Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 8 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#79599 - 18/01/2007 21:04 Drengen, der levede før?
metusalem
Bruger

Reg.: 15/09/2002
Sted: Kolding
Jeg har lige set Tv2's program om en dreng som kunne nævne steder han havde set før i sit tidligere liv. Noget var sandt og noget var ikke, men det der var sandt var meget detaljeret. Desuden var der også en kort historie med en anden dreng som kunne sige nogle præcise ting om tidligere families fortid.

Jeg må sige at sådan et program gør mig usikker. Jeg tror på Bibelen og her er der ikke noget som indikerer at reinkarnation eller sådan en hukommelse skulle være sandt. Hvad skal man tro?

Drengen KAN jo have set en udsendelse om det i TV på en eller anden måde men det virker bare mærkeligt alligevel. Især når der er mange andre eksempler på det (3500 var det vist).

Siger Bibelen noget om de her ting? Det er ikke meget mener jeg?

Hvordan skal man som kristen forholde sig til sådan et program?

"sandheden skal sætte dig fri!"

[url=www.hvadersandhed.dk]www.hvadersandhed.dk[/url]

Til toppen 
Hold dig ajour med JesusNet.dk
#79600 - 18/01/2007 21:26 Re: Drengen, der levede før? [Re: metusalem]
Andreas Falck
Bruger

Reg.: 27/04/2006
Sted: Ravsted, Synnejylland
Citat:
Siger Bibelen noget om de her ting? Det er ikke meget mener jeg?

Hvordan skal man som kristen forholde sig til sådan et program?

Nu er der allerede tidligere oprettet en tråd om dette emne, hvor jeg har skrevet dette svar

Mvh Andreas Falck
http://bibeltro.dk - Bibeltro forkyndelse
http://skabelsen.info - Fordomsfri skabelsesdebat
Begge med debatforum

Til toppen 
#79601 - 18/01/2007 21:51 Re: Drengen, der levede før? [Re: Andreas Falck]
DanielG
Bruger

Reg.: 05/01/2007
Kan ikke se det skulle være andet end åndelige manifestationer... Og ja da det ikke kommer fra Gud er der vist KUN én anden tilbage..

Til toppen 
#79602 - 18/01/2007 22:00 Re: Drengen, der levede før? [Re: DanielG]
Andreas Falck
Bruger

Reg.: 27/04/2006
Sted: Ravsted, Synnejylland
Citat:
Kan ikke se det skulle være andet end åndelige manifestationer... Og ja da det ikke kommer fra Gud er der vist KUN én anden tilbage..

Kan kun sige mig enig.

Mvh Andreas Falck
http://bibeltro.dk - Bibeltro forkyndelse
http://skabelsen.info - Fordomsfri skabelsesdebat
Begge med debatforum

Til toppen 
#79603 - 18/01/2007 22:41 Re: Drengen, der levede før? [Re: metusalem]
gc_faith
Bruger

Reg.: 16/10/2005
Sted: Sørvad
jeg så også noget af programmet, og kan godt følge dig i forvirringen/usikkerheden...
men jeg tror altså på at det må være noget fra djævelen, satan der "påvirker" drengen på en eller anden måde.
Derfor er mit problem så: burde drengen ikke få hjælp, og burde der ikke udbryde et ramaskrig fra forskellige kristne, for at hjælpe ham?
det ville sikkert være voldsomt... ("men det gælder jo himlen", som så mange kristne talere høres sige)
og hvor går grænsen mellem bare at være påvirket af Satan og være besat af en ond ånd?

hvis helligånden bor i drengens hjerte er det ikke muligt for en ond ånd at komme til... men det kan man jo ikke vide noget om.

mvh Charlotte

Så blev man alligevel student! :-)

Til toppen 
#79604 - 04/02/2007 21:06 Re: Drengen, der levede før? [Re: gc_faith]
sbt
Bruger

Reg.: 09/09/2002
Sted: Vejle
Guds fred<><

Jeg kunne ikke være mere enig med jer. Jeg så også ligt af det program. Meget spænden, men også skærmene hvis satan har magt til at give drengen den slags syner hvad så ikke med andre der ikke har Helligånden i sit hjerte?

sbt. ><>

Jeres hjerter må ikke forfarts, tro på Gud og tro på mig(Jesus). Joh.14.1

Til toppen 
#88368 - 16/11/2007 22:07 Re: Drengen, der levede før? [Re: sbt]
Birkedal
Bruger

Reg.: 26/10/2007
Jeg synes lige jeg vil give en mening med. Der har været rigtig mange programer af denne slags både med kendte der kunne genkender, kirker osv. i andre lande uden at ha´været der før osv. Jeg kan personligt ikke se noget satan i det og for mig er satan ikke en person som Gud men et begreb der kan tolkes.

Jeg synes da det er svært at forholde sig til men hvorfor er det så svært at tro på evner ud over troen? Hvis man som kristen tro på Gud, engle, Jesus, vand til vin osv hvorfor er det så, så svært at tro at Gud stadig har planer med os og stadig "viderudvikler" sindet hos de mennesker han i sin tid har skabt og hvorfor er det så, så svært at tro der rent faktisk er mere mellem himmel og jord? Ja for mig ligger det ikke så langt væk jeg tror skam Gud har en plan med det hele!

Birk

Til toppen 
#88406 - 19/11/2007 01:39 Re: Drengen, der levede før? [Re: Birkedal]
JesusFreakDK
Bruger

Reg.: 24/05/2005
Sted: Århus
Hej Birkedal \:\)

"Jeg kan personligt ikke se noget satan i det og for mig er satan ikke en person som Gud men et begreb der kan tolkes."

Det kunne jeg godt tænke mig at vide hvor du har fra? \:\) For jeg har svært ved at finde belæg for dét syn i Biblen. Dér omtales satan konstant, altså de steder hvor han omtales, som en "person", et væsen, som den højeste af englene, der gjorde oprør mod Gud og blev ondskaben selv.

Satans mål er at drive mennesker bort fra Evangeliet, bort fra Gud, og han bruger hvilket som helst middel for at nå
dette mål. Han er med andre ord fløjtende ligeglad med om man er agnostiker, muslim, rabbinsk jøde, asatroende, nyreligiøs, osv, bare man ikke er kristen.

Jeg tror da også at Gud har en plan - men den plan indebærer ikke reinkarnation. Så er der i hvert fald noget meget meget essentielt Han ikke har fortalt os i Sit Ord, nemlig Biblen; ja Biblen modsiger det endog klart og tydeligt. Tanken om afvisningen af reinkarnation går som en rød tråd underforstået gennem hele Biblen, men tydeligst siges det vel i Hebræerbrevet, kapitel 9:27:

"Og ligesom det er menneskenes lod at dø én gang og derefter dømmes, sådan er Kristus ofret én gang for at bære manges synder......."

Enhver tanke om reinkarnation skydes ned her. Mennesket har ét liv her på Jorden, og dets evige skæbne afhænger af dette liv - hvem det har valgt at have som herre.
Man har enten Gud eller synden som Herre - man kan ikke have begge - og som sagt afhænger evigheden af hvilken herre man har tjent i dette liv.

Mvh

JF

"Vor tro er ej på hvad som helst man kristendom vil nævne"
-Grundtvig

Til toppen 
#88442 - 21/11/2007 00:27 Re: Drengen, der levede før? [Re: Birkedal]
Hellwing
Bruger

Reg.: 20/11/2007
Sted: Vordingborg
jeg ville bare lige lave en tilføjelse til Birk

Drengen fortalte også om, hvordan han kom igennem et koøje, og bliv genfødt. Og da han opdagede at stedet eksistrede, begyndte han at græde.

Ændret af Hellwing (21/11/2007 00:30)

Til toppen 
#88452 - 21/11/2007 19:28 Re: Drengen, der levede før? [Re: Hellwing]
Birkedal
Bruger

Reg.: 26/10/2007
Det underlige med kristne er jo netop det at når en ting er sagt i bibelen så er det sådan og dog.....nu har jeg så mange gange stødt på ting der i det virkelige liv ikke er logiske men vi tror anyway! Derfor siger jeg om det er så usandsynligt at Gud efter Bibelen har søget for at vi mennesker oplever syn og følelser og varme af tro!?! Vi kan jo skrive længe og meget om hvad Gud sagde og gjode dengang men hvorfor tror vi kristne så ikke at han gør noget nu???

Jeg henviste bestemt ikke til et bestemt sted i Bibelen hvor der står skrevet at vi har levet før osv men jeg personligt tror på at Gud stadigvæk prøver at kontakte os ved hjælpe af drømme, varme, syn osv men jeg kan jo se at det gang på gang bliver skudt ned af andre kristne. Det jeg siger er at jeg føler det er lidt underligt at vi tror på hele bibelen, Guds ord og Jesus der genopstår men vi tror bestemt ikke på et menneske når hun/han giver udtryk for at have set Gud/syn osv så bliver troen åbenbart for virkelig til at tro på.

Jeg mener bare, hvor er Gud i dag som han var dengang hvis det ikke er igennem syn, følelser, drømme vi skal finde ham?

Birk

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær