Hej Birkedal

"Jeg kan personligt ikke se noget satan i det og for mig er satan ikke en person som Gud men et begreb der kan tolkes."
Det kunne jeg godt tænke mig at vide hvor du har fra?

For jeg har svært ved at finde belæg for dét syn i Biblen. Dér omtales satan konstant, altså de steder hvor han omtales, som en "person", et væsen, som den højeste af englene, der gjorde oprør mod Gud og blev ondskaben selv.
Satans mål er at drive mennesker bort fra Evangeliet, bort fra Gud, og han bruger hvilket som helst middel for at nå
dette mål. Han er med andre ord fløjtende ligeglad med om man er agnostiker, muslim, rabbinsk jøde, asatroende, nyreligiøs, osv, bare man ikke er kristen.
Jeg tror da også at Gud har en plan - men den plan indebærer ikke reinkarnation. Så er der i hvert fald noget meget meget essentielt Han ikke har fortalt os i Sit Ord, nemlig Biblen; ja Biblen modsiger det endog klart og tydeligt. Tanken om afvisningen af reinkarnation går som en rød tråd underforstået gennem hele Biblen, men tydeligst siges det vel i Hebræerbrevet, kapitel 9:27:
"Og ligesom det er menneskenes lod at dø én gang og derefter dømmes, sådan er Kristus ofret én gang for at bære manges synder......."
Enhver tanke om reinkarnation skydes ned her. Mennesket har ét liv her på Jorden, og dets evige skæbne afhænger af dette liv - hvem det har valgt at have som herre.
Man har enten Gud eller synden som Herre - man kan ikke have begge - og som sagt afhænger evigheden af hvilken herre man har tjent i dette liv.
Mvh
JF