Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 8 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#81130 - 12/02/2007 11:59 At bære kors
Carrie
Bruger

Reg.: 09/10/2006
Sted: Randers
Nu har jeg set SÅ mange der bærer kors, hvor jeg bare tænker HVORFORRRR????

Især sorte rappere (ja jeg ser meget VoiceTV *GG*) de bærer stoooore kors i lange kæder... Hvorfor tror I de gør det? Er det pga deres tro? Eller er det bare total hipt at gøre det?

For hvis man lige lukker øjnene og lytter på hvad de synger, sååå bliver man da en smule forvirret

Jeg kan knap nok skrive deres bi-ord i de tekster de kommer med... 20% af ordene er kønsdele og de 80 andre % er hvad de vil gøre med de kønsdele...

Og andre "synger" bare om hvem de gerne vil slå ihjel (tit deres mor )

Nogle jeg har set med dem er:

Chamillionair

50 cent

P. Diddy (eller hvad han nu hedder denne uge)

Dre

Chris Brown

Eminem

(kan ikke huske/stave til flere lige nu *GG*)

Jeg kan ikke helt få det til at passe sammen! De kors de går med er tit 40 gange større end alm kors i halskæder, så det må jo være fordi de VIRKELIG vil vise "Jeg er KRISTEN" og er stolte af det?!

Carrie - der er ret forvirret

<3 Mor til den dejligste dreng - Noah Joshua 160406 <3

In Nomine Patris Et Filii Et Spiritus Sancti

Til toppen 
Hold dig ajour med JesusNet.dk
#81131 - 12/02/2007 12:27 Re: At bære kors [Re: Carrie]
Anonym
Anonym

Hejsa Carrie,..

Jeg tror bestemt de fleste herinde vil give mig ret i at fordi man bærer et kors, er man ikke nødvendigvis kristen!..

Korset er jo ikke kun en kristen ting, men forbindes ofte med kristendommen,..
Især amerikanske rappere og hip hopper har sat stilen til hvordan denne hippe kultur skal være.. gerne små ekstravagant og meget fokus på attitude....

Det handler om at markere sig, holdning og etc...

No surprise er det jo så at til det har de deres termer og bandeord, deres overskruede verdensbillede eller helt nede på jorden "se mig ligge her såret efter alle "fuckede" mig, men nu har jeg en sportsvogn og store muskler og ligge i med alle pæne piger, respekter mig så musik" ....

At de render rundt med store kors eller sabler i deres halskæder, store guldringe, og hatte som de ikke kan finde ud af tage ordentlig på, eller både har bandana og kasket på samtidigt så de ligner sårende soldater, ja må de om....

Man bliver så lige meget kristen af at gå med kors, som du bliver en burger af at gå på macD

Jeg går ikke med kors, meget konsekvent fordi jeg ikke synes der er noget fedt eller sejt eller ædelt ved det.... Jeg vil have at det som gør at folk ved jeg er kristen det er på mine handlinger, mine ord, min opførsel, lyset i mine øjne og smilet på mine læber....

Det er nemt nok at "ligne" en kristen ved at klæde sig som en, klæder skaber jo folk siges det, men det er langt sværer at "være" en kristen...

Siger paulus ikke at vi skal iklæde os gode gerninger, og ikke prangende i guld og gøjl?

Mhs. til rapper kulturen, så har jeg personligt aldrig brudt mig om ret meget af den fordi jeg synes det er altid er vred musik eller brok... Der findes undtagelser og det er jo fint nok,...

Mvh Lars /stud.theol

Til toppen 
#81132 - 12/02/2007 14:49 Re: At bære kors [Re: Carrie]
Anonym
Anonym

Citat:
Hvorfor tror I de gør det? Er det pga deres tro? Eller er det bare total hipt at gøre det?

Fordi det er totalt hipt (hmm, det lyder ikke specielt vestjysk).

Til toppen 
#81133 - 12/02/2007 15:36 Re: At bære kors [Re: ]
Carrie
Bruger

Citat:
Hejsa Carrie,..

Jeg tror bestemt de fleste herinde vil give mig ret i at fordi man bærer et kors, er man ikke nødvendigvis kristen!..

Korset er jo ikke kun en kristen ting, men forbindes ofte med kristendommen,..Mvh Lars /stud.theol

Ehm.. Var det ikke Jesus der døde på korset??? Jo, så jeg vil da helt sikkert sige at man forbinder korset med kristendommen/Jesus!

Jeg siger jo ikke at man ER kristen bare fordi man bærer det. Det er faktisk lige netop det jeg siger man ikke er

Carrie

Til toppen 
#81134 - 12/02/2007 15:37 Re: At bære kors [Re: ]
Carrie
Bruger

Citat:
Citat:
Hvorfor tror I de gør det? Er det pga deres tro? Eller er det bare total hipt at gøre det?

Fordi det er totalt hipt (hmm, det lyder ikke specielt vestjysk).

hehe - jeg er heller ikke vestjyde

Til toppen 
#81135 - 12/02/2007 18:23 Re: At bære kors [Re: Carrie]
Anonym
Anonym

Hejsa igen Carrie..

NU findes der jo massere af diskutioner om jesus blev korsfæstet, pælfæstet eller bare spiddet...

Men ifølge biblen blev han i al fald korsfæstet, men det betyder ikke at kristendommen har eneret på korset eller symbolet.

Der findes kulturer og sprog for netop kors symbolet også eksistere i flere varianter..

Og om de hvor vi dag går med som ligner et forlænget + er det rigtige det findes der også debatter om.. nogle mener at det ligner mere et T uden toppen på.. og sådan kan man blive ved..

Jeg skrev at mange forbandt Korset med kristendommen, men alligevel har vi ikke eneret på det... Halvmånen som Islam har findes jo også mange andre steder...

Korset er jo i bund og grund et tortur/henrettelses middel..

Mvh Lars/stud.theol

Til toppen 
#81136 - 12/02/2007 22:07 Re: At bære kors [Re: Carrie]
ICTHYS
Bruger

Reg.: 23/11/2006
Jeg tænker som det første at det er mode.
Altså i amerika, USA, england eller hvad ved jeg hvor de kommer fra, der er det jo de seje i samfundet der sidder på kirkebænken hver søndag. Og det er hvor fulde de så end har været lørdag aften. Det er vil ligesom en del af deres image?
Derfor kan jeg jo selvfølgelig ikke sige noget om deres personlige tro..
Måske har de også bare taget korset til sig som et 'hipt' tegn at bære?
Det er vel ligesom at gå med ringe eller armbånd, folk tænker vel sjældent over symbolet, blot at det er flot?
Og hvis du kikker dig om, er der da tusind vis af fok der vadder rundt med kors om halsen til trods for de ikke er "kristne i stor stil" -eller bare ikke viser det som "vi" gør?

- Tania -

"For jeg var fremmed, og I tog imod mig" -Matt. 25, 35

Til toppen 
#81137 - 12/02/2007 22:53 Re: At bære kors [Re: Carrie]
Anonym
Anonym

Citat:

d æ a heller it'

Til toppen 
#81138 - 13/02/2007 00:41 Re: At bære kors [Re: ]
KajQrd
Bruger

Reg.: 17/04/2004
Sted: Herning
Citat:
Citat:

d æ a heller it'

Det er ikke vestjysk, det der. Det er sønderjysk. På vestjysk ville det hedde "de' æ a heller æ"

Til toppen 
#81139 - 13/02/2007 01:22 Re: At bære kors [Re: KajQrd]
Anonym
Anonym

Om forladelse

Til toppen 
#81140 - 13/02/2007 12:55 Re: At bære kors [Re: Carrie]
Hestehviskeren
Bruger

Reg.: 30/01/2007
Sted: I det Jydske!
Og hvorfor er det så at disse rappere ikke skulle kunne være kristne fordi de synger om sex, stoffer og et had til deres mødre eller hvem det nu er som har gjort deres opvækst svær og pinefuld? Selvfølgelig er det ikke pænt og det er ikke noget alle kan lide at høre, men kan da ikke forstå hvorfor de ikke skulle kunne være kristne af den grund. Må vi som kristne kun synge søde salmer om hvor glade vi er for at Gud har skabt denne dejlige jord? Må vi ikke have lov til at være vrede på os selv, hinanden og Gud? Eller skal vi lægge bånd på os selv og vores følelser? Vi er vel alle syndere - og måske er det at man som rapper bærer et kors en anerkendelse af dette faktum - men med et ønske om at man gerne vil gøre "det rette".

Nu kender jeg ikke så meget til alle rapperne, men jeg har da hørt en del Eminem og det er tydeligt at mange af hans tekster handler om en splittelse imellem hans gode side (Eminem) og hans onde side (Slim Shady). Er det ikke det mange af os kæmper med som kristne? At man ønsker at gøre det gode, men at ens syndige natur har en tendens til at ville det modsatte..?

Til toppen 
#81141 - 13/02/2007 18:55 Re: At bære kors [Re: Hestehviskeren]
Carrie
Bruger

Citat:
Og hvorfor er det så at disse rappere ikke skulle kunne være kristne fordi de synger om sex, stoffer og et had til deres mødre

Det siger jeg heller ikke de ikke kan.. Jeg spørger!

Men det er nu ret ukristen at synge om at have gruppesex med strippere, og at skyde sin mor og sin kone FORAN sin 7 årige datter!

Til toppen 
#81142 - 18/02/2007 23:33 Re: At bære kors [Re: Carrie]
Hestehviskeren
Bruger

Reg.: 30/01/2007
Sted: I det Jydske!
Citat:

Det siger jeg heller ikke de ikke kan.. Jeg spørger!

Men det er nu ret ukristen at synge om at have gruppesex med strippere, og at skyde sin mor og sin kone FORAN sin 7 årige datter!

Ja, måske hvis man synger i kirkekoret. Men det at være kristen indebærer vel også at man forholder sig til det syndige - alt det slemme og stygge som også foregår her på jorden. At man også selv har en syndig natur, og at djævlen gerne vil have sit tag i os..

Jeg forstår godt hvad du mener, og som kristen er det jo aldeles ikke noget man bifalder eller opfordrer til, som det jo godt kan virke som om disse rappere gør..

Men måske der ligger noget dybere i det end at det "bare er hipt." Det kan man jo sikkert analysere længe på..!

Til toppen 
#88537 - 26/11/2007 15:31 Re: At bære kors [Re: Carrie]
En_til
Bruger

Reg.: 26/11/2007
Sted: København
Spændende tanke med at bære kors.
Det har selv irriteret mig på det sidste fordi det virker som om "verden" overtager korset. Ikke om jeg ved at det er godt at skulle symbolisere via smykke hvilken tro man har, men jeg føler mit eget kors ikke med sikkerhed kan pege på at jeg er kristen, så jeg overvejer at få en fisk i stedet for, hvis jeg da ikke helt dropper en halskæde.

Ja, det er rigtig det er blevet meget hip med stort kors. Som rapperne selv kalder det "Bling Bling". Det skal være stort og skinnede!

Lige et råd med på vejen: Vi bør overveje hvad vi sætter foran vores øjne, øre og sind. Især musik kan nemt gå ind udenom vores forsvarsværker. Musik lyder self. godt, men kunstnerne synger ofte ud fra et bestemt verdensbillede og derved kan man nemt blive påvirket ubevidst. Det lyder ret dommedags og konservativt, men jeg har selv erfaret det efter jeg blev gjort opmærksom på det. Jeg siger ikke det er synd at lytte til verdslig musik, kun at man skal være opmærksom hvad man udsætter sig selv for. Det plejer også at være en god tommelfingeregel at spørge sig selv om man ville gøre det samme, hvis Jesus sad ved ens side...

Jeg tror ikke nødvendigvis at rapperne går med kors fordi de er kristne og stolte af det. Min ikke-troende ven har prøvet at overbevise mig om at flere af hans rap-idoler er kristne ligesom mig, hvilket de også kan finde på at tilkendegive på deres cd'er. For mig står en ting dog klart: Practise what you preach! "Så bær da de frugter som omvendelsen kræver". Og når jeg ser på nogle af de rappere som siger de er kristne, så viser deres liv det langt fra. Hvordan kan et godt træ producere dårlig frugt? Hvordan kan et godt indre producere dårlige ting?

Måske er jeg snævnersynet med hensyn til at kristne ikke kan synge hardcore explit raptekster, men når jeg læser Bibelen ser jeg ting som lad ikke rådne ord udgå fra din mund og behersk din tunge, tal ikke tomme ord og værd et lys for andre og tal opmuntrende og kærligt. Jeg hører selv "holy hip hop, så mener ikke der er noget i vejen med genren, men mere med lyrikken...

Guds fred
Jonas

Ændret af En_til (26/11/2007 15:38)

Til toppen 
#88554 - 28/11/2007 17:26 Re: At bære kors [Re: En_til]
Carrie
Bruger

Jonas \:\)

Nu er det her et gammelt indlæg, og jeg har ændret mig rimelig radikalt, på de ca 9 mdr.

Skønt at se din holdning \:\) Hvis du er konservativ så er jeg fundamentalist. Jeg hører kun kristen musik, og ejer ikke et tv. Hvorfor? Musikken: der er masser af godt kristen musik, og hvorfor lytte til noget man ikke tror på??

Tv: ja det har været en process.. Jeg stoppede bare langsomt med at se det, da jeg bliver ked af de ting jeg ser. Og til sidst havde det været slukket i en måned. Så meldte jeg mig fra, men har dog stadig DVD så jeg kan hygge med en film en gang i mellem \:\) Den står på Ben-Hur i aften \:D

Siden jeg skrev dette indlæg er trenden med korset kun blevet større, og jeg ser mange i stoffer/techno miljøet gå med kors. Om de er kristne, skal jeg så ikke dømme, men som du siger!!! Practise what you preach! Selvfølgelig \:\) Godt sagt.

Carrie

Til toppen 
#88583 - 30/11/2007 11:07 Re: At bære kors [Re: Carrie]
angela
Bruger

Reg.: 04/04/2007
Sted: Jylland
Hej Carrie.

Du lytter kun til kristen musik.
Hvad er kristen musik?
Jeg er vild med Celine Dion, Whitney Houston, Michael Jackson og Elton John. De har hver især nogle meget specielle og fantastiske stemmer og synger de dejligste kærlighedssange som jeg elsker at skråle med på. Er det kristen musik?
Jeg holder også meget af både Wes King og Michael w. Smith. Jeg ved at de er kristne, men deres sange handler også mest om kærlighed mellem mennesker. Deres stemmer er dog knapt så unikke.
Hvad er kristen musik?

Hilsen Angela.

Til toppen 
#88585 - 30/11/2007 12:40 Kristen musik [Re: angela]
Jalokin
Anonym

Kristen musik er vel lyrik med et åndeligt opbyggeligt indhold, akkompagneret af musik der ikke modsiger teksten?

Der synges mange gode sange om menneskelig kærlighed, men endnu flere der forherliger utugt og utroskab, hvad enten det sker udtrykkeligt eller gennem antydninger.

Til toppen 
#88592 - 30/11/2007 17:47 Re: Kristen musik [Re: ]
angela
Bruger

Jeg må åbenbart være meget uvidende hvad musik angår, for 99% af det jeg lytter til på min lokale radio, er altså pænt og ordenteligt og handler om kærlighed, fået eller mistet.
Skal teksterne være om Jesus for at en sang kan betegnes som kristen?
Jeg synes det er lidt synd, når/hvis man udelukker en verden af fantastisk god og dygtig musik, blot fordi den er skrevet/sunget af mennesker der ikke skilter med deres religiøse overbevisning.

Hilsen Angela

Til toppen 
#88598 - 30/11/2007 22:21 Re: At bære kors [Re: Carrie]
En_til
Bruger

Det må du lige undskyld - Jeg så blot det var et interessant emne og ikke lige på datoen!

Det er rigtig dejlig at høre at du har ændret dig. Det lyder som om du er kommet tættere på Gud. De sidste dage har ordene fra filliperbrevet 4,8 gnavet i mig og som egentlig startede med dette digt http://www.kristendownload.dk/artikler/hvis-jesus-kom-til-dit-hjem.html

Så selv om jeg er ret opmærksom på hvad jeg udsætter mit sind for, vil jeg nok tænke mig endnu mere om.

Det med TV tror jeg også er en god idé. Har også selv praktiseret det, men nu er jeg dog gået tilbage til at se tv-avisen, men tv'et ryger ud ved anledning og der skal ikke købes nyt.

Til toppen 
#88608 - 01/12/2007 13:43 Re: At bære kors [Re: En_til]
angela
Bruger

Tv er altså ikke kun skidt. Tvèt minder os om at der er en verden udenfor som vi er nødt til at forholde os til og levende billeder rammer os ofte dybere, end aviser og blade gør. Der er også gode film på tv. Jeg synes det er en lidt mærkværdig og isoleret verden at leve i, aldrig at ville se tv, eller lytte til musik på radioen.

Hilsen Angela.

Til toppen 
#88609 - 01/12/2007 15:50 Re: At bære kors [Re: angela]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
 Oprindeligt skrevet af: angela
Tv er altså ikke kun skidt. Tvèt minder os om at der er en verden udenfor som vi er nødt til at forholde os til og levende billeder rammer os ofte dybere, end aviser og blade gør. Der er også gode film på tv. Jeg synes det er en lidt mærkværdig og isoleret verden at leve i, aldrig at ville se tv, eller lytte til musik på radioen.

Hilsen Angela.

Hej Angela - ja, det er jeg enig med dig i!
Jeg kom til at tænker på de tre sammenvoksede ikke tale-ikke se-ikke høre-aber!

Hvis man hverken vil se eller høre hvad der foregår i verden, så skulle man måske heller ikke tale mere end strengt nødvendigt?

Det med at skulle leve i askese hvad angår medierne - det minder lidt for meget om Steiner-pædagogikken.

Jeg gennemlevede engang et helt Steiner-weekend-kursus, og hvert antroposof-foredrag sluttede med:
.. så husk nu, når I kommer hjem, at hente øksen ude i skuret og smadr jeres TV.

Jeg besøgte også en Vidar-skole (Steiner) og så en hel masse børnemalerier, de forekom mig at være malet af det samme barn: - samme salgs farver, og samme måde at male på osv.

Og børnene spillede allesammen på fløjte på helt samme måde-Det virkede lidt uhyggeligt, syntes jeg. Og ikke kun fordi det ikke lød ret godt .. \:\(

Radio og båndoptagere var også forbudt for børn .

Nej, jeg synes det er bedst at lade være med at tage skyklapper på. Vi må gå på jorden - også selv om den er gloende .... ellers lærer vi ikke at skelne skidt fra kanel ..

Og i morgen tænder vi det første lys! \:\)
Glædelig advent!

kristina

Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)

Til toppen 
#88617 - 01/12/2007 20:01 Re: At bære kors [Re: kristina]
angela
Bruger

Hej Kristina.

Tak for dit venlige svar. Jeg var ved at tro at jeg måske var den eneste på debatten, der med god samvittighed ser nyheder, Hammerslag og lytter til musik i radioen.
Da jeg gik i folkeskole for ca.20 år siden, var der een dreng i klassen hos hvem der ikke var fjernsyn - det var noget de havde valgt. Jeg troede nok at alle mennesker havde tv i dag - der kan man bare se. Jeg må løbe, for jeg har lovet mine børn at se Pyrus sammen med dem ;-))

Hilsen Angela

Til toppen 
#88620 - 02/12/2007 00:49 Re: At bære kors [Re: angela]
En_til
Bruger

Hej Angela,
Jeg håber ikke du bliver helt skræmt. Måske kan man sige til nogle af kommentarene der lyder lidt hårde at det er en måde at komme tættere på Gud i vores efterfølgelse. Men det er ikke nødvendigvis forkert eller "synd" hvis man ikke gør disse ting?

TV er ikke udelukkende skidt, men ligesom alle gode ting kan det også blive misbrugt.

Hele mit liv har jeg været meget glad for information. Måske var jeg ligefrem afhængig af information. At altid holde mig selv opdateret og kunne snakke med om det nyeste. De nyeste tv-serier, nyheder, berømtheder, virksomheder etc. Jeg brugte meget tid på at læse aviser og se tv. Jeg nød at have alt den viden.

Da jeg blev kristen skruede jeg automatisk ned for tv-hyppigheden, da jeg nu ikke havde det godt med fx. at se bestemte krigsfilm, drab, sex-scener og lignende. Da jeg så på et tidspunkt tilbragte 3 måneder i udlandet, hvor jeg ikke forstod sproget så jeg helt naturligt ikke TV. Jeg kunne virkelig mærke en mærkbar forskel på min hverdag. På en måde havde jeg ubevidst været tynget af alt hvad der foregik i verden, katastrofer, krige, gidseltagninger,kriminalitet, ulykker osv.

I det at jeg ikke bekymrede mig om omverden i de 3 måneder, kunne jeg fokusere ekstra meget på mit nærmiljø og koncentrere mig fuldt om det. Ikke at jeg mener man skal leve i en osteklokke, men jeg tror tit vi kan bekymre os om ting der foregår langt væk og som vi alligevel ikke kan gøre noget ved. Det påvirker vores humør og gør os mindre skarp der hvor vi er.

Jeg mener nemt jeg kan holde mig opdateret om hvad der foregår i verden via en avis eller Internettet. De dage jeg holder fjernsynet slukket har jeg opdaget hvor meget tid jeg får frigivet til andre aktiviteter.

Dette er ikke den eneste sandhed om brug af TV, men det er hvad jeg mener der er bedst for mig selv i min prioritering af tid og valg for kristenlivet.

Angående musik, så hører jeg også selv "verdslig" musik, selv om jeg for det meste foretrækker musik med kristen indhold.

Jeg kan varmt anbefale et foredrag at en kristen tænker ved navn Ravi Zaharias. I dette foredag kommer han også ind på musik og hvordan det kan påvirke.
del 1
http://www.rzim.org/radio/archives.php?p=LMPT&v=detail&id=235
del 2
http://www.rzim.org/radio/archives.php?p=LMPT&v=detail&id=234

Til toppen 
#88635 - 02/12/2007 17:45 Re: At bære kors [Re: En_til]
angela
Bruger

Jeg kan godt se at jeg personligt ville have mere tid til åndelig fordybelse hvis jeg ikke så tv, men så ville jeg i givet fald skulle vælge mange andre ting fra også. Hvad med sportsaktiviteter, besøg hos vennerne, brevskrivning osv?
Jeg har ikke valgt klosterlivet og derfor skal jeg heller ikke leve sådan, det er ikke mit kald.
Jeg vil gerne bekymre mig for hvad der sker i verden. 11.september og tsunamien gjorde at jeg sendte mange tanker og bønner ud i verden - hvilket jeg måske ikke ville have gjort ellers. Jeg synes ikke at man skal have nok i sig selv, men deltage aktivt i det samfund vi lever i.

Hilsen Angela

Til toppen 
#88636 - 02/12/2007 18:24 Re: At bære kors [Re: angela]
En_til
Bruger

Hvis det er et svar på mit indlæg, tror jeg desværre du må have misforstået mig. Jeg mener ikke jeg har snakket for et klosterliv og at have nok i sig selv og ikke lave andre aktiviteter end åndelige.

Min pointe var, at det jeg så var godt, ved at udelade TV var at man kunne frigøre sig fra nogle af alle de sensationersnyheder og bekymringer, man alligevel ikke vil kunne ændre på. Og derved være mere tilstede det sted hvor man nu er. Også hvis man har tendens til at blive pacificeret foran tv'et, så at komme ud og være sammen med andre.

Samtidig at være opmærksom på hvad man fodre ens sind og sjæl med. Hvad for nogle ting sætter man foran ens øjne, øre og tanker.

Det står et sted i Bibelen at vi er fremmede i denne verden. Vi er udlændinge. Vi skal være i verden, men ikke være ligesom verden. Vi skal altså ikke isoleres os, men tag del i verden. Integrere os, men ikke assimileres.

Jeg håber min mening er mere forståelig nu. I øvrigt dejlig at høre at du beder for omverdenen.

Til toppen 
#88638 - 02/12/2007 18:54 Re: At bære kors [Re: Carrie]
LarsF
Bruger

Reg.: 02/12/2007
Hej!

Måske altså bare måske.. man ser mange mennesker forsøger at "hæng sig op" på en religion, vi ser mange mindre religioner vokse fx. wiccan. Mon ikke vi i vort fortravlede samfund presser mange mennsker ud i en tro? Deres familie er jo ofte noget der måske har for travlt, hvor er holdepunktet?.
Næste punkt
De som så forsøger sig med fraserne at hmm "de ordner mor" eller andres mødre, har jo et problem med at koble hjerte, hjerne og handlinger sammen!?. Korset i lænken? jamen... jamen er det ikke bare noget med at de mangler et tilhørsforhold?

Mange hilsner
Lars

Til toppen 
#88647 - 03/12/2007 10:06 Re: At bære kors [Re: En_til]
angela
Bruger

Så fik vi det på plads.

Har du nogensinde tænkt på hvor stærk man faktisk må være, for at deltage aktivt derude hvor man ofte er den eneste kristne og samtidigt ikke miste fodfæstet?
Jeg er bange for at vi bliver svage hvis vi aldrig lader os konfrontere med det der er anderledes. Vores tro skal også prøves, det er kun sundt.Jeg kendte engang en missionær der rejste til Fillipinerne. Da han kom tilbage fortalte han at det sværeste, men også det vigtigste han havde lært som missionær var, at være et godt eksempel i de situationer hvor det var allermest svært. Det kan være svært at modstå fristelsen som man bliver konfronteret med igen og igen, når man blander sig med ikke kristne, men sikken dejlig følelse det er, når Jesus sejre og man har fået lov at stå i folk erindring som et godt eksempel.
Når jeg ser tv eller høre musik i radioen, bliver jeg konfronteret med andre menneskers måde at handle og tænke på. Nogle gange gør det jeg ser mig modløs,som da jeg så en udsendelse om koranskoler i mellemøsten, der opflaskede kommende terrorister - her var jeg nødt til at slukke. Senere har jeg dog tænkt meget over den udfordring som denne udsendelse gav anledning til tanke om - vi har en kæmpe opgave som kristne, vi må ud at missionere der hvor behøvet er aller størst.
Jeg er nok kommet lidt ud på et sidespor her iforhold til emnet i tråden, men det er jo hvad der sker og du behøver ikke kommentere.
Hilsen Angela

Til toppen 
#88658 - 04/12/2007 16:27 Re: At bære kors [Re: angela]
En_til
Bruger

Jeg er enig \:\)
Tak for snakken og Guds velsignelse

Til toppen 
#88778 - 09/12/2007 13:59 Re: At bære kors [Re: angela]
Carrie
Bruger

Angela \:\)

Rolig \:\) Jeg siger ikke hvad der er rigtigt og forkert. Jeg siger blot hvad jeg gør. Kristent musik er musik med et kristent budskab. Jeg hører mest lovsang \:\) Men du kan da godt få et lille udkast \:p

Michael w smith
Casting Crowns
Tree63
Hillsong
Joy Williams
Lena Løbner

Det var sådan lige lidt af hvad der ryger igennem ørene \:\) Ang TV'et var det ikke sådan et uha-det-skal-vi-ikke-forholde-os-til træk!

Men hvorfor skulle jeg beholde tv når det havde været (ubevidst) slukket i 1 måned? Er det ikke dumt at gå og betale for noget man slet ikke bruger? Eller skal jeg betale for det, for at snige mig udenom janteloven???

"Du skal ikke tro du er noget, bare fordi du ikke ser tv..."

Nej det skal jeg ikke! Tror du jeg dømmer hver og én der har tv og radio? Vel gør jeg da ej. Jeg har bare ikke tid og lyst til at se det.

Kram fra Carrie

Til toppen 
#88779 - 09/12/2007 14:13 Re: At bære kors [Re: angela]
Carrie
Bruger

Oprindeligt skrevet af: angela

Jeg er bange for at vi bliver svage hvis vi aldrig lader os konfrontere med det der er anderledes. Hilsen Angela

Jamen Angela.. Alt det, er jo forudsagt i Bibelen. Hvis man tror Guds ord, så ved man allerede på forhånd, og vil ikke være overrasket over de ting der sker. Naturligvis vil det være forfærdeligt når det sker osv. Men hvorfor skal jeg se noget i TV som Gud har fortalt mig?

Og hvorfor skal jeg bruge tid på det, når det alligvel er på internettet hvis der er noget der er så vigtigt, at jeg skal vide det. På den måde kan jeg selv opsøge det jeg vil vide, og ikke lade mig styre af det.

Klem \:\)

Til toppen 
#88782 - 09/12/2007 20:50 Re: At bære kors [Re: Carrie]
angela
Bruger

Hej Carrie..

Jeg forstår ikke helt hvor du vil hen? -

- Du ved godt at folk sulter i afrika - altså behøver du ikke blive konfronteret med deres magre kroppe på tv eller hvad?
Jeg ved også godt at folk sulter i Afrika, men det er når Røde kors eller andre nødhjælpsorganisationer ringer på min dør, eller jeg ser deres kampagne i tv, at jeg bliver mindet om det og det synes jeg er godt.

Hilsen Angela

Til toppen 
#88783 - 09/12/2007 21:07 Re: At bære kors [Re: Carrie]
angela
Bruger

Hej Carrie.

Jeg har ikke beskyldt dig for at dømme nogen, så jeg forstår ikke hvorfor du sådan går i defensiven - jeg har blot forsøgt at finde ud af hvad musik skulle indeholde for at være kristent og hvad der var så forkert i at se tv?

Personligt vælger jeg at lytte til den musik jeg synes lyder bedst. Sangerens vokal og indholdet i teksten er lige vigtig for mig og her finder jeg Celine Dion, Whitney Houston og Elton John blandt nogle af de aller dygtigste.
Jeg lytter også til Michael W. ikke fordi hans vokal er noget at skrive hjem om, men fordi han er humoristisk og glad at høre på. Wes King- har jeg hørt live og jeg elsker hans sang; Dont say I love you too soon.
Lovsang er for mig, gentalelse på gentagelse og det keder mig, derimod synes jeg rigtig godt om salmer.
Jeg synes det er spændende sådan at udveksle forskellige synspunkter om dagligdags ting og om hvorfor vi gør som vi gør. Det bedste ved en sådan debat her er nok, at den viser at kristne ikke bare er en homogen masse, men forskellige individer der alle elsker Jesus.

Hilsen fra Angela

Til toppen 
#89322 - 22/12/2007 00:28 Tak for det link [Re: En_til]
Anne Mette
Bruger

Reg.: 03/01/2007
Sted: Århus
Skønt digt! Tak for det!

Jeg tænker:
Hallooo for en drømme situation, at Jesus kom på besøg.

Jeg ville placere ham i den dybeste lænestol, den, det er umuligt at komme op af uden hjælp :-)

Fordi jeg ville gerne holde på ham så længe, at jeg kunne få svar på 1000 spørgsmål á la:
- "Hvad mente du med.... og hvordan vil du sige det i vor tid...." og
- "Hvad skete der så...?" (om nogle af passagerne i evangelierne, hvor man ikke rigtig får SLUTNINGEN) og
- "Hvad lavede du fra du var 12 til du var 30?" og
- "Hvem af mine kære kan du hilse fra?"...

Ja mine spørgsmål og min diskussionslyst ville være endeløs tror jeg!

Men først og fremmest ville det da være det fedeste at få besøg af verdens lys og kærlighedens herre. Hallooo - jeg vil gå i seng nu og drømme, at det virkelig sker en af de nærmest dage!

Havd det vel egentlig gør?
For nu er det jul. Hurraaahhhh!

Anne Mette

"Ask not what Jesus can do for you
Ask what you can do for Jesus - TO DAY"
- frit efter John F. Kennedy

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær