Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 8 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#8032 - 17/01/2003 12:14 Reinkanation og Biblen
dagnir
Bruger

Reg.: 12/11/2002
Sted: frederiksberg
Dette er entligt ikke ment som et nyt indlæg, men jeg kan ikke huske hvor dette emne dukkede op henne, eller hvor langt tid siden det er, men jeg mener at det kom op under en diskution om noget helt andet (det gør den slags tit) og blev nævnt i forbifarten.
Jeg kan heller ikke huske med hvem jeg snakkede med om dette, men da jeg lovede at finde denne oplysning frem, Vel. så er den her..............

Fra min Tro:

Ét liv - mange inkarnationer.

Hvert menneske har kun ét Liv - nemlig det evige.
Vi er udødelige gnister fra Guds ild, og vores rejse gennem tiden er ikke begrænset til en enkelt inkarnation.
Hvis Guds skaberplan er, at alle væsner skal nå til fuldendelsen og genforeningen med Gud, så er et enkelt liv ikke andet end ét enkelt kapitel i Livets store bog.
Ingen kan blive udlært i et enkelt liv, for hvadmed dem der aldrig har hørt om Gud eller Jesus, er de autimatisk født til den evige fortabelse, det ville ikke været i min Guds ånd, ej heller i den Tro på Jesus som den bamhjertige.
Hvis man tager Reinkanations Teorien med i billedet, giver det dog mere mening.

(og nu til det jeg ikke kunne finde dengang)

Fra den Kristne Bibel; Matt.17, 9 -12.
Hvori Jesus taler om profeten Elias, der var kommet igen som Johannes Døberen.

evt. her tale om en Genfødsel eller Reinkarnation.....................

Igen.! Dette er ikke for at splitte Biblen ad, kun for at vise at alle Trosretninger, i bund og grund har flere fællesnævnere end man først tror, og derfor godt kan tillade sig at stille spørgsmål til hinanden............. ikk'

i Lyset. Dagnir
Celtisk/Old-Kristen, Hvidtlys Healer, Kriger, Druide, Seer - Vogter af Dragelyset

Til toppen 
#8033 - 17/01/2003 12:33 Re: Reinkanation og Biblen [Re: dagnir]
malli
Bruger

Reg.: 02/08/2002
Sted: Thisted - Thy
Hej Dagnir

Jeg har nok svært ved at se at dette skriftsted har noget med re-inkarnation at gøre.....måske fordi jeg ikke har disse briller på. I den kristne tro hænger sjæl og kroppen sammen - altså mit jeg og min sjæl er et og samme. Derfor kan man ikke "genfødes" i en anden krop.

Med venlig hilsen

Malli

Hvor syndernes forladelse er, der er liv og salighed

Til toppen 
#8034 - 20/01/2003 13:34 Re: Reinkanation og Biblen [Re: malli]
dagnir
Bruger

det er fordi at vi Tror at sjælen ikke hører sammen med den fysiske krop, men hører sammen med Livets Cirkel, og derfor kan "komme igen" i en ny fysisk form, som f.eks. en blomst der ligger i dvale under vintersneen.

i Lyset. Dagnir
Celtisk/Old-Kristen, Hvidtlys Healer, Kriger, Druide, Seer - Vogter af Dragelyset

Til toppen 
#8035 - 20/01/2003 14:09 Re: Reinkanation og Biblen [Re: dagnir]
malli
Bruger

Reg.: 02/08/2002
Sted: Thisted - Thy
Hej Dagnir

A la buddistisk tro?

Med venlig hilsen

Malli

Hvor syndernes forladelse er, der er liv og salighed

Til toppen 
#8036 - 21/01/2003 18:54 Re: Reinkanation og Biblen [Re: malli]
dagnir
Bruger

hej Malli, nææ nærmere Old-Kristen form......

i Lyset. Dagnir

Til toppen 
#8037 - 27/05/2003 18:48 Re: Reinkanation og Biblen [Re: dagnir]
Dorland
Bruger

Reg.: 27/05/2003
Sted: Østrvrå, Vendsyssel.
Hej dagnir

det er fordi at vi Tror at sjælen ikke hører sammen med den fysiske krop, men hører sammen med Livets Cirkel, og derfor kan "komme igen" i en ny fysisk form, som f.eks. en blomst der ligger i dvale under vintersneen.

Den tanke er dog ikke videre forenelig med bibelens tanker. Jeg har ikke noget imod, at folk tror den slags overhovedet, men hvorfor prøver så mange at få bibelens tekster til at passe på en religiøs overbevisning, som ikke er af bibelen?

Men du har måske nogle bibeltekster, der understøtter tankegangen?

Fra den Kristne Bibel; Matt.17, 9 -12.
Hvori Jesus taler om profeten Elias, der var kommet igen som Johannes Døberen.

Teksten, du henviser til, er: Matthæusevangeliet 17, v9-12
v9 Mens de gik ned fra bjerget, befalede Jesus dem: »Fortæl ikke nogen om dette syn, før Menneskesønnen er opstået fra de døde.« v10 Så spurgte disciplene ham: »Hvordan kan de skriftkloge da sige, at Elias først skal komme?« v11 Han svarede: »Ja, Elias skal komme og genoprette alt, v12 men jeg siger jer: Elias er allerede kommet, og de kendte ham ikke, men gjorde med ham, som de ville. Sådan skal også Menneskesønnen lide for deres hånd.«

Hvor står der, at Elias var kommet igen som Johannes Døberen?
Og ville det ikke kræve, at Elias var død? Det var han jo ikke, han var bortrykket, mens han var sprællevende.

Anden Kongebog 2, v11
v11 Mens de gik og talte sammen, kom der pludselig en ildvogn med ildheste. Den skilte de to fra hinanden, og Elias steg op til himlen i en storm.

Mvh. Dorland

Romerbrevet 8, v38-39
Thi jeg er vis på, at *intet* kan skille os fra Guds kærlighed.

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær