0 registrerede () og
8
gæster online.
|
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg |
|
#79079 - 27/01/2007 19:57
Re: Be om kort forklaring på "Herlighedsteologi"
[Re: metusalem]
|
Ordstyrer
Bruger
Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
|
Hej Metusalem Citat: Heldigvis er det ikke kun IM eller folk fra folkekirken som dette skriftsted passer på: "Og disse tegn skal følge dem, der tror: I mit navn skal de uddrive dæmoner, de skal tale med nye tunger, og de skal tage på slanger med deres hænder, og drikker de dødbringende gift, skal det ikke skade dem ... "
Faktisk har jeg aldrig, selvom jeg er kommet i Folkekirken i mange år, oplevet en eneste af disse ting! Og det undrer mig, for tegnene skulle jo følge dem der tror.
"Det står skrevet ...." det nægtede Jesus aldrig. Det var de ord, slangen brugte til at friste ham med i ørkenen ..
Dertil svarede Jesus hver gang: "Det står også skrevet .... " Derfor skal vi kende hele Bibelen for at kunne tolke de enkelte skriftsteder.
Har du selv drukket dødbringende gift - eller planer om at forsøge?
kristina
Sandheden tro i kærlighed! (Ef. 4,15)
|
|
Til toppen
|
|
|
#79080 - 27/01/2007 20:04
|
Bruger
Reg.: 27/04/2006
Sted: Ravsted, Synnejylland
|
Citat: Der er forskel på at tage fejl i en profeti og angre det og så konsekvent sige ting der går mod Guds ord. Fordi man profeterer forkert er man ikke nødvendigvis en falsk profet -
Sådan er det ifølge Bibelen! Så enkelt er det, Så klart er det. Så tydeligt er det. Og sådan siger Bibelen altså helt indiskutabelt at det er.
Når Benny adskillige gange har profeteret falsk, og når han flere gange har taget kontakt med afdøde personer, så er han en falsk profet med okkulte spiritistiske tilbøjeligheder. Og ifølge Bibelen skal man tage skarpt afstand fra og stærkt advare mod den slags personer.
Men jeg kan se at det ønsker du ikke at gøre! Det er jo så dit valg.
|
|
Til toppen
|
|
|
#79081 - 27/01/2007 20:10
[Re: kristina]
|
Bruger
|
Citat: Har du selv drukket dødbringende gift - eller planer om at forsøge?
I så fald skal han jo blot tage til et Benny Hinn møde, lægge et par tusind dollar i kollektkurven, falde skrigende om gulvet. Og så går han nok helbredt derfra, skal du se! Hvis ikke havde han nok ikke lagt nok i kollektkurven.
|
|
Til toppen
|
|
|
#79082 - 27/01/2007 20:29
|
Bruger
Reg.: 05/01/2007
|
Ez. 13 Veråb over de falske profeter
v1 Herrens ord kom til mig: v2 Menneske, du skal profetere imod Israels profeter, som selv profeterer, og sige til dem, der profeterer ud af eget hjerte: Hør Herrens ord! v3 Dette siger Gud Herren: Ve de tåbelige profeter, som følger egen indskydelse uden at have haft syner. v4 Israel, dine profeter er som ræve i ruinerne. v5 I har hverken stillet jer op i murbruddene eller rejst gærde om Israels hus, så det kunne holde stand i krigen på Herrens dag. v6 Deres syner var falske og deres spådomme løgn, når de sagde: »Herren siger«, for Herren havde ikke sendt dem. Alligevel ventede de, at det skulle gå i opfyldelse. v7 Var det ikke falske syner, I skuede? Var det ikke løgnespådomme, I kom med? I sagde: »Herren siger«, men jeg havde ikke talt noget. v8 Derfor siger Gud Herren: Fordi det er falsk, hvad I siger, og løgn, hvad I ser, kommer jeg over jer, siger Gud Herren. v9 Min hånd skal ramme de profeter, der har falske syner og spår løgn. De skal ikke sidde i mit folks råd, ikke skrives på Israels mandtalsliste og ikke komme til Israels land. Så skal I forstå, at jeg er Gud Herren.
Jeg læser her at Gud ikke ønsker nogen skal komme med noget FALSK!!!!!
Søg i SKRIFTEN og du vil finde svar....
Ikke egne fortolkninger!!!
|
|
Til toppen
|
|
|
#79083 - 27/01/2007 20:31
|
Bruger
|
OG????
Kan slet ikke se hvor du vil hen med det????
|
|
Til toppen
|
|
|
#79084 - 27/01/2007 20:41
|
Bruger
|
I fare for det min ven!!!
Men kan man ikke se forskellen på vranglære og Evangeliet!
Så er Man i STOR fare!!!
Hvis ikke jeg mente at der var en fare ved det! HVORFOR skulle jeg så være herinde!!!
DET SANDE EVANGELIUM bliver ikke prædiket mange steder længere!!!
Det er ikke det samme som Paulus sad i fængsel for!!!
Du kan jo tage det til dig jeg har skrevet til dig??? Eller du kan forkaste det, men ikke at give dig et valg ville være at lade dig ligge i vejkanten uden at tilbyde min hjælp!!!
Jeg er ikke dommer over himmel og helvede, men bred er vejen der fører dertil!!!
Så læs, bed hold jer vågne og hav olie på lampen!!!
Olien fra B. hinn og andre vil IKKE rede nogen på dommens dag!!!
KUN BLODET fra JESUS KRISTUS!!!
Jeg håber du kan læse denne respons som en opmundring, for sejr er der i blodet på korset!!!
MEN OGSÅ KUN DER!!!!
|
|
Til toppen
|
|
|
#79085 - 27/01/2007 20:49
|
Bruger
|
Metusalem hvordan kan du tro "disse tegn"
Når Jesus også siger at folk der udfører disse ikke vil komme i himlen????
|
|
Til toppen
|
|
|
#79086 - 27/01/2007 20:52
|
Bruger
|
Kristina jeg elsker din humor!!!!
|
|
Til toppen
|
|
|
#79087 - 27/01/2007 21:32
[Re: DanielG]
|
Bruger
Reg.: 15/09/2002
Sted: Kolding
|
Citat: OG????
Kan slet ikke se hvor du vil hen med det????
Når man tror man har fået et ord fra Gud under forbøn for én så skal man sige til den person man beder for: "Jeg tror jeg har fået et ord fra Gud, men jeg kan jo tage fejl fordi jeg bare er et menneske. Men det jeg tror jeg hører, er..."
Selv med de bedste intentioner og et tæt forhold til Gud, kan man tage fejl. Derfor skal man sige sådan.
|
|
Til toppen
|
|
|
#79088 - 27/01/2007 21:34
|
Ordstyrer
Bruger
|
Hej Daniel - Citat: Kristina jeg elsker din humor!!!!
Tak, tror jeg .. jeg sad ellers med en sær fornemmelse af, at emnet egentlig er for alvorligt til den slags oversprings-bemærkninger ..
I virkeligheden er jeg så dybt fortvivlet over netop den herlighedsteologiske fristelse, som drager flere og flere til sig ... og som er alt andet end herlig, fordi den fører mennesker bort den ganske særlige magt, som Paulus skriver om her i 2.Kor. 12,10:
... når jeg er magtesløs, så er jeg stærk.
- og 2.Kor. 13,4: For han [Kristus] blev korsfæstet i magtesløshed, men han lever ved Guds magt, og vi er magtesløse i ham, men for jer skal vi leve sammen med ham ved Guds magt.
Menneskets fristelse til selv at tage autoritet efter egen lyst og eget behov er netop gamle Adams do-it-yourself-koncept, som fører bort fra den frelsesnødvendige afmagt og hjælpeløshed - og erkendelse af, at Jesus er vor Herre som handler suverænt, og ikke vores tjener, som vi kan påkalde på samme måde som Alladdin hidkaldte ånden ved at gnide på den gamle olielampe ..
Matt. 7,21-23: Ikke enhver, som siger: Herre, Herre! til mig, skal komme ind i Himmeriget, men kun den, der gør min himmelske faders vilje. Mange vil den dag sige til mig: Herre, Herre! Har vi ikke profeteret i dit navn, og har vi ikke uddrevet dæmoner i dit navn, og har vi ikke gjort mange mægtige gerninger i dit navn? Og da vil jeg sige dem, som det er: Jeg har aldrig kendt jer. Bort fra mig, I som begår lovbrud!
kristina
|
|
Til toppen
|
|
|
#79090 - 27/01/2007 21:39
|
Bruger
|
Citat: Selv med de bedste intentioner og et tæt forhold til Gud, kan man tage fejl. Derfor skal man sige sådan.
Er det et ord fra Gud, vil man aldrig være i tvivl om det.
Og langt mindre vil man være tvivl dersom det er en profeti fra Gud.
|
|
Til toppen
|
|
|
#79091 - 27/01/2007 21:40
|
Bruger
|
Nej jeg synes det var godt! Netop med din humor fremhæver du deres Helt-hen-i-vejret tanker omkring hva evangeliet siger!!!
Men det anderledes evangelium ses desværre ikke kun fra "herligheds rødderne" som jeg kalder dem!!!
Det er udbredt Overalt!!!
Så håber du husker olien ;-)
|
|
Til toppen
|
|
|
#79092 - 27/01/2007 21:49
|
Bruger
|
Citat: Så hvis det aldrig sker i den sammenhæng man kommer i, så burde det være en advarsel.
Masser af tilsyneladende helbredelser der fortager sig i løbet af et par dage, profetier der aldrig eller kun delvist går i opfyldelse, en ny og fremmed lære der ikke tidligere har været forkyndt blandt de kristne, folke der vælter rundt på gulvet som i krampe, folk der taler i noget der kunne minde om vildelse med lyde der kunne minde om en klukkende høne!
Jo, der er rigtig mange advarselstegn, og masser af disse advarselstegn kunne primært tyde at at Jesus ville sige til en sådan forsamling: "Jeg har aldrig kendt jer; vig bort fra I som øver lovløshed", Matt. 7,23 med mange flere!
Gud er ikke forvirringens Gud, og Paulus klandrede Korintermenigheden fordi de opførte sig som om de var gale eller vanvittige!
At man siger at man helbreder i Jesu navn, at man siger Jesu navn 666 gange til et "helbredelsesmøde" der har været annonceret i pressen som et sådant, er ikke nogen garanti for at det overhovedet har noget som helst med Jesus at gøre!
|
|
Til toppen
|
|
|
#79093 - 27/01/2007 22:02
|
Bruger
|
Citat: Hej Daniel - Citat: Kristina jeg elsker din humor!!!!
Tak, tror jeg .. jeg sad ellers med en sær fornemmelse af, at emnet egentlig er for alvorligt til den slags oversprings-bemærkninger ..
I virkeligheden er jeg så dybt fortvivlet over netop den herlighedsteologiske fristelse, som drager flere og flere til sig ... og som er alt andet end herlig, fordi den fører mennesker bort den ganske særlige magt, som Paulus skriver om her i 2.Kor. 12,10:
... når jeg er magtesløs, så er jeg stærk.
- og 2.Kor. 13,4: For han [Kristus] blev korsfæstet i magtesløshed, men han lever ved Guds magt, og vi er magtesløse i ham, men for jer skal vi leve sammen med ham ved Guds magt.
Menneskets fristelse til selv at tage autoritet efter egen lyst og eget behov er netop gamle Adams do-it-yourself-koncept, som fører bort fra den frelsesnødvendige afmagt og hjælpeløshed - og erkendelse af, at Jesus er vor Herre som handler suverænt, og ikke vores tjener, som vi kan påkalde på samme måde som Alladdin hidkaldte ånden ved at gnide på den gamle olielampe ..
Matt. 7,21-23: Ikke enhver, som siger: Herre, Herre! til mig, skal komme ind i Himmeriget, men kun den, der gør min himmelske faders vilje. Mange vil den dag sige til mig: Herre, Herre! Har vi ikke profeteret i dit navn, og har vi ikke uddrevet dæmoner i dit navn, og har vi ikke gjort mange mægtige gerninger i dit navn? Og da vil jeg sige dem, som det er: Jeg har aldrig kendt jer. Bort fra mig, I som begår lovbrud!
kristina
Jeg håber du læser den sidste linie og ser hvorfor de ikke kan være sammen med ham. Og så håber jeg også at du ikke tror, at versene betyder, at det at uddrive dæmoner og profetere er forkert. Som du selv siger skal man forstå hele skriften for at forstå de enkelte steder.
Ellers er jeg sådan set enig med dig i hvad du skriver. Jeg er også meget trist over at mange falder på halen for herlighedsteologien og tror at et liv som kristen bliver uden problemer. At man bliver rig af at være kristen. Og at man ikke skal dø fra sig selv. Det er trist. Og jeg tror vi er ret enige her. Men ved du hvad jeg også er trist over? Jeg er trist over at hvis man kan gennemskue at herlighedsteologien er falsk, så er der mange som hopper i den modsatte grøft og bliver bange for alt der har med profetier, tungetale, uddrive dæmoner og helbrede syge at gøre. De bliver bange for at tro på noget forkert og være en af dem som Jesus fordømmer i Himlen, som dit vers siger. Og så glemmer de at Jesus gjorde alle disse ting og sagde at hans disciple skulle gøre det samme. Det er så trist, så trist. For så kommer dette sted til at passe på de mennesker: "i det ydre har de gudsfrygt, men de fornægter dens kraft. Hold dig fra dem!" (Tim 3,5)
Har du læst "Overrasket af Helligåndens Kraft" af John Deere? En teologisk professor som var "opdraget" til ikke at tro på mirakler, helbredelser osv., og ville afsløre dem som helbredte. Han blev som titlen antyder, overrasket og bruger hele sin bog til at forstå og forklare hvad Bibelen faktisk siger om disse ting. En god bog for den som vil have seriøst bibelsk belæg for tingene. Han er ikke herlighedsteologisk, slet ikke. Men han formår at holde sig på midten af vejen, uden at falde i nogen grøft.
Jeg ville sådan ønske at frygten blev overvundet af troen!
Som et P.S. vil jeg lige sige at jeg bliver såret af nogle af de kommentarer der kommer om mig. Jeg bliver latterliggjort og hånet flere steder. Det synes jeg er uværdigt. Vi er stadig kristne brødre og søstre selvom vi er uenige. Lad respekten for hinanden fortsætte.
|
|
Til toppen
|
|
|
#79094 - 27/01/2007 22:05
[Re: Andreas Falck]
|
Bruger
|
Citat:
Citat: Selv med de bedste intentioner og et tæt forhold til Gud, kan man tage fejl. Derfor skal man sige sådan.
Er det et ord fra Gud, vil man aldrig være i tvivl om det.
Og langt mindre vil man være tvivl dersom det er en profeti fra Gud.
Siger hvem? Oplever du selv de her ting - eller i din kirke? Hvad er din egen erfaring med disse ting? Jeg spørger bare fordi jeg synes det er urealistisk hvad du siger.
|
|
Til toppen
|
|
|
#79095 - 27/01/2007 22:12
|
Bruger
|
Citat: Siger hvem?
Biblen!
|
|
Til toppen
|
|
|
#79096 - 27/01/2007 22:16
|
Bruger
|
Citat:
Citat: Så hvis det aldrig sker i den sammenhæng man kommer i, så burde det være en advarsel.
Masser af tilsyneladende helbredelser der fortager sig i løbet af et par dage, profetier der aldrig eller kun delvist går i opfyldelse, en ny og fremmed lære der ikke tidligere har været forkyndt blandt de kristne, folke der vælter rundt på gulvet som i krampe, folk der taler i noget der kunne minde om vildelse med lyde der kunne minde om en klukkende høne!
Jeg har aldrig oplevet nogen af de her ting. Jeg har kun oplevet et møde som et hvilket som helst andet sted, med den forskel at folk jo bliver helbredt og bliver ret begejstrede! 
Der er steder hvor der er kaos og det synes jeg heller ikke virker som den rigtigte måde at gøre det på. Der er vi enige.
Jeg vil invitere dig til et møde med Hans Berntsen eller Orla Lindskov. Det sker ofte at dem de beder for bliver helbredt og jeg tror aldrig der har været nogen form for ukontrollerethed der - nærmest lidt kedeligt Og jeg er helt enig i, at vi skal holde styr på det og der skal være orden, netop pga. dit skriftsted. Men også lige huske at man altså ikke altid kan være helt kontrolleret når man lige er blevet helbredt! 
Jeg kan love dig at mange helbredelser holder. Min egen lillesøster er blevet helbredt. Hendes ben voksede halvanden cm og hun har fra den dag og det øjeblik ikke brugt indlæg i skoen. Det er mange år siden nu. Der er masser af helbredelser der holder. Nogle gør ikke, det erkender jeg. Og det virker underligt. Men det ændrer ikke på at mange bliver helbredt for evigt. Der er endda en side om det på www.jegblevhelbredt.dk hvor folk har lægejournaler mm. Eksemplerne er der. Spm. er om man tør tro det. Men fordi det foregår forkert nogle steder, kan det jo godt foregå rigtigt andre steder.
|
|
Til toppen
|
|
|
#79097 - 27/01/2007 22:18
|
Bruger
|
Citat:
Biblen!
Jamen så dokumenter det og jeg vil også gerne have svar på de andre spørgsmål.
|
|
Til toppen
|
|
|
#79098 - 27/01/2007 23:00
|
Bruger
Reg.: 17/04/2004
Sted: Herning
|
Jeg fik lige lyst til at aflevere en sidste generel kommentar i tråden her inden lukketid. For efter at have fulgt debatten det sidste par dage må jeg indrømme, at jeg synes, den har taget mere form af en skyttegravskrig end af en reel debat, hvor alle parter har en indstilling om reelt at lære af de øvrige og at indrømme, hvis man tager fejl. Det klæder ikke kristne brødre! Nå, men tilbage til emnet. Jeg orker ikke at komme med kommentarer til alle de enkelte ting, der er kommet, så I får dem alle samlet her. Um die erste: "Man er ikke nødvendigvis profet, fordi man kommer med profetier." Tja, Bibelen siger ikke klart det ene eller klart det andet, så det er vist mest et spørgsmål om, hvordan man definerer det. Jeg personligt definerer en profet som en, der profeterer og ikke nødvendigvis som en, der har sin primære tjeneste med at profetere. At andre ikke gør det, er for mig at se fair nok. Men det ændrer stadig ikke ved, at Benny Hinns troværdighed den daler kraftigt når han kommer med profetier, der ikke går i opfyldelse. Og så en mere generel kommentar: Ja, der er i høj grad behov for, at kirken får øjnene op for de gaver, Gud har givet kirken til at hjælpe med at skabe vækst og trivsel i kirken. Som Metusalem skriver: Det bør være et faresignal, hvis ingen af de ting, Jesus sagde skal følge de kristne, ses i vores kirke. Det er et problem, at jeg som IMU'er igennem 26 år ikke har mødt tungetale i IM. Det er det især fordi det i høj grad er en nådegave, der ikke bruges synligt, fordi der er en kultur, der modsiger brug af den. Det er et problem, at helbredelse foregår så meget i det skjulte, at jeg ikke engang ved, hvem jeg skal gå til, hvis jeg vil have bedt for et eller andet, jeg fejler... Min sukkersyge f.eks. Det er et problem, at åbenbaringer heller ikke er noget, jeg har mødt i min tid i IM. Det virker lidt som om, at IM har udviklet sig til et sted, for alle de, der har nådegave til at forkynde, til diakoni, sjælesorg, hyrdetjeneste, ledelse, lærertjeneste, musikalsk tjeneste og praktiske opgaver, mens nådegaver som helbredelse, tungetale, uddrivelse af onde ånder og mægtige gerninger enten ikke er noget, der skiltes med eller ganske enkelt ikke findes. Og nu vi er i gang med nådegaverne. Misbrug af nådegaverne som det, jeg f.eks. mener, at Benny Hinn gør sig skyldig i, mener jeg klart skal påtales. For det kan føre de kristne vild, hvis det får lov at stå uimodsagt. Kirken har konstant behov for nådegaven til at bedømme ånder til at retlede kirken i, om det er Helligånden, der leder, eller om det er en anden ånd. Ellers vil vi hurtigt ende i én af to grøfter. Den ene (lad os for nemheds skyld kalde den A) er hvor man falder for forskellige former for vranglære som f.eks. fremgangsteologi osv. Den anden (lad os for nemheds skyld kalde den IM  ) er, at man af frygt for at lade sig lede af den forkerte ånd, lukker af for al anden åndelig vejledning end den, der direkte logisk kan ekstraheres ved at læse i Bibelen. Med venlig hilsen Mark Langdahl
|
|
Til toppen
|
|
|
#79099 - 27/01/2007 23:28
|
Ordstyrer
Bruger
|
Hej Metusalem - tak for dit svar, jeg har vist et par kommentarer på bedding, men det er sengetid her, kan jeg mærke, så det bliver ikke i aften. Jeg vil dog benytte lejligheden til at gentage, med flammeskrift!  - din gode og velanbragte henstilling her, som vi allesammen bør tage til os: Som et P.S. vil jeg lige sige at jeg bliver såret af nogle af de kommentarer der kommer om mig. Jeg bliver latterliggjort og hånet flere steder. Det synes jeg er uværdigt. Vi er stadig kristne brødre og søstre selvom vi er uenige. Lad respekten for hinanden fortsætte. Tak for opsangen - og for dine indlæg! kristina
|
|
Til toppen
|
|
|
#79101 - 28/01/2007 00:26
Re: Falsk lære ! til Daniel G !
|
Bruger
Reg.: 22/08/2003
Sted: Århus
|
Hej Daniel G Citat: Ved godt at Ezkiel bliver kaldet af Gud til det, men mener bestemt også vi er kaldet til det samme med missionsbefalingen, og sammen med den at vi prædiker EVANGELIET! og afslører falsk lære...
Vil du hellere have at jeg sætter mig tilbage i sofaen og bliver ledt vild af TBN eller andet, og venter på at én der er "kaldet" til at afsløre de glubske ulve kommer som kan redde mig...
Citat slut. Kommentar: Du kan ikke anvende (som du jo også selv erkender) Ezekiel, som jo var en GT profet kaldet til at tale til Israel og derfor ikke kan sammenlignes med de nytestamentlige tjenester, som er bestemt til alle folkeslag. At prædike evangeliet er jo ikke til de kristne, men til ikke-kristne og de aner jo stort set intet om hvad evangeliet indeholder eller betyder og dermed heller ikke kan bedømme om det er falsk lære. Det Paulus netop fremhæver i Efeserbrevet er Åndens enhed og opretholdelse af Kristi legemes sundhed og vækst gennem de tjenester, som Kristus har givet til sin kirke globalt  Og det forklarer Paulus så i kap. 4 vers 16: " Ud fra ham (Kristus) føjes hele legemet sammen og holdes sammen, idet hvert enkelt led hjælper til med DEN STYRKE, det har fået tilmålt, så legemet vokser og opbygges i kærlighed Således kan du heller "ikke læne dig tilbage i sofaen" og vente på at lade dig forføre af falsk lære ! Og sundheden og modenheden i legemet sker gennem en udrustning af de hellige troende til at de kan udfylde deres tjeneste !  Og hvis disse ting gennem Helligåndens ledelse fuldt ud fungerer i Kristi legeme så vil falsk lære blive afsløret ! Og falsk lære er ikke de forskelligheder, som de enkelte sunde kirkesamfund har af traditioner eller former, men skriften siger klart, at det er de som afviser evangeliet om Kristus, som den korsfæstede opstandne Herre og som fornægter Faderen og Sønnen (Johs.1.brev2:22) Så hvis Kristi legeme fungerede i henhold til Kristus og Helligåndens ledelse, så ville Åndens enhed give autoritet ud i alle led !  mvh carl
|
|
Til toppen
|
|
|
#79102 - 28/01/2007 01:50
|
Bruger
|
Citat:
Citat:
Biblen!
Læs de bibeltekster der allerede er citeret og henvist til.
|
|
Til toppen
|
|
|
#79103 - 28/01/2007 02:06
|
Bruger
|
Citat: Men fordi det foregår forkert nogle steder, kan det jo godt foregå rigtigt andre steder.
Ja da. Sagtens!
Og mit lille 9 måneders barnebarn med en meget sjælden form for dødelig leukæmi, var helt opgivet af lægerne. De ventede egentlig kun på at hun skulle holde op med at trække vejret og at hjertet skulle holde op med at slå. Hun har været indlæg på riget uafbrudt siden 30/6-2006. Hun ser nu ud til at være i bedring. Immunforsvaret, der ellers var helt ødelagt, fungerer nu næsten helt som det skal. Hun producerer igen kun et næsten normalt antal hvide blodlegemer, lige som produktionen af røde blodlegemer er ved at være normaliseret. Produktionen af en stor mægde af knuder over stort set hele kroppen ser ud til at være helt stoppet og eksisterende knuder er på stærk retur.
Ifølge lægerne er overlevelseschancerne lig nul, og de har hidtil aldrig hørt om nogen der har overlevet med denne sygdom. Men nu ser det ud til at lille Rebecca overlever. For mig er dette et sandt mirakkel. Jeg kan ikke se det som andet. Og jeg takker alle der har været med i en meget langvarig forbønsring for lille Rebecca. Jeg ved der er mange der har været med, og er dybt taknemmelig over for hver eneste én!
|
|
Til toppen
|
|
|
#79104 - 28/01/2007 04:44
[Re: carl]
|
Bruger
Reg.: 02/08/2002
Sted: Thisted - Thy
|
Hej Carl
"Og falsk lære er ikke de forskelligheder, som de enkelte sunde kirkesamfund har af traditioner eller former, men skriften siger klart, at det er de som afviser evangeliet om Kristus, som den korsfæstede opstandne Herre og som fornægter Faderen og Sønnen (Johs.1.brev2:22)"
Hov! Gør Benny Hinn lige det???
Tager lige skriftstedet du henviser til i dit indlæg......men prøv at læse lidt videre:
" Hvem er en løgner, om ikke den, der benægter, at Jesus er Kristus? Antikrist er den, der fornægter Faderen og Sønnen. v23 Enhver, som fornægter Sønnen, har heller ikke Faderen. Den, der bekender Sønnen, har også Faderen. v24 I skal lade det, I har hørt fra begyndelsen, blive i jer. Hvis det, I har hørt fra begyndelsen, bliver i jer, vil også I blive i Sønnen og i Faderen. v25 Og det er det løfte, som han har givet os: det evige liv.
v26 Dette har jeg skrevet til jer om dem, der vil føre jer vild. v27 Men i jer bliver den salve, I har fået fra ham, og I har ikke brug for, at nogen skal lære jer noget; men da hans salve lærer jer alt – og det er sandt og uden løgn – skal I også blive i ham, sådan som den har lært jer."
Ja, gad vide hvad det er for noget "salve" der tales om???
Tak for et udmærket indlæg forøvrigt.
Guds fred,
Malli
†Hvor syndernes forladelse er, der er liv og salighed†
|
|
Til toppen
|
|
|
#79105 - 28/01/2007 08:06
[Re: malli]
|
Bruger
Reg.: 22/08/2003
Sted: Århus
|
Hej Malli Citat: Ja, gad vide hvad det er for noget "salve" der tales om??? Tak for et udmærket indlæg forøvrigt. Guds fred, Citat sliut. Svar: Det er Helligånden -1. Johs,brev 1:27 har f.eks. bibelhenvisning til Johannes Evangeliet kap. 14:26: Men Talsmanden, Helligånden, som ..... og i kap. 16:3 taler Jesus om det samme. I øvrigt er der et sted i een af GT profeterne, hvor Israels folk opfordres til at "købe" sig øjensalve, så de kan se Herrens herlighed ! Også Guds fred og hans vidunderlige nærvær til dig  mvh carl
|
|
Til toppen
|
|
|
#79106 - 28/01/2007 10:34
|
Bruger
|
Citat:
Citat:
Citat:
Biblen!
Læs de bibeltekster der allerede er citeret og henvist til.
Jeg vil da ikke læse hele tråden igennem for at finde det. Jeg kan ikke huske at der skulle være svaret på dette. Hvis du er så sikker i din sag så kom med de skriftsteder der siger det. Og jeg vil stadig gerne have svar på de andre spørgsmål.
|
|
Til toppen
|
|
|
#79108 - 28/01/2007 14:57
Tråden lukkens
[Re: Anne Mette]
|
Bruger
Reg.: 30/03/2005
Sted: Amager
|
Det kan gå stærkt, hvis man er fraværende et døgns tid. Tråden her lukkes pga længde.
God debatlyst andetsteds.
Mvh
There is a crack in everything, that's how the light gets in. (Leonard Cohen)
|
|
Til toppen
|
|
|
|