Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 8 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#7932 - 12/01/2003 14:32 Bespottelse
Esmaralda
Bruger

Reg.: 17/10/2002
Sted: Sønderjylland - Bylderup Bov
Hej alle

Jeg åbner lige en ny tråd med emnet bespottelse. Den springer ud af tråden "dåb at kaldes tilbage"

Jeg skriver bare et par af de spørgsmål som har stukket deres hoved frem og håber på at det sætter denne tråd igang.

Hvad er spot mod Helligånden?
Hvilken koncekvens har det nu og på dommedag for en døbt?
Hvilken koncekvens har det nu og på dommedag for en ikke-døbt?

Hvad er spot mod Jesus ?
Koncekvens nu og siden for døbt/ikke-døbt?

Hvad er spot mod Gud/fader?
Koncekvenser?

Bolden er givet op - hvem spiller den videre...

Venlig hilsen Ester Han friede os ud af mørkets magt og flyttede os over i sin elskede søns rige

Til toppen 
Hold dig ajour med JesusNet.dk
#7933 - 12/01/2003 18:04 Re: Bespottelse [Re: Esmaralda]
Anonym
Anonym

Kære Esmaralda

Som du ved, tror jeg ikke Gud holder dommedag.

Men det ved jeg at den præst tror som begravede et barn der døde så pludseligt at det ikke nåede at blive døbt.

Præsten nævnte i sin tale ved kisten at barnet var udøbt og tilføjede: "Men den slags tager Gud sig naturligvis ikke af. Det gør ingen forskel. Han skal nok tage imod jeres lille pige".

Ud over at det var både smukt og trøstende sagt, så tror jeg også det er rigtigt. Gud stiller ikke andre krav til os end at vi skal elske og tilgive hinanden. Gud ser stort på om vi er døbt.

Med venlig hilsen
Vagn Bro

Til toppen 
#7934 - 12/01/2003 20:29 Re: Bespottelse
steincke
Bruger

Reg.: 10/05/2002
Sted: Kalundborg
Vi kommer alle frem for dommedag. Forskellen ligger i hvem det er vi har som forsvar, når Satan fremsætter beskyldningerne imod os.

Jeg tror at Gud har taget imod det lille barn, selv om det ikke er døbt, for Biblen siger at Guds rige tilhøre børne. Jeg tror dog ikke at vi kan springe dåben over, for den er springet fra det kødelige liv til et liv i Jesus Kristus. Tager vi ikke det spring, så står vi i den situation at uanset hvor gode og næstkærlige vi har været gennem livet, så vil en bagtalelse, se lidt for meget på et andet menneske p.g.a. at man synes det ser sød og flodt ud, vrede over andre og sig selv, være nok til fortabelse.

Det er rigtigt at vi skal tilgive og elske et andet menneske, men det er ikke nok. Det må og skal koste en livet, for at kunne komme til Gud.

K.h.
Kim

CIA - Christian In Action coz Jesus loves u

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær