Havde egentligt besluttet ikke at svare på denne tråd, men siden der ikke er nogen der svarer, kan jeg måske hjælpe med at starte den.
Alt det her med at man kan definere sin egen private gud, og der opstår små religiøse grupper der tror på hver deres specielle fortolkning af biblen, gør mig bare endnu mere sikker i min sag om der overhovedet ikke er nogen gud!
Hvis der havde været det ville han (/den?!) jo nok være på én måde, og ville nok derfor tilbedes på en måde, nogle af de religiøse sekter modstrider jo direkte hinanden, fx er der nogen der mener man skal straffe sig selv for at komme i himlen, mens andre mener man må gøre stort set hvad man vil, og ikke behøver bekymre sig så meget om gud, bare man "ved" han er der!
For mig er det jo direkte modstridende, og hvis gud havde fantes ville han jo nok ikke tilbedes på begge måder, og burde derfor fortælle dem der gør det forkert, at de lige skulle opføre sig ordentligt (

).
Men som man jo altid hører, når der er noget der er lidt svært at forstå "guds veje er uransagelige", min påstand, må så bare være at der ikke er noget som "guds veje".
I stedet for at finde på min egen personlige gud med sit eget specielle moralkodex der er tilpasset mig, foretrækker jeg bare at sige det som det er, jeg har mit eget moralkodex, som jeg synes er rigtigt, og det har jeg selv fundet på, og skal jeg nok selv kontrolere om jeg overholder!
Håber i fik pointen!