Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 8 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#79766 - 20/01/2007 01:28 Hjælp til en ny
michaelsen
Bruger

Reg.: 03/01/2007
Jeg har på fornemmelsen at jeg er begyndt at tro på Gud findes. Ved ikke helt hvordan dette er opstået i mig. Men føler jeg bliver nødt til at handle på det. Ved så bare ikke rigtigt hvordan jeg skla gribe det hele an. Ved ikke hvordan jeg bedst skal komme igang med at læse i Bibelen. Hvor er det bedst at begynde? Når jeg engang i mellem har læst i Bibelen føler jeg det hele er meget vanskeligt at forstå fordi jeg mangler så meget baggrundsviden, og ikke rigtigt forstår den dybere mening med det jeg læser. Er der en af jer der har en ide til nogle grundlæggende bøger om kristendommen/Bibelen som jge kan læse? Og som kan fortælle mig i hvilken rækkefølge man bedst læser i Bibelen?

Til toppen 
#79767 - 20/01/2007 05:58 Re: Hjælp til en ny [Re: michaelsen]
Ole Madsen
Bruger

Reg.: 28/02/2003
Sted: Auning
Hej

og velkommen

jeg har selv været kristen siden 93, og har aldrig fortrudt det.

jeg vil anbefale dig at starte i de 4 evangelier, og nøjes med dem i første omgang, det er vigtigt at lære om Jesus fra dem i første omgang, da de er nemmere at forstå for mange.

Evt start med Lukas, så Johannes.

Bed evt dit fadervor, og sig til Jesus at du gerne vil lære ham at kende, så vil han lige så stille lukke skriften op for dig.

Gud velsigne dig

KH

Ole

Til toppen 
#79768 - 20/01/2007 09:34 Re: Hjælp til en ny [Re: michaelsen]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
Hej Michaelsen -

Til lykke!

Det er lige netop sådan det begynder - - med en tvivlende fornemmelse - - og en lyst til at sætte sig ind i, hvad det egentlig handler om ....

Men der er jo mange måder at gribe det an på ..

Mon du har læst de grundlæggende forklaringer her på Jesusnet, f.eks. Budskabet?

Du kan også få tilsendt noget materiale herfra:
http://jesusnet.dk/kontakt/info.php

Hvis du har lyst til at gå systematisk i gang med Bibellæsning på egen hånd og bruge et kvarters tid på sagen hver dag, så kan jeg anbefale dig at kigge ind på Bibellæserringen

kristina

Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)

Til toppen 
#79769 - 20/01/2007 12:24 Re: Hjælp til en ny [Re: michaelsen]
Carrie
Bruger

Reg.: 09/10/2006
Sted: Randers
Jeg vil bare sige held og lykke

Jeg er samme sted som dig, så det hele er nyt og til tider ret forvirrende

Carrie <3

<3 Mor til den dejligste dreng - Noah Joshua 160406 <3

In Nomine Patris Et Filii Et Spiritus Sancti

Til toppen 
#79770 - 20/01/2007 15:09 Re: Hjælp til en ny [Re: michaelsen]
again
Bruger

Reg.: 30/08/2006
En god ide kunne være at mødes med andre kristne - prøv at gå i kirke på søndag. I frikirkerne vil folk ofte være meget ivrige efter at hjælpe.

Hvis du hellere vil nøjes med internettet lidt endnu, er her en god side at rode rundt på http://www.bibel-skolen.com/

Husk nu, at ingen har patent på sandheden - heller ikke bibel-skolen! Men det kan være en god inspiration at læse om andres tanker om troen.

Bibel-skolens side er lidt rodet - men også meget, meget omfangsrig. Så hvis du giver dig tid til at surfe lidt rundt på siden, finder du også noget der interesserer dig....

Hvis du hellere bare vil læse i Bibelen, tror jeg, at jeg ville starte med at læse Lukas-Evangeliet - derefter tror jeg jeg ville foreslå Apostlenes Gerninger.

Velkommen i klubben af troende.....

Ændret af again (20/01/2007 15:11)

Med venlig hilsen Stig

Videnskab og tro komplementerer hinanden

Til toppen 
#79771 - 20/01/2007 17:59 Re: Hjælp til en ny [Re: michaelsen]
Kefas Ben-Adam
Bruger

Reg.: 05/06/2003
Sted: København

Hej Michaelsen

Jeg glæder mig altid over folk, der kommer til en erkendelse af, at der må være noget større end os selv..

Dog leder dit spørgsmål mig til et modspørgsmål: Når du fortæller om at du er begyndt at tro på noget større, er det så i en forståelse af, at tingene ikke kan hænge sammen uden eller på baggrund af at du har læst i den kristne bibel, hvilket har givet dig nogle svar?

Mvh

For en kort bemærkning..

Til toppen 
#79772 - 20/01/2007 21:12 Re: Hjælp til en ny [Re: again]
mwh
Bruger

Reg.: 28/10/2006
Citat:
En god ide kunne være at mødes med andre kristne - prøv at gå i kirke på søndag. I frikirkerne vil folk ofte være meget ivrige efter at hjælpe.

Ja, at søge andre kristne er en rigtig god idé. Lyt til Gud, han vil åbenbarer sandheden for dig stykke for stykke.

"... Nu erkender jeg stykkevis, men da skal jeg kende fuldt ud, ligesom jeg selv er kendt fuldt ud." 1 Kor 13,12

Citat:
Hvis du hellere vil nøjes med internettet lidt endnu, er her en god side at rode rundt på http://www.bibel-skolen.com/

Jeg vil ikke anbefale bibel-skolen.com, den indeholder en række vranglære fra Syvende Dags Adventisterne, se mere om den vranglære her: http://www.exadventist.dk

Citat:
Hvis du hellere bare vil læse i Bibelen, tror jeg, at jeg ville starte med at læse Lukas-Evangeliet - derefter tror jeg jeg ville foreslå Apostlenes Gerninger.

Det er godt at holde sig til Bibelen, det er meget vigtigt at du får godt styr på det Nye Testamente, læs det eventuelt nogle gange fra enden til anden. Det Nye Testamente åbner så at sige det Gamle Testamente op. Under hele din indlæring, lyt til Gud, hvad han siger til din Ånd, det er Guds Ånd der overbeviser om sandheden, så lyt til Ham.

I Jesus, kh
Martin

Til toppen 
#79773 - 20/01/2007 21:18 Re: Hjælp til en ny [Re: michaelsen]
mwh
Bruger

Citat:
Er der en af jer der har en ide til nogle grundlæggende bøger om kristendommen/Bibelen som jge kan læse? Og som kan fortælle mig i hvilken rækkefølge man bedst læser i Bibelen?

Et studie af Pagterne, den Nye Pagt og den Gamle Pagt, vil give dig et godt fundament.

Find ud af hvad Guds evangelium om Jesus Kristus er, hvilken betydning har korset.

Af bøger vil jeg først og fremmest anbefale Bibelen, læs det nye Testamente godt og grundigt, Romerbrevet, Galaterbrevet, Hebræerbrevet og Kolosenserbrevet vil jeg anbefale dig at grundfæste dig i.

Må Herren, Jesus Kristus, Skaber og Gud Almægtig, lede dig og give dig visdom og indsigt, amen.

I Jesus, kh
Martin

Til toppen 
#79774 - 21/01/2007 03:44 Re: Hjælp til en ny [Re: mwh]
Kefas Ben-Adam
Bruger

Reg.: 05/06/2003
Sted: København

Hej Mwh..

Når du skriver den "nye" pagt, hvilken pagt tænker du så på? Den med Noah, med Abraham eller med en hel tredje.. Der er jo et par pagter at vælge imellem..

Mvh

For en kort bemærkning..

Til toppen 
#79775 - 21/01/2007 12:26 Re: Hjælp til en ny [Re: Kefas Ben-Adam]
again
Bruger

Reg.: 30/08/2006
Mon ikke han tænker på den nye pagt Kristus bragte? Den pagt som fuldbragte de tidligere pagter, herunder pagten med Abraham....

"Derfor er Kristus formidler af en ny pagt, for at de kaldede kan få den evige arv, der er lovet, ved at han er død til forløsning fra overtrædelserne under den første pagt." Hebr 9:15

Med venlig hilsen Stig

Videnskab og tro komplementerer hinanden

Til toppen 
#79776 - 21/01/2007 13:27 Re: Hjælp til en ny [Re: again]
mwh
Bruger

Ja, den pagt som Jesus indstifter ved sit blod.

Det er såmænd også pagten med Abraham, den blev bare først indstiftet ved korset.

Kan anbefale mp3'erne her der omhandler Pagterne:
http://www.sendingthelight.com/books.html

Der er 7 cd'er i alt, helt gratis

I Jesus, kh
Martin

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær