Menu
Hvem er online
1 registrerede (Kristenliv) og 7 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#78943 - 11/01/2007 13:29 Jesusfreak = taber?
Anonym
Anonym

Hvorfor bliver jeg altid mødt af den opfattelse at Jesus "fans" er tabere? Jeg kan ikke selv forstå dette, for Jesus betyder mere eller mindre ALT for mig. Et liv uden min daglige tilbedelse af Jesus ville ikke være værd at leve i mine øjne. Er der andre af jer Jesus tilhængere der bliver mødt af disse fordomme?

Mvh
Fri Cannabis

En der vil flytte mit indlæg. Jeg har vist postet det forkerte sted.:)

Ændret af fri cannabis (11/01/2007 13:38)

Til toppen 
Hold dig ajour med JesusNet.dk
#78944 - 11/01/2007 13:45 Re: Jesusfreak = taber? [Re: ]
Nissen
Bruger

Reg.: 30/06/2006
Sted: Århus
Citat:
Hvorfor bliver jeg altid mødt af den opfattelse at Jesus "fans" er tabere? Jeg kan ikke selv forstå dette, for Jesus betyder mere eller mindre ALT for mig. Et liv uden min daglige tilbedelse af Jesus ville ikke være værd at leve i mine øjne. Er der andre af jer Jesus tilhængere der bliver mødt af disse fordomme?

Mvh
Fri Cannabis

En der vil flytte mit indlæg. Jeg har vist postet det forkerte sted.:)

Hejsa,
velkommen til.

Jeg undrer mig lidt over dit nick?

God dag
Mvh
/B

Til toppen 
#78945 - 11/01/2007 14:11 Re: Jesusfreak = taber? [Re: ]
Nikolaj
Bruger

Reg.: 07/04/2003
Sted: Århus
Hej Fri Cannabis; velkommen til

Når nu vi efterhånden selv har accepteret at blive kaldt for »Jesus freaks« – ja, måske ligefrem bryster os af det – kan det vel egentlig ikke undre, at nogen synes, vi er lidt underlige og måske taberagtige. I øvrigt står der jo masser i Bibelen om, at de kristne vil blive set ned på, at deres tro vil blive regnet for dårskab osv.

Guds fred
Nikolaj

Jeg priser dig, fader, himlens og jordens Herre, fordi du har skjult dette for vise og forstandige og åbenbaret det for umyndige (Matt. 11,25)

Til toppen 
#78946 - 11/01/2007 14:19 Re: Jesusfreak = taber? [Re: ]
malli
Bruger

Reg.: 02/08/2002
Sted: Thisted - Thy
Hej

Havde du et andet, og for mig, mindre anstødeligt brugernavn, kunne vi sikkert få en god debat igang.

Malli

Hvor syndernes forladelse er, der er liv og salighed

Til toppen 
#78947 - 11/01/2007 15:26 Re: Jesusfreak = taber? [Re: ]
tau
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 01/08/2003
Sted: Sjælland
Hej Fri cannabis,

jeg har også mødt de der fordomme, at vi er tabere, svage og naive.

Men ved du hvad, det er dem, der ikke tror, som er taberne. I sidste ende er de taberne, fordi de ikke vil opstå til evigt liv men til evig straf. Det er deres fremtid, hvis de ikke omvender sig.

Så du skal bare huske Jesu ord om, at vi er salige, når man lyver os ondt på, håner os og forfølger os.
Han blev selv forfulgt, hånet og dræbt, og han forudsagde, at det samme kan ske for os, der følger Ham.

Livet med Jesus er ikke en smal sag, det koster noget!

Men vi vinder alt i Ham, som har købt os sejren!!!! Vi har den ægte tro, håb og kærlighed. ++ Evigt liv i udsigt. Det er Hans løfte til os.

mvh
Tau.

Jesus sagde: Et nyt bud giver jeg jer: I skal elske hinanden. Som jeg har elsket jer, skal ogsaa I elske hinanden.

Til toppen 
#78948 - 11/01/2007 15:35 Re: Jesusfreak = taber? [Re: ]
ICTHYS
Bruger

Reg.: 23/11/2006
Velkommen i Jesusfreakklubben siger jeg bare!

- Tania -

"For jeg var fremmed, og I tog imod mig" -Matt. 25, 35

Til toppen 
#78949 - 11/01/2007 20:11 Re: Jesusfreak = taber? [Re: ]
Cyber-Kim
Bruger

Reg.: 05/01/2007
Dem har jeg hurtigt over vundet. Det er fordi mange regner kristne som vat-nisser, der går i kirke hver søndag og ser helt forkert ud i ansigtet og desuden er så fromme, at de er helt bange for sig selv og ikke kan noget.
Det er jo også derfor, når du ser vitser i tv om disse, er det altid personer, som er fromme med en glorie på hovedet, som falder omkuld med mærkelige tanker, når en smuk kvinde lige går forbi.. osv..:)
Hele hemmeligheden er bare at være almindelig med faste holdninger om Jesus osv. Og ikke vifte med et bibel vers, bare fordi ens kolega slår en s..., eller siger noget som ikke er kristen, fordi det må de selvom.
At kunne tage en øl sammen med arbejdskoleger, skulle der heller ikke være noget ivejen for, hvis en ikke helt har taget afstand for al det jordiske.
Jesus var jo selv meget almindelig, men med faste holdninger.
Ellers vil jeg ikke skrive mere om det, ud over at læse bibelen igen og så finde ud af, at de personer, der omtales som Guds folk bestemt ikke var tabere eller vatnisser, men blev rige, stærke sejrrige i kamp og havde stor visdom, klogskab osv.

Ændret af Cyber-Kim (11/01/2007 20:13)

Til toppen 
#78950 - 11/01/2007 23:01 Re: Jesusfreak = taber? [Re: malli]
Anonym
Anonym

Hvad synes du der er anstødeligt ved et nick, som Fri Cannabis, og hvis dette er ment ironisk eller har en forklaring, kan det så ændre på den indstilling at du ikke vil svare på folks spørgsmål pga. deres navn?

Tankestreg,.

- LaRs

Til toppen 
#78951 - 12/01/2007 03:13 Hvad er en vinder Jesus fan? [Re: ]
Vandrer
Bruger

Reg.: 18/11/2002
Sted: Susaalandet
Kære fri cannabis

Citat:
Hvorfor bliver jeg altid mødt af den opfattelse at Jesus "fans" er tabere?

Har man mon ikke nogle, der er fremstået som vindere. Er der nogle, som er eller kan være forbilleder for andre end de subkulturer, de selv er en del af. Er der noget mål, man kan sætte sig, opnå og eventuelt perfektionere, som Jesus "fans". Nogen som skiller sig ud fra mængden og kan vinde respekt i omverden, fordi det de bidrager med, åbner for nye muligheder, der kan være med til at løse nogle af de problemer vi kæmper med?

Tegnene på tabere, kan vel karakteriseres som:
Ikke at have samme værdier, som resten af gruppen.
Ikke at kunne præstere noget der værdsættes.
At være splittet i tanke, ord og handling.

Når Jesus "fans" opfattes som tabere, er det selvfølgelig ærgerligt, men jeg finder det ikke uforståeligt. Det er en grovmasket generalisering, men jeg tror alligevel vi som "fans", godt kan være opmærksomme op vore "venners" og omverdens signaler.
Hvad forventer de...
har du spurgt nogen; hvorfor..
har du fået en forklaring på; hvilken slags tabere Jesus "fans" er..?

Du fortæller selv:
Citat:
Jesus betyder mere eller mindre ALT for mig.

Når det er sådan fat med dig, er der da også stor mulighed for, at alt andet mere eller mindre trænges i baggrunden. Det bliver ikke lige så vigtigt at vise atletiske resultater, at vinde en andens gunst, at opnå succes på arbejdsmarkedet, eller i erhvervslivet, så man kan få tendens til at give afkald og vige dér, hvor andre vil være vedholdende og uden skrupler. De som forsøger at vinde hæder som verden, bliver ikke husket for at være "fan", eller også bliver de hurtigt sølet ind i deres succes, så det kommer til at lyde hult, når der springer en "fan" i dem.

Det er slet ikke økonomisk succes, eller kulturryderkorstog, som er sejt for Jesus "fans".
Det er slet ikke sådan noget, man vil se hos Jesus "fans", hvis de skal være vindere i omverdens øjne, inden for det felt de befinder sig.

Hvis Jesus "fans" skal blive opfattet som vindere, må der altså realisere noget, som andre mener er værd at gøre en indsats for at opnå. Der må være noget særligt "Jesus" agtigt, som gør at en fan ikke bare er en, som sakker agterud for gruppen, fordi der er noget andet som fylder op.
Citat:
Et liv uden min daglige tilbedelse af Jesus ville ikke være værd at leve i mine øjne.

Snakker du om det, når du er sammen med de andre?
Når ja, en fan har jo hovedet fuld...

Hvordan vil du egentlig karakterisere en vinder Jesus "fan", som kan vende omverdens opfattelse?

Pax & Bonum

Vandrer

- Så stor en Glæde at finde i Stilheden Gud -
עבד יהוה

Til toppen 
#78952 - 12/01/2007 09:45 Re: Jesusfreak = taber? [Re: ]
SimonKL
Bruger

Reg.: 01/03/2002
Sted: København SV
Hej FC,

Citat:

Tja, en begyndelse på at blive accepteret eller ikke blive set skævt til, kunne måske være ikke at kalde os selv for jesusfreaks... Hvem gider være en vanskabning?

Men ellers så synes jeg da også, at jeg selv har oplevet en sådan opfattelse. Sjældent fra ikke-kristne venner dog. Selvom de da synes at det er lidt mærkeligt, "at jeg tror på alt det der", så kan de godt "tilgive mig for det", hvis jeg ikke taler om det tiden. (hvilket jeg så ikke gør, men bare udlever næstekærlighedsbudet og prøver at gøre som Jesus mens jeg venter på at det bliver aktuelt at tale om Jesus igen)

Skræmmende nok, tænker jeg nogle gange selv op i mit hoved, at kristne er nogle tabere. Det er sært for jeg er født og opvokset i en kristen familie og har ellers aldrig haft et modsætningsforhold til kristne. Måske synes jeg nogle gange, vi er for slappe som kristne, eller måske er det bare djævlen og mit eget kød som i uskøn forening synger "the grass is always greener on the other side" ind i mit øre?

I hvert fald er det uanset hvad noget pjat. Vi kristne er ikke mere tabere (læs: faldne syndere) end alle andre mennesker, selvom verden nok altid vil synes, vi er lidt sære med vores kristentro, men så er det vel bare op til os at punktere de fordomme mens vi lever i verden med dem (og husker at vi ikke er "af verden" (jf. Joh 15,19))

"Hier stehe ich und kann nicht anders!
Gott helfe mir, Amen!
"
- Martin Luther

Til toppen 
#78953 - 15/01/2007 11:07 Re: Jesusfreak = taber? [Re: ]
Colgates
Bruger

Reg.: 31/10/2006
Hey Fri Cannabis (is that nickname really your wish or just a statement?... anyway...)

Citat:
Skældes vi ud, velsigner vi; forfølges vi, finder vi os i det; tales der ilde om os, svarer vi med gode ord. Vi er blevet som affald i verden, et udskud i alles øjne indtil nu. (1. kor. 4:12)

.

Sådan forholder det sig vel! Jeg må indrømme at jeg ikke helt oplever det sådan, at mennesker omkring mig betragter mit kristne tilhørsforhold som taberagtigt - gid det bare var sådan. Til tider oplever jeg, at medstuderende etc. nærmest misunder mig, fordi de selv befinder sig i en eksistentiel og åndelig rodløshed, hvor det eneste faste holdepunkt er øl i weekenden og en ny kæreste i ny og næ..... eller selvrealisering via studie og karrierer.

Andre gange oplever jeg mere en ligegyldighed, som faktisk bedrøver mig lidt... når mine ikkekristne medmennesker ser på mig og min tro og blot siger:
Citat:
'Respekt' ....Jesus er bare super, jeg er også selv kristen og tror altid på det bedste i andre mennesker, og Muhammed og dem der.... Buddha og sådan noget... og min moster kan også helbrede med sådan nogle sten, hun har fået fra Gud.... bruger også en splint fra Jesu kors, ja, det er [-] vigtigt at have en tro på Gud, derfor er jeg også kristen, undtagen når jeg er i byen i weekenden og såén... osv.

Nogle gange ønsker jeg næsten, at man som kristen direkte blev udstødt på grund af sin tro, så man virkeligt kunne mærke hvordan det er at være kristen.... så ens tro kan blive en livsstil, en betingelse her i verden.... noget, der gør, at ikke er lunken, men varm. Noget der gør mig mere afhængig af Jesus - og ikke blot hviler i at verden kan lide mig.... Men, Fri Cannabis, måske nærmer vi os det - og måske er det, du oplever en begyndende spire på det?

Kh

Colgates

Til toppen 
#78954 - 25/01/2007 13:45 Re: Jesusfreak = taber? [Re: ]
Carrie
Bruger

Reg.: 09/10/2006
Sted: Randers
ALtså jeg må indrømme at jeg skilter ikke ufattelig meget med min tro

Den er en stor del af mig, og jeg skammer mig skam ikke over den...

Men andre kommer jo heller ikke til mig og siger "hej jeg hedder Peter, jeg er ateist"

Ligeledes siger jeg heller ikke "hej jeg hedder Carrie og jeg er kristen"

Jeg har lige fortalt det i min mødregruppe.. Dem har jeg kendt siden 18 august, og de fik det af vide i fredags

Så jeg venter bare til de kender MIG! For så dømmer de ikke bare udfra det...

Jeg tror bare at mange ikke forstår det, og hvis det fylder for meget i dit liv, så kan de ikke helt forstå dig.. Det er derfor jeg lader dem kender til mine andre sider FØRST! For så ved de der er mere i mig, end min tro..

Hvis sagen er den at der ikke er mere i dig end din tro, og at det virkelig fylder ALT, ja så er det jo bare de kristne venner du skal have

Og om andre så mener du er en taber, det ved jeg ikke.. Der er jo nogle der synes at kristendommen er direkte latterlig (men det er mig der ler )

Guds Fred til dig stolte jesusfreak

Carrie

<3 Mor til den dejligste dreng - Noah Joshua 160406 <3

In Nomine Patris Et Filii Et Spiritus Sancti

Til toppen 
#78955 - 25/01/2007 13:49 Re: Jesusfreak = taber? [Re: malli]
Carrie
Bruger

Citat:
Hej

Havde du et andet, og for mig, mindre anstødeligt brugernavn, kunne vi sikkert få en god debat igang.

Malli

Hvad betyder da hans navn??

Til toppen 
#78956 - 25/01/2007 17:33 Re: Jesusfreak = taber? [Re: Carrie]
Anonym
Anonym

Cannabis er en plante som ved indtagelse kan gøre en "høj" eller "skæv" og etc ligesom nogle kender det fra Hash, Paóte og etc!

mvh Lars

Til toppen 
#78957 - 27/01/2007 03:07 Re: Jesusfreak = taber? [Re: ]
DanielG
Bruger

Og dejligt afslappet og åben overfor den åndelige verden!!!

Til toppen 
#78958 - 30/01/2007 16:31 Re: Jesusfreak = taber? [Re: ]
Carrie
Bruger

Citat:
Cannabis er en plante som ved indtagelse kan gøre en "høj" eller "skæv" og etc ligesom nogle kender det fra Hash, Paóte og etc!

Nå okay.. Ja det aner jeg så ikke hvad er... Men selve Cannabis planten må jeg antage for at være harmløs, ligeså vel som hampplanten

Det er først når mennesket røre den, og gør noget med den, at den bliver til det stof, som I tænker på når I siger hans navn er upasseligt..

Men okay... Jeg kan da godt se hvad I mener... Jeg ville nok heller ikke vælge sådan et brugernavn..

EDIT: okay jeg har så lige set at der står "FRI" før cannabis.. der ændrer jo lidt på det hele...

Ændret af Carrie (30/01/2007 16:36)

Til toppen 
#78959 - 30/01/2007 16:33 Re: Jesusfreak = taber? [Re: DanielG]
Carrie
Bruger

Citat:
Og dejligt afslappet og åben overfor den åndelige verden!!!

var det et svar vedr. cannabis for det var da et underligt svar så!!!

hvis man skal bruge rusmidler for at åbne sig for Jesus, så tror jeg da man er på gale spor!!

Til toppen 
#78960 - 30/01/2007 16:52 Re: Jesusfreak = taber? [Re: Carrie]
Anonym
Anonym

Hejsa Carrie!....

Nej planten som den er gør ingen skade, jeg har i al fald ikke hørt så meget til at folk er blevet overfaldet af vilde Cannabis planter på vej hjem fra skole,.. Men Cannabis platen kan ligesom så meget andet misbruges eller overbruges, alt efter hvilken term man synes bedst om!..

Jeg mener oprindeligt at Cannabis blev brugt som lægemiddel men for nogen er det blevet et alternativ til fx Øl og etc..

Navnet FRI Cannabis sætter i al fald ideérne i gang om hvad "brugeren" det "nick" gerne vil udtrykke! Det er nemt at se det som en provokation, måske i den milde ende, men alligevel! Når der snakkes om Fri Canabis må det jo være en som har en interesse i den bliver fri, til et eller andet formål....
Så vidt jeg ved er det ulovligt at dyrke dem, men hvis den bliver fri, og kommer fx ud i naturen og i folks haver så kan de ende galt..

Cannibis er fx ikke noget der er for smart i børnehøjde!
Jeg kunne lige forstille mig man havde fri cannabis i naturen og samtlige børnehaver som tager på skovtur kommer i forbindelse med det og straks har vi en hær skæve unger som i deres totale skævhed går amok og bygger sandslotte i stimevis, og straks har bolig problemet fundet en løsning! :P
Ordet Babyboom får en ny betydning!...

Men alt i alt,. læge medikamenter skal ikke gøres til hvermands eje!..

Mvh lars

Til toppen 
#78961 - 31/01/2007 01:00 Re: Jesusfreak = taber? [Re: Carrie]
DanielG
Bruger

Jeg skrev den åndelige verden og det var en uddybning af det Lars sagde...

Og jeg skrev ikke hvilken! Det troede jeg gav sig selv ...

Men jeg har selv indtaget en del stoffer og mener at kende til virkningen af dem, og hvilken åndelig tilstand man opnår...

Er det uklart???

Til toppen 
#78962 - 31/01/2007 12:06 Re: Jesusfreak = taber? [Re: DanielG]
Carrie
Bruger

Citat:
Jeg skrev den åndelige verden og det var en uddybning af det Lars sagde...

Og jeg skrev ikke hvilken! Det troede jeg gav sig selv ...

Men jeg har selv indtaget en del stoffer og mener at kende til virkningen af dem, og hvilken åndelig tilstand man opnår...

Er det uklart???

Uklart? Næææh....

Dumt? Tjoh!!!

Til toppen 
#78963 - 31/01/2007 14:38 Re: Jesusfreak = taber? [Re: Carrie]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
Hej Carrie - nu kender jeg ikke Daniel personligt, men jeg er ret sikker på, at hans bemærkninger ikke skal opfattes som en anbefaling af indtagelse af narko med henblik på opnåelse af sand åndelig indsigt, men i høj grad tværtimod!

Snarere en advarsel, regner jeg med ...

kristina

Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)

Til toppen 
#78964 - 01/02/2007 01:39 Re: Jesusfreak = taber? [Re: kristina]
DanielG
Bruger

Mange tak kristina...

Tror Carrie misforstod den og det er ok...

Baseret ud fra mine andre indlæg, denne sides holdninger generelt osv. osv så troede jeg at det gav sig selv... Ja jeg er modstander af stoffer og det var en ADVARSEL imod ALLE former for Stoffer også cannabis!!!!

Til toppen 
#78965 - 01/02/2007 12:09 Re: Jesusfreak = taber? [Re: DanielG]
Carrie
Bruger

Citat:
Baseret ud fra mine andre indlæg, denne sides holdninger generelt osv. osv så troede jeg at det gav sig selv..

Hvorfor skulle det give sig selv at jeg har læst alle dine andre indlæg ;-P Det har jeg ikke... Men undskyld, jeg misforstod :-) (hvilket jeg i øvrigt er glad for)

Kram Carrie

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær