Menu
Hvem er online
1 registrerede (1 usynlig) og 7 gæster online.

Statistik
2507 Brugere
23 Fora
7055 Tråde
115518 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#80166 - 27/01/2007 20:54 SØGES: Tidligere mormoner og scientologer
Kristian Molbo
Bruger

Reg.: 27/01/2007
Sted: Aalborg
Hejsa

Jeg er specialeskrivende i sociologi ved Aalborg Universitet og skriver om frafald fra religiøse sekter og har fokus på Jehovas Vidner, Mormoner og Scientology og søger i den anledning tidligere medlemmer af mormonkirken og Scientology. Det jeg mere præcist søger er personer, der har troet ærligt og oprigtigt på det som kirken stod for, og som også har været engageret i kirken med venner og måske også familie indenfor.
Frafald fra religiøse sekter er et område, der ikke er beskrevet særligt grundigt indenfor sociologien og jeg ønsker med mit speciale at bidrage til den sparsomme forskning, der findes på området. Mit sigte er at undersøge om man kan tale om at man som tidligere medlem udviser en form for afhængighed af sit tidligere tilhørsforhold ved f.eks. at engagere sig i aktiviteter og fællesskaber, der minder om det man kom fra. Med andre ord om det sekteriske tilhørsforhold disponerer for de aktiviteter man får senere i livet. Jeg ønsker således ikke at udtale mig hverken for eller imod de respektive trossamfund jeg undersøger, kun at undersøge deres betydning for det videre livsforløb af deres frafaldne.

Hvis du er tidligere mormon eller scientolog og kan nikke genkendende til ovenstående og synes det lyder interessant, må du gerne kontakte mig på kristianmolbo@tele2adsl.dk. Jeg garanterer naturligvis fuld anonymitet ved medvirken.

Mange hilsner
Kristian Molbo
Specialestuderende, Sociologi, AAU

Til toppen 
#80167 - 31/01/2007 20:11 Re: SØGES: Tidligere mormoner og scientologer [Re: Kristian Molbo]
LLLars
Bruger

Reg.: 31/10/2006

Til toppen 
#80168 - 02/02/2007 02:02 Re: SØGES: Tidligere mormoner og scientologer [Re: Kristian Molbo]
Buus
Bruger

Reg.: 13/11/2004
Hvorfor ikke også spørge nogle mormoner som ikke er faldet fra? Det kaldes for objektiv analyse

Mvh
John

Til toppen 
#80169 - 02/02/2007 07:08 Re: SØGES: Tidligere mormoner og scientologer [Re: Buus]
Kefas Ben-Adam
Bruger

Reg.: 05/06/2003
Sted: København

Nu går undersøgelsen jo på frafaldne mormoner og scientologymedlemmer, så der er vel ikke behov for folk som ikke er faldet fra.. Det er jo ikke en analyse om selve mormonerne og/eller scientology, men kun tidligere medlemmer..

Mvh

For en kort bemærkning..

Til toppen 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær