Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 8 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#80463 - 01/02/2007 20:05 Karlslunde strandkirke?
ICTHYS
Bruger

Reg.: 23/11/2006
Ja nu kører debatten jo i øjeblikket om folke- og frikirkerne og præster og hvad der skal gøres og hvad vi nu ellers har oppe.
Så jeg tænkte på, om der var nogen der så det program der var i TV her for et år siden eller mere om Karlslunde Strandkirke? Eller nogen der på anden vis har kendskab til kirken?
Selv bor jeg i kirkens omegn og har været der en gang eller to og har også kontakt med nogle af folkene der inde fra.
Men det jeg vil med den her kirke, er det med folkekirken. For Karlslunde Strandkirke, synes jeg, er en fed kirke! Der er gang i den både for børn og voksne. Deres gudstjeneste går med salmer, lovsang, orgel og lovsangsband. Jeg synes det er en fed måde de variere deres menighed på, faktisk synes jeg godt de kunne minde for mig om, hvad jeg forbinder med en frikirke? -i forhold til fællessakb og gudstjenste og sådan.
Nogen der har kendskab til den?
Jeg tror, at hvis der var flere folkekirker der var som den, ville kristendommen være mere udbredt. Og jeg synes også noget fedt ved den er, at det ikke bare er overfladisk kom-sammen-hygge-tro, det er virkelig Jesus der betyder noget her. Men også hinanden.
Hvis i forstår.

- Tania -

"For jeg var fremmed, og I tog imod mig" -Matt. 25, 35

Til toppen 
Hold dig ajour med JesusNet.dk
#80464 - 02/02/2007 12:32 Re: Karlslunde strandkirke? [Re: ICTHYS]
Carrie
Bruger

Reg.: 09/10/2006
Sted: Randers
Jeg har aldrig hørt om den, men den lyder til at være god

Jeg tror du har ret i, at hvis fler folkekirker var som den, så ville der komme flere...

Naturligvis skal ikke alle kirker være sådan, for mange (især ældre) kan lide det som det er, og ville ikke bryde sig om at der kom el-guitar og trommesæt på prgrammet

Men jeg ville elske det Og det er jo så derfor jeg vælger en frikirke Men indimellem kan jeg da godt lide at komme i folkekirken... Det giver da en indre ro..

Hvorimod frikirken giver mig mere energi og glæde

Kram Carrie

<3 Mor til den dejligste dreng - Noah Joshua 160406 <3

In Nomine Patris Et Filii Et Spiritus Sancti

Til toppen 
#80465 - 02/02/2007 14:50 Re: Karlslunde strandkirke? [Re: Carrie]
tau
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 01/08/2003
Sted: Sjælland
Hej Carrie

Citat:
Men indimellem kan jeg da godt lide at komme i folkekirken... Det giver da en indre ro..

Hvorimod frikirken giver mig mere energi og glæde

Sjovt at du siger det sådan, for jeg får alle tre ud af at komme i folkekirken i en helt traditionel menighed.
Vi er kun 4-5 stykker på bænkene plus personalet (præst, organist og sanger), men det er altså bare en oase.
Jeg blir så fyldt af Helligånden og Guds nåde hver gang, og det er bare så stort for mig, at det kan ske i en stille og rolig atmosfære med kirkeorgel, skrevne bønner og salmesang.

Jeg har før kommet i en happy-clappy frikirke, og dengang troede jeg, at man faldt i søvn i folkekirken. Der ser jeg, at jeg tog meget grundigt fejl!!! Halleluja for at jeg tog fejl.

kh
Tau
Ps. Jeg er 26 år, så jeg er forholdsvis ung stadigvæk, og det viser altså, at folkekirken helt som den traditionelt ser ud, kan appellere til dem under 50 år. Hihi. Jeg kunne ikke tænke mig at komme noget andet sted!!!!

Jesus sagde: Et nyt bud giver jeg jer: I skal elske hinanden. Som jeg har elsket jer, skal ogsaa I elske hinanden.

Til toppen 
#80466 - 02/02/2007 15:49 Re: Karlslunde strandkirke? [Re: tau]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
Hej tau, dejligt at høre, og som du nok har gættet har jeg selv den samme oplevelse.
I Karlslunde Strandkirke, med Helge Pahus, er der er masser af unge mennesker som strømmer til, og masser af glæde ..

Lidt som i Betlehemskirken i Kbh. .., som også er en folkekirke med en kæmpestor
menighed ..

- for ikke at tale om Lindehøj Kirke i Herlev, hvor Niels Jørn Fogh og Dennis Jelstrup er præster, som ingen er snydt med!

kristina

Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)

Til toppen 
#80467 - 02/02/2007 17:36 Re: Karlslunde strandkirke? [Re: ICTHYS]
metusalem
Bruger

Reg.: 15/09/2002
Sted: Kolding
Jeg har været der en eller to gange og kan kun anbefale den. En god hjertelig præst og en god kirke. Et sted hvor der er plads til mennesker(!).
Det er mit indtryk i hvert fald.

Ændret af Metusalem (02/02/2007 17:37)

"sandheden skal sætte dig fri!"

[url=www.hvadersandhed.dk]www.hvadersandhed.dk[/url]

Til toppen 
#80468 - 02/02/2007 21:33 Re: Karlslunde strandkirke? [Re: kristina]
tau
Ordstyrer
Bruger

Hej kristina

ja, vi har samme gode oplevelse med Folkekirken vi to. Og mange flere end os.

Vi er godtnok kun meget få om søndagen hos os i vores sogn, men det gør ikke gudstjenesten ringere. Desto meget mere "intimt" er det faktisk. Så jeg nyder det bare i fulde drag. Søndag er ugens højdepunkt.!!!!!!

mvh
Tau

Jesus sagde: Et nyt bud giver jeg jer: I skal elske hinanden. Som jeg har elsket jer, skal ogsaa I elske hinanden.

Til toppen 
#80469 - 03/02/2007 09:57 Re: Karlslunde strandkirke? [Re: tau]
Carrie
Bruger

Citat:

Sjovt at du siger det sådan, for jeg får alle tre ud af at komme i folkekirken i en helt traditionel menighed.

Og det er jeg KUN glad for, for hvis ikke der var nogle af "Jer" så ville folkekirkerne jo ikke kunne bruges til noget...

Citat:
Vi er kun 4-5 stykker på bænkene plus personalet (præst, organist og sanger),

Ja det kan da være det er derfor.. Fordi I er så få.. Jeg føler mig i hvert fald lille i en kirke Det JEG elsker ved frikirken er at man ikke bare sidder og lytter, og så går Altså jeg ved da godt at man også kan tale sammen efter en gudstjeneste i en kirke

Men det er ikke det samme

Citat:
Jeg har før kommet i en happy-clappy frikirke, og dengang troede jeg, at man faldt i søvn i folkekirken. Der ser jeg, at jeg tog meget grundigt fejl!!! Halleluja for at jeg tog fejl.

hahaha... Happy-Clappy!!! Den var god Naaah jeg vil da heller ikke sige man falder i søvn i en kirke <3 selvfølgelig ikke..

Citat:
Ps. Jeg er 26 år, så jeg er forholdsvis ung stadigvæk, og det viser altså, at folkekirken helt som den traditionelt ser ud, kan appellere til dem under 50 år. Hihi. Jeg kunne ikke tænke mig at komme noget andet sted!!!!

Det handler vel ikke om alder Men om hvor man har det bedst <3

Kram fra Carrie

Til toppen 
#80470 - 03/02/2007 19:18 Re: Karlslunde strandkirke? [Re: Carrie]
tau
Ordstyrer
Bruger

Hej Carrie

det med alder, jeg mente såmænd bare, at folkekirken ofte appellerer mere til ældre end til unge.

Jeg sagde så, at jeg er en undtagelse.
Andet var der ikke i det.

mkh
Tau

Til toppen 
#80471 - 04/02/2007 14:44 Re: Karlslunde strandkirke? [Re: tau]
Carrie
Bruger

Citat:
Hej Carrie
det med alder, jeg mente såmænd bare, at folkekirken ofte appellerer mere til ældre end til unge.

mkh
Tau

Ja det har du da ret i Det gør den vel, siden en meget stor % del er over 60 år gamle..

Carrie

Til toppen 
#80472 - 05/02/2007 15:26 Re: Karlslunde strandkirke? [Re: kristina]
nifinger
Bruger

Reg.: 11/10/2001
Sted: Slagelse
og MANGE andre gode kirker og forkyndere udi det ganske danske land
Jeg synes det vigtigste ikke er om man klapper eller stepper eller står på hovedet for den sags skyld: Bliver Jesus forkyndt som FORSONER og FRELSER - DET er hovedsagen!

Til toppen 
#80473 - 05/02/2007 16:05 Re: Karlslunde strandkirke? [Re: nifinger]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
Hej Nifinger - long time no see !
Citat:
og MANGE andre gode kirker og forkyndere udi det ganske danske land
Jeg synes det vigtigste ikke er om man klapper eller stepper eller står på hovedet for den sags skyld: Bliver Jesus forkyndt som FORSONER og FRELSER - DET er hovedsagen!

JA! Det er lige præcis det selvsamme, som jeg også er nået frem til!

Det første års tid i mit kirkeliv troede jeg kun der var max 7 gode præster, men der tog jeg heldigvis voldsomt fejl!

Men lidt research kan det lade sig gøre, hvor som helst man bor her i riget, at høre Guds ord forkyndt rent og purt - men stadig er det jo desværre nødvendigt at være selektiv!

kristina

Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)

Til toppen 
#80474 - 05/02/2007 21:00 Re: Karlslunde strandkirke? [Re: ICTHYS]
shalom
Bruger

Reg.: 31/01/2006
hej nifinger
Du skriver jeg har ikke bebov for at klappe elller steppe under gudstjenesten

Øh stepper man under gudstjenesten det har jeg ikke oplevet i den tid jeg er kommet der.har du hørt rygter om det måske?

Og for god ordens skyld der er også en helt traditionel gudstjeneste kl 9 ,,,der kan man da være sikker på ikke at der ikke steppes

Jeg tror den frie form tiltaler rigtig mange unge...og det er da ikke en skidt ting.

Men godt der er plads til lidt forskellighed ikk.

mvh

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær