Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 8 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#7949 - 14/01/2003 11:31 Guds vejledning
pernille
Bruger

Reg.: 14/01/2003
Sted: nordsjælland
Hej derude
Jeg er ny på dette debatforum, men jeg synes det ser spændende ud og at der kommer nogle gode og tankevækkende svar. Derfor vil jeg gerne spørge jer om noget jeg længe har døjet med. Guds vejledning! Vejleder Gud og hvordan gør han det? Jeg mener jeg får så tit at vide at jeg skal ligge mit liv i hans hænder, det gør jeg også alt det der med at det er ham der har frels t mig og at jeg intet kan gøre selv osv. men det er ikke min frelse jeg er bekymret for - det har Gud jo nok styr på - det er mit daglige liv med ham, eller nærmere hans plan for mit liv. Har Gud en sådan? Jeg kan jo ikke bare spørge Gud om jeg skal læse det ene eller det andet eller date den ene eller den anden, og så bare slå op i bibelen og få svaret der. Beder jeg ham om hjælp svare han mig ikke - ihvertfald ikke så jeg forstår det! Jeg synes til tider det kan være ret frustrerende og jeg er meget interesseret i at høre om I kan hjælpe mig.

Guds fred - Pernille

Til toppen 
Hold dig ajour med JesusNet.dk
#7950 - 14/01/2003 13:17 Re: Guds vejledning [Re: pernille]
steincke
Bruger

Reg.: 10/05/2002
Sted: Kalundborg
Kære Pernille

At læse dit indlæg, er faktisk det samme som jeg selv har været ud for.

Jeg bedte til Gud, men det var yderst sjældent jeg fik svar. Når jeg var i udlandet, så fik jeg så godt som altid et hurtigt svar, så på et tidpunkt troede jeg at Gud var alle steder med undtagelse af Danmark.

Det er rigtigt, at det væsentlige er, at vi siger til Jesus at vi ønsker Han former os. Når vi så har bedt det, så er det næsten så godt som slut med at bruge ordet "ønske" i bøn. Ordet skal nu erstattes med et "tak".

Hoved formålet med dette er tilliden i troen. Siger man tak for noget som man ikke kan se man har fået, så har man lagt det over til Gud og Han vil svare. Så hvis det er en kærste, så er der jo også et ønske at sige : "Tak Jesus, for at du vil give mig en kærste, som er specielt til mig og som jeg virkelig kan give alt.". Så er kan du gå rundt og glæde dig over at Jesus vil give dig en du kan holde af.
Står man i en situation, hvor man ikke hved hvad man skal eller har et problem, så er en "god" linie at man i bønnen, fortæller Jesus at man ikke selv kan komme ud af det, men at man lægger det hele hen til Ham. Hvor efter man så går vidre i sit liv og takker Jesus for de valg man tager, i ønsket om at komme ud af det man er i.

Denne måde har ændret mit liv, så nu har jeg tro for at Gud også er i Danmark.

Her for et par måneder siden, blev det klart, at Hebr. 11, 1, faktisk underbygger en del af det som jeg opdagde og har skrevet.

K.h.
Kim

CIA - Christian In Action coz Jesus loves u

Til toppen 
#7951 - 14/01/2003 16:56 Re: Guds vejledning [Re: pernille]
dagnir
Bruger

Reg.: 12/11/2002
Sted: frederiksberg
med fare for at blive slået i hoved;
OG JEG SKAL HUSKE AT GØRE OPMÆRKSOM PÅ AT DETTE ER SET UD FRA MIN MÅDE AT TRO PÅ JESUS OG DET GUDDOMMELIGE PÅ, og at det ikke nødvendigt falder i hak med andre herinde......

Hvis du Tror på Gud, virkelig Tror !
så kan man læse af selve livet omkring os, i Naturen, uforandret og ubrudt, hvad "planen" er med ens liv.
Det er et Liv i Balance, i Balance med alt der Lever, for i alt der Lever ér Gud.

For at opnå denne Balance må man finde Harmoni i ens indre, Harmonien ligger i Guds Lys, Lyset der kommer fra Guds Åbenbaring i Fysisk Form.
Du, Jeg, Dem og naturligvis Jesus.

i Lyset. Dagnir
Celtisk/Old-Kristen, Hvidtlys Healer, Kriger, Druide, Seer - Vogter af Dragelyset

Til toppen 
#7952 - 14/01/2003 17:05 Re: Guds vejledning - et forslag! [Re: pernille]
randrup
Bruger

Reg.: 24/10/2002
Sted: Fredericia
Kære Pernille

Jeg tror godt jeg forstår dig, og jeg ved også fra mig selv, at i nogen situationer kan det være meget svært, når man brænder efter at hører bare et eller andet, men intet svar får. Så når jeg nu kommer med to "lette" svar på dit spørgsmål er det bare for at sige, at det ikke nødvendigvis behøver at være så svært, som man nogen gange kan gøre det til!

1. Hvem har mest brug for Guds konkrete vejledning, dem der lever ifølge Hans vilje eller dem der ikke gør? Det er naturligvis dem der ikke gør, så når vi ikke får at vide at vi skal lægge vores liv om er det måske fordi vi allerede lever ganske tæt ved den vilje Gud har med vores liv?

2. Hvad er Guds vilje med mit liv? Det ved jeg ikke, men når jeg har lyst til noget, som jeg også har fået evner til at gøre, og som er i overensstemmelse med hvad vi lærer i Bibelen er godt, ja så kan jeg næsten ikke tro andet end at det også må være i overensstemmelse med Guds vilje.

Det var to simple udsagn, og måske er de også for simple, men på den anden side er jeg også en meget simpel person!!!

Guds Fred
Randrup

Til toppen 
#7953 - 15/01/2003 23:02 Re: Guds vejledning [Re: dagnir]
steincke
Bruger

Du skal ikke blive slået i hoved her fra. Dog vil jeg sige at der står i Biblen at mennesket blev skabt i Guds billed.

Alt andet som Gud har skabte, står der ikke at det er skabt i Hans billed.

Man kan godt være nogenlunde i balance med sig selv, men er fokus på balancen og harmonien i SIG SELV, så må man jo lukke Gud ude, for vi kan kun være til for én.

Planen med vores liv, er at være sammen med Gud og intet andet. Gud skabte os mennesker, til at være sammen med Ham i evighed. Alt det med balance og harmoni, er noget Jesus vil give og vi skal ikke tænke på at søge efter det, for vi vil få det i overflod.

K.h.
Kim

Til toppen 
#7954 - 16/01/2003 06:10 Re: Guds vejledning [Re: pernille]
Dønner
Bruger

Reg.: 13/01/2002
Sted: Bodilsker
hejsa Pernille

ja følg Guds vej han har en plan med dig siger folk, yes men hvilken hvordn finder jeg ud af den, du kan tro jeg har også prøvet det, men jeg har haft en fornemelse for hvad der var det rigtige.

jeg kan komme med et lysende eksempel da jeg var færdig med efterskolen tog jeg på teknisk skole forat uddanne mig tømre, jeg spurgte ikke Gud om det var det rigtige jeg gjorde det bare, det var også et godt år ejg lærte en masse nye at kende, men jeg kunne bare ikke få læreplads hvilket er et krav, for at blive uddannet, og hvad gjorde jeg så jeg klagede min Nød til Gud og så skete der det at jeg læste en annoce i kristlig dagblad om unge søges til soldatterhjem, og jeg tænkte ej det der det er da ikke lige mig, men jeg søgte og fik arbejde med det samme, det var vildt, og jeg var meget glad for det og det er noget der virkelig fik en plads i mit hjerte og kom til at sætte præ på mit liv.
da jeg så havde været der i lidt over et år tænkte jeg at jeg ville være kok for jeg kan godt li at lave mad, så jeg tog på levensmiddelskole, men der var alligevel noget der tiltalte mig mre og det var køøkenassisten, så den snuppede jeg og ejg fik læreplads med det samme, på en god arbejdsplads jeg er meget glad for.
om et år er jeg færdig og nu tænker jeg hvad skal jeg lave en alligevel så ved jeg at GUd vil vise mig det

Dønner jeg er kristen og er glad for det

Til toppen 
#7955 - 16/01/2003 09:54 Balance [Re: steincke]
Esmaralda
Bruger

Reg.: 17/10/2002
Sted: Sønderjylland - Bylderup Bov
Hej med jer

Den der med balance ---- prøv at spørge en linedanser hvordan hun holder balancen......

Ikke ved at se på sig selv men ved at se på et fast punkt længere væk.
Som kristen er det faste punkt Jesus....

Venlig hilsen Ester Han friede os ud af mørkets magt og flyttede os over i sin elskede søns rige

Til toppen 
#7956 - 16/01/2003 11:00 Gud kalder....hører du efter??..... [Re: pernille]
Pente Costal
Bruger

Reg.: 03/05/2002
Sted: Holstebro/ Danmark
Hej Pernille....og hjerteligt velkommen på Jesusnet..*smiler*

Du skrev om Guds vejledning.....og ja, du har fundet frem til et emne som dukker op rimeligt mange gange i kristne menneskers liv...........Og dog, er det stadig et af de spørgsmål der ikke lige kan svares på i 1 sætning......

Så.....
Jeg kender selv til tanken....."hvad vil Gud med mig, og hvorfor siger han det da ikke bare"....
Tja...denne mystiske Gud....Mente altså at jeg manglede nogen ting i mit liv, og viddere så var nogen andre ting som jeg skulle have rettet op på før han mente jeg var rustet og klar til at tjene ham, som Han ønskede det....Det fandt jeg frem til, bla. via Manakorn, og bøn......men hvad var det??....og hvad ville han??

Så konfronterede jeg en Profet, med alle mine spørgsmål, og promte svarede Gud mig gennem ham, om hvad han ønskede jeg skulle lave om....det var bla. noget om mit forhold til familien....og mere til.....
Okay..jeg tog mig sammen og med Gud på holdet prøvede jeg rette op på de ting....
Og men sandten om ikke jeg oplevede velsignelse efter velsignelse....Og stille og roligt faldt der brikker på plads, og alting blev bare lettere.....

Grunden til min mini historie...er....

At hvis der synd i dit liv, som du ikke gør noget ved eller blæser på, så afskærmer du dig fra Gud, og desto sværer er det at få den omtalte hjælp og vejledning...
Dernæst.......skal du kikke på dig selv og så tænke over....."Er du klar til eller villig til at gøre ALT, hvad Gud ber dig om, også selvom det kommer til at koste dyrt??..."
Jeg tror at med den indstilling i sit hjerte, er man godt på vej.....Gud kikker ikke på din situation...men på din indstilling....

.........jeg tror på at Gud vil have din hjælp...altid...men du må også tænke over....
er du klar til at tjene..lad os nu sige at Gud ønsker at du skal have nogen flerek undskaber eller erfaringer......før han afslører sin plan, så kan det måske skyldes at det kan forstyrre dig hvis du vidste hvad han ville bruge dig til.....maybe....

i Tjeneste for Jesus (altid
Pente Costal

Vær ikke bekymrede for noget, men bring i alle ting jeres ønsker frem for Gud i bøn og taksigelse

Til toppen 
#7957 - 16/01/2003 21:12 Re: Balance [Re: Esmaralda]
steincke
Bruger

Det var et rigtig godt svar.

Hvorfor havde jeg ikke selv tænkt på det.

Kh
Kim

Til toppen 
#7958 - 16/01/2003 23:28 Re: Balance [Re: steincke]
dagnir
Bruger

det er det jeg/vi kalder for Lyset i Jesus.....

i Lyset. Dagnir
Celtisk/Old-Kristen, Hvidtlys Healer, Kriger, Druide, Seer - Vogter af Dragelyset

Til toppen 
#7959 - 17/01/2003 15:15 Re: Balance [Re: dagnir]
steincke
Bruger

Det må der en dybere forklaring til. For lyset i Jesus er en udtalelse jeg ikke rigtig forstår, når Jesus siger at Han ér lyset. Så når du skriver det som du gør, så siger du : Jesus i Jesus og det som jeg tror er på én Jesus, som er Gud Søn. Hvor Gud Fader blev Gud Søn for at være i blandt os.

K.h.
Kim

Til toppen 
#7960 - 20/01/2003 13:31 Re: Balance [Re: steincke]
dagnir
Bruger

Det er fordi at min Tro skiller Jesus fra Gud-skaberen, Jesus er Guds Fysiske Åbenbaring - og Lyset i Jesus er Guds Lys der skinner gennem ham til vores glæde, hvorimod Gus-skaberen er i alt Levende også du, jeg og Jesus og det er i dette Gudslys at vi nærmere os det Guddommelige, hvis vi altså er i Balance med os selv........

i Lyset. Dagnir

Til toppen 
#7961 - 20/01/2003 13:57 Re: Balance [Re: dagnir]
steincke
Bruger

Hvis vi er i balance i os selv, så er vi oprør imod Gud. Vores menneskelige egenskab ønsker oprør imod Gud. Vi elsker at gøre alt det som gør Gud trist til mode. Så i os selv har vi ingen mulighed for at komme til Gud, for det vil vi ikke.

Hvis du skiller Jesus fra Gud, så har du den samme opfattelse som Muslimerne og Jehovas Vidner (bare for at sætte trosretningen på ). Jesus siger om sig selv, at Skaberen og ham er ét. Altså ikke en del af noget, men det hele.

K.h.
Kim

Til toppen 
#7962 - 20/01/2003 14:00 Re: Balance [Re: dagnir]
Esmaralda
Bruger

Hej Dagnir

Hvordan kan du se om du er i balance med dig selv uden at se på dig selv?

Hvordan kan du holde balancen hvis du ser på dig selv og ikke på et punkt ret fremme?

Hvorfor gider du se på Jesus/lyset hvis det vigtigste er at du er i balance med dig selv?

Jeg spørger fordi jeg nu er dybt forvirret og ikke kan se sammenhængen i din tro - vil oprigtig gerne have en forklaring så jeg kan forstå dig....

Venlig hilsen Ester Han friede os ud af mørkets magt og flyttede os over i sin elskede søns rige

Til toppen 
#7963 - 21/01/2003 18:32 Re: Balance [Re: Esmaralda]
dagnir
Bruger

Esmaralde du spøger....
1: "Hvordan kan du se om du er i balance med dig selv uden at se på dig selv? "
2: "Hvordan kan du holde balancen hvis du ser på dig selv og ikke på et punkt ret fremme? "
3: "Hvorfor gider du se på Jesus/lyset hvis det vigtigste er at du er i balance med dig selv? "
"Jeg spørger fordi jeg nu er dybt forvirret og ikke kan se sammenhængen i din tro - vil oprigtig gerne have en forklaring så jeg kan forstå dig.... "

Jeg vil gerne prøve at forklare, og man behøver ikke at være enig;

Når jeg kigger på Naturen, uberørt og uforstyrret af mennesket, da ser jeg Guds Tanke eller Åbenbaring i sin Fysiske form, med alt det der lever i den, i denne form er der Balance. Alt hviler i Gud.

For at jeg selv kan opnå denne balance, må jeg være i harmoni med mig selv, Harmonien kommer fra Lyset der er i mig, (Gud. "og2"), rundt om mig (Naturen, som er Gud. "og2") og ved min side, (Guds Lys, Jesus i den fysiske og åndelige form, Guide, hjælper, og han der indimellem sparker mig i rumpen eller stopper mig hvis jeg skal til at gøre noget der vil skade mig selv og/eller andre. "og3")

Når jeg har denne harmoni i hvad jeg gør (i Lyset) hvad jeg kan give andre i hvad jeg gør eller bare være der for dem (af Lyset) og hvad jeg kan hjælpe andre med (med Lyset) Da opnår jeg balancen i det Guddommelige.
I Lyset, af Lyset og med Lyset, hviler jeg i Gud.

jeg håber at det kan give en bedre måde at forstå på...........

i Lyset. Dagnir

Til toppen 
#7964 - 22/01/2003 13:38 Re: Balance [Re: dagnir]
Esmaralda
Bruger

Hej Dagnir

Jo jeg forstår dig udemærket. Men det afholder mig ikke fra at synes at din tro virker meget selvcentreret.....
Når du har styr på dig selv kan du give videre.....

Hvis jeg skulle vente til jeg havde styr på alt i mig selv og mit liv før jeg kunne give noget videre - ville jeg aldrig komme til at give noget....

I mig selv er jeg intet - i Jesus er jeg alt....

Nå vi er ikke enige, men jeg forstår godt dig tankegang selvom jeg ikke forstår din tro....

Til toppen 
#7965 - 23/01/2003 18:51 Re: Balance [Re: Esmaralda]
dagnir
Bruger

men netop at kunne give i Lyset, fremmer vores (min) evne til at opnå den indre Harmoni, og vi er ikke noget nyt fænomen, ca 8000 f.Kr. lavede vi i det gamle europa, vi havde en fremmelig landbrugs kultur og vi levede i Balance med Naturen, vi havde muligheden for, og den tekninske kunne, til at fremstille våben, men valgte ikke at gøre det, Vi var..!
og vores landsbyer blev angrebet af andre der kom udefra, i vores Tro i ubalance og vi flygtede med vores viden, vi endte på nogle Øer højt mod Nord, senere kaldt for "de Brittiske Øer"
Derfor Celtisk...... og med vores (allesammens) Kristus, også Kristen, af en art...

i Lyset. Dagnir

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær