Menu
Hvem er online
1 registrerede (Kristenliv) og 7 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#78968 - 11/01/2007 16:47 Ført af Ånden..?
KinaMand
Bruger

Reg.: 29/12/2006
Hej

Jeg vil lige starte med at sige tak for en god internetside

Min viden inden for kristendommen er desværre begrænset. Jeg har dog fornyligt læst NT og kommer i en frikirke, men jeg støder af og til på ting herinde, jeg ikke forstår, bl.a. udtryk som:

dette kan ske når hånden er styret fra ånden sendt fra Jesus Kristus..

og

Vi er ikke kaldet til at være passive, men aktive ledt af Ånden.

Nu er sætningerne taget ud fra deres kontekst, men det her med at man er "ledt" og "styret", hvad skal det betyde..

Til toppen 
#78969 - 11/01/2007 18:38 Re: Ført af Ånden..? [Re: KinaMand]
mwh
Bruger

Reg.: 28/10/2006
Citat:
Hej

Min viden inden for kristendommen er desværre begrænset. Jeg har dog fornyligt læst NT og kommer i en frikirke, men jeg støder af og til på ting herinde, jeg ikke forstår, bl.a. udtryk som:

dette kan ske når hånden er styret fra ånden sendt fra Jesus Kristus..

og

Vi er ikke kaldet til at være passive, men aktive ledt af Ånden.

Nu er sætningerne taget ud fra deres kontekst, men det her med at man er "ledt" og "styret", hvad skal det betyde..

Fedt at du har læst NT, her taler Gud bare så stærkt til sin kirke

Den kristne er blevet genfødt, det vil sige hans ånd er genfødt se: Joh 3,1-8

Så er der altså blevet etableret kontakt til Gud. Den kristne er i Jesus og Jesus er i Ham: "Jesus svarede ham: »Den, der elsker mig, vil holde fast ved mit ord, og min fader vil elske ham, og vi skal komme til ham og tage bolig hos ham." Joh 14,23

En ting der er interessant er at den kristne stadigvæk har et naturligt syndigt legeme, som hele tiden strider i mod den genfødte ånd. Så lad dig styre af Guds ånd, gå i ånden. Se Gal 5,13-26.

I Ham, kh
Martin

Til toppen 
#78970 - 11/01/2007 18:56 Re: Ført af Ånden..? [Re: mwh]
Kefas Ben-Adam
Bruger

Reg.: 05/06/2003
Sted: København

Hej og undskyld indblandingen.. Og sidespringet..

Jeg har lagt mærke til at flere kristne bruger vendingen:

Citat:
her taler Gud bare så stærkt

Mener I, at der er grader i hvor stærkt budskabet bliver fortalt af det Guddommelige? Eller skal det forståes anderledes?

Mvh

For en kort bemærkning..

Til toppen 
#78971 - 11/01/2007 19:04 Re: Ført af Ånden..? [Re: Kefas Ben-Adam]
Anonym
Anonym

Citat:

Hej og undskyld indblandingen.. Og sidespringet..

Jeg har lagt mærke til at flere kristne bruger vendingen:

Citat:
her taler Gud bare så stærkt

Mener I, at der er grader i hvor stærkt budskabet bliver fortalt af det Guddommelige? Eller skal det forståes anderledes?

Mvh

Jeg tror det handler om at i de pågældende situationer har Guds ord på en særlig måde virket direkte eller stærkt.

Til toppen 
#78972 - 11/01/2007 19:12 Re: Ført af Ånden..? [Re: ]
Kefas Ben-Adam
Bruger

Reg.: 05/06/2003
Sted: København

Hej Moe..

Citat:
Jeg tror det handler om at i de pågældende situationer har Guds ord på en særlig måde virket direkte eller stærkt.

Tak for svaret..

Men det vil sige, at I ikke altid mener at Han taler lige direkte? Eller at der er grader i, hvor meget vægt man skal lægge på de enkelte budskaber?

Mvh

For en kort bemærkning..

Til toppen 
#78973 - 11/01/2007 20:34 Re: Ført af Ånden..? [Re: Kefas Ben-Adam]
Anonym
Anonym

Citat:

Hej Moe..

Citat:

Tak for svaret..

Men det vil sige, at I ikke altid mener at Han taler lige direkte? Eller at der er grader i, hvor meget vægt man skal lægge på de enkelte budskaber?

Mvh

Altså, det kommer nok an på hvem du spørger og hvad du mener med "tale direkte"..

Til toppen 
#78974 - 12/01/2007 16:13 Re: Ført af Ånden..? [Re: mwh]
KinaMand
Bruger

Reg.: 29/12/2006
Hey Martin

Tak for svar

Det er et svært begreb, men jeg tror jeg forstår tankegangen bedre nu.

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær