Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 8 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#80885 - 06/02/2007 17:43 Generations-facisme?
Anonym
Anonym

Den norske avis Vårt Land citerer Leif Andersen for at kristnes 'bekymring' for den fremvoksende generation i virkeligheden er dømmesyge og generations-facisme.

Hvad mener Leif Andersen og er I enige?

Mvh. Jalokin

Til toppen 
Hold dig ajour med JesusNet.dk
#80886 - 06/02/2007 19:13 Re: Generations-facisme? [Re: ]
Nikolaj
Bruger

Reg.: 07/04/2003
Sted: Århus
Tjah, jeg tror da, han har en pointe. Det er dog ikke kun kristne, der er »generationsfascister«, og som kritiserer »nutidens unge«. Det er noget, der er en lang og stolt tradition for, som går helt tilbage til Sokrates, som sagde:
Citat:
Ungdommen nu om dage elsker luksus. De opfører sig dårligt og foragter autoriteter. De viser ingen respekt for ældre mennesker og elsker tomt pladder i stedet for arbejde. De rejser sig ikke længere, når ældre personer kommer ind i et rum. De siger deres forældre imod, taler før alle andre, sluger maden og tyranniserer deres forældre.

Guds fred
Nikolaj

Jeg priser dig, fader, himlens og jordens Herre, fordi du har skjult dette for vise og forstandige og åbenbaret det for umyndige (Matt. 11,25)

Til toppen 
#80887 - 06/02/2007 22:08 Re: Generations-facisme? [Re: ]
steffenlaursen
Bruger

Reg.: 17/12/2004
Sted: Århus
Tja...

Jeg har mere oplevet det den anden vej. Folk som seriøst mener, at vores ungdomsforening skal cutte forbindelsen til "de voksne".

Mvh. Steffen

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær