Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 7 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7155 Tråde
116402 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#7926 - 11/01/2003 18:18 Liberalister vil oprette selvmordsvirksomheder
Anonym
Anonym

At nogen i Danmark skulle gå ind for selvmordsvirksomheder er sikkert til stor forargelse for mange af jer herinde. Men det er rigtigt nok! www.liberator.dk som er en dansk hjemmeside med liberalistiske synspunkter går faktisk ind for at folk via assisteret selvmord kan slå sig ihjel. Som man også kan læse giver Liberator fuld støtte til den politik Venstre fører. Liberator er naturligvis mere kapitalistisk yderliggående end Venstre / De Konservative men rigtig mange af dens skribenter er aktive medlemmer af Venstre. Den politik som Venstre / De Konservative fører vil meget hurtigt udvikle sig til Liberators politik - og på mange områder gør den allerede!!!

Hvis I klikker på dette link: http://www.liberator.dk/art-detail.asp?A_Id=279 kan I læse artiklen: "Lad os dø i fred" skrevet af Daniel Beattie.
DB ønsker at der skal oprettes private selvmordsvirksomheder således at alle som ikke vil leve mere kan dø. Disse selvmordsvirksomheder - en betegnelse han i øvrigt selv bruger - vil jo så gøre alt hvad de kan for at tjene mest mulige penge. Derfor arbejder disse virksomheder efter at aflive så mange mennesker som overhovedet muligt! Klienten som ønsker selvmord vil kunne vælge flere forskellige prisklasser. Eksempelvis forestiller Daniel Beattie at et selvmord vil kunne foregå under fornemme iscenesættelser som vi bl.a. kender fra brylupper. Der vil opstå konkurrence mellem de forskellige selvmordsvirksomheder, og da Liberator er modstander af at samfundet skal fastsætte reklameregler - ja så kunne man vel forestille sig et hav af annoncer for selvmord som for eksempel uanmeldte besøg eller telefonopkald til borgerne. Og det er jo desvære en meget stor del af befolkningen som har overvejet selvmord. Og det er netop denne gruppe som selvmordsvirksomhederne vil jage efter. Desuden kunne man også forestille sig at der i et kapitalistisk samfund vil være væsentlig flere med disse tanker. Liberator ønsker jo slet ikke nogen offentlig sektor overhovedet og derfor ingen midler til at bekæmpe sygdom, fattigdom, sociale belastninger, ensomhed mv.. Så for at et kapitalistisk samfund kan eksistere er man altså nødt til at dræbe dem som har selvmordstanker således de ikke er til belastning for kapitalen. Selvmordsvirksomhederne kører efter ét grundprincip: "Så mange mord som muligt = så mange penge som muligt!

Jeg kunne godt tænke mig at høre om ikke Liberators politik gør at mange af jer kristne vil stå direkte af når det gælder stemmer til de borgerlige/ liberalistiske partier. Liberatos politik er jo blot en meget lille tand længere ude end Venstres. Så længe vi vil fortsætte i den retning som Venstre lægger op til - ja så ender vi altså i Liberators politik.

Til toppen 
#7927 - 11/01/2003 18:38 Re: Liberalister vil oprette selvmordsvirksomheder
malli
Bruger

Reg.: 02/08/2002
Sted: Thisted - Thy
Hej Menneske.

Fra indlægget citeret: "For mig er der ingen tvivl: kroppen og livet er vores egen ejendom, og ingen andre bør have ret til at bestemme, hvad vi gør med dem. Men ligesom vi har ret til ikke at blive slået ihjel, så har vi også ret til at beslutte, at livet skal være forbi"

Strider klart imod det kristne livssyn. Iflg. dette er Gud vores skaber, og det er således op til ham hvornår vort liv skal være slut. Jeg må sige at bare tanken om selvmords-virksomheder lyder fuldstændig syg, og den lægger da vist heller ikke op ad Venstres politik.

Med venlig hilsen

Malli

Hvor syndernes forladelse er, der er liv og salighed

Til toppen 
#7928 - 12/01/2003 02:44 Re: Liberalister vil oprette selvmordsvirksomheder
Machine_A
Bruger

Reg.: 15/10/2001
Sted: Silkeborg
Well, i samme omfang, som NOGLE kvinder hævder at have så meget ret til deres krop, at de tillader sig at myrde andre, så er en selvmordsvirksomhed en ret fed fidus, lyder det til.
Nu har telebranchen også lige scoret alle de unge mellem 12 og 18 år i forbindelse med mysteriet om, hvordan livet kunne opretholdes uden mobiltelefoner (selv da vi havde digitalure). Så hvad er der tilbage ...?

Nu vil jeg dog nok på det kraftigste anmode, at man skelner mellem Venstre-politik og "lettere forstyrrede" mennesker. Om folkene bag Liberator er "lettere forstyrrede" skal jeg ikke lige kunne sige, men man kan jo prøve at læse lidt af deres tekster og selv bedømme. Jeg tvivler dog på, at statsministeren ville kunne finde på at komme med sådanne udtalelser, så skrot lige dommedagsprofetierne om, at dette er Venstres værk.

Liberator er tydeligvis "gale mænds værk" hvilket jeg sagtens kan sige uden at fornærme nogen. At Liberator mener, der skal tjenes penge på selvmord, og at det er forargeligt, at man ikke kan smadre bygninger uden at blive straffet, viser blot den anakistiske tilstand, Liberator lader sig styre af. Det er ligesom de her typer, der syntes, at man godt må bruge vold for at demonstrere, at man godt kan demonstrere uden at bruge vold, eller nynazister, der bruger demokratiet for at afskaffe demokratiet.

De to artikler jeg har læst på Liberator bærer tydeligt præg af at være totalt uden virkelighedssans og man er tæt på at formode, at de er skrevet i en tvivlsom tilstand i røgen fra en joint. De er meget sjove at læse, hvis man vil se hvor langt ude noget kan blive. Og jeg formoder at folkene er dybt ironiske og det hele i virkeligheden er en joke.
I hvert tilfælde har jeg så meget tiltro til fornuftigt tænkende mennesker, at ethvert forsøg på praktisering af Liberators synspunkter netop vil blive affejet som en joke.

Undskyld ulejligheden

Til toppen 
#7929 - 12/01/2003 03:32 Re: Liberalister vil oprette selvmordsvirksomheder [Re: Machine_A]
malli
Bruger

Kære Machine A - (The Mad Rabbit )

Du er nu ikke uden humor !!! "og man er tæt på at formode, at de er skrevet i en tvivlsom tilstand i røgen fra en joint." Ja jeg er fuldstændig enig, og tror også at en vis fru Rønn-Hornbæk (er det rigtig stavet?) ville rynke betragtelig på næsen, hvis hun læste at dette vanvid ville være sidestillet med Venstres politik ! Men sådan har vi jo alle brådne kar, der er jo også "kristne" der dræber hospitals-personale, der foretager aborter, dette tror jeg ikke at der er ret mange kristne der kan identificere sig med !. By the way, så ved jeg ikke om der var en anelse fordømmelse i dit indlæg overfor de stakkels kvinder der får foretaget abort? Så må jeg lige på mit køns vegne markere mig ! Det er langt de færreste kvinder der gør det for sjovt! De kender ikke anden udvej. Jeg har ikke selv gennemgået det, men ved fra veninder at det er et sandt helvede !

Med venlig hilsen

Malli

Til toppen 
#7930 - 12/01/2003 19:22 Re: Liberalister vil oprette selvmordsvirksomheder [Re: malli]
Machine_A
Bruger

Reg.: 15/10/2001
Sted: Silkeborg
Hej malli

Ja, jeg ved godt at jeg rammer en masse, der ikke skulle rammes, når jeg kritiserer abort. Så jeg vil da gerne uddybe, at min kritik af disse kvinder kun gælder dem, der i en periode for noget tid siden farede i flint med "retten til at bestemme over egen krop".

Nu har de jo selvfølgelig ret til det. Men uheldigvis kender jeg en del hospitalspersonale (min kone indbefattet (dog ikke under betegnelsen "uheldigvis")) og får derfra nogle historier, jeg egentligt godt kunne være foruden. Så i nogle af tilfældene, er det måske mere på sin plads at slå kvinden ihjel og redde barnet, frem for at slå barnet ihjel, fordi kvinden godt lige vil vente et år, så hun kan være fordig med sin uddannelse. Dette vil mange sikkert syntes lyder aldeles absurt. Ikke destomindre fortryder nogle kvinder i en graviditets-periode, hvor man i den ene operationsstue knokler for at slå dette barn ihjel, mens man inde ved siden af knokler for at redde et barn i samme udviklingsperiode. Og kan det reddes, er det vel mord at slå det ihjel. Og er det mord, bør man vel bedømme, om det er den ene eller den anden (kvinden eller barnet) man bør slå ihejl.

Jeg ved godt at der er mange der ufrivilligt får en abort. Og lad der være forbøn til dem. Men desværre er der også (stadig) mange der mener, at et barn er noget man ordner på samme måde, som man omlægger lånet i sit hus.

Slutteligt vil nogle sikkert gå imod mit oldnordiske, mandschauvenistiske sysnpunkt. Dertil kan jeg kun svare, at det nu engang er kvindens lod at kunne blive gravid, og at det er noget, vi mænd må se misundeligt på. At kvinden (igen: nogle kvinder) så syntes det er en pestilens .... tja, hvis nogen så mig med en hammer i hånden som "handy-man" ville de få et akut slagtilfælde.

Undskyld ulejligheden

Til toppen 
#7931 - 15/01/2003 09:46 Re: Liberalister vil oprette selvmordsvirksomheder [Re: Machine_A]
malli
Bruger

Hej Machine A

Jeg er absolut heller ikke tilhænger af fri abort. Undtagelsen for mig at se ligger i voldtægt og fare for moderens liv. Abort som prævention er fuldstændig forkastelig. Vi har ikke "ret" til at slå et lille foster ihjel. Jeg mener stadig at det er forkert at gå efter (fordømme) de kvinder der måske ikke kan se anden løsning, ( "Vi slår jo ikke ihjel for sjovt" citat "Gamle mænd i nye biler")
tværtimod skal de have støtte, for jeg tror at rigtig mange aborter foretages på baggrund af frustration og magtesløshed. Det er simpelthen en samfundsopgave. Men OK der skal nok være nogle luxus-elementer, hvor et barn ikke liiiige passer ind i time-manageren, og her deler jeg din holdning ! ! !

Med venlig hilsen

Malli

Ændret af malli (15/01/2003 09:51)

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær