Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 8 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#7935 - 13/01/2003 12:26 Masseflugt til det alternative/det okkulte/New age
Vandrer i lyset
Bruger

Reg.: 09/03/2002
Sted: Århus
I disse dage foregår der en masseflugt til det alternative/new age, og hvad man ellers kan kalde det. Som konsekvens af åndelig fattigdom og "den venden ryggen til kirken-mentalitet" eksploderer ugeblade, aviser og tvkanaler med omtaler af deslige alternative behandlingsmetoder, artikler om X, der ser alt og diverse forekomster af åndelige tilstedeværelser i almindelige borgeres huse. På overfladen ser alt dette ganske uskyldigt ud, men en lille interesse og åbenhed kombineret med uvidenhed og godtroenhed kan snart få alvorlige konsekvenser. Især hvis man lever uden et sundt livsfundament: troen på Jesus Kristus.
Jeg har selv før min omvendelse været meget interesseret i alt fra astrologi til satanisme, jeg ved ikke om jeg kom i kontakt med de mørke magter, men jeg tror at jeg fx troede lidt for meget på horoskoper, det er uhyggeligt som de kan styre ens liv.
Det, der lå til grunde for min interesse var nok at jeg ikke kendte Jesus, og vidste derfor ikke at han var livets brød og vand. Jeg vidste ikke at han var den eneste, som kunne slukke min åndelige hunger. Jeg kiggede med undren på de få kristne jeg kendte, gudstjenesterne kedede mig bravt, og selv om jeg højst havde læst en side i biblen, så var jeg overbevist om at den var keeeedelig. Hvad jeg ikke vidste var at gudtilbedelsen havde mange forskellige sider, og at der faktisk også fandtes humørsprudlende kristne på min egen alder. Der var heller ingen, der havde fortalt mig, at der i biblen fandtes mange flotte poetiske stykker.
Jeg tror at der stadig er mange som har samme opfattelse som jeg havde dengang. Det er fint det der sker i de almindelige folkekirke, men i det hele taget ville det være fedt hvis vi kristne kunne være mere udadvendte og møde de forskellige aldersgruppers behov. Gud er en gud i tiden, ikke en der kun var der i 1645 og derfor skal dyrkes på samme måde som dengang. Det er også vigtigt at Helligånden ikke bliver lukket inde i en hemmelig boks. Jeg har på fornemmelsen at vi må blive bedre til at promovere kristendommen. Jeg ved bare ikke helt hvordan. Alt må gøres med omhu, det nytter ikke at prikke frk. Jensen på skulderen og citere hele Johannesevangeliet for hende. Vi skal måske gøre alt i lyset af bønnen, lægge alt i Guds hænder og be om at han vil fornye og genskabe. Han er bedre til at planlægge end vi er.

Det blev længere end tænkt, men sådan er det når hjertet vil ytre sig. Har du nogle gode ideer til hvordan vi kan promovere kristendommen, så folk ikke flygter i massevis til gråzonerne alias det alternative osv.?

Til toppen 
Hold dig ajour med JesusNet.dk
#7936 - 13/01/2003 15:06 Re: Masseflugt til det alternative/det okkulte/New age [Re: Vandrer i lyset]
dagnir
Bruger

Reg.: 12/11/2002
Sted: frederiksberg
hvorfor skulle det være en gråzone og være alternativ, nå vi der arbejder med blandt andet Healing kun og udenlukkende med Jesus og Lyset....

Når men, grunden til at mange "flygter" fra Kristendommen kan være fordi at den nuværende måde at udlægge Kristendommen på, er blevet åndelig "fattig".
Det vil sige at selve budskabet er blevet udvandet i forhold til f.eks Old-Kristendommen og i mit tilfælde som Celtisk/Kristen.

Kristendommen kan ikke "sælge sig selv" mere, desværre.......
men nogen universel løsning har jeg ikke, og dog......
Åbenhed er absolut en løsning, og i den forbindelse må jeg lige nævne at man faktisk for ca 2 år siden, samlede en række mennesker med forskellig Religiøs og Tros baggrund for at finde en fællenævner i det de var og troede på.
Der var Kristne, "new-age" folk og alle arter i mellem.
Efter flere timers skænderier fandt de så endlig en løsning, de skulle hver især nedskrive og derefter fortælle de andre hvad de så som det største indenfor deres tro..............

Ved du / I, hvad det var...???

Ændret af dagnir (13/01/2003 15:07)

i Lyset. Dagnir
Celtisk/Old-Kristen, Hvidtlys Healer, Kriger, Druide, Seer - Vogter af Dragelyset

Til toppen 
#7937 - 13/01/2003 20:10 Re: Masseflugt til det alternative/det okkulte/New age [Re: dagnir]
steincke
Bruger

Reg.: 10/05/2002
Sted: Kalundborg
Kristenlivet sælger sig selv. Problemmet er dem der tror på Jesus Kristus vor nådige frelser. Vi tør ikke have tro for de store ting som Jesus vil velsigne os med. Er du typen der siger til en der stå i kø ved kassen i et supermarked og har et kors i en kæde, om personen tror på Jesus og om personen har oplevet noget specielt med Jesus inden for en uge? Går nogen mon hen til en hjemløs og invitere personen hjem om aften, for at personen kan få lov til at sove i en varm gæste seng og få morgenmad når man senere står op igen?

Jeg spørger bare, for Guds kærlighed må give os en længsel for at gå disse skridt. Gør vi eksempel det, så skal vi opleve Guds velsignelse og Han vil gøre store ting i vores nabolag, til nogle herlige troende kristne.

K.h.
Kim

CIA - Christian In Action coz Jesus loves u

Til toppen 
#7938 - 14/01/2003 10:09 Re: Det største i min tro [Re: dagnir]
Esmaralda
Bruger

Reg.: 17/10/2002
Sted: Sønderjylland - Bylderup Bov
Hej

Jeg ved ikke hvad de blev enige om ved den der konference du taler om, men jeg ved hved der er det største i min tro.

Det er at Guds kærlighed er så stor at hen sendte Jesus som sonoffer for mig. At Gud elsker mig så meget at jeg er værd at lave en felsesplan for.

Det største i min tro er Jesu frelsergerning.

Venlig hilsen Ester Han friede os ud af mørkets magt og flyttede os over i sin elskede søns rige

Til toppen 
#7939 - 15/01/2003 11:08 jeg skifter synsretning.... [Re: dagnir]
Vandrer i lyset
Bruger

Reg.: 09/03/2002
Sted: Århus
Kender alle healere Jesus? Selvfølgelig er der intet galt hvis Jesus er i fokus. Jeg tror bestemt på at Gud bruger nogle til at helbrede. Når jeg kritiserer det alternative tænker jeg på fænomenerne med auralæsning, "guddommeliggørelse" af sten osv. En kristen astrolog har en fod på den rette sti, men er i fare for at stole på sin egen visdom. Men selvfølgelig hverken kan jeg eller vil jeg dømme inden for hvad der er ret og forkert. Den eneste løsning jeg kan finde er at tage biblen til vejledning, den er bedre til at udtale sig om nævnte.

Måske skal vi ikke tænke så meget over hvor vantro verden er og hvordan vi kan omvende den, men snarere se på os selv (og vores egne bjælker). I erkendelsen af afmægtigheden må vi stole på Gud og lægge alt i hans hænder. Være bevidste om at måske sår vi og vander, men det er Gud der giver vækst. Bede Gud om at udruste os med sin ånd (se det berømte afsnit om udrustningen i Efeserbrevet) og iklæde os ved troen i Kristus.

Faktisk tror jeg den aktuelle afkristning i samfundet skyldes at der blevet lagt for mange lag af halmstrå på fundamentet, i en bygning, fx en kirke (den treenige Gud). Halmstråene kan være en fokusering, der flyttes fra Jesus til verden. En fokusering på gode gerninger uden at tænke på at, der er Gud, der giver kraft og kærlighed. En fokusering på politik, eller en fokusering på videnskaben, hvoraf følger de historiskkristiske metoder. Jo flere lag af halm der lægges, jo længere kommer vi væk fra det fundamentet (fremmedgørelse), og jo mere vakkelvorn bliver bygningen.

(Hvis jeg havde min bibel ved min side, ville jeg have henvist mere konkret til skriftstederne, der lægger bag mit indlæg, men det er ej tilfældet. Den der har en bedre hukommelse end mig, måtte gerne hjælpe mig.)

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær