børn. Som den gode opdrager hun er, trækker hun sig nogengange tilbage for at se om børnene selv kan løse deres konflikter.....nogen gange griber hun direkte ind, og sætter et barn på plads.

Børnene bliver på et tidspunkt voksne, de flytter hjemmefra. Fra deres mor har de fået en masse gaver - tålmodighed - mildhed - gavmildhed - næstekærlighed osv.

Nogle af disse børn tager vare på gaverne, giver dem videre og tænker med taknemmelighed på deres mor. Besøger hende så ofte de kan, og får her flere gaver gennem moderens visdom, som de igen giver videre til gavn og glæde for deres omgivelser.

Andre af børnene, gjorde også dette i starten, men pludselig så de på deres naboer. Disse naboer havde en masse ting, - stort hus, swimming-pool, splinterny Mercedes. Ting som de ikke havde !. Børnene opsøgte naboerne, for at høre hvordan det kunne gå til. Naboerne fortalte børnene, at for at få disse ting måtte de gøre noget. De måtte lære at handle med så stor fortjeneste som muligt, udbytte deres medmennesker - uanset hvad.

Naturligvis kunne børnene ikke bare lige gøre dette. Det stemte jo slet ikke overens med det de tidligere havde lært! Men dette turde de ikke åbent indrømme, for de var bange for at virke naive overfor de smarte naboer. De valgte så at spørge om det nu ikke var lidt forkert overfor dem det gik ud over? Dette fik naboerne tíl at slå sig på lårene af grin, "Nej, ved I nu hvad? enhver er jo sin egen lykkes smed, og faktisk ville det vække anerkendelse og respekt. Vil I da virkelig ikke have at andre mennesker skal se op til jer? Det kan jo ikke være jeres problem at nogen VIL snydes." Jo naboerne var meget veltalende og havde argumenterne i orden. Naturligvis handlede det først og fremmest om forretning !

Men selvfølgelig, hvis det ikke lykkedes måtte de stjæle, eller stjæle er måske så stærkt et ord, for dem de skulle tage fra havde jo alligevel for meget, så de ville næppe opdage at noget var væk. Og iøvrigt ville de selv være ude om det, de kunne jo bare have handlet med jer!

Der var bare en lille hage ved det. Hvis man blev opdaget og dermed afsløret måtte man slå ihjel, men dette var langt fra sikkert, folk kunne lade være med at blande sig, altså hvis nogen truer een har man jo ret til det, ikke? De beder jo selv om det.

Det var prisen for denne velstand. En relativ lav pris for alle de ting de havde, ja det var en sikker succes!

Da børnene kom hjem til sig selv var de fuldstændig forandrede. Deres tanker gjaldt nu kun om at få del i denne rigdom. Gaverne de havde fået fra moderen skyndte de sig at smide ud, for de kunne ikke længere bruge disse til noget. De var meget vrede på moderen, hvorfor i alverden havde hun aldrig lært dem noget om rigdom og magt?

De var så vrede på hende over at hun i DEN grad, i sit snæversyn, havde svigtet dem. Ja, så ville de sandelig ikke bruge deres kostbare tid på at besøge hende. Disse børn lærte hurtigt at tænke og handle som deres naboer. De lærte at udbytte, stjæle og slå ihjel. På et tidspunkt kom det moderen for øre, hun havde nok en mistanke, da hun jo ikke havde hørt fra dem. Men at det stod så galt til slog fuldstændig benene væk under hende. Børnene fortsatte deres livsbane, og vendte aldrig tilbage til deres mor.

Men der gik ikke een eneste dag hvor moderen ikke græd. Hun savnede sine børn og ventede dagligt på at de skulle vende hjem.

Børnene havde virkelig fået en masse gaver hjemmefra. Alligevel lytter de til naboerne, vender de moderen ryggen, smider gaverne ud og er forfærdelige overfor deres omgivelser.

På samme måde som med moderen er det med Gud, han er bestemt ikke ligeglad med hvordan vi behandler hinanden og verden, tværtimod gør det ham ondt at se. Alligevel venter han på at vi omvender os...vender os om, søger kontakt med ham. Men han kan og vil ikke tvinge os til fælles samvær, vi må komme frivilligt.

Naboerne er Satan, Fristeren, Lysets Engel, Modstanderen der frister os til store egoer, og han kender argumenterne, der undskylder enhver handling.

Det er så vores valg hvem vi vil lytte til, handle efter og ikke mindst være sammen med !

Med venlig hilsen

Malli

Hvor syndernes forladelse er, der er liv og salighed

Til toppen 
#8151 - 27/01/2003 16:51 Re: Tror I gud er tilfreds med denne verden? [Re: Nonbeliver]
dagnir
Bruger

Reg.: 12/11/2002
Sted: frederiksberg
Ja jeg tror at Gud er tilfreds med skabelsen af mennesket, af ALLE mennesker UANSET hvad de tror, de tror på.
Gud er i alt liv, derfor også i alle der lever, derfor også i dem der begår ting andre ikke syntes om, uanset hvad det er........!!
At nogle mennesker ikke gør alting lige godt er naturligvis ikke godt, men kun et bevis på at vi ikke er i balance med os selv, vi mangler indsigten til at se lyset og Religion gør det ikke bedre.
Hermed mener jeg at alle de ting der i tiden er blevet gjordt i den Hellige Religions navn, er værre end det der gøres uden.

i Lyset. Dagnir
Celtisk/Old-Kristen, Hvidtlys Healer, Kriger, Druide, Seer - Vogter af Dragelyset

Til toppen 
#8152 - 28/01/2003 12:23 Re: Tror I gud er tilfreds med denne verden? [Re: Esmaralda]
steincke
Bruger

Reg.: 10/05/2002
Sted: Kalundborg
Det er rigtigt, at vi som kristne ikke er bedre end andre mennesker. Gud elsker alle mennesker.
Jeg så station2, hvor en mand havde drabt sin kone efter en brutal voltægt. Som udsendelsen gik frem, fik man tanken om at det system som de havde, med at man ikke kan forfølge andre som først er frifundet, selv om der senerer kommer så stærke beviser for at han var morderen.
Udsendelsen var så gennem udført at den viser Guds kærlighed. Manden var frifundet og han kunne ikke dømmes for det mere. Han var kommet til tro på Gud og Gud kunne nu velsigne ham, så han var fuldt ud fri.

Hvis der skulle siges noget om Guds forhold, til om Han er tilfreds med os, så tror jeg det ikke, for mange af os kristne fortæller ikke om Jesus, til dem vi møder i kasse køen i butikkerne. Situationen er den, at for Sin egen skyld, skjuler Han det i Hans kærlighed. Så er det op til os mennesker, om vi vil tage mod den kærlighed som Han er og lade Ham få 1. pladsen i vores liv. Hvis vi tager og iføre os Guds kærlighed, så se Gud kærligheden og ikke os mennesker. Det er forskellen mellem kristne og andre.

K.h.
Kim

CIA - Christian In Action coz Jesus loves u

Til toppen 
#8153 - 28/01/2003 12:36 Re: Tror I gud er tilfreds med denne verden? [Re: Kellie]
steincke
Bruger

Jeg tror ikke vi alle tilbeder den samme. Den Gud som vi tror på er én Gud. Hinduer, Budister og andre religioner i samme stil, har FLERE guder.

Jeg kan ikke se at Gud elsker krig eller at nogen skaber krig. Krig er ødelæggelse af det menneske som Gud har skabt. Enhver der slår et andet menneske ihjel, uanset om det er fra foster til aktiv dødshjælp, om det er et svagt - eller stærkt menneske, så er det at tilintegører det som Gud har skabt og holder allermest af.

Gud elsker mennesket som er soldat, men hader soldatens gerning.

K.h.
Kim

Til toppen 
#8154 - 28/01/2003 21:00 Re: Tror I gud er tilfreds med denne verden? [Re: Nonbeliver]
MDA
Bruger

Reg.: 15/06/2002
Hej!

Jesus elsker dig, uanset hvem du er.

M.v.h. MDA

Til toppen 
#8155 - 30/01/2003 20:58 Re: Tror I gud er tilfreds med denne verden? [Re: Nonbeliver]
MDA
Bruger

Hej!

Jesus ønsker dit venskab, mere end du ønsker Hans.

Når du i stor oprigtighed og tillid tager et skridt hen imod Ham, vil Han tage to skridt hen imod dig.

M.v.h. MDA

Til toppen 
#8156 - 03/02/2003 13:38 Re: Tror I gud er tilfreds med denne verden? [Re: steincke]
dagnir
Bruger

Reg.: 12/11/2002
Sted: frederiksberg
steincke siger;
"Jeg tror ikke vi alle tilbeder den samme. Den Gud som vi tror på er én Gud. Hinduer, Budister og andre religioner i samme stil, har FLERE guder."

svar;
næsten rigtigt, dog må man se på at de Tro på en skabende kraft som en samling bag det hele, og deraf hjælpere af forskellige tyber, UnderGuder og Guider.

Du siger;
"Jeg kan ikke se at Gud elsker krig eller at nogen skaber krig. Krig er ødelæggelse af det menneske som Gud har skabt. Enhver der slår et andet menneske ihjel, uanset om det er fra foster til aktiv dødshjælp, om det er et svagt - eller stærkt menneske, så er det at tilintegører det som Gud har skabt og holder allermest af.
Gud elsker mennesket som er soldat, men hader soldatens gerning."

svar;
Gud har givet mennesket den fri vilje til at gøre godt eller dårligt, Gud har VALGT at give os denne evne, derfor vidste Gud også at mennesket vile misbruge valget. derfra kan man sige at Gud har valgt krigen, dog vil jeg her indskyde at det er et menneske i ubalance der føre krig, et menneske der ønsker at kontrolerer og undertrykke.....

i Lyset. Dagnir
Celtisk/Old-Kristen, Hvidtlys Healer, Kriger, Druide, Seer - Vogter af Dragelyset

Til toppen 
#8157 - 03/02/2003 17:31 Re: Tror I gud er tilfreds med denne verden? [Re: dagnir]
MDA
Bruger

Hej!
Dine svar er meget menneskelige, men den Gud jeg tror på, er hellig og hans handlinger og planer er ofte meget svære at gennemskue og forklare, netop fordi vi ikke har Guds visdom og indsigt.

Vil du af hjertet gerne gøre Jesu (Guds) vilje?

M.v.h. MDA

Til toppen 
#8158 - 03/02/2003 22:05 Re: Tror I gud er tilfreds med denne verden? [Re: dagnir]
steincke
Bruger

Det er ikke næsten rigtigt, det er rigtigt, også efter det som du skriver. Du nævner under guder og gudinder og det findes ikke, når man ser på Gud (Jødiske og kristne)

Du har ret, at Gud vidste godt at der vil kunne komme splid mellem Ham og mennesket, ved at vi fik muligheden for at vælge frit. Det er derfor at Jesus tur til verden var planlagt, før Gud skabte mennesket.

K.h.
Kim

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær