Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 8 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#80788 - 04/02/2007 20:49 kor/dirigendt
sbt
Bruger

Reg.: 09/09/2002
Sted: Vejle
Guds fred<><

Jeg kunne godt tinge mig, at hvide hvad jeg skal gøre hvis jeg gerne vil lære at dirigere et kor el. orkester.
Mener selv at have evner til det.

Håber I kan give et svar.

sbt.

Jeres hjerter må ikke forfarts, tro på Gud og tro på mig(Jesus). Joh.14.1

Til toppen 
#80789 - 04/02/2007 21:30 Re: kor/dirigendt [Re: sbt]
gc_faith
Bruger

Reg.: 16/10/2005
Sted: Sørvad
tjah... det lyder da som en god idé. :-)
måske kunne du først melde dig ind i et mindre kor, være der nogle gange, og spørge lederen om denne ikke kunne lære dig nogle tricks eller noget... og så eventuelt få lov til at lære koret en sang, eller varme dem op eller lignende... man lærer rigtig meget ved at udføre de praktiske ting, når det har med korledelse at gøre.
Jeg vil også gerne selv være korleder en dag. Ligenu er jeg pianist i det lokale kor, og har i et enkelt tilfælde lært koret én sang, som jeg selv havde arrangeret. Jeg håber på at de små skridt efterhånden gør mig bedre og bedre... og så kan jeg forhåbentligt via en eller anden musik-uddannelse lære mere om "faget".
håber du kunne bruge det til noget...
mvh Charlotte

Så blev man alligevel student! :-)

Til toppen 
#80790 - 04/02/2007 21:39 Re: kor/dirigendt [Re: gc_faith]
sbt
Bruger

Reg.: 09/09/2002
Sted: Vejle
Jeg ved ikke rigtig om jeg kunne bruge det til så meget. Men ide var god nok jeg tror bare ikke den er mig, for jeg er nemlig en af dem der ikke kan synge rent(synger faktisk så dårligt at jeg blev sat af det naver kor der var lavet til at synge ved naver engang i mellem), men kan nok lære det, med ligt/meget øvelse. Men vil stadig meget gerne lære at dirigere for tror at jeg har det i kroppen.

sbt.

Ændret af sbt (04/02/2007 21:41)

Jeres hjerter må ikke forfarts, tro på Gud og tro på mig(Jesus). Joh.14.1

Til toppen 
#80791 - 05/02/2007 01:16 Re: kor/dirigendt [Re: sbt]
Sandheds-søger
Bruger

Reg.: 11/10/2001
Sted: Danmark
Citat:
Jeg ved ikke rigtig om jeg kunne bruge det til så meget. Men ide var god nok jeg tror bare ikke den er mig, for jeg er nemlig en af dem der ikke kan synge rent(synger faktisk så dårligt at jeg blev sat af det naver kor der var lavet til at synge ved naver engang i mellem), men kan nok lære det, med ligt/meget øvelse. Men vil stadig meget gerne lære at dirigere for tror at jeg har det i kroppen.

sbt.

Hej sbt,

Charlottes råd er godt. Du må se at komme derud hvor det foregår, nemlig i et kor-miljø. Du kan ikke synge rent siger du, men du kan forhåbentlig høre om andre synger rent siden du gerne vil være kordirigent. Og hvis du kan høre om andre synger rent så er der sandsynligvis stor mulighed for at du selv kan lære det ved at træne. Se at finde en lærer.

Her er en mulighed, gå ind på denne side: Dansk Musik Årbog musikinfo.dk:
http://www.musikinfo.dk/Default.asp?ID=18

I menuen til højre, under rubrikken "Fagregister", klik på "Registeroversigt", så kommer du til denne side:
http://www.musikinfo.dk/Default.asp?ID=65

Find ned til disse to afsnit:

Undervisning, biblioteker
og
Foreninger, organisationer, øvelokaler

Der finder du mange muligheder.

Mvh,
Lars Peter

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær