0 registrerede () og
8
gæster online.
|
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg |
|
#80249 - 30/01/2007 13:07
Skriftsted til afdød
|
Bruger
Reg.: 30/01/2007
|
Jeg søger et rigtigt godt skriftsted, da min vens mor er død, og han skal ha lavet en tatovering... det skal gerne passe med hendes død hvis i forstår  Håber der kommer nogle rigtig gode forslag.. Hvis muligt så helst på engelsk
|
|
Til toppen
|
|
|
#80251 - 30/01/2007 20:32
Re: Skriftsted til afdød
[Re: AnnePande]
|
Ordstyrer
Bruger
Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
|
Hej - - er det ikke lovlig langt som tatovering? Hvad med helt enkelt dette:
Joh 11,25 - og korstegnet
(Jesus sagde til hende: »Jeg er opstandelsen og livet; den, der tror på mig, skal leve, om han end dør.)
Hvad det hedder i engelsk oversættelse, ved jeg ikke. Og det kommer selvfølgelig an på, om afdøde var troende ..
kristina
Sandheden tro i kærlighed! (Ef. 4,15)
|
|
Til toppen
|
|
|
#80252 - 30/01/2007 21:40
[Re: kristina]
|
Bruger
Reg.: 29/09/2005
Sted: Colinton AB Canada
|
Jeg mener at tatovering er en slags afguderi og burde slet ikke dyrkes.
|
|
Til toppen
|
|
|
#80253 - 31/01/2007 07:58
[Re: Bluerover1]
|
Bruger
Reg.: 24/05/2005
Sted: Århus
|
Hvorledes? 
"Vor tro er ej på hvad som helst man kristendom vil nævne" -Grundtvig
|
|
Til toppen
|
|
|
#80254 - 31/01/2007 09:23
|
Bruger
Reg.: 07/07/2006
Sted: -
|
Hej Bluerover1. Hvordan kan en tatovering være afguderi? Jeg ser en tatovering som en udsmykning af kroppen, akkurat som når man går til frisøren, barbere sig "rundt om på kroppen", går med smykker, lægger makeup, vasker sig, holder sit kondital på plads m.m. Ovenstående er hvad jeg kalder at tage vare på - og vise glæde ved - den gave Gud har givet os ved livet. En tatovering kan virkelig indeholde meget symbolik. Jeg har selv en tatovering der symbolisere en del af mit liv hvor jeg havde stor trang til frihed (en kolibri). Jeg har så sent som i sommers tegnet nogle udkast til en ny tatovering der skal symbolisere mit tilhørsforhold til Gud (en knælende kvinde). Jeg håber du med dette kan se hvorfor en tatovering blot er et udtryksmiddel ud af mange? Jeg føler selv, at jeg ved min påtænkte tatovering indgår en meget fortrolig "pagt" med Gud, min Skaber  NB: jeg skriver dette i en pause på jobbet, min egen pc er ikke installeret for tiden - tusinde tak for julekortet 
† Child-of-God †
Luk. 24,5 "Hvorfor leder I efter den levende blandt de døde?"
|
|
Til toppen
|
|
|
#80255 - 31/01/2007 10:05
[Re: Child-of-God]
|
Ordstyrer
Bruger
Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
|
Det ser ikke ud som der kan findes noget bibelsk forbud mod tatoveringer. Jeg fandt lige et svar i vores arkiv fra læge Lillian Søes om emnet: Hvad siger Gud til piercinger? .. og tatoveringer .. kristina
Sandheden tro i kærlighed! (Ef. 4,15)
|
|
Til toppen
|
|
|
#80256 - 31/01/2007 10:30
|
Bruger
Reg.: 02/08/2002
Sted: Thisted - Thy
|
Hej Bluerover1
Tænker du på skriftstedet: "I må ikke spise kød med blod i. I må ikke tage varsler eller drive trolddom. I må ikke klippe håret kort, og du må ikke studse skægget. I må ikke tilføje jer selv snitsår på kroppen for en afdød eller lade jer tatovere. Jeg er Herren! Du må ikke vanære din datter ved at lade hende bedrive hor; landet må ikke hore, så det fyldes af skamløshed." (3. Mos. 19)?
Guds fred,
Malli
†Hvor syndernes forladelse er, der er liv og salighed†
|
|
Til toppen
|
|
|
#80257 - 01/02/2007 02:06
[Re: faulk28_8]
|
Bruger
Reg.: 05/01/2007
|
Jeg har tattoveret et kors med min mors navn over og fødsels og dødsdato på hver side og rest in peace nedenunder... Det fylder hele maven og der meget cool synes jeg selv....
Har så tattoveret Jesus tværs over brystet....
Men det ser cool nok ud og giver mening!!!
|
|
Til toppen
|
|
|
#80259 - 01/02/2007 17:22
[Re: malli]
|
Bruger
Reg.: 29/09/2005
Sted: Colinton AB Canada
|
Mosebogen blive godt nok ikke taget for alvorlig i vore dage, men Ja, det var et af mange skriftsteder hvor Gud befaler at vi maa ikke goere noget som skaender legemet for det er Helligaandens Bolig. Tatovering er dyrket mange steder i Verden og har vaeret i tusinder af aar, enten man kalder det smykkeri eller andet, det er ens maade paa at sige "Jeg kan godt forbedre det som Gud har skabt,(og sagt at det var godt) saa derfor vaelger jeg at goere som det passer mig hvad legemet angaar." Bluerover1 Lad Gud velsigne jer 
|
|
Til toppen
|
|
|
#80260 - 01/02/2007 17:50
|
Bruger
Reg.: 02/08/2002
Sted: Thisted - Thy
|
Hej Bluerover
Er ikke helt sikker på at den del af det gælder stadig, men er af den overbevisning, at om vi skulle vore kroppe have været dekoreret med kors, roser og andet tingel-tangel, så havde Gud nok fikset det helt fra start. Temmelig mange mennesker ender med at fortryde deres tatoveringer. Tatoveringer (uanset motiv) har en vis signal-værdi, og det er ikke i alle sammenhænge, hvor tatoveringer er lige velsete eller passende. Specielt ikke ifald man senere skal besidde en stilling, hvor man skal udstråle "autoritet". Prøv at forestille dig en fængselsdirektør tapetseret med farvelade op langs armene, han skal virkelig have ordet i sin magt og pondus, for overrule de HA/Bandidos-signaler han samtidig sender.......eller en sygeplejerske med guirlander af roser op ad benene,...... hun vil nok få adskillige klaps bagi.
Guds fred,
Malli
†Hvor syndernes forladelse er, der er liv og salighed†
|
|
Til toppen
|
|
|
#80261 - 15/02/2007 14:20
[Re: malli]
|
Bruger
Reg.: 30/01/2007
Sted: I det Jydske!
|
Citat:
....... eller en sygeplejerske med guirlander af roser op ad benene,...... hun vil nok få adskillige klaps bagi.
Guds fred,
Malli
Haha, ja måske, men det kommer sandelig an på hvilken afdeling hun er på ;-) Desuden går de fleste af os altså med bukser! Det med små kjoler er vist en eller andens søde fantasi - virkeligheden er anderledes!
|
|
Til toppen
|
|
|
|